dinsdag 31 mei 2016

Kleurrijk Rotterdam...

Let op!
Deze blogpost 
bevat zeer kleurrijke beelden :)


Afgelopen maand
bezochten we met onze middelste en jongste
voor de tweede keer
de Markthal in 
Rotterdam


Hadden we de vorige keer niet zoveel tijd,
omdat we het na een museumbezoek 
onverwachts planden,
dit keer
hadden we de hele dag voor ons liggen
en namen we er 
uitgebreid de tijd voor!


Wat is de Markthal een heerlijke plek
om te slenteren,
 te kijken, 
te verwonderen,
te ruiken, 
te eten
kortom
we waren er wel drie uur
deze keer!



Zoals jullie 
waarschijnlijk weten
is het dak van de Markthal
al een groot kleurrijk feest om naar te kijken.



Tijdens het eten op hoogte :)
konden we het dak goed bekijken 
en we 
ontdekten er steeds iets nieuws in.

Het leuke is
dat er appartementen
achter gebouwd zijn, de ramen die je ziet
zijn van die appartementen!

Die genieten dus dagelijks van dit uitzicht!

Tijdens het slenteren
langs de marktkramen
heb ik close-up foto's 
van de rijke kleuren gemaakt.









Er komen zoveel
geuren en kleuren bij je binnen
op die plaats,
geweldig!





Minder kleur op deze foto's hierboven,
maar meer geur:)




Wij kochten dit keer
een grote voorraad Marrakech kruiden,
die zijn zo lekker!



Hollandse kazen naast uitheemse specerijen,
groente vers uit de kas naast exotische vissen,
in de Markthal vind je het allemaal!


Handlettering:)


De kokosnoten 
maakten ze aan de bovenkant open,
 rietje erin
en drinken maar!

Wij konden het niet zo waarderen:(


Maar ook in de omgeving van de Markthal
 hoef je je niet te vervelen,
de koopgoot loop je zo in,
de kubuswoningen zijn een bezoekje waard,
 het Mariniersmuseum is om de hoek en
aan de oude haven kun je heerlijk een terrasje pakken.




Dit keer een andere post
dan jullie van me gewend zijn!

Ik heb het idee dat ik alles in mijn huis en tuin al een keer gepost hebt,
daarom vind k het lastig om nieuwe posten te bedenken:)

Als jullie tips of ideeën  hebben
hoor ik ze graag!

Hopelijk vonden jullie het ook leuk
om eens mee op stap
te gaan met de Kipkakels,
dit keer naar Rotterdam,
zoals je ziet 
een bezoekje meer dan waard!




Een fijne week
voor jullie!

♥♥

Liefs,
Hannie




25 opmerkingen:

wilma zei

Nou, ik vond dit geweldig!! Heb er hier, buiten Europa, over gehoord,maar niets gezien. Mijn grootouders woonden in R'dam en sommigen van de familie nog,maar nooit daar geweest. Als ik ooit nog eens in Holland kom, ga ik er zeker heen, visits and visit.
Thanks a lot!!
Wilma

De Witte Lanteern zei

Haha, je waarschuwing in het begin...Maar het blijft gewoon een genietpost van je hoor! Wij moeten dit allemaal nog eens gaan bekijken, want het is volgens mij wel de moeite waard.
Liefs, Peetje

Crea Roosje zei

Leuk hoor om met jou mee te gaan naar de markt hal,ik ben er ook nog nooit geweest,maar nu ik de foto's zie,moet ik er toch eens aan geloven om daar ook heen te gaan!
Leuke foto's gemaakt en wat geeft het dat je een keer een andere blogpost hebt!
groetjes en leuk dat je weer een blog geschreven hebt!

Home and Lifestyle zei

Zelf vind ik het juist leuk om niet alleen over interieur te lezen, maar ik merk aan de reacties op mijn eigen niet-interieur-posten wel dat daar duidelijk minder animo voor is. Voor mij geen reden om er niet over te schrijven. Ik was laatst in Rotterdam, maar hier zijn we toen niet geweest. Maar het is een echte publiekstrekker, je waant je daar met al die kleuren en geuren een beetje in het buitenland denk ik. Vroeger trok Rotterdam mij nooit zo, maar er is veel veranderd door de jaren heen en nu heeft het veel moois te bieden.

Ik heb genoten van je kleurrijke post! Liefs, Ingrid

Thuis bij Tjits zei

Ik vond het superleuk Hannie om met je op stap te gaan door een een wereld van geur en kleur!! Wat heb je dit allemaal mooi vastgelegd, als je er maar oog voor hebt en dat heb jij zeker, zo mooi!
Ik ben er nog niet geweest, maar dat ga ik vast nog een keer doen, jouw foto's hebben me aangestoken haha!

Fijne avond,
liefs Tjits

huis tjokvol zei

Ik ben dol op kleur, wauw mooi die kleuren, ik vond het een super blogje, jij ook een fijne week.

Onder de knotwilg zei

Leuk om te zien! En wat een sfeervolle foto's! Je ruikt de verschillende geuren gewoon bijna! Wij wonen er eigenlijk best dichtbij, maar ik ben er nog nooit geweest :-)

blauwruitje zei

Dat ziet er uit als een heel fijn dagje uit.

Anita Oele - van de Grint zei

Echt leuk om te zien, wij zijn er nog niet geweest, maar aan je foto's te zien echt de moeite waard.
Ik geniet altijd van je blog berichten, van hun eenvoud, maar dat vind ik juist zo mooi aan je berichten :)
Groetjes Anita

Vlijtige Lies zei

Wat een mooie foto reportage heb je gemaakt. Heerlijk om daar eens op je gemak rond te neuzen.En zo dichtbij! Ook nog met de waterbus erheen gegaan? Mooie post! p.s hoe is het met de buxus bezoekers?

Danielle zei

Leuke herkenbare post, wij gingen er een tijdje geleden ook naartoe icm het legermuseum.
ben je weer helemaal opgeknapt? Nog heel erg bedankt voor je post aan J, boekje ging mee naar het Zh.

De oude paddestoel zei

Genieten daar he Hannie.
Heerlijk al die geuren, kleuren en culturen.

Groetjes, Willeke

Huize Kip Kakel zei

We zijnet de auto gegaan, Arjo, maar de waterbus zou een optie kunnen zijn!
Tja, die rupsen..we hebben ze er volgens mij redelijk uit nu, daarna gespoten tegen de larven. Hopelijk was dit afdoende;)

Huize Kip Kakel zei

Ik ben weer opgeknapt en zo te merken heeft de operatie goed geholpen.
Is je zoon inmiddels weer thuis, wat een spanning, hé? Graag gedaan het kadootjes, leuk dat het meeging naar het zh! Sterkte verder met alles!

Huize Kip Kakel zei

Ik ben weer opgeknapt en zo te merken heeft de operatie goed geholpen.
Is je zoon inmiddels weer thuis, wat een spanning, hé? Graag gedaan het kadootjes, leuk dat het meeging naar het zh! Sterkte verder met alles!

It's me zei

Rotterdam is zo leuk kom er graag !!...liefs fijne week verder van mij x

Pippa's Hus zei

Ik vind het gezellig om met jullie door Rotterdam te gaan. ;-))
Wat leuk om zoveel kleuren bij jou te zien!
Soms vind ik het ook moeilijk om een post te bedenken maar weet je, je kunt over 1 klein dingetje al een mooi verhaal maken. (Als er iets leuks over te vertellen valt.) XX Esther

Rensina Steursma zei

Wat een gave foto's heb je gemaakt!
Echt mooi al die bijzondere etenswaren, kleuren en geuren.
Wil er nog altijd een keertje naar toe, maar het komt er steeds niet van.
Misschien moet ik deze zomervakantie maar een dagje Rotterdam plannen.

Het Moonhuis zei

Leuk is het daar he, ik ben er ook al verschillende keren geweest. Het blijft een belevenis!

Liefs Monica

ByMir zei

Wat een kleurenexplosie! Wauw!
Fijne dag.
Liefs,

Mirjam
ByMir

Chaba zei

Grappig dat ik via mijn servies op jouw blog kom. Ik zocht nog een gezinsuitje voor a.s vrijdag ! Gevonden ! Bedankt voor de tip ! Prachtige foto's ! Groetjes, Nellie

Chaba zei

Grappig dat ik via mijn servies op jouw blog kom. Ik zocht nog een gezinsuitje voor a.s vrijdag ! Gevonden ! Bedankt voor de tip ! Prachtige foto's ! Groetjes, Nellie

Huize Kip Kakel zei

Superleuk!! Ik hoop dat jullie het net zo leuk als wij! Alvast een fijne dag!

Huize Kip Kakel zei

Superleuk!! Ik hoop dat jullie het net zo leuk als wij! Alvast een fijne dag!

Corina zei

Voor het eerst een kijkje genomen bij kipkakel.
Heel mooi allemaal. Wat ben jij crea op allerlei manier zeg!
Ik doe veel ideeën op en bij deze: ga zo door met fotograveren!
Het is zo gezellig om jou blog te bekijken en te lezen.
De herfst biedt heel veel mooie kleuren om te fotograferen.
Groetjes, Corina