woensdag 9 december 2015

Handmade..

In deze maand
is kadootjes geven
en krijgen
natuurlijk altijd gezellig


Ook als je 
op visite gaat
of uitgenodigd wordt
voor een etentje
is het leuk
om iets mee te nemen.


Zoals jullie inmiddels
wel weten
ben ik van de handmade 
kadootjes
..

met liefde 
voor iemand gemaakt
en  je bent meestal 
goedkoper uit!



Wat gebruikte ik:

* een mandarijnen kistje of een klein kartonnen doosje
* lege conserven blikken
* wit servies van de Hema (0.75/1.00 p/st)
* porselein stift (Hema of via internet)
* craftpapier
* stevig wit papier
* verschillende fineliners
* houten plankjes
* ijzeren knijpertjes van de Hema ( 6 voor 2.50)
* muurverf 

Ik maak al 
een super leuk doosje vol kadootjes 
voor 5.00
aan kosten!

Dat vind ik leuk



Een mandarijnenkistje
of klein doosje
met muurverf verven


Dit is je basis
waar je je kadootjes in doet!



Een leeg conservenblik
veranderd in
een lichtpuntje.

Met een hamer en spijker tik je 
er een hart of ster in!

Print de vorm uit,
knip uit,
plak het met een plakbandje op je blik
en tikken maar,
daarna verven met muurverf


Let op:
Leg er bijv. een stuk rond hout in, 
 anders vervormd je blik bij het tikken.



Een mooie quote of tekst
op een stevige kaart schrijven,
op You Tube 
zie je veel voorbeelden!


Op een plankje
dat je eerst verft,
schroef je een knijpertje,
kaartje er tussen  
en klaar is weer een kadootje!



Met porseleinstift
beschreef
ik twee mokken en
twee schaaltjes


een leuke tekst 
en
een mooi randje
maken je
servies persoonlijk!

Op 200 graden een half uur in de oven,
dit maakt je servies watervast

(niet in de vaatwasser)

Zet het beschreven servies
al tijdens 
voorverwarmen
 in de oven en laat het afkoelen in de oven!




Zorg er voor dat je de kadootjes
leuk in pakt.
Ik gebruik vaak bruin caftpapier
en touw.

Met een handgeschreven label 
maak je het 
af!

Gebruik je creativiteit,
schrijf met
verschillende lettertypen
en 
kijk eens op Pinterest
bij handlettering!




Wat dennengroen,
dennenappeltjes
en servetten erbij,
een houten schijfje
met een ster


Volgens mij is dit een
leuke weggever!


Ik ben benieuwd 
of ik jullie heb kunnen
inspireren
om low-budget kadootjes 
te gaan maken!





Ik wens jullie veel
mooie genietmomentjes
deze maand,
geven maakt rijker dan ontvangen
en wat je met liefde geeft
doet het altijd goed!



♥♥

Lieve groet,
Hannie






















29 opmerkingen:

Petra zei

Eeerrruuuggg leuke idee'tjes hoor, en inderdaad geven is beter dan ontvangen en met liefde gemaakt kan het niet meer stuk.
Fijne avond, groet Petra.

Martine zei

Hier word ik nou blij van!! Wat een super leuke kadootjes.
fijne avond, groetjes, Martine

Danielle zei

Wat een leuke ideeen weer, ik zal ze eens doorspelen naar dochterlief!

De Witte Lanteern zei

Volgens mij wordt jij graag gevraagd om te komen eten, want dan worden ze me toch lekker verwent! Een hele leuke doos met de mooiste spulletjes. Het ziet er superrrr uit! Het hoeft idd niet duur te zijn, als het maar met liefde is gemaakt. En dat blijft toch onbetaalbaar...
Liefs, Peetje

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik zou zo met je bevriend willen zijn , alleen al om van die leuke cadeautjes te krijgen!
Wat ziet het er leuk uit! Ik maak ook wel regelmatig iets zelf hoor maar dan meer iets groens: toefjes oid. Mijn vriendin, die helaas 3 jaar geleden is overleden, heeft mij een stapel spulletjes nagelaten om te knutselen.
Prachtig papier, heel veel stempels e.d. maar het komt er toch te weinig van!
Maar nu.....heb ik inspiratie! Dankjewel.

groet Trijnie

What's in a day zei

Hier zit heel veel liefde in hoor....ook al had ik een klein voorproefje gezien, alsvbik malles zo zie dan ben ik toch wel helemaal verbaasd dat je ditvvoor zo weinig geld maakt!!! Liefde kost niets..ha, ha
Heel veel inspiratie....morgen!n hebbik op school ook plankjes en blikjes dag...
De plankjes die jij met klemmetje maakt, heb ik in de zomervakantie op voorraad gemaakt als kraamcadeautjes....heerlijk om zo bezig te zijn!!!

Het is weer genieten bij jou!!

Lieve groet Eefie

It's me zei

Wat leuk zeg.......echt superrrr ....maar ben zo druk......pffffff kerssssssssst groen bloemen etc.....maar erg leuk!...liefs van mij x❤️

Mariëtte zei

Dit zijn voor mij altijd de mooiste cadeautjes. Met liefde gemaakt! Prachtig. Groetjes Mariette

Rensina Steursma zei

Wat een leuk cadeautje!
Ik probeer ook altijd iets origineels te bedenken.
Zo had ik laatst een appeltaartcadeau gemaakt, met appels, een bakmix en nog leuke dingetjes.
Kijk maar eens op mijn blog mocht je het leuk vinden -> mydailyteacup.wordpress.com
Bedankt voor dit leuke idee ;)
Groetjes, Rensina

Pippa's Hus zei

Wat een leuke dingetjes heb je gemaakt! En ik heb al mogen ervaren hoe leuk jou pakjes zijn! XX Esther

Ilse zei

Heel erg leuk allemaal weer :)
Een tip voor je voor het maken van de blikken, vul ze met water, zet ze een nachtje in de vriezer en dan kan je makkelijk aan de slag met een hamer en spijkers... werkt makkelijker dan een blokje hout en deukt zeker weten niet in ;)
LIefs Ilse

De Freubeltuin zei

Ontzettend leuk, allemaal!!!
Je bent weer ijverig geweest joh!

Groetjes Maartje

kreamade zei

wat een mooi geheel zo bij elkaar!! Super!! Nog een tip voor het conservenblikje om indeuken te voorkomen: vul het met water en laat dit invriezen. Vervolgens kan je de gaatjes erin slaan, laten ontdooien en klaar! gr. Hennie

Anne-Marie Breurkes-Rood zei

Hoi Hannie, heel erg leuk zo'n kistje met zelfgemaakte kadootjes. Ik houd ervan! Ik vind het ook altijd erg leuk om zulk soort kadootjes te maken en gegeven. Heb altijd erg veel plezier al tijdens het maken. Fijne dag!

Crea Roosje zei


Wat een leuk weggeven zeg,
Leuk gedaan en handige tips!
ik mis je bericht over de blogmeeting? ha ha
pss
Is het niet gelukt om volger van mij te worden?
groetjes Esther

Linda zei

Ja, dit zijn de weggevertjes waar je een warm gevoel van krijgt, om te geven en te ontvangen. Bedankt voor je inspirerende tips!

Gerry zei

Wat een ontzettend leuke dingen heb je weer gemaakt!
Ik heb nog steeds het rondje met ster en onlangs die prachtige kaart (hangt op de koelkast).
En als je dan zegt weggeven is mooier dan ontvangen, dan zeg ik, ontvangen van zo'n lief iemand is ook heel mooi!
Een mooie maand, Hannie!

Liefs, Gerry

Home and Lifestyle zei

Zwlf ben ik niet zo creatief ingesteld, maar ohh...wat heb je dit mooi gemaakt zeg! Ik vind het servies ook zo leuk, daar kun je natuurlijk alle kanten mee op. Degene die dit moois krijgt, zal toch een gat in de lucht springen lijkt mij zo. Ik ben het met je eens dat het heerlijk is om te geven, maar zeg eerlijk dat ik het ook nog steeds errug leuk vind om cadeautjes te ontvangen ;-)!

Fijne avond! Liefs, Ingrid

lien zei

Zon mooi cadeautje wil iedereen toch krijgen, met zorg verpakt. Zo leuk!

Vlijtige Lies zei

Wat een inspiratie! Dank je wel. En natuurlijk weer mooie foto's met een prachtig begeleidend praatje.Heerlijk om daar even voor te gaan zitten. Ik sla het op in mijn bovenkamer,ik hou van weggeven en ook het liefst zelf gemaakt.Groetjes.

Spijshuisje Lyd zei

Gezellige pakketjes.
Zo is het nog leuker om iets weg te geven & om te krijgen!
Groetjes, Lydia

Marieke Donkersloot zei

Beste Hannie,

Wat een leuk idee zeg! Heel mooi in zijn eenvoud! Zelfgemaakte kado's geven altijd veel leuker weg vind ik.
Ik volg je al enige tijd als stille volger maar ben nu ook begonnen aan een blog.

Groetjes Marieke
http://rustiekbijmariek.blogspot.nl/

Thuis bij Tjits zei

Superleuk Hannie!! Zowel om te maken als om te geven en natuurlijk ook te ontvangen!
Heerlijke post, ik geniet hier altijd zo van!

Fijn weekend,
liefs Tjits

jeanne baerveldt zei

wat een leuk en lief idee zeg, ziet er echt gezellig uit groetjes jeanne

Tussen Wal en Schip zei

Die kadootjes zijn altijd het meeste waard.
Want het kostbaarste is om iemand tijd te geven.. en dat doe je met dit kadootje wel ;-)

lieve groet,
Alberta

Verie - Vestywo zei

Echt super leuk, Hannie. Het servies staat als een poosje op mijn lijstje om zelf te maken. Dit is echt een pracht-pakketje. Leuk ook inderdaad met de verschillende lettertype`s die je gebruikt heb.

Lieve-Groetjes,
Verie

Nelleke Hobby zei

Zo'n mandarijnenkistje ideaal je bewijst maar weer dat je er echt wat leuks mee kan maken.
Heerlijk he om iets weg te geven waar wat van jezelf in zit!!!
Dank je wel voor je leuke reactie op mijn blog.
Goed weekend.
Groetjes,
Nelleke
http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl/

huis tjokvol zei

super leuk,ik heb echt genoten van jou blogje,

crochetcookingandmore zei

Gouden handen heb jij! Prachtig gemaakt, heb er van genoten!