vrijdag 27 november 2015

Uit mijn oven...

In de wintermaanden
probeer ik iedere vrijdag iets lekkers
te bakken!


Voor de kinderen 
die uit school komen fietsen 
een heerlijk begin 
van het weekend
..


Vandaag had ik bedacht 
kaneelbroodjes te maken,
het recept en foto zag ik deze week
op instagram




Super makkelijk
te maken!

Ik zorgde dat ik
de benodigdheden in huis
had
en binnen 30 minuten
 was ik klaar!

..



Wat heb je nodig?

* twee blikjes croissantdeeg uit de koeling
* kristalsuiker
* kaneel

*poedersuiker
*wat melk

De blikjes met deeg
open je,
het deeg rol je uit
zorg dat je drie even grote lappen deeg hebt.

Op de eerste lap deeg strooi je 
kristalsuiker met
kaneel,
de lap rol je strak op.

Deeg nummer twee
bestrooien en om je eerste rol draaien, 
zo ook met deeglap drie,
zodat je uiteindelijk een dikke deegrol hebt.

De rol snijd je 
in plakken van 2 cm en zet ze naast elkaar 
op een ovenbakplaat
( de open kant boven)



Oven op 180 graden en 18 minuten
bakken!

Mmm,
een heerlijk geur vult je huis!

Je kan van de poedersuiker en melk een
papje maken 
en dat over de afgebakken
kaneelbroodjes strijken.


Een super handig recept
voor onverwachte visite
of een snelle verrassing
bij de koffie!



Lekker met een kop koffie of warme chocolademelk



Of bij het ontbijt op zondagmorgen


je kunt het recept
ook terug vinden bij:
lifebyrosie.nl/diy/recept-snelle-kaneelbroodjes/


Echt
ze zijn zo lekker!



Fijn weekend
allemaal!

Lieve groet,
Hannie

♥♥


28 opmerkingen:

Verie - Vestywo zei

Oh, wat klinkt dit lekker, het water loopt me in de mond! `k Ga het ook eens proberen, bedankt voor het recept.

Lieve-Groetjes,
Verie

What's in a day zei

Ha, ha dat ziet er bijna zo uit als op mijn tafel!!! Oudste dochter was een dag thuis en had vanmorgen in mijn oven bolussen gebakken.....verrassing dus bij thuiskomst!!!
Omdat manlief jaren in Zeeland gewoond en ge werkt heeft, vinden wij dit extra lekker!
Heerlijk om als kind thuis te komen en deze kaneelbroodjes staan klaar!!
Ze zullen dit waarderen!!

Mooi weekend en lieve groet!
Eefie

Home and Lifestyle zei

Ik weet zeker dat mijn jongste dochter dit heerlijk vindt, dit is helemaal haar ding. Ik bak niet vaak, want elk pondje gaat hier helaas door het mondje. Ik ben redelijk in vorm hoor ;-), maar daar moet ik echt moeite voor doen! Maar heel af en toe een uitzondering moet kunnen en dan lijkt mij dit een heel mooi recept. Wat zullen jouw kinderen op vrijdag naar huis verlangen :-)!

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

Gerry zei

Dit zal de kinderen altijd bijblijven!
"Vroeger, toen wij op vrijdag thuis kwamen uit school, en het koud was, had onze moeder altijd .....".
Ziet er heerlijk uit Hannie!
Leuk dat je dat doet!

Liefs, Gerry

Ilse zei

Heerlijk!!!!
Fijn weekend :)

Vlijtige Lies zei

Nou bij het lezen van je bericht loopt het water al bijna uit mijn mond. Dit vraagt om een keer proberen! Afnemers genoeg hier in huis. En dan maak je weer van die prachtige sfeerplaatjes,super!Fijn weekend.

It's me zei

Heerlijk!!...fijn weekend liefs van mij...x

Het Moonhuis zei

Lekker hoor en ruikt ook vast heerlijk als ze in de oven zitten.
Fijn weekend!!

Liefs Monica

Rensina Steursma zei

MMM jammie, wat een lekker recept!
En het ziet er overheerlijk uit.
Nog een fijn weekend!

Danielle zei

Ze zitten in de oven en het ruikt zooooo lekker! (Bedankt voor het recept) Gezellig vanochtend he!

Crea Roosje zei


dat ziet er superlekker uit,
en ga ik vast een keer maken!
leuk he vanmorgen op de blogmeeting,
nu weet je wat voor gezicht erachter zit...
groetjes Esther

jeanne baerveldt zei

wat leuk weer een volger, haha ik ga jou ook volgen wat een mooie foto's en ziet er heel gezellig uit, en je recepten ga ik ook echt uitproberen tot ziens groetjes

De Witte Lanteern zei

Het ziet er heerlijk uit. Ik had in mijn vorige post ook al kaneelbroodjes gemaakt, maar dan de simpele versie zie ik. Deze versie ziet er nóg smakelijker uit. Meer zo'n brioche en daar ben ik verzot op! Dus deze versie van jou ga ik zeker ook eens maken. Trouwens leuk dat de kinderen op vrijdag zo getrakteerd worden op iets lekkers...wat zullen ze snel fietsen, haha.
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

Pippa's Hus zei

Wat gezellig voor je kinderen om zo thuis te komen. Dit recept ga ik zeker eens proberen. XX Esther

Linda zei

Wat een heerlijke traditie, op vrijdag wat lekkers bakken.
Dat is extra fijn thuis komen!
Echt een warm welkom.
Leuk om je te ontmoeten vanmorgen!
Groetjes, Linda

Indruk zei

Wat heerlijk thuiskomen voor je kinderen met zoiets lekkers. Ze lijken me heel erg lekker. de wintermaanden zijn uitermate geschikt om lekker te bakken vind ik. Pascale x

Roelie Steinmann zei

Hmmmm lekker zeg, past precies bij dit regenachtige en stormachtige weer.

Groetjes Roelie

van alles wat in huis en tuin. zei

Een echte smaak- en geurverwenner in huis denk ik! Het ziet er al lekker uit laat staan de smaak! Ik denk dat er hier ook genoeg afnemers zullen zijn.....ook aar eens gaan doen.

groet Trijnie

lien zei

Die zien er lekker uit!! Ik had ooit ook vrijdag gebombardeerd tot bakdag, een fijn begin van het weekend, maar heb het al een tijdje niet gedaan. Toch maar weer inllassen ;)

Ús hûs ús thús zei

Mmmmmm dat ziet er heerlijk uit! Bedankt voor het recept. Dit ga ik zeker eens proberen!
Fijne week. Groetjes van Aleta

Thuis bij Tjits zei

Het weekend is bijna voorbij en de kaneelbroodjes zijn vast schoon op haha!! Ze zien er ook zo uitnodigend uit. Wat een heerlijke traditie en een heel gezellig begin van het weekend!

Liefs, Tjits

huis tjokvol zei

ooo heerlijk,wat goed van je dat je elke vrijdag iets bakt,bij ons pakken ze vaak een cup a soup als je uit school komen fietsen,vinden ze heerlijk,maar dit zal bij hun ook wel inde smaak vallen

De oude paddestoel zei

Dat ziet er heerlijk uit! Die ga ik binnenkort ook maken.
Wat maak je er altijd weer gezellige plaatjes van.

Groetjes, Willeke

SOBERenSTIJL zei

Heerlijk, ik krijg er meteen trek van.....ga ik zeker een keer maken!

Groetjes Dorine

Onder de rieten kap zei

Oh het water loopt me in de mond als ik dit zie, van dit soort recepten word ik altijd erg blij!
Liefs, Yvonne

Huis in de Provence zei

oh wat leuk iedere vrijdag! Dat is dan echt een feestje en een leuk begin van het weekend! Deze onthoud ik. Ik maak ze zelf met zelfgemaakt deeg, maar dit is een stuk sneller...ha..ha..ha...
Fijn Sint weekend.
Gr. Mirjam

Jedidja zei

Alleen de foto's al! Ik neem me voor om zo gezellig te doen en telkens komt er niets van bakken. Hoe doe jij dat toch?

Saskia Hoofdman zei

Dat ziet er lekker uit en leuk om met de kinderen te doen op zondag ochtend,ik ga m opslaan:-)

Groetjes,

Saskia