donderdag 11 februari 2016

Genietmomentje...


Vandaag 
pak ik even 
een genietmomentje

 ♥



De zon schijnt 
en verwarmt
de aarde, de bomen 
en de harten van 
veel mensen


Ik sprak
net een oudere
en hij gaf aan zich zoveel
fijner te voelen
als de zon schijnt

De mensen 
groeten elkaar,
en lopen elkaar niet gehaast voorbij
met een paraplu 
en weggedoken in hun jas




Wat een wonder
dat de stralen 
van de zon
zoveel doen






De laatste week
was het
zo grauw en daarom
moeilijk om
te fotograferen,
maar
nu vond ik
het hoog tijd voor
een genietmomentje





Ik koos een hoekje
met
 een beetje zon,
een paar blauwe druifjes in knop
en wat spulletjes 
uit mijn huis





Ik vind mijn genietmomentje
in het 
fotograferen



Soms
moet je bewust de 
tijd nemen
om iets met aandacht
te doen!



De drukte
en de zorgen
van het leven
kunnen je 
zo vervullen



Sta dan 
vandaag 
even 
één momentje stil



Kijk
eens bewust
om je heen
naar de ander,
 de natuur,
 de zon




Zoek het niet 
in de grote dingen,

wees tevreden met wat je hebt,

geef afgunst geen kans

en koester
mooie herinneringen





Februari
...
langzaam richting het 
voorjaar


De voorbodes zijn er al ;)





Lieve groet,
Hannie

♥♥







38 opmerkingen:

Kom Achterom zei

OOh wat een prachtige post. zo te horen verkeren we in de zelfde mood.
Ik geniet gewoon bij jou nog even door niet in het bos maar van de zonnestralen in je huis.
Fijne dag
Yolanda

Ilse zei

Op IG zag ik er al eentje voorbijkomen... Maar je hebt prachtige foto's gemaakt!
Liefs Ilse

Mirjam zei

Hannie, ik geniet lekker mee met jouw genietmomentje. Wat een heerlijke foto's heb je gemaakt van al die mooie spullen. En zo lief, met dat blauwe druifje er bij... Echt dik genieten is dit.
Fijne dag verder nog,
liefs,
Mirjam

Crea Roosje zei


Mooie blog met mooie foto's ,even genieten
groetjes Esther

Nelleke Hobby zei

De voorbode's zijn er zeker al.
Ik denk zelfs dat ze een beetje in de war zijn.
(de vogels bedoel ik ze fluiten er al lustig op los...)
Mooie foto's weer.
Groetjes,
Nelleke

crochetcookingandmore zei

Mooie post Hannie. Prachtige foto's mooie tekst!

Onder de rieten kap zei

En wij een genietmomentje door jouw prachtige foto's!
Liefs,Yvonne

Marjonel M zei

Ik ben al de hele week ziek en kan er nog niet goed afkomen :(

Hier fluiten de vogels er al op los, je kunt zien en een beetje voelen dat het voorjaar er aankomt.

Liefs, Marjonel

It's me zei

Wat een mooie post Hannie ...echt een geniet momentje......liefs Ria x ❤️❤️❤️

Home and Lifestyle zei

Wat heb je een mooie post gemaakt, Hannie. Die genietmomenten zijn zoveel waard. En vaak kan het met hele eenvoudige middelen, het hoeft helemaal niet veel te kosten om ergens je geluk uit te halen.

Liefs, Ingrid

Vlijtige Lies zei

Even een pas op de plaats...'gewoon'en toch zo bijzonder! Ik wens je nog veel van deze mooie dagen toe. Gr. van mij

Lydia Kant zei

Bedankt voor je mooie post weer!
Lydia

Thuis bij Tjits zei

Mooie post Hannie! Net als jij al reageerde bij mij dat mijn post de jouwe had kunnen zijn, zou jouw post ook de mijne kunnen zijn! Ik kan net als jij zo genieten en ontspannen met mijn camera en wat simpele dingetjes uit je huis, geluk zit inderdaad in kleine dingen en de meeste genietmomentjes kosten helemaal niets..
En dan hebben we ook nog steeds dezelfde grijze kommetjes hihi;)

Liefs, Tjits

De Witte Lanteern zei

Wat een heerlijke genietpost! Zo'n mooie foto's die rust uitstralen en de mooie woorden erbij geven je een heerlijk gevoel. En de lente voel je ook al, al is het nu nog op foto, maar we gaan de goede kant op...Prachtig die blauwe lentebodes mét bol...stoer op die plank...en straks lekker in onze tuin met een heerlijk zonnetje erop...Wat kunnen we verlangen naar zoiets simpels, dankbaar dat we het ook dit jaar weer mogen beleven...LENTE!
Liefs, Peetje

Het Moonhuis zei

Het was echt een heerlijke dag vandaag hè Hannie! Prachtige foto's heb je gemaakt, helaas had ik er geen tijd voor vandaag, het licht in huis was perfect geweest. Hopelijk komen er meer van dit soort dagen deze maand ;-)

liefs Monica

Marieke Donkersloot zei

Hoi Hannie,

Wat kan jij mooi schrijven zeg, je kan zo een boek gaan schrijven wat mij betreft!

Je hebt prachtige foto's gemaakt, mooie stillevens.
Zeker goed om stil te staan bij de kleine dingen.

Groetjes Marieke

Huiz&zo zei

Heerlijk als de zon weer schijnt. Ik krijg dan altijd weer zin in alles. Lekker buiten de boel doen, binnen zie ik vaak wel weer een hoop werk als de zon op alles schijnt haha. Maar ik geniet er ook altijd echt van.

Alvast een fijn weekend!

Gerry zei

Wat heb ik genoten van jouw genietmomenten!
Ik kom er zelf nog niet helemaal aan toe, wat is het dan heerlijk om even door jouw log heen te gaan.
Zo mooi de blauwe druifjes. Bij mij is eindelijk een amaryllis bol aan de groei gegaan.
We blijven genieten Hannie!
Ennuh... je moet dichter worden!

Liefs, Gerry

Gerry zei

Wat heb ik genoten van jouw genietmomenten!
Ik kom er zelf nog niet helemaal aan toe, wat is het dan heerlijk om even door jouw log heen te gaan.
Zo mooi de blauwe druifjes. Bij mij is eindelijk een amaryllis bol aan de groei gegaan.
We blijven genieten Hannie!
Ennuh... je moet dichter worden!

Liefs, Gerry

huis tjokvol zei

leuke post,leuk genietmomentje,ooo ik heb zo,n zin in voorjaar,ben ik echt aan toe

fijn weekend

Verie - Vestywo zei

Wat een mooie blogpost, Hannie! Fijn om te lezen dat je kunt genieten van de kleine dingen. :)

Lieve-Groetjes,
Verie

Tussen Wal en Schip zei

Heerlijk Hannie. Het is een gave om te mogen genieten van kleine dingen!
Liefs

Spijshuisje Lyd zei

Super mooi.
Fijn dat je ons ook even zo'n geniet momentje geeft!
Liefs, Lydia

Danielle zei

Ja het was echt genieten die dag dat jij deze post schreef. Ik genoot ook echt van het weer. De woorden die je schrijft zijn zo waar!

Cosy by Cindy zei

Heel mooi weer Hannie. Even stil staan en genieten zouden we vaker moeten doen.

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een prachtige post met mooie teksten en foto's!! Ik heb even mee genoten...en ben het helemaal met je eens: genieten kan ook van kleine dingen het hoeft niet zo groots en meeslepend te zijn!

groetjes Trijnie

Pippa's Hus zei

Wat een heerlijk genietmomentje, fijn dat wij even mogen mee genieten. Wat een fijne foto's. XX Esther

ByMir zei

Heerlijk zo met de zon. Nu even gauw achter de pc om wat bij te lezen en een nieuwe post te plaatsen, maar dan weer hup naar buiten.
Mooie foto's van een mooie bol.

Fijne dag.

Liefs,

Mirjam
ByMir

jacqueline de wit zei

Hey Hannie,
Net gelezen op het blog van De Freubeltuin dat jij jarig bent!
Hartelijk gefeliciteerd! Maak er een fijne geniet dag van!
Lieve groetjes,
Jacqueline

Mirjam zei

Van harte gefeliciteer met je verjaardag Hannie.
Ik hoop dat je een heerlijke dag zult hebben.
Heel veel liefs,
Mirjam

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.hopelijk nog veel gezondheid.
Hartelijke groet Conny

Des guirlandes zei

Wel gefeliciteerd, wel gefeliciteerd, wel gefeliciflapstaart, wel gefeliciteerd!!!
Barry

Alienke V zei

Van harte gefeliciteerd!

Alienke V zei

Van harte gefeliciteerd!

Linda zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Veel geluk en zegen toegewenst voor je nieuwe levensjaar.

Dank je wel voor het geniet-momentje.
Heerlijk om even te genieten en stil te staan...
Prachtige plaatjes!

Crea Roosje zei


Nog gefeliciteerd met je verjaardag enne geniet van je mooie krans!
Esther

Verie - Vestywo zei

Gefeliciteerd met je verjaardag! :) Maak er een mooie dag van..ennuh..geniet van je prachtige gekregen krans! ;)

Lieve-groetjes,
Verie

Jedidja zei

Prachtige post.Ik genoot ff mee.