vrijdag 9 januari 2015

Binnen kijken....

Gezellig
dat jullie er 
ook in 2015 weer zijn!

Voor de 
eerste post dit jaar
heb ik
inspiratie genoeg
....



In de kerstvakantie
verkocht
ik onze piano
en dat geeft natuurlijk
heel veel ruimte
in huis
....

Dus schuiven
en nog eens schuiven..

gelukkig 
was klusman thuis,
die mocht helpen:)

...



Pak een kop koffie of thee,
ga lekker zitten
en kijk mee
in Huize Kipkakel

....


De voorkamer is een stuk ruimer,
de grote witte vitrine kast verhuisde 
naar de achterkamer
( op de plaats van de piano)
....





Het kastje stond altijd in de hoek,
maar nu een ander plekje,
ook erg leuk!

....


Halverwege de kamer
onze computerkast
(lekker in de kamer, zicht op wat de kinderen doen..)
en 
de twee stoeltjes
 waar we altijd in  koffie drinken:)



een kijkje vanuit de keuken
de kamer in
...



De grote tafel 
hebben we in het verlengde 
van de kamer gezet
voor de tuindeuren
dit is echt een winterplekje,
je kijkt zo de tuin in
....

Gelukkig
hadden we bij 
de verbouwing hier al rekening mee
gehouden,
zodat de lampen 
nu makkelijk
meegedraaid konden worden
...
klusman
maakte een systeem 
op het plafond
waarbij de 
lampen heel simpel 
gedraaid kunnen worden!
...


Ik ben blij
met deze ruimte in huis
...
en nu waken
dat de kamer zich niet snel weer vult:)

Een weekendgroet
voor jullie allemaal,

ik ga 
een boterkoek in de oven zetten
mmmm

Lieve groet,
Hannie





30 opmerkingen:

Gerry zei

Heerlijk als je wat extra ruimte krijgt en je woonkamer opnieuw kunt stylen.
Je hebt een gezellig huis, Hannie! Ook mooi ingericht!
En van de boterkoek zou ik wel even mee willen genieten.
Ik wens jullie een mooi weekend!

Liefs, Gerry

blauwruitje zei

Leuk he zo schuiven. Het ziet er heel gezellig en stijlvol uit. Fijn weekend. Groetjes Sandra

It's me zei

Wat een heerlijke ruimte zeg...!!...mooi hoor...!!...liefs fijn weekend van mij...x!

Verie - Vestywo zei

Wat een gezelligheid, Hanny! Super, je bent er zo handig in hé?! Echt heel leuk, sfeervol en landelijk! Lekker een boterkoek, `k ga morgen lekker aan de bak. Geniet ervan en nog een fijne avond.

Lieve-Groetjes,
Verie

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hallo Hannie, Een nieuw jaar en dan krijg je altijd de kriebels van het vernieuwen he, zeker na de kerst. Hier ook een beetje kluskriebels en de stillere tijd in het logement geeft wel even de kans om klussen ook af te kunnen maken, tussen de boekingen door. Wat is het mooi geworden, en dat lampsysteem dat is helemaal bijzonder.

Ziet er zo gezellig uit, fijn weekend, groeten Pauline

Home and Lifestyle zei

Nou, dat lampensysteem lijkt mij ideaal, dat zouden we hier ook goed kunnen gebruiken. Maar de lampen zijn inmiddels verhangen dus voor nu laten we het maar even zo. Maar het is wel een super goed idee.

Het ziet er sfeervol uit Hannie. Hoewel ik de piano een prachtig instrument vind, neemt het wel veel ruimte in beslag. De kast staat heel mooi in combinatie met de eettafel zo voor het raam. Ik zeg 'hier voorlopig niets meer aan doen.'

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

De Witte Lanteern zei

Heerlijk als je dan opeens zoveel extra ruimte krijgt. Je hebt een heerlijke sfeer in je kamer. Leuk die 'winteropstelling'. Wij hebben onze tafel ook wel eens zo staan, maar dan staan de stoelen te snel tegen de muur met alle gevolgen van het stoten tegen de muur. Dus eigenlijk nét iets te smal. Daar heb jij geen last van gelukkig. Handig dat meedraaisysteem voor de lampen.
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

Danielle van Heusden zei

Sfeervol en gezellig huis zo Hannie!
Altijd welkom een beetje meer ruimte hè!
Fijn weekend!
Liefs Daniëlle

Vlijtige Lies zei

Kijk dat geeft weer wat ruimte,heerlijk toch!! Wat een sfeertje in huis,echt genieten. En wat fijn een klusjesman altijd bij de hand!! Fijn weekend.

Onder de rieten kap zei

Die lampen zijn helemaal gaaf en dat je ze mee kunt draaien is een goed idee zeg! zo leuk om met je mee te kijken in je huis, wat een sfeer!
Groetjes, Yvonne

Housebythewaterhole zei

Hannie jij bent al héél druk in de weer geweest,
héérlijk als alles opgeruimd en verschoven is, het
moet een héél goed gevoel geven als je ruimte bijkrijgt...ene die boterkoek dat klinkt ook lekker !!
Fijn weekend
Liefs Kathy

Ús hûs ús thús zei

Wat een heerlijke binnenkijker! Het ziet er allemaal zo knus en gezellig uit. Je hebt allemaal zulke leuke spulletjes! Geniet maar lekker van je mooie "nieuwe" woonkamer ... en de boterkoek (of is die al op :) ).
Fijn weekend! Groetjes van Aleta

Rensina Steursma zei

Wat ben je druk geweest de afgelopen week!
Leuk hoor, alles ziet er zo gezellig uit bij jou in huis.
Groetjes, Rensina

Doortje Dartel zei

Wat een gezellig huis heb je toch! Ik zit hier echt van te genieten en krijg inspiratie :).

Pippa's Hus zei

Wat een heerlijk huis heb je! Gezellig, en wat fijn zo'n handige klusman die van tevoren al bedenkt dat de tafel vast wel eens gedraaid 'moet'worden en dat je dan de lampen zo mee kunt draaien! XX Esther

Lavendelhaus zei

Ich wünsche Dir auch ein schönes neues Jahr.
Du bist ja sehr schön eingerichtet. Tolle Deko.
Bianca

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat ziet het er weer gezellig uit bij jou! Heerlijk om ineens wat meer ruimte te hebben, zo kan je nog eens veranderen en dat vinden we tenslotte wel heel erg leuk!!
Mis je de piano dan niet?

groet Trijnie

lien zei

Leuk zo'n binnenkijker! Je hebt het heel gezellig en warm ingericht!

Jacqueline Sybesma zei

mooi geworden zeg, je hebt het gezellig ingericht' hier nog wel een piano en keyboard maar ach, er wordt mooi op gespeeld en het is een waardevol onderdeel van de opvoeding zeggen we hier altijd maar..muziek is mooi, en ik moet zeggen dat de jongens wel aardig kunnen spelen! Uiteraard hebben ze ook les...lekker ruim kijk je zo in je huis....en ik vind je tafel ook super! Lekker stoer! Fijn weekend! Groeten, Jacqueline

What's in a day zei

Hopelijk is je huis nu gevuld met al je kinderen die heerlijk een plekje hebben gevonden in één of ander gezellig hoekje in jullie huis.
Wat een ruimte levert het op als er een meubelstuk uit je huis is....
Je tafel staat ook heel gezellig zo, handig om de lamp te kunnen draaien.

Ik wens je een heerlijk weekend.

Lieve groet, Eefie

Marieke zei

Wat een gezelligheid.
Heel mooi.
En wat handig dat systeem met de lamp.
Dat is bij ons ook altijd een probleem.
Geniet van je mooie en sfeervolle huis.
Lieve groet,
Marieke

Judith zei

Grappig hè, je begint met één enkel item en voor je het weet gaat alles op de schop! Jij zult weer vol tevredenheid om je heen kijken!

Liefs Judith

Thuis bij Tjits zei

Heerlijk om ineens meer ruimte in je woonkamer te hebben, waardoor alles weer anders uitkomt en rustiger oogt. Gezellig Hannie!
En wat een topidee van klusman!!

Liefs, Tjits

theeleuten zei

Wat een metamorfose, leuk hoor!!
Hier gaat het net zo, als je iets wegdoet,gaat meteen alles op zijn kop,hihihi..
Geniet ervan,je hebt een superleuk huis!!
Fijne week,groetjes Evelien

Jedidja zei

Het ziet er zo gezellig uit allemaal!

Claudia Leertouwer zei

Een mooi begin van het nieuwe jaar.

Woon - Geluk zei

Wat een gezellige huiskamer hebben jullie! Heerlijk al die hoekjes en gezellige plekjes!

Groetjes Cindy
woon-geluk.blogspot.nl

Passione Helena zei

Wat heerlijk, zoveel inspiratie en lekker met meubels schuiven. Kleine veranderingen kunnen zo’n blij gevoel oproepen. Wat ideaal dat de hanglampen mee kunnen draaien! Jij kan er weer lekker van genieten! Gezellig!

Wens je een heel fijn weekend!
Lieve groetjes, Helena

De oude paddestoel zei

Via Mijn tante (Dikky) kwam ik een poosje geleden op je blog terecht. Zo ben ik jou en veel andere bloggen gaan lezen. Ik vind het zo leuk dat ik zelf ook met een blog ben gestart. Ik ben dol op brocante en andere oude spulletjes. Die gebruik ik ook gewoon. Daar wil ik over schrijven.

Groetjes, Willeke

Nicole orriëns zei

Ik vind dat je een prachtig huis hebt. Mooi zo, met dat wit ook!

www.huisvlijt.com