vrijdag 30 januari 2015

Wintermaanden...

De wintermaanden
zijn heerlijk
om het binnen gezellig te maken
of
om er heerlijk op uit te trekken
...

Toch zorgen de wintermaanden
bij mij ook altijd voor 
wat ongemakken
...

De kou en de wind 
zorgen ervoor
dat 
het vochtgehalte in huid en lippen 
erg laag is,
en dus kapotte lippen
 en een gevoelige huid geeft
...

Inmiddels staan er een hele ris
potjes en tubes
met allerlei creme's
...

Die helpen gelukkig wel,
maar het blijft lastig!


Om mijn handen 
tegen de kou te beschermen
draag ik altijd 
polswarmers of mofjes
...


Daarom is het leuk 
om deze in verschillende kleuren
te hebben,
dus
pakte ik mijn haaknaald en een bolletje wol
en haakte en haakte!
...


Inmiddels 
heb ik er ook al 
heel aantal kado gegeven,
ze blijven leuk en functioneel.
..




Het patroon vond ik bij Ingrid
van de blog Ing-things
dit is de link naar de pols warmers.





 Super makkelijk en snel te maken!
...



Een beetje opleuken
met een gehaakt bloemetje en een knoopje
..
klaar!




Ik trek er lekker
op uit 
dit weekend
en natuurlijk 
doe ik mijn polswarmers aan:)



Lieve groet,
Hannie

♥♥




23 opmerkingen:

huis tjokvol zei

die zijn echt heel mooi.

Nancy Blaauwgeers zei

Die zijn leuk zeg, en wat leuk dat je ze zelf kunt maken. Heerlijk he die winter zo. Ik hou er wel van.
Groetjes, Nancy

De Witte Lanteern zei

Ze zijn leuk én handig die polswarmers. Ik heb er laatst nog gebreid van de wol die ik over had van de plaid. Maar haken is natuurlijk ook een idee!
En droge lippen...zéér herkenbaar...daar kun je niks voor haken hé, haha.
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

Nicole orriëns zei

Wat een leuk idee zeg! Ze staan erg leuk!

Huisvlijt

Verie - Vestywo zei

Heel leuk gemaakt, dit staat nog op mijn to-do-lijstje, echt heel mooi.

Lieve-Groetjes,
Verie

Home and Lifestyle zei

Vervelend dat de winterse kou zo'n invloed heeft op je huid. Gelukkig helpen de polswarmers je en staan ze ook nog eens heel erg leuk!

Toen ik mijn post plaatste, zag ik al dat we allebei voor de winter en de gezelligheid binnen waren gegaan. Echt toevallig is dat natuurlijk niet met die kou... ;-).

Fijn weekend Hannie! Liefs, Ingrid

What's in a day zei

Wat zijn ze leuk Hannie, behalve dat het voor jou een noodzakelijk kwaad is om ze te dragen:) zijn ze natuurlijk heel praktisch.
Hier smeer ik ook wat af hoor, dus je idee gaat zeker navolging vinden, handig om een paar op school te hebben, voor onderweg in de auto en natuurlijk voor thuis en voor...ha, ha..ik ga haken hoor.

Mooi weekend samen!
xxxEefie

Danielle van Heusden zei

Leuk gemaakt hannie!
Zal vast lekker warm zijn!
Hier word ook druk gesmeerd:)
fijn weekend!
Liefs Danielle

Vlijtige Lies zei

Mooie foto's! En je polswarmers zien er ook gezellig uit,en ze zitten vast heel fijn. Geniet van het winter weer,dit weekend.

Gerry zei

Hoi Hannie,
Hier ook een die zo'n last heeft van uitdroging en potjes en lippencreme bij de hand heeft.
Ligt ook aan de verwarming en natuurlijk aan de schrale wind.
Heb deze week ook net een leuk patroon gezien van polswarmers, kan alleen absoluut niet tegen wol. Moet dus een goede warme vervanger vinden.
Die van jou zijn prachtig geworden. Veel plezier ervan!

Liefs, Gerry

Onder de rieten kap zei

Ik vind het altijd zo knap als iemand dit soort dingen zelf en zo mooi kan maken! Hier ook een droge handen en een schuurpapiermond, de lippenbalsem is niet aan te slepen!

Thuis bij Tjits zei

Een topidee Hannie! Ik smeer mijn handen ook een paar keer per dag in en met deze polswarmers kan ik ook lekker buiten blijven fotograferen, ik ga dus ook lekker aan de slag, dankjewel!

Fijn weekend,
liefs, Tjits

Pippa's Hus zei

Mooi! Vervelend dat je zo'n last van je handen hebt. Maar je houdt e mooi warm. XX Esther

Het Moonhuis zei

Ooh erg he die droge handen, soms ook met meerdere kloofjes, echt ellendig. Toch smeer ik veel te weinig, stom van mij :-(
Superleuk die polswarmers, mooi gemaakt!!

Liefs Monica

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Ja die potswarmers. Heb laatst hele mooie warme gevoede gekocht bij DD. Maar de zelfgemaakten zijn helemaal speciaal. Dat is altijd 2 keer genieten, eenmaal de lol van het haken, en de tweede lol is het dragen, terwijl je je vingers nog goed kan gebruiken....

Groeten en een fijn weekend, Pauline

Huis in de Provence zei

Leuk zijn ze! Ik draag ze ook, vooral bij t fotograferen, super handig. Niet zelf gemaakt maar wel zelf gekocht...ha..ha..ha.. fijn weekend!
Lieve gr. Mirjam

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik heb ze nog nooit gezien: wat leuk!
Het lijkt me zo handig met foto's maken, nu moet ik elke keer de handschoenen weer uitdoen.
Maar, wie weet vind ik een vriendin die kan haken!

groet Trijnie

Housebythewaterhole zei

Hannie, ik ken dat laag-vochtgehalte probleem
jammer genoeg ook... daar heb jij een mooie oplossing voor...prachtig !!
héél fijne zondag alvast
liefs Kathy

ღ Haal adem! zei

Mooi en gezellig ziet het er uit!

wilma oud zei

Wat zijn die polswarmers leuk geworden. Ik kan me voorstellen dat iedereen nu gaat roepen: wil ik ook. Fijne (sneeuwerige) maandag nog. Groetjes Wilma

kreamade zei

wat zijn ze leuk! Ik draag ze zelf ook graag. gr. Hennie

Indruk zei

Mooi en heerlijk warm! Pascale X

De Meidenmuts zei

Hallo Hannie,
Ik dacht dat ik je al volgde? Maar nee dus.....ik heb me aangemeld:))
Wat heb je mooie mofjes gebreid!
Heel leuk en lekker warm.

Groetjes Anita