vrijdag 11 september 2015

Prachtige avond....

Gisteravond
hebben wij genoten van 
een avond 
 Werelds Erfgoed!





Sinds 1997
staan de molens van Kinderdijk
op de prestigieuze 
Unesco Werelderfgoedlijst!


En deze week
staan de molens
 's avonds in de schijnwerpers

 ♥



In één woord
Prachtig
om de molens zo verlicht te zien.

Dat er dan ook 
heel veel fotografen aanwezig waren
is ook niet verwonderlijk,
er zijn hele mooie plaatjes 
te schieten.

Zie links op de foto hierboven:)








Ik had wat moeite
met de duisternis:)
..

wat technische info:
Als je in het donker mooie foto's wilt maken moet 
je de sluitertijd lang open
zetten,
dat betekend dat je je camera heel stil moet houden.

De meeste fotografen
liepen gisteravond ook met statieven te slepen 
voor het mooiste resultaat!

Een statief heb ik niet,
ik gebruikte het 
hoofd van klusman:)

maar die bewoog ook 
een beetje,
dus de foto's ook!

...








Gelukkig waren we er op tijd,
zodat ik de zonsondergang,
die gisteravond
 prachtig kleurde,
wel kon fotograferen
...


Romantisch bootje 
op de voorgrond:)





Je kan nog tot
zaterdag genieten
van dit mooie schouwspel!

Nog wat praktische info 
van het www:


De Lichtweek van het Werelderfgoed levert zes avonden lang een schitterend schouwspel op. Van 20.30 tot 23.00 baden de monumentale molens in het licht van tientallen schijnwerpers. Elk jaar weer trekt het evenement veel fotografen. De souvenirwinkel ‘De Molenhoek’ is in deze week elke avond geopend. Ook varen de twee rondvaartboten door Kinderdijk, waardoor u foto’s vanaf het water kunt maken. De historische poldermolens zijn te zien vanaf het vrij toegankelijke fiets- en wandelpad dat dwars door het molengebied loopt.

Niet alleen de molens zijn in de lichtweek verlicht. Het hele dorp heeft gevelverlichting en verlichte miniatuur ‘dijkmolens' langs de Lekdijk. Op vrijdagavond 11 september is er een gezellige Molenmarkt met ruim zeventig verlichte kraampjes. Deze jaarlijkse markt nabij het molencomplex duurt van 17.00 tot 22.30 uur. Stichting Werelderfgoed Kinderdijk heeft op de markt een kraam met mooie souvenirs.




En toen was
het 
donker :)





Zo mooi!


Als
je van plan bent te gaan,
wens ik je een hele mooie avond!



Lieve groet,
Hannie













23 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat een schitterend schouwspel, Hannie....prachtig hoor! Fotograferen bij avondlicht is inderdaad lastig, wanneer je de flitser zou gebruiken is het effect van donker en licht verdwenen en daar ging het je juist om. Ik heb wel een statief, maar gebruik deze veel te weinig. Toen ik in huis een keer een foto in een donkere hoek maakte, was het wel verbluffend om te zien hoe lang de sluitertijd was maar er toch een scherpe foto overbleef. Maar jouw eerste foto riep wel meteen een echt wow effect bij mij op, dus ondanks het ontbreken van het statief heb je het mooi weten vast te leggen.

Jammer dat Kinderdijk hier ver vandaan is, anders was ik absoluut gaan kijken.

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

Esrosa K. zei

Prachtige foto's Hannie! En dan woon je er zo dichtbij, maar ik kom er toch niet vaak. Ik had ook moeite met het licht/donker hoor, toen ik vorig jaar zo'n zelfde fotoserie maakte :-) Samen met mijn opa, die niets liever deed dan fotograferen maar het zelf niet meer kan. Ooit nog eens een fotografie-cursus doen of zo, lijkt me heel nuttig.
Grtz, Esrosa

lien zei

Wat een mooie foto's! Nederland op z'n mooist :-)

De Witte Lanteern zei

Nou, ook zonder statief (maar wiebelige klusjesman, hihi) zijn ze toch prachtig geworden. Bij mij ook het WOW-effect! Natuurlijk zal het effect door de lange sluitertijd beter zijn, maar ik geniet ook zo van je foto's. Jammer dat we niet in de buurt wonen, want het is zo te zien, echt de moeite waard om eens mee te maken.
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

Gerry zei

Wat een prachtig schouwspel, Hannie!
Ondanks het ontbreken van een statief heb je toch prachtige foto's weten te maken!
Wat zal dat in het echt ook een mooi genieten zijn.
Helaas is het voor mij veel te ver.
Dank om het te laten zien!

Liefs, Gerry

wilma heger zei

Heel mooi. Opgegroeid in Holland maar nog nooit gezien. Mss als ik ooit eens terug ben even gaan kijken.
Foto's maken in donker is erg mooi, maar het moet net gaan. Net nieuwe camera en het lukt nog niet.... Zo mooi de Noorderlichten hier en jak het werkte niet.
Groet,
WIlma

Roelie Steinmann zei

Wat prachtig om te zien zeg. Heel erg mooi.

Groetjes Roelie

Verie - Vestywo zei

Heel gaaf, Hannie en prachtig gefotografeerd!

Lieve-Groetjes,
Verie

Rensina Steursma zei

Wauw wat een prachtige foto's!
Het ziet er echt heel mooi uit daar.
Fijn weekend

Vlijtige Lies zei

Prachtig!! Wat moet ik er verder aan toevoegen? En zo dicht bij huis...

Danielle zei

Prachtige fotoos! Zo dichtbij, maar ben er nog nooit geweest, moeten we toch eens doen.

Pippa's Hus zei

Mooi! Wat een sfeervolle foto's heb je gemaakt en volgens mij was het de perfecte avond. Voor mij helaas te ver weg maar wie weet ooit...
XX Esther

Marjonel M zei

Geweldige foto's Hannie.

What's in a day zei

Klusman dient dus niet alleen voor de klusjes:) hij heeft je goed geholpen hoor als statief!
Wat is dit prachtig, ik vind het overdag al mooi, maar dit is gewoon om stil van te worden!
Mooi zijn deze momenten, genieten van zomaar iets Hollands...en dan op een prachtige locatie, wij fietsten er een paar keer, ook zo heerlijk.
Ik wens je een goed weekend.

Lieve groetjes, Eefie

P.s ik ben wel benieuwd wat je met de Hop gedaan hebt hoor:)

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat prachtig Hannie!! Ik heb nooit geweten dat dit er was, echt een aanrader en dat komt natuurlijk door jouw prachtige foto's! Zelfs zonder statief, ik zie geen beweging hoor....die klusman kan goed stilstaan!!
Vooral de foto met die blauwe lucht en dat blauwe water is helemaal super!

groet Trijnie

Jedidja zei

Super mooi!

juffrouw truus zei

Kinderdijk is wat te ver om zomaar eventjes heen te rijden, daarom erg bedankt voor het delen van de prachtige foto's.

Thuis bij Tjits zei

Wow wat ontzettend mooi Hannie!! Je hebt er ondanks je bewegende statief prachtige foto's van gemaakt en zo leuk dat wij hiervan mee kunnen genieten! En wat trof je het met het weer!!
Het lijkt mij super om daar naar toe te gaan, helaas een beetje ver, maar wie weet een ander jaar.

Fijne zondag!
liefs Tjits

Het Moonhuis zei

Heel erg mooi Hannie!!

Liefs Monica

Spijshuisje Lyd zei

Mooi zeg!
Jammer dat het al afgelopen is, lijkt me de moeite waard!
Fijne dag nog, Lydia

De oude paddestoel zei

Volgens mij heeft klusman zijn hoofd heel stil gehouden hoor. Je foto's zijn prachtig!

huis tjokvol zei

prachtige foto,s zeg,echt heel mooi

Onder de rieten kap zei

Wauw wat een prachtige foto's heb je gemaakt, ik wist helemaal niet dat dat was, ik had daar best naar toe gewild want zo ver is het niet bij mij vandaan, ik hoef alleen maar de lek over te steken! Gelukkig kan ik bij jou zien wat ik gemist heb helaas, wat zag het er prachtig uit!
Liefs, Yvonne