vrijdag 2 oktober 2015

De slaapkamer metamorfose!

Wat zijn jullie
nieuwsgierig, zeg :)

...

Maar goed na een paar weken
klussen
en beneden in de woonkamer slapen
is de slaapkamer dan toch
echt (bijna) klaar!

...

Eerlijk gezegd
moest ik me er echt toe zetten
om te klussen,
verfkleren aan en aan de slag te gaan,
het kostte me moeite
..
zou ik klusmoe zijn? :)

...

Daarom is het 
heerlijk
dat het nu klaar is!

Klusman
mag nog wat kleine dingen afronden,
een lamp ophangen,
 een koof om de verwarmingspijp timmeren,
wat plinten plaatsen
...

maar voor het oog
 is het al klaar!




Zoals je ziet schijnt het zonnetje lekker naar binnen!





De muren werden 
gestuct en daarna met muurverf gesausd,
het bed werd gespoten,
de kastdeuren van de inbouwkast
 heb ik geschuurd en gelakt.

De nachtkastjes maakten plaats
voor een tafeltje dat ik nog had staan,
ik schuurde het en loogde het met zelfgemaakte loogbeits!

Aan de kant van klusman 
komt nog een stoer steigerhouten krukje.





De ladenkast hadden we al 
en kreeg weer een plaatsje
 op de kamer,
hij steekt nu mooi af tegen de donker grijze muur.

Stoer, strak, lief en landelijk
wisselen elkaar 
af 
en passen mooi bij elkaar!





Praktische informatie:

- Op de muren muurverf van Flexa extra mat
85% grafiet is de donkere muur 
de andere muren zijn midden grafiet.
- De kast is gelakt met Flexa strak in de lak
midden grafiet.
- bed is gespoten in RAL 9010,
evenals de kozijnen.
- Lampenkapjes van de Action, 
fleecedekens Hema,
kussen op bed van de Leen Bakker.




De inbouwkast
was beuken met creme gefineerd,
ik heb er 'gewoon' de kwast 
opgezet
en het resultaat is heel mooi!

De kast is nu één geheel met 
de kamer.


Er zal vast nog heel wat geschoven worden
met de decoratiespullen
maar
iedere keer iets anders neerzetten 
is natuurlijk altijd leuk.

Er moet nog iets boven het bed,
ik heb een regaal liggen
of wordt het een grote stoere krans
aan een haak?



Wil je nog even
zien
hoe onze slaapkamer 
er eerst uit zag?



Ik ga dit weekend
heerlijk
van de zon genieten
...
klaar met klussen:)


Fijn weekend!

Lieve groet,
Hannie






26 opmerkingen:

Rubato zei

Dat ziet er prachtig uit. Heerlijk, zo'n rustige slaapkamer.
Groetjes.

van alles wat in huis en tuin. zei

Zo....even gekeken hoe het was maar dat is verandert! Mooi rustig geworden, wat zullen jullie daar heerlijk slapen!

groet Trijnie

Danielle zei

Je hebt wel eer van je werk, wat een prachtige slaapkamer zeg! Heel goed gedaan, ik kan wel indenken dat je op een gegeven moment klusmoe word, jullie hebben zoveel gedaan afgelopen jaren!

wilma heger zei

Heeeeeel erg mooi!! Wow, dit is echt af zeg!
Het idee van de schilderijlijst is ook leuk, neem ik mee(idee dan).
Heb wel foto's van fam en friends in H.olland en opprikken of plakken is geen optie, maar dit is cool, zoals men dat hier weer noemt. Hoe heb je het gaas vastgemaakt?(ben niet creatief vandaar dit domme vraagje..
Groet, Wilma

It's me zei

Wat mooi zeg !....echt super fijn weekend liefs Ria x

Onder de knotwilg zei

Heel mooi! En wat een verandering! (Heb even teruggekeken ;-)) Kan me wel voorstellen dat je klusmoe bent, dat hebben wij ook regelmatig. Maar na een poosje gaat het dan toch altijd weer kriebelen om een klus te gaan aanpakken!

Vlijtige Lies zei

Wat prachtig is het geworden! Heerlijk,dat moet toch extra fijn slapen na het 'kamperen'in eigen huis! Geniet ervan,fijn weekend.

Het Moonhuis zei

Mooi geworden Hannie. Ik ben nog volop bezig, de verf zit vastgekoekt onder mijn nagels. het is meteen de grote schoonmaak he, een slaapkamer een keer goed aanpakken. Zo ruim je de kasten eens weer een keer goed op (veel weggegooid en naar de kringloop) de kasten van de muur schuiven om erachter te verven is ook geen overbodige luxe, laat staan van de verwarmingen een keer weghalen, wat een stof zeg, bah:-(
Jij kunt lekker gaan genieten van je gerestylde slaapkamer, ik hooop het volgende week te laten zien!

Liefs Monica

Rensina Steursma zei

Wat ziet dat er mooi uit!!
Prachtig plekje hebben jullie er samen van gemaakt.
Leuk dat je de kast ook mee hebt geverfd in de kleur van de muur.
Fijn weekend!

De Witte Lanteern zei

Ja, hier kun je lekker wegdromen...wat is hij mooi geworden!En wat een verschil met eerst. En dat hoofdzakelijk met verf, want veel is gebleven toch? Knap van jullie om zo een heel andere sfeer te creëren. Hier bij ons staat de slaapkamer ook nog op ons to-do-lijstje (maar die is lang hoor...hihi). Leuk om te zien dat alleen al door een andere kleurstelling je een hele andere slaapkamer hebt gekregen, waar je weer graag vertoefd.
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

Marjon zei

Prachtig geworden Hannie, hier kun je heerlijk dromen. Ik vind het ook bijzonder meerdere stijlen door elkaar heen. Niet alles strak, maar ook een romantische touch...super mooi en de kleuren zijn prachtig...fijn weekend en lieve groet van Marjon

Home and Lifestyle zei

Wat is dit mooi geworden, Hannie. Ik vind de kleur op de muur ook prachtig, het lijkt tussen diepbruin en grijs in te zitten...een hele goede keus. Zo'n klus haalt vaak veel overhoop, maar wij vonden het een paar jaar geleden zelf wel wat hebben toen wij ook enkele weken moesten kamperen in eigen huis.

Maar jullie mogen trots zijn op het resultaat hoor! Fijn weekend en liefs, Ingrid

Pippa's Hus zei

Wat ontzettend mooi! Daar mag je trots op zijn. Goed dat je hebt doorgezet.
Nu maar lekker genieten van de zon en s'nacht van jullie heerlijke plekje! XX Esther

Verie - Vestywo zei

Heel gezellig en sfeervol, Hannie!

Lieve-Groetjes,
Verie

De Freubeltuin zei

Heel mooi geworden zo op de foto......in het echt is het natuurlijk nóg mooier!!! Je heb echt eer van je werk.
Ga er lekker van genieten!!
Groetjes,
Maartje

♥Sanne zei

Veel mooier als eerst... Maar dat was toen vast ook hartstikke leuk. Ik vind het grijs heel mooi. Nu ga je zeker extra vroeg naar bed
Liefs Sanne

Indruk zei

Nou dat is inderdaad een hele grondige verbouwing! heel mooi geworden hoor, wat een werk hebben jullie verzet. Fijn dat het fineer geverfd kon worden, leuk om dan zo'n mooi resultaat te zien door een likje verf he? je zal er vast lekker slapen. Pascale X

lia zei

Je hebt weer een gezellige en mooie schone slaapkamer.
Het is even een werk maar dan heb je ook wat. Maar op een gegeven moment ben je er ook wel klaar mee.
Hier zijn we intussen ook een beetje klusmoe aan het worden.

Gerry zei

Wat is dat mooi geworden, Hannie!
Je hebt echt eer van al je werk!
En ik vind het mooie, een rustige slaapkamer.
Ik heb de vorige versie nog even gekekn, maar dan is dit echt een grote veranderingen!
En nu maar weer heerlijk dromen in je lekkere bed.

Liefs, gerry

Tussen Wal en Schip zei

Welterusten Hannie,
Het lijkt me heerlijk slapen daar.. wat ziet het er mooi uit!

lieve groet,
Alberta

Henrike Graveland zei

Mooi hoor! Geniet ervan!
Lieve groetjes
Henrike

Nelleke Hobby zei

Mooi geworden hoor. Goede keus de kleur!!!
Ook je kast is goed opgelost zo.
En het tafeltje helemaal gaaf, ik hoop nog ooit een x tegen een oplossing aan te lopen voor de nachtkastjes... veel hoeft er niet in maar helemaal niets is ook zo kaal.
Je gehaakte sprei is helemaal gaaf en net groot genoeg!!! dat valt meestal zo tegen.
Nou geniet er maar mooi van.
Groetjes,
Nelleke

De liefste zei

Wat een mooie verandering zeg! Wat is dat mooi geworden zeg, fijne sfeer, als ik de foto's zo zie.
Dank je wel voor de tips, altijd goed om in het achterhoofd te houden.
Fijne dag.

Lieve groet,
Mirjam
MaDeLiefste

Home is where the heart is zei

sfeertje hoor en veel rustiger. Bij het bekijken van de voorfoto's zag ik een borduurwerk liggen die ik ook heb liggen en al heeel wat jaartjes moet afwerken. Is die lijst toevallig zelfgemaakt of had je toevallig de juiste maat ergens gevonden?
Geniet van jullie kamer
Fijne dag

lieve groet Brigitte

huis tjokvol zei

super mooi geworden,daar kun je heerlijk slapen ,geniet ervan.

Wonen Landelijke Stijl zei

Mooi werkje, prachtig!