woensdag 12 november 2014

Feestmaand DIY....en weggevertje....

Met de komende 
feestmaand in het vooruitzicht
maak ik graag wat kadootjes op
voorraad!


en dit zijn eenvoudige
weggevertjes


In een leuk
cellofaan zakje
met een
zelfgepimpt
label


Leuk om te geven
en 
om te krijgen,
toch?



Wat je nodig hebt:

berkenstammetjes of een ander houtsoort
handzaag of kettingzaag of afkortzaag
verf
papier
kwast
boor
touw





Van je stammetje of dikke tak
zaag je plakken van een centimeter
...

je kan ze lekker ruw laten
..

met een boor maak je
 evt. een gaatje voor je touw
...


Maak een sjabloon
van een hart of ster
..
leg het op je plak hout
...

en sjabloneer er met je verf 
een hart of ster op






Om er een leuk weggevertje van te maken,
neem je een cellofaanzakje, 
wat maskingtape 
en een stukje touw.
maak zelf een toepasselijk label
...
en klaar
 is je leuke weggevertje



Deze gaat naar 
een tante die herstelt van een operatie :)
het zijn de kleine dingen die het doen!


Je kunt er natuurlijk ook letters op sjabloneren:
het woord Christmas of winter
...



zo kocht ik ze bij de X.enos
maar zelf maken is natuurlijk veel leuker
....

Kan ik jou verrassen met
een plakje hout?

Laat het weten in een reactie,
en wie weet 
krijg jij op 5 december post!


Fijne week 
en
een lieve groet,
Hannie

♥♥



34 opmerkingen:

What's in a day zei

Wat een leuke DIY Hannie, hier staat ook nog een stam waar de zaag aan te pas moet komen:) ik heb pas ook kleine schijfjes gekocht bij Intratuin en ook sjablonen erop losgelaten, met huisnummers deze keer en geboortejaar.
Het is niet alleen leuk om te maken maar ook om weg te geven, dus kom maar op:) smile....

Fijne week en veel knutselplezier!!!

crochetcookingandmore zei

Je mag mij wel blij maken!! :)

wilma heger zei

Mij mag je ook blij maken,maar woon niet in Holland.
Groet, Wilma

JoJo zei

Wat een leuk idee. Ik wordt daar wel blij van. Groet Jolanda

Home and Lifestyle zei

Dit is een erg leuk idee Hannie...heel simpel, maar daarom zeker niet minder mooi. Zelf doe ik er denk ik te weinig mee, maar ik zie dat er animo genoeg is...dus dat komt helemaal goed!

Liefs, Ingrid

Verie - Vestywo zei

Heel leuk idee! Ik heb nog wat boom stammetjes liggen. Het is altijd leuk om verwend te worden.

Lieve-Groetjes, Verie

Anita zei

Wat een creatieve post Hannie. Het lijkt altijd zo simpel én misschien is het dat ook wel maar op de e.o.a. manier kom ik meestal niet zo ver. Wat dat betreft laat ik me graag verrassen haha
Groetjezz lfs mij

Thuisgeluk zei

super leuk idee, het is heel leuk om er een te krijgen hoor. ik hou me aanbevolen.

Fijne avond
Groetjes Roos

Denco zei

Leuk idee, ik wil wel zo'n verrassing

De Witte Lanteern zei

Leuk om zo een kleine attentie te geven. Je hebt altijd van zo'n leuke ideeën. En voert ze ook uit, dat komt er bij mij vaak niet van. Ik sla ze op op mijn to-do-lijstje (dat steeds langer wordt, maar wat wil je met bloggen?!) Maar ik kan ze wel waarderen, dus ik houd mij aanbevolen.
Fijne week!
Liefs, Peetje

Marjon zei


Super leuk en zelf gemaakt Hannie en wat zal je tante er blij mee zijn. Ik vind het een leuk initiatief want het zijn echt de kleine dingen die het doen...ik doe ook graag mee...fijne avond en lieve groet Marjon

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Zelf maken is altijd leuker en nog dubbel genieten ook ... ziet er super uit ... wens je een fijne week ...lieve groet rosita

Marleen zei

Het ziet er zo makkelijk uit!! Heel mooi en gezellig :)
Zelf zou ik het niet zien zitten om te maken, om dat op de deurmat te krijgen ... Dat zie ik wel zitten ;)
Hartelijke groet,
Marleen

Ilse zei

post krijgen is altijd leuk :)
wat leuk dat je zo crea bent... bij mij lukken zulke dingen toch nooit zo goed.. ik doe dus graag mee :)
Groetjes Ilse

Marleen zei

Hoi Hanny,
Wat een leuk idee! 't Ziet er echt leuk uit! Ik wil wel meedoen met een weggevertje.
Groetjes, Marleen de V.

huis tjokvol zei

Wat super leuk gemaakt,mij mag je er zeker blij mee maken .

lien zei

Wat leuk gemaakt! Ik ben dol op houten hangers en doe dan ook graag mee! Liefs Carolien

van alles wat in huis en tuin. zei

Leuk!! IK had ze ook al bij de Xenos zien liggen en vond ze gelijk leuk!
Dus...mij maak je blij met zoiets!

groet Trijnie

Danielle van Heusden zei

Ik ken ze ook maar wat een goed idee om ze zelf te maken! Ik ga het idee in gedachten houden! je mag me er natuurlijk altijd mee verrassen;) liefs Daniëlle

Housebythewaterhole zei

Héél mooi .. héél goed idee om zelf te maken...
tuurlijk zou ik zou héél blij zijn als zoiets in mijn
brievenbus valt...de Xenos is trouwens een héél
leuke winkel, in de vakantie zijn we eens geweest
omdat we toch wel een goed uur moeten rijden ervoor !
héél fijne dag nog
Liefs Kathy

Home is where the heart is zei

Bij mij zaten ze in mn gewonnen give way van Trijnie en heb ze startklaar liggen om in de kerstboom te hangen op een duidelijk zichtbare plek....om ze zelf te maken, wat een superidee. :))
Heel veel succes met je knutselprojecten en laat ze maar zien :))
Fijne dag
Lieve groet Brigitte


Patricia zei

Och jeetje, ik zie dat ik al veeel te lang niet op je blog heb gekeken, maar wat heb jij afgelopen tijd een mooie blogposts gemaakt.

Heb genoten van je natuurfoto's en het kijkje in je interieur. Prachtige sfeerimpressies. Ook op jouw blog bruist het van creativiteit, zo leuk om te zien en te lezen.

Groetjes Patricia
www.landelijkwonen.info

kreamade zei

Mij zou je wel kunnen verrassen! Super leuk!! gr. Hennie

Onder de rieten kap zei

Wat een superleuk idee! Ook leuk als kerstdecoratie, bedankt voor de inspiratie, hier ga ik zeker wat mee doen!
Groetjes, Yvonne

De Freubeltuin zei

Erg leuk Hannie!! En natuurlijk wil ik ook wel zo`n kadootje op 5 december!!!

Groetjes Maartje

Nelleke Hobby zei

Ha Hanny,
Superleuk idee weer.
Mijn brievenbus is er klaar voor hoor.
(de stoelen trouwens ook echt mooi geworden. Komt nog wel een x op mijn blog)
Dus als je er eentje overhebt!!!
Ben trouwens ook bezig geweest met een boomstam maar dan een iets grotere maat. zie m´n blog.
Groetjes,
Nelleke
http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl/

Thuis bij Tjits zei

Weer zo'n leuk creatief idee! Ik hou erg van verrassingen en van post, dus hou me graag aanbevolen:)

Liefs, Tjits

Gerry zei

Wat maak je toch altijd leuke DIY dingetjes, Hanny! Zelf kom ik nooit zo ver.
Eentje in mijn brievenbus? Lijkt me heel leuk!
Fijne avond!

Liefs, Gerry

Nicole orriëns zei

Leuk zeg! En dit zou ik zelfs kunnen!

www.huisvlijt.com

It's me zei

Wat leuk zeg...ja ik zou die wel in mijn brieven bus willen ontvangen hoor...leuk...!!.....liefs van mij...x!

Verie - Vestywo zei

..bedankt voor je berichtje op mijn weblog. De D.orcas zit in W.oudenberg, hier kom ik regelmatig, mooie, bruikbare spullen verkopen ze er. Woon je in de buurt? Kom dan zeker eens aan!

Lieve-Groetjes,
Verie

Hann¥ zei

Weer een leuk freubel idee Hannie.
Ik gebruik eigenlijk altijd labels maar dit is weer eens iets heel anders en erg leuk!
Je mag mij ook wel verblijden hoor met een plakje boomschors :-)
Fijn weekend!
Liefs,Hanny

Linda zei

Wat een leuk idee! En wat een heerlijke plaatjes weer. M'n handen beginnen al te jeuken....

De liefste zei

Wat een super leuke DIY. Dat vind is er eentje om te onthouden.
Dank je wel.
Fijne avond.
Lieve groet,
Mirjam
MaDeLiefste