dinsdag 30 juni 2015

De beloofde DIY...

Meestal
leg ik mezelf
een hele lijst met
'de laatste voor de vakantie' dingen op!


Bijvoorbeeld:
-de keuken een goede beurt geven
-kadootjes voor de juffen maken
-alle slaapkamers spik en span
-ramen zemen

..

Dit jaar 
door 
mijn blessure 
dus wat minder

(dank jullie wel
voor alle lieve ♥ 
reactie's..)

...

maar het goede nieuws
is dat ik inmiddels mag belasten
en zo toch nog
wat van mijn lijstje 
kan schrappen!

...

Eigenlijk
is het natuurlijk jammer
om met deze zomerse temperaturen
in huis te ploeteren,
dus daar gebruik ik de ochtend
dan voor,
zodat ik 's middags heerlijk de tuin in kan
met een haakwerkje
..
(trouwens ook een 'voor de vakantie' ding..
een slinger die in de vouwwagen 
komt te hangen:))

...

Moeten jullie ook nog iets verzinnen
voor de meesters en juffen?

Dan hierbij een gratis download
en ideetje..


Wat heb je nodig:

-een leeg potje van Hak oid.
 of een potje met deksel bij de Action vandaan.
-touw
-craft papier of stof
-dubbelzijdig tape en een schaar
-zak drop


De pot vullen 
met drop
..
etiket printen en er met
dubbelzijdig tape op vast plakken
..

Deksel met papier of stof of een ruit deksel
erop
..
touw erom heen
en klaar!


Hieronder de downloads,
je kunt ze opslaan op je computer 
en dan uitprinten.
..


Veel succes ermee!

Voor de juffen is het ook een leuk idee
om bij een drogisterij
een gezichtsmasker, voetencreme of  badzout te kopen,
...
in craftpapier te doen
en 
er een mooi plaatje bij te zoeken,
de tekst
'Relaxmomentje'
maakt het af!
..

Ook vind
ik het zelf een leuk idee
om kletskoekjes
in een zakje te doen
en op het etiket
te schrijven:
"ik zal het kletsen met u/de juf missen"

....

Ook op Pinterest 
zijn er heel veel
ideetjes te vinden!
..


In de vakantieperiode
zal ik hier 
wat minder te vinden
zijn,
ik neem heerlijk
een paar weken 
rust
"zonder de dingen die moeten"!




Lieve groet
en
een heerlijke zonnige week!

♥♥

Hannie













16 opmerkingen:

Christel zei

Ook hier juffenkado's, een tas voor beide juffen van het afscheidsnemende kind met 'het was een fanTAStisch jaar', voor de andere juffen een mooi glazen potje met toffee's 'voor een toffe(e) juf'. Allemaal van Pinterest, hoera voor Pinterest

Cosy by Cindy zei

Fijn dat je het weer wat meer mag belasten! Leuke ideeën en mooi gemaakt.
Liefs Cindy

Home and Lifestyle zei

Gelukkig dat je inmiddels wat meer mag belasten, dan kun je letterlijk en figuurlijk wat beter uit de voeten. Leuke ideetjes voor het afscheid van juf of meester, dat zullen ze vast en zeker waarderen. Die tijd hebben wij al even achter ons gelaten, maar vanavond is wel de diploma uitreiking van onze jongste dochter. Zo sluiten wij dus de middelbare school periode af. Het hoort er allemaal bij (maar heeft wel als gevolg dat je er zelf ook niet jonger op wordt hihi).

Geniet van je vakantie als het zover is!

Liefs, Ingrid

lien zei

Wat leuk, zo'n potje kreeg ik laatst van onze stagiaire die stopte. Alleen zat er niet zo'n mooi tekstlabel bij. Leuk dat je hem deelde!!!

Verie - Vestywo zei

Super leuk label en een mooi potje is het geworden.

Lieve-Groetjes,
Verie

It's me zei

Leuk hoor al die ideetjes....fijn dat het weer beter gaat!....liefs fijne week...Ria...x!

Thuis bij Tjits zei

Wat een superleuke ideetjes!! Jammer dat ik ze niet gebruiken kan, onze kinderen hebben de basisschooltijd al ver achter zich, maar het brengt me wel op ideeën voor verjaarskadootjes!

Beterschap met je knie!

Liefs, Tjits

Vlijtige Lies zei

Leuke ideetjes en pinterest...soms krijg ik er ook wat van,zoveel leuks,maar ja de tijd ontbreekt.Geniet van de vakantie die eraan komt en de rust en soms ook onrust die de vakantie ook mee zich meebrengt.Groet uit een warme polder.

juffrouw truus zei

Bedankt voor de goede tips. Hebben gisteravond de labels nog geprint. Straks naar de winkel voor de potjes e.d. Vandaag is de laatste schooldag en vananvond neemt onze oudste afscheid van de basisschool...

Groeten van Juffouw Mier

Danielle zei

Leuk idee van het zit d'rop. Ik had hem ook al gespot. Met Pinterest bij de hand zit je nooit om ideeen verlegen he, ideaal! Gelukkig dat je nu weer wat mobieler ben!

De Witte Lanteern zei

Leuk idee weer! Ja, voor ons zit de basisschool er straks echt helemaal op, de jongste begint aan zijn laatste twee weken: kamp en cabaret. En dan is er echt een periode afgesloten na 15 jaar basisschool, waar ik ook heel veel geknutseld heb met mijn kinderen voor diverse juffen en meesters.
Ik wens je een hele fijne vakantie en kom gezond weer terug!
liefs,Peetje

juffrouw truus zei

Heb jouw ideeën uitgevoerd en een link naar jouw blog geplaatst. Bedankt voor het delen van het leuke etiket.

Groeten van Juffrouw Mier

truusdemier.blogspot.nl

Ús hûs ús thús zei

Wat een leuke ideeën! Mooie woordgrapjes ook. Mijn dochter gaat inmiddels naar havo 4 dus de tijd van meester/juffen cadeautjes is al weer even voorbij. Jammer hoor!
Ik wens je een fijne vakantie. Geniet ervan! Groetjes van Aleta

What's in a day zei

Hi, hi, ik durf het bijna niet te zeggen, voor de ouders van mijn groep heb ik ook zoiets gemaakt, heb ik niet nog niet laten zien omdat de ouders het anders al weten:)
Het blijft leuk zulke cadeautjes, ik vind dit ook altijd heel origineel!!!!
Geniet nog van de mooie dagen, doe rustig aan en denk aan jezelf.

Lieve groet, Eefie

huis tjokvol zei

leuk idee die pot,ik heb het ook al klaar,kijk mijn blog maar eens,een hele fijne vakantie hoor

Onder de rieten kap zei

Wat een superleuk idee! die onthoud ik!
Een hele fijne vakantie, geniet van de zomer!
Liefs,Yvonne