donderdag 28 januari 2016

Letters...





Wat is het leuk
om te schrijven!



En dan niet het schrijven
van een boek,
dat lijkt me ook leuk

of het schrijven
van een blog post,
ook altijd
leuk!


Maar het schrijven
van teksten in 
verschillende lettertypen


Handlettering
heet dat.







Vroeger in mijn schrijfschrift
probeerde ik altijd al 
zo netjes mogelijk te schrijven.

Maar dit is eigenlijk
 de 
letters tekenen.

En het is
helemaal hip!


En 
eigenlijk 
kan iedereen het!


Wat je nodig hebt:

 Fineliners 
met verschillende puntdiktes.
wit papier
potlood
gum
en uitgeprinte alfabetten 

(je kunt natuurlijk ook vanaf internet voorbeelden halen)




En dan ga je veel oefenen met potlood,
hou je gum bij de hand:)



Als alle letters naar je zin zijn
ga je het woord
overtrekken met een fineliner!



Op internet
zijn veel mooie quotes
te vinden,

ook kun je terecht 
op YouTube 
voor voorbeelden
en instructiefilmpjes.



Een mooi kaartje
is zo
gemaakt!

Ik heb altijd een inspiratieboekje
klaar liggen
voor leuke originele teksten



Een aantal 
liet 
ik er kopiëren
op dikker papier 
en gaan als kaarten
de deur uit!






En wat 
dacht je van een leuk
zelfgemaakt kadootje?





De plankjes
zaagde klusman,
verf erover
en 
een knijpertje erop,
mooie kaart er tussen
 en 
klaar!






Het is ook heel
leuk 
om een persoonlijk
kaartje voor iemand 
te maken
met
daarop de naam.
geboortejaar,
hobby,
eigenschappen
enz...
zelf in te vullen!


Ik heb er een leuke bezigheid bij :)




Wil je
dat ik in opdracht
voor je aan de slag ga?

Stuur me een berichtje, 
leuk!

(dp.advokaat@kpnplanet.nl)






Fijne dag!

Lieve groet,
Hannie

♥♥













32 opmerkingen:

Hannie zei

Wat ontzettend leuk zeg!
Hoe groot zijn de kaarten, èn de grotere versie?
En wat zijn de prijzen?

Groetjes Hannie

Verie - Vestywo zei

Ontzettend leuk, Hannie! Ik zag de kaartjes bij Albertine voorbij komen. Een leuk idee om ze op een plankje te bevestigen. Ik neem het mee in mijn ideeënschrift! :)

Lieve-Groetjes,
Verie

wilma zei

dat is erg leuk zeg! Vind het ook leuk t schrijven. heb vroeger op school een leraar gehad, die met ons die oude letters deed. Maar ook schaduw tekenen. Doe het ook wel, en soms op kranten de schaduw maken. Of voor de kinderen dubbele letters.
Succes!!
Groet,Wilma

De Witte Lanteern zei

Wat zijn ze leuk! Het zijn echte gezellige kaarten en omdat je ze kunt verpersoonlijken heel erg uniek. Ook leuk om ze op een plankje te maken. Je hebt het echt in de vingers om zo mooi te schrijven!
Weer een top-idee!!
Liefs, Peetje

Marieke Donkersloot zei

Mooi gedaan en n leuke nieuwe hobby!

Pippa's Hus zei

En dat je er goed in bent mocht ik al ervaren! Ik ben nog steeds blij met jou mooie geschreven kaarten. XX Esther

Rensina Steursma zei

Wauw wat kan je het goed zeg!
Erg mooi al die kaartjes.

Kom Achterom zei

OOh wat super leuk!!
Wat kun je dat goed zeg!
Fijne avond
Yolanda

Home and Lifestyle zei

Dit ziet er heel mooi uit, Hannie. Zo maak je op een originele manier mensen blij met lieve woorden.

Liefs, Ingrid

Gea Loosman zei

Wat is dat leuk om te doen he?
Ik had het ook al ontdekt en vind het een leuke verslaving.
En je hebt altijd een leuk kado om te geven
Groetjes Gea.

Onder de knotwilg zei

Oh, wat leuk!!! Je ziet inderdaad 'overal' zulk soort teksten, maar 'k heb er nooit bij stil gestaan dat je dit zelf ook kunt doen! Echt heel goed gedaan zeg! Nu ben ik bang dat ik dan wel heel veel moet gummen, want mijn handschrift is niet echt mooi, laat staan zulke mooie letters maken...

Bonjade zei

Jij hebt er ook echt talent voor........daar zit heel wat oefenen in volgens mij........
Ze zijn echt leuk!

Fijne avond

Liefs

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hoi Hannie, wat prachtig die handgeschreven teksten. Geweldig om zo te zien en wat is het dan een origineel kadootje. Leuk om te geven en ook heel leuk om te krijgen. Kan mij voorstellen dat je er helemaal voor gaat, groetjes Pauline

Franca zei

Och...
Ik ben een en al bewondering!
Wat mooi!
Wat doe je dat goed en netjes.
Zomaar uit jezelf.
Ik zie de borden soms op straat, zag hoe bij een tv programma een mooi bord voor de "maakplaats" gemaakt werd, en zie prachtige letters op etalage ruiten.
Ik heb zelfs naar cursussen gezocht ( maar vond ze erg prijzig).
En jij doet het gewoon.
En wat een lieve kaartjes.
Ik ben een en al bewondering!

Groetsels zei

Prachig! Zouden er ook workshops voor zijn?

Groetsels zei

Prachig! Zouden er ook workshops voor zijn?

Tussen Wal en Schip zei

Ze zijn zo leuk!!
Liefs Alberta

Huiz&zo zei

Wat een leuk idee! Zie inderdaad vaak leuke kaarten met tekst voorbij komen, maar zo kan je het wel heel persoonlijk maken!

Alvast een fijn weekend!

Anoniem zei


Hallo,

Wat ontzettend leuk en super creatief.
Ben je ooit van plan een workshop te geven , ik hou me aanbevolen.

groetjes Hilda

lien zei

Ik vind handlettering ook zo leuk! Jij hebt er ook echt talent voor zo te zien, mooie creaties!!

Cosy by Cindy zei

Wow wat mooi! Je hebt er feeling voor, ik helaas niet ;)
Fijn weekend
Liefs Cindy

De Freubeltuin zei

Wat ben je weer lekker bezig Hannie!!!
Leuk allemaal!!

Fijn weekend en groetjes,
Maartje

Crea Roosje zei


Erg leuk zeg die teksten,
ben ook al bezig geweest...
Maar dan op hout en dan is het met een stift lastig.
Voor de verkoping is het een erg leuk idee,
wie weet trek ik nog ff aan de bel bij je ,ha ha!
groetjes Esther

It's me zei

Zo leuk hannie ditte.......vind ze allemaal leuk....is het niet leuk om dit in onze winkel te verkopen ?...mail me anders even liefs Ria x

What's in a day zei

Wat zijn ze mooi!!!!! Het is zo leuk om te doen, ik was er ook mee bezig en pak het binnenkort weer op! Zulke plankjes maakte ik in de zomervakantie, ik heb er toen geboorte plankjes van gemaakt, er ligt nu een voorraadje klaar, zo handig voor school.
Ik zie dat er al vraag naar is, leuk toch, binnenkort zie ik kaarten van jouw hand in de winkels!!!!!
Succes!

Dank je voor je lieve meeleven, ik zal je binnenkort even een pb sturen!

Lieve groet, Eefie

Spijshuisje Lyd zei

Heel leuk Hannie!
Wat kun je met weinig leuke dingen maken hé.
Wie weet een eigen kaarten label?..
Liefs, Lydia

Thuis bij Tjits zei

Superleuk Hannie en je hebt ook zo'n prachtig handschrift! Ik heb heel lang geleden eens een kalligrafie cursus gedaan, ook zo leuk om te doen.

Liefs, Tjits

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een gaaf idee Hannie om dat zelf te doen! Je ziet wel eens van die kaarten in de winkel maar zelf doen is veel leuker! Een inspirerend idee....bedankt!

Groet Trijnie

Anita zei

Oh Hannie, wát leuk !!! Dat ga ik onthouden en een workshop van zoiets zou ik ook wel leuk vinden. Mooie hobby :-) Liefs!

Vlijtig Liesje zei

Handlettering... dat kende ik nog niet. Wat een grappige en leuke bezigheid zeg. Ik vind het erg mooi uit zien.

ByMir zei

Ja, leuk! Handlettering komt inderdaad heel veel voorbij. Ik hebheel veel op Pinterest opgezocht en ben zelf ook al menig maal aan de slag gegaan voor in een kaart of bij cadeautjes.
Mooi wat je gemaakt hebt.

Fijne dag.

Lieve groet,

Mirjam
ByMir (voorheen MaDeLiefste)
http://bymirforyou.blogspot.nl/

Linda zei

Prachtig!
Je doet het super netjes.
En ik geniet nog steeds van mijn mooie plankje :)
Vooral je teksten vind ik origineel.
In die bedenken ben ik niet zo creatief.