vrijdag 28 november 2014

Voorbereidingen...

en dan is het 
ineens 
bijna december!
...

Over twee dagen
de eerste 
adventszondag
....

Deze week 
kocht ik een boek
met name voor onze jongste!

Het boek:
Wijzer op weg naar het kerstfeest.


Als je al oudere kinderen
in huis hebt,
vergeet je soms snel
om op het niveau
van de jongste de dingen te zien!

....

Daarom heb ik voor haar,
maar ook 
voor ons als gezin
een adventskalender gemaakt.

...



De kalender maakte ik
heel simpel zelf,
alles had ik hiervoor in huis!

plank hout
verf
sjablonen
kaartjes
fineliner
knijpertjes
washing tape
slagerstouw

....


De opdrachten
op de achterkant van de kaartjes 
zijn heel divers.

...

vragen uit de Bijbel,
maar ook een lekker toetje maken,
of
maak elkaar blij :)
...








Zo hoop ik 
dat
onze jongste iedere dag
verwachtingsvol
het kaartje om draait 
en
zo stap voor stap naar het kerstfeest 
toeleeft
op haar eigen leeftijdsniveau!

...


De adventskaarsen staan ook al klaar
..
in de decembermaand
komt er
nog een takje nobilis aan
...


Wat is het 
heerlijk
om iedere dag
te genieten in je eigen huis!
...


Wat zijn we 
toch rijk gezegend,
als ik denk 
aan al 
de vluchtelingen 
en
mensen in 
oorlogsgebieden.

Ik wens je een 
mooie en verwachtingsvolle
decembermaand toe!

Lieve groet,
Hannie




29 opmerkingen:

Het Moonhuis zei

Dat heb je heel mooi gemaakt Hannie!! Genieten in huis doe ik ook hoor deze periode heerlijk!!

Liefs Monica

Ilse zei

Hier is ook bijna alles klaar voor advent... Leuke tijd :)
Mooie kalender heb je gemaakt!
Je pakje is vandaag aangekomen... Erg leuk... Bedankt!

Hannie zei

Erg mooi gemaakt!
Goed om er zo mee bezig te zijn...

Alvast een gezegende adventstijd.

Groetjes Hannie

Gerry zei

Heel mooi log, Hannie!
Ook heel herkenbaar!
Ik wens jullie ook een mooie gezegende en verwachtingsvolle tijd toe!

Liefs, Gerry

Onder de rieten kap zei

Oh wat een prachtige Adventskalender, echt heel mooi gemaakt! Fijne adventstijd,
Groetjes, Yvonne

Hann¥ zei

Wat mooi Hannie, en de gedachte erachter is nog mooier.
zolang je een dak boven je hoofd hebt met de mensen waar je van houdt en gezond bent dan ben je heel gezegend.
Fijn weekend.
Liefs,Hanny

van alles wat in huis en tuin. zei

Die is mooi geworden! Het doet een beetje duits aan, daar zie je zoiets ook vaak. Wij hebben hier niet zo'n traditie van een adventskalender hè, wij zijn meer van de adventskaars. Maar jij doet beide! Mooi.
Geniet van de komende maand!

groet Trijnie

Thuis bij Tjits zei

Wat een mooie post Hannie en wat zal je dochter iedere dag weer verwachtingsvol een nieuw kaartje omdraaien, heel inspirerend!

Fijn weekend,
liefs Tjits

renee zei

Wat ziet het er gaaf uit....naast mooi ook erg bijzonder ...wij gaan hem hier ook weer opzoeken

De Witte Lanteern zei

Dit is nu eens een mooie adventskalender omdat het krijgen van een klein kadootje niet centraal staat, maar het geven, in welke vorm dan ook. Wat kun je doen voor een ander of samen doen. Mooi hoor. Nu hoeft dat voor mij niet religieus te zijn, je kunt van alles bedenken. Samen muffins bakken of iemand gewoon helpen met een klusje. Heel inspirerend!
Hihi, ik zie dat jij dezelfde labeltjes hebt gebruikt voor de adventskaarsen. Alleen een andere kleur. Ze zijn leuk hé!
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

Home and Lifestyle zei

Wat heb je een mooie kalender gemaakt, Hannie. Leuk ook met aan de achterzijde een opdracht. En je hebt helemaal gelijk...er wordt vaak heel wat afgemopperd in dit land, maar we realiseren ons vaak niet hoe goed we het hier hebben. Zolang je gezondheid niet te wensen overlaat en je je dierbaren om je heen hebt, mag je in je handen knijpen...zo steek ik er in ieder geval wel in.

Ik wens je een heel fijn weekend! Liefs, Ingrid

Onder de knotwilg zei

Wat een mooie adventskalender! En juist ook zo mooi omdat het niet met cadeautjes is maar met opdrachtjes! Hier wordt ook al steeds gevraagd "wanneer we weer 'die kaarsjes' neerzetten zodat ik kan zien hoelang het nog duurt voordat het kerstfeest is..."

Danielle zei

Wat een goed iets, die adventskalender, zo leeft het wel meer bij de kinderen.

Marieke zei

Wat prachtig Hannie.
Heel inspirerend.
Lieve groet,
Marieke

What's in a day zei

Wat een sfeervolle post Hannie, je adventskalender vind ik heel mooi, een goed idee!!
Ik was net een blogpost aan het maken over verwachten ( plaats ik morgen) toen de post door de bus viel....verrassing, heel lief!!!
Het doe me heel goed juist nu in deze sfeervolle maanden waarin je juist ook zorgen kent, dus dank daarvoor.

Voor jullie een mooie eerste Advent.

Lieve groet, Eefie

Verie - Vestywo zei

Mooie post, Hannie! Ook hier staan de Advents-kaarsen klaas, geen advents-kalender, ook nog nooit gedaan, maar wel een mooi vooruitzicht, wie weet dat we het voor volgend jaar gaan proberen. Bij jou ziet het er goed uit, mooie dingen ook om te doen. Geniet ervan.

Lieve-Groetjes,
Verie

Linda zei

Wat een mooi blog-bericht zeg!
Goed idee zo, met al die kaartjes met een opdrachtje. Met elkaar uitzien, Advent!

Housebythewaterhole zei

Héél mooie adventenkalender...heb je mooi in elkaar
gestoken...ja wat vliegt de tijd hé..alweer bijna de eerste zondag van de advent !
héél fijn weekend geniet ervan
liefs Kathy

lien zei

Wat een mooie kalender heb je gemaakt. Geen cadeautjes, geen chocolade, maar mooie woorden. Leuk hoor!

Rensina Steursma zei

Wat een superleuke adventskalender!
Zo leef je lekker toe naar het kerstfeest.
Lieve groet, Rensina

kreamade zei

Mooi zeg om op deze manier toe te leven naar kerst!! gr. Hennie

huis tjokvol zei

die adventskalender is super leuk,

Jedidja zei

Mooi geworden zeg! Hoe was je eerste dag?

Housebythewaterhole zei

Hoi Hannie, net de postbus geleegd en het pakje was mee...wat lief en mooi, ik laat het nog eventjes verpakt want ik vind het mooi zo, héél erg bedankt en zoals ik al zei héél leuk om iets van een medeblogster
in huis te hebben ....:-):-)
Héél fijne avond nog
Liefs Kathy

blauwruitje zei

Goedenavond Hannie,

Een paar dagen geleden zag ik je blogje en was direct geinspireerd. Ik wilde al heel lang een adventkalender in mijn klas en de jouwe voldeed volledig aan mijn wensen. Ik heb hem inmiddels ook gemaakt en op mijn blog kunnen hem zien. Ik heb uiteraard een verwijzing naar jouw blog gedaan. Dank je voor het leuke idee en we hebben er al veel plezier aan gehad. Groeten Sandra

juffrouw truus zei

Je hebt gelijk. Ook onze jongste is al zo snel groot door haar oudere zussen. Het is goed om af en toe stil te staan bij het feit dat zij nog maar een meisje van 6 is. Heb daarom afgelopen zondag bewust de tijd genomen om samen met haar pepernoten te bakken.

Groeten van Juffrouw Mier

De Freubeltuin zei

Hoi Hannie,
Wat een mooi adventskalender!! Prachtig idee, je zou het niet alleen voor de jongste, maar ook voor jezelf kunnen doen!!
Wat is het mooi, om in deze onrustige en rumoerige wereld, verwachtingsvol te mogen leven!!
Fijne tijd met elkaar.

Groetjes Maartje

Maartje zei

Ha Hannie,
Wat een supergoed idee zeg, die adventskalender! En wat een mooie opdrachten heb je erop geschreven. De uitvoering is vast genieten :)

Groetjes maartje

Jacqueline Sybesma zei

Dat ziet er mooi uit! Wat heb je dat leuk bedacht!
Zinvol en toch in een eigentijdse look!

Wat betreft je oomerking op mijn blog: het was inderdaad gehackt en stond in mijn leeslijst...walgelijk wat er voorbij kwam! Ik heb het uit de sidebar kunnen verwijderen maar je kunt het niet uit de leeslijst weghalen op blogger. We hebben ales al geprobeerd maar tot nu toe wil dat niet. Ook nergens te vinden. Hoop dat jij het weet? En uit bloglovin verwijderen is ook een goede tip, daar had ik niet aan gedacht. Zal ik ook doen!
Bedankt! Lieve groet, Jacqueline