zaterdag 9 mei 2015

DIY: een hart ♥ van gipskruid

Op verschillende blogs
zag ik ze al  (bij Verie..klikklik)
en ook
 op de brocante fair aan de Giessen,
waar ik verleden week was,
lagen ze:

een hart ♥ van gipskruid!

...

Heel mooi,
een teer wit bloemetje
dat zo mooi indroogt
gebonden op een hart van ijzerdraad.




Afgelopen week maakte 
ik er al één voor mezelf
en nu bedacht ik 
dat het een mooi kadootje was 


Omdat het maken van een eucalyptuskrans
mijn meest bekeken post is, zelfs na 2 jaar,
maakte ik er stap voor stap foto's van
dus je kunt zelf ook aan de slag!



Je hebt ongeveer 5 takken 
gipskruid nodig,
neem mooie volle takken,
er zit veel verschil in!


De takken ga je verknippen
tot kleine stukjes,
hou deze maat aan,
de takjes moeten niet te stug zijn.


Deze stapel hou je over 
van 5 takken!


Maak van stevig ijzerdraad een hart,
ik heb hier een dubbele draad gebruikt.

Je kan ook een ijzeren kledinghanger
gebruiken
(die van de stomerij)
dan heb je gelijk een ophanghaak!


Je neemt kleine bosjes in je hand


Het bosje bind je op het ijzeren hart
met dunner ijzerdraad,
ga er ongeveer twee keer over heen
en zorg dat je 
aan het einde van de 
takjes eindigt.


een volgend bosje
leg je er dakpansgewijs
achter,
over de steeltjes van je eerste bosje.





Ga zo verder
tot je bijna bij het eerste bosje bent.


Het eerste bosje til je op
en de steeltjes van je laatste bosje
schuif je er onder
en maak je vast.

Zo ben je rond,
je kan hem op de lege plekken
nog een beetje opvullen.

Zorg dat je goed vol werkt,
gipskruid droogt erg in.


Maak er in het midden
een stoer touw of een lief kantje aan
en
 hang je hart
op een mooie plaats!


Je kan hem natuurlijk ook weg geven:)


Bij mij gingen ze dit weekend
zo de deur uit




Hopelijk lukt het je met deze DIY!

Zo niet, 
laat je het me weten?



Heel veel plezier bij het maken,
neem er de tijd voor, je bent wel een uurtje bezig!

Fijne week
 en 
een lieve groet,
Hannie















21 opmerkingen:

De Meidenmuts zei

Heeel mooi Hannie!
Leuk ook, hoe je hebt ingepakt.
Misschien waag ik het er eens op...ik heb hier eigenlijk geen geduld voor....maar als ik het dan zo weer zie...wie weet :))

Groetjes Anita

Spijshuisje Lyd zei

Wat een romantisch hart, mooi gemaakt!
Liefs, Lydia

Home and Lifestyle zei

Heel erg mooi gemaakt, Hannie. De moeder die jouw krans krijgt boft maar!

Fijne moederdag! Liefs, Ingrid

Onder de rieten kap zei

Ben zo blij dat je deze DIY hebt geplaatst! ik wil al heel lang zelf zo'n gipskruid-hart maken, maar had geen voorbeeld hoe het moest, nu dus wel! Bedankt!
Groetjes, Yvonne

Verie - Vestywo zei

Heel mooi gemaakt, krijg er weer zin in om ze te maken, bedankt voor het linkje in je blogpost! :)

Lieve-Groetjes,
Verie

Vlijtige Lies zei

Te schattig! Zo leuk om te maken en het lijkt me ook geweldig om te krijgen. Daar kan geen gekocht kado tegenop! Groet uit de polder.

juffrouw truus zei

Prachtig, wat een mooie tutorial. Dit ga ik vast maken.

Groeten van Juffrouw Mier

Home is where the heart is zei

helemaal leuk en dank je voor de uitleg. Ik heb t ooit eens gedaan en t gipskruid eromheen gewikkeld en dan werd hem dus niet. T zit er nog steeds omheen maar nu ik weet hoe t wel moet kan ik aan de slag zodra ik een nieuwe bos heb :))
Fijne moederdag

lieve groet Brigitte

It's me zei

Leuk hoor hannie!!...fijne zondag liefs Ria...x!

Danielle van Heusden zei

Super mooi Hennie!
Dankjewel voor de uitleg !
Ik kende ze wel maar wist nooit goed hoe je ze moest maken! Ga het zeker een keer proberen nu ik het wel weet!:) Fijne moederdag!
Liefs Daniëlle

Cosy by Cindy zei

Leuk leuk leuk! Dat ga ik ook eens proberen! Bedankt voor het delen.
Liefs Cindy

Pippa's Hus zei

Mooi! Die wil ik ook wel maken.
XX Esther

Marjonel M zei

Zo leuk om te doen ook, en nog leuker om cadeau te geven en krijgen.

Fijne dag, liefs marjonel

Roelie Steinmann zei

Wat een mooi en ook romantisch hart. Lief om te geven of te krijgen.

Groetjes Roelie

van alles wat in huis en tuin. zei

Bedankt voor de duidelijke uitleg! Heb gelijk zin om te maken! Misschien is een ronde lek voor mijn kleindochters voor de bruiloft van onze zoon: ze zijn bloemenmeisjes.
Je hebt me wel op een idee gebracht: bedankt!

groet Trijnie
(O, ja vergeet ik helemaal te zeggen dat je het zo mooi ingepakt hebt!)

lien zei

Wat mooi zo'n hartje van gipskruid. Bedankt voor de tutorial!!

La Blomst-Living zei

Een heel mooi persoonlijk cadeau, Hannie!
Liefs, Linda

Peet zei

Prachtig, die ga ik zeker ook proberen!!

De Witte Lanteern zei

Wat een prachtig hartje is het geworden en ook nog zo heel leuk ingepakt! Als hier geen moederhart sneller van gaat kloppen....
Liefs, Peetje

Johanna betuwe zei

Heel mooi gedaan en wat leuk leg je het uit met al die foto`s !
Ga hem zeker ook een keer proberen ....
En prachtig verpakt daar heb je iemand heel blij mee kunnen maken denk ik zo :-)

Liefs Johanna Elfies Home

Indruk zei

Ik hou van gipskruid, vind het ook zo mooi in een glazen vaas staan. Ze klagen hier alleen zo over de stank van gipskruid. Mijn man en kinderen (en ik ook wel een beetje) vinden het stinken. Het hartje is echt schattig. Pascale X