dinsdag 13 oktober 2015

Kom gezellig binnen..!

Wat leuk dat 
je er bent!

Doe je jas uit 
en
ga lekker
 dicht bij de kachel zitten!


Heerlijk koud buiten hé?

Maar hier
brandt de kachel 
en er is warme thee
...

Doe je
 een bakkie mee?



Welke smaak kies jij?

Ik neem de rooibos honing,
lekker voor mijn keel en hoestprikkel!

Je hoort er 
veel mensen over:
lang hoesten,
nou ik ben er één van!

Maar gelukkig
is het hier bij de kachel
met mijn haakwerk
goed toeven!

Ik haak een omslagdoek
naar een patroon van Echtstudio
(vrije download)

lekker 
op naald 8,
kan ik hem snel om! 


Wat kun je
je toch tevreden voelen
met een heerlijk thuis,
heb jij dat nou ook?



't Is hier al herfst in huis!





Ook de plaids weer opgezocht,
er wordt al volop gebruik van gemaakt.

het ziet er altijd zo
knus uit
lekker onder een kleedje


Mmm..

Lekker zeg,
genieten van een bakkie thee!



Weet je,
het gaat al wat schemeren
ik doe alvast de kaarsen aan:)


Hé,
lijkt me leuk 
als jij ook laat zien,
hoe je het gezellig maakt in huis!


Doe je mee?

Dan doe ik 
de volgende keer 
een bakkie thee bij jou mee
 of misschien 
noemen ze dat bij jou wel heel anders?


Fijne week,

heel gezellig dat je
er even was


Lieve groet,
Hannie


Ps.
Ook de anonieme lezers
kunnen reageren ;)







32 opmerkingen:

De Witte Lanteern zei

Wat een gezellige post! Ik kom graag bij je thee drinken, graag een Earl grey, als je hebt. Hmmmmm, lekker! Het ziet er zo gezellig bij je uit, zo met die kachel aan. Voor morgenvroeg hebben ze hier in het zuiden zelfs al natte sneeuw gemeld, dus hier gaat straks ook de kachel aan...Wat een mooie plaid ben je aan het haken, mooie kleur ook!
Toevallig heb ik ook net een post op stapel staan met een plaid in de hoofdrol. Die plaids geven een lekkere sfeer en ik maak ze dan ook graag. Heerlijk op de bank, kop thee voor je neus en metertjes maken met brei- of haaknaald...Als dat geen thuisgevoel geeft...Dankjewel voor je kopje thee!!
Kom je de volgende keer gezellig bij mij?
liefs, Peetje

It's me zei

Wat gezellig.....ik ga deze onthouden....heb al een paar posten klaar staan...komt goed ...maar je mag natuurlijk ook in het echie wel een kopje komen drinken welkom.....was zo chaotisch toen ik je ontmoeten in de winkel maar zo leuk en spontaan ....we zijn nu een paar maanden verder en het lijkt dat de rust wat terug gaat komen....wat een moeilijke tijden allemaal.....we zijn er nog niet naar heb en blijf vertrouwen dat het goed kont....liefs Ria xx

Indruk zei

Oh wat den heerlijke en leuke kachel. Lijkt me zo ontzettend lekker om dat te hebben. Het ziet er gezellig uit bij je. Altijd zo gezellig vind ik als het buiten koud is om lekker binnen te zijn met thee en wat lekkers en gewoon lekker keuvelen hihi. Pascale X

renee zei

Wat een geweldig gezellige post...echt , ik zie me zo al zitten bij je. Ik ga er oom eens een poging toe doen...
Wie weet lukt het en zie je het terug op mijn blog...
Heel graag meer van deze binnen kijkjes, het si te leuk

blauwruitje zei

Wat een leuk idee. Je huis ziet er heel gezellig uit. Als ik van de week weer de boel een beetje aan kant heb, ga ik ook een rondje maken. Ik vond het een heerlijk kopje thee (zo heet dat hier). Groetjes Sandra

Thuis bij Tjits zei

Ha Hannie, ik schuif graag gezellig bij je aan en kies dan graag groene thee. Wat een gezellige en herkenbare post:) Zoals je theekommen die hier ook in de keuken staan, het hoesten grr.. haken.. en het heerlijk vinden om lekker met een plaid op de bank te kruipen:) Oh ja ook de mand waarin jij je plaids bewaard staat hier, zo mooi!

Leuk idee deze gezellige post, ga ik de komende tijd ook proberen tijd voor te maken, kom je dan ook gezellig bij mij aanschuiven?


Fijne warme avond,
liefs Tjits

lien zei

Wat is het gezellig bij jou! Ik ga ook voor de rooibosthee :) je geeft ons in ieder geval een hoop inspiratie voor een blogpost!

Vlijtige Lies zei

Nou ik lust wel een bakkie hoor;) En dan fijn bij de kachel haken,praten en genieten van de gezellig hoekjes in je huis! Het zijn de kleine dingen die het hem doen... de hoestbuien ben ik net kwijt gelukkig. Heel akelig, vooral s'nachts.En wat een mooi haakwerk! Dat schiet tenminste op. Morgen zal ik proberen en rondje huis te maken en te bloggen! Fijne avond,ik kruip nu hier onder een kleedje op de bank.

HappyLiving by Flekzer zei

ik lust geen thee... jammer hé... vind het altijd zo gezellig staan, maar ik krijg het echt niet weg :-(
dat gehaakte plaid ziet er al mooi uit zeg!

PS mijn blog is verhuisd...
zag de oude nog op je pagina staan ;-)
de nieuwe link is happylivingbyflekzer.blogspot.nl

Home and Lifestyle zei

Nou, zo'n leuke uitnodiging kan ik toch niet weigeren...gezellig hoor! Mag ik ook een bakje thee meedoen, samen met de andere dames die zich al bij jou in de kamer genesteld hebben? Earl grey graag...ja, heerlijk. Ik heb nu een lekker dik vest aan en mijn jongste dochter ook, met een vest van haar moeder hihi. Ze heeft nu de leeftijd dat ze niet meer in mijn kleren verzuipt (al haal ik haar maat 36 echt niet hoor), dus ik zie haar nog wel eens verschijnen met een vest van mij. Ach...ze heeft nog gelijk ook. Vervolgens kruipt ze er ook nog eens mee onder een dik plaid hihi.

Ik beloof nog niets, maar wie weet hou ik binnenkort ook wel een digitale high tea ;-). Dan ben jij uiteraard ook van harte welkom!

Bedankt voor het warme bakkie en nog een fijne avond! Liefs, Ingrid

Ús hûs ús thús zei

Gezellig hoor! Ik ben een echte theedrinker (koffie lust ik niet). Mijn favorieten zijn rooibos voor de avond en earl grey voor de ochtend. En daar tussenin drink ik verschillende smaakjes. Vorige week idd met veel honing omdat ik een week lang mijn stem kwijt ben geweest (maar veel gehoest).
Wat een heerlijk plekje heb je daar bij de haard. Het ziet er allemaal zo gezellig uit. Zo is het helemaal niet erg dat het buiten koud is! En volgens mij volgen er nog veel meer koude dagen. Geniet er maar lekker van ... natuurlijk met een warm bakkie thee!
Groetjes van Aleta

Roelie Steinmann zei

Gezellige najaars post, heerlijk. Je bent een prachtige plaid aan maken. Een hele mooie kleur.

Groetjes Roelie

Danielle van Heusden zei

Ook ik schuif graag aan Hannie voor een lekker kopje thee! De smsken bosvruchten en kersenthee zijn favoriet maar list eigenlijk alles hoor..wat ziet het er ontzettend knus en gezellig uit bij je.. Heerlijk hè het kacheltje weer aan! Hier Brand ie ook weer.. Wie weet volg ik je thee-post nog op!:) hoop dat je dan een kopje terug komt halen! Fijne avond!
Liefs Daniëlle

Het Moonhuis zei

Heb je ook koffie? Dan kom ik ook en dan mag je mij gelijk leren haken ;-) Lijkt me zo fijn he als je dat goed kunt, ik heb het helaas nooit geleerd. Het was vandaag wel erg koud ineens he brrrrr!!

Liefs Monica

Coby Breitner zei

Nou ik drink wel een bakkie bij jou mee want hier in huis is het knap ongezellig. We zijn in de verfmodus en niks gezelligheid dus. Heerlijk mooie foto's van jou, ik geniet.
Groetjes Coby

Christel zei

Lekker zo'n bakkie thee, gezellige foto's!

Housebythewaterhole zei

Hoi Hannie, wat een gezellige mooie post, ja het is weer héérlijk
binnenshuis vertoeven... thee..koffie...gezellig met de warme dekentjes
in de zetel...en genieten van al het mooie rondom ons ! Genoten van je
post ...
héél fijne dag nog
Liefs Kathy
House by the Waterhole

Beatrice Euphemie zei

Your blog is lovely! xx Karen

Marleen zei

Gezellig!! Ik zal ook weer eens wat foto's maken! Tot snel!!

Verie - Vestywo zei

Heel gezellig en sfeervol! :)

Lieve-Groetjes,
Verie

Judith zei

Hmmm... hier is het niet alleen binnen herfst, maar buiten ook! Ik ben al helemaal verregend tijdens de wandeling met de hond, maar volgens buienalarm blijft het nat dus dan is er niks te kiezen!

Wat een fijne sfeerplaatjes om deze sombere dag wat op te vrolijken en ik zie dat je al van de pepernoten aan het snoepen bent? Mijn jongste telg zit de dagen al af te tellen totdat Sinterklaas aankomt, want eerder krijgt hij geen pepernoten en traditiegetrouw bakken we de eerste pepernoten zelf en dat is een feestje! Zo blijven pepernoten speciaal en waarschijnlijk zal dit het allerlaatste jaar zijn met een gelovig kind in huis dus dan is het extra speciaal toch?

Tja, die verkoudheden zijn weer aan de orde van de dag. Ik zit momenteel met een oorontsteking... we zullen voorlopig wel van de regen in de drup vallen met het gekwakkel!

Fijne dag nog X

Mijn Gezin zei

Gezellige blog weer!
Ik ben trouwens meer van een bakkie koffie ;-)
Groet, Riemerijntje

kreamade zei

Wat ziet het er gezellig uit bij jou! gr. Hennie

Pippa's Hus zei

Dat was zeker gezellig zo bij jou op de thee. (En je had al pepernootjes zag ik? ;-))) Ik hou er ook zo van. Lekker op de bank kaarsjes aan thee erbij. Beetje haken, lezen, knutselen. Zalig! XX Esther

Rensina Steursma zei

Wat een heerlijke post!
Mooi dat je ons op deze manier weer meeneemt op een rondje door je huis.
Heel leuk.
Groetjes, Rensina

Anoniem zei

Heb weer genoten van het lezen van je bericht.
Volg je blog al ruim een jaar,als anonieme lezer.
Vind de inrichting van je huis zo sfeervol,leuk om de veranderingen iedere keer te zien.
Zelf haak ik graag en vind het ook super leuk om met het interieur bezig te zijn.
Heerlijk genieten van de herfst,op de bank met een plaid,een bakkie thee erbij en haken en blogs lezen,het liefst met de kaarsjes aan.

Groetjes Mariska uit de Betuwe.

Jedidja zei

Echt gezellig!

Corine(THUIS) zei

Wat een gezelligheid hier! Ik drink graag een kop thee mee, gewone Engelse thee, niet te sterk en geen smaakje.. Ik zie dat jullie dezelfde kachel hebben als wij. En die theekoppen heeft mijn dochter ook, voel me prima op mijn gemak dus :-)

Tussen Wal en Schip zei

Leuk Hannie! Wat een gezelligheid. Kom je ook bij mij dan? ;-)

lieve groetjes,
Alberta

Linda zei

Wat een gezelligheid en warmte straal je uit!
Lief!

De liefste zei

Dank voor je kopje thee en het kijkje in je gezellige huis.
Ik neem een heerlijk kopje thee van Yogi Tea en dan de smaak Throat Comfort. Erg fijn voor de zere keel.
Een fijn huis is zeker iets om blij mee te zijn. Dat waardeer ik nu deste meer. De sleutel van onze boerderij hebben we afgelopen dinsdag gekregen en we verblijven tijdelijk in een vakantiehuisje. Zeker niet verkeerd, een mooie plek in het bos. Maar je mist toch je eigen spulletjes. Ik grijp ook vaak mis (alles in de opslag), maar dat komt snel weer goed :)
Tot die tijd genieten we van ons tijdelijke stulpje en al het moois op het web.
Fijne avond.

Lieve groet,
Mirjam
MaDeLiefste

Anoniem zei

Ik ben zo'n anonieme lezer. Ik reageer nooit, maar lees altijd mee. Leuk om te zien hoe je kleine dingen gebruikt om het gezellig te maken. En wat leuk.......een veilingkistje uit ons dorp. K.E.O staat voor Krabbendijke en omgeving. Ik weet nog dat de veilig in bedrijf was. Nu is het één grote troosteloze vlakte, nadat de projectontwikkelaar zijn te bouwen huizen niet verkocht kreeg. Jammer hoor.