maandag 7 november 2016

Engeland..

Afgelopen herfstvakantie zijn 
wij naar Engeland geweest,
mijn broer woont daar met zijn gezin.

Op familiebezoek gaan is natuurlijk altijd leuk,
maar zeker
 als je gezellig een midweek 
kan blijven.


Wij gaan altijd met de auto,
met vijf personen vliegen vind ik iets te prijzig.
We rijden dan naar Calais in Frankrijk
en steken met de ferry over naar Dover.
nou,
dat hoef je voor de prijs
echt niet te laten,
we stonden er van te kijken..

een retour inclusief 5 personen en auto
kost maar
67,50

Dus kom op,
 boek die ferry naar Engeland
..hihi..


Eenmaal aan de overkant
moeten we nog vier uur rijden, 
mijn broer woont 
aan de westkust!

Links rijden altijd 
weer even wennen!





De eerste dag maakten we
een wandeling 
prachtige natuur en mooie huizen!


Dag twee wilden we  naar Exmoor rijden, 
dat is nog twee uur rijden vanaf Bristol,
maar omdat we
het zo graag een keer
wilden, hebben we het toch gedaan
en daar hebben we geen spijt van!


Exmoor is een groot natuurgebied, 
heel uitgestrekt
met hoogteverschillen.

Er lopen wilde paarden los 
en de smalle slingerwegen 
zijn een belevenis.


We reden op de kaart,
dus kozen we een toeristische route 
en geen hoofdwegen.

Zo kwamen bij dit tolpoortje, heel smal 
met een gat in de deur 
waar je de tol doorheen moest gooien,
hek openen en rijden maar ..




Engeland staat bekend om de heggen langs de wegen,
het nadeel daarvan is dat je soms niets ziet.

Het heeft wel wat, 
soms groeien de struiken gewoon als een soort poort over de weg, 
waar je dan doorheen rijdt.
Heel mooi!


In Lynmouth
maakten we een stop
en slenterden we toeristisch door het dorpje
We namen een waterradbaan 
naar beneden en keken bij de haven.







Onderweg passeerden we
 een mooi stationnetje in oude stijl: Williton
Ook hier maakten we een uitstapje!

Heerlijk om foto's te maken en te genieten van de sfeer,
na een half uur klonk de fluit 
en kwam de stoomtrein er aan!






Jullie snappen
dat mijn hart hier sneller 
van ging kloppen..:)


Wij namen de auto weer verder..
de trein tufte naar Minehead.


Op de laatste dag gingen we eten
in een authentieke Engelse pub!

Ook dat was genieten!






http://www.whitehartbristol.com/
Deze laatste twee foto's komen van de website van de pub!




Ik hoop dat je het leuk vond om
met ons mee te reizen?

Wie weet heb ik je geïnspireerd
om Engeland eens te bezoeken,
het is er prachtig!




Lieve groet,
Hannie





19 opmerkingen:

wilma zei

o Engeland is zo mooi! Ben er ooit eens geweest. Het heft typisch iets wat andere landen echt niet hebben. De fotos zijn geweldig. Dochter hier is gek van paarden maar aangezien we in een dorp wonen kun je geen paard in de achtertuin houden.
Wel mooi voor een poster. Zou ik de foto kunnen krijgen en printen voor een grote foto voor haar verjaardag in December? Een paard kan ze niet krijgen dus, al staat die bijna onzichtbaar op haar lijstje elk jaar weer.
Groet, Wilma

Ilse zei

OH heerlijk ik ben daar als kind geweest en nog steeds goede herinneringen aan!

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Engeland is een fantastisch land. In het verleden zijn we er een paar keer geweest en dan vooral de zuidkust en de westzijde. Zo'n mooi landschap en prachtige dorpen. Wat zijn je foto's ook prachtig, zo hebben we eigenlijk met je kunnen meereizen,leuk. groetjes Pauline

Home and Lifestyle zei

Wat heb je een mooi reisverslag gemaakt, Hannie. Een paar jaar geleden was ik in Londen en verder dan dat ben ik niet gekomen. Maar Engeland hoop ik absoluut nog eens te bezoeken en dan naar streken zoals jij ze beschrijft. Ik heb genoten van je post!

Liefs, Ingrid

Marleen zei

Beautiful! Ben weer even thuis geweest <3 Thx!

Brenda Schneider zei

Wat een prachtige natuur, zo anders als de stad Londen waar ik een jaar gewoond heb.
Inderdaad een aanrader om een keer op vakantie naartoe te gaan.
Groetjes Brenda

Brenda Schneider zei

Wat een prachtige natuur, zo anders als de stad Londen waar ik een jaar gewoond heb.
Inderdaad een aanrader om een keer op vakantie naartoe te gaan.
Groetjes Brenda

It's me zei

Echt geweldig wat een leuke post ben nog nooit in Engeland geweest....we kijken vaak naar BBC tv zo leuk!...ooit gaan we erheen hihihihihi ..........wil er wel wonen....liefs van mij x

Vlijtige Lies zei

Ik hou echt niet van op vakantie gaan. Maar als ik dit zie mis ik veel...wat een mooie foto's. Prachtig! Je boft maar met dit mooie logeeradres.Thanks voor het meekijken.

B - Naais zei

Prachtig zeg!! Ik heb toevallig gisteren ook nog gezien naar prijzen. Via welke maatschappij gingen jullie? Ik kon op de site van de ferry geen prijzen berekenen maar misschien zat ik helemaal fout. :-)

Kom Achterom zei

ooh wat mooi ik zou de ferry zoo pakken. Ik heb echt genoten!
fijne dag
Yolanda

@Let zei

Wat een leuke foto's Hannie, vooral die met de koffers ;-)
Liefs, @Let ◘

Thuis bij Tjits zei

Wat een supermooie en sfeervolle foto's!! Ik ben helaas nog nooit in Engeland geweest, maar daar wil ik heel graag nog een keer naar toe! Ik zit ook zo te genieten van jouw foto's.. wat een schitterend landschap!Ik zie ook veel fazanten, die zie je hier vroeger ook veel, maar de met de komst van de mais zijn de fazanten verdwenen, heel jammer.

Dank je voor het mogen meegenieten en ik hoop op nog meer Engelandposten hihi:)

Liefs, Tjits

lien zei

Ik ben een groot Engeland-fan dus heb van je foto's genoten! De overtocht is goed te doen he, vond ik ook! En oh dat stationnetje..... zo lieflijk!

Pippa's Hus zei

Ik wist al dat Engeland prachtig is! Wat heb je het heerlijk gehad en wat is het daar toch mooi! Bedankt voor de prachtige foto's ik ben maar een heel klein beetje ietsiepietsie jaloers! ;-)) XX Esther

huis tjokvol zei

wat een mooie foto,s,fijn dat jullie zo genoten hebben

Gerry zei

Wat een prachtig vakantieverslag, Hannie!
Zelf ben ik er nooit geweest maar de foto's die ik zie zijn altijd fantastisch.
Frankrijk heft de naam, maar Engeland doet er niet voor onder!
Heerlijk om weer even mee te kijken!

Liefs, Gerry

Rensina Steursma zei

Wat een prachtige mini vakantie zeg!
Echt heel mooi die natuur en bijzondere huisjes.
Leuk om op deze manier met je mee te reizen.

Le Style zei

Wat een sfeerfoto's, heerlijk! Fijn zeg dat het zo genieten was.
Fijne maandag.

Groet!
Yet