vrijdag 21 november 2014

De verfkwast en de kringloop ...

Tja
wat hebben die twee met elkaar 
te maken?
...

Ik ben deze week 
niet te stuiten
met de verfkwast
...
veel moet er aan geloven:)


Zo verfde ik een oude keulse pot,
(zo'n grijs met blauwe)
en een 
donkerbruine grespot
..
Ik werd er helemaal blij van!



Maar ik ging nog even door ...

Vanmorgen was ik
op de winterfair 
van mijn kringloop
in Sliedrecht
...

Ik kocht er zilveren kandelaars,
kitscherige hertjes,
een leuke mand,
een mooie kleine krans
 van nep dennengroen,
een bol met dennenappels,
en vier oude zware jeu-de-boulesballen
in een zwart leren netje, 
een oude beugelfles 
en een weckpot voor de kruidnoten:)
...


Maar natuurlijk was niet alles
gelijk mijn smaak en stijl,
dus de verfkwast
weer gepakt
...





dit is toch heerlijk,
 binnen een half uur 
staat er een compleet andere uitstraling 
op de tafel!



En natuurlijk 
gelijk weer
gezellige hoekjes maken

....

de hertjes gaan nog even naar boven 
tot de maand december!



Zo,
ik had een heerlijke dag :)

Anita, Ilse, Huis Tjokvol en House by the waterhole
laten jullie even je adres weten via de mail?

Mijn oudste zoon
koos jullie uit
om een plakje hout
naar toe te sturen
....



Fijn weekend 
en een
 lieve groet,
Hannie 
♥♥






29 opmerkingen:

blauwruitje zei

Wat een mooie vondsten, zeker nadat je de kwast had gehanteerd. Fijn weekend.

Home and Lifestyle zei

Die kwast is een heerlijke uitvinding, ik kijk tegenwoordig ook vooral naar de vorm en veel minder naar de kleur. Tenslotte kun je bijna alles een ander kleurtje geven ;-). Jij hebt hele goede zaken gedaan bij de kringloop, de metamorfoses zijn bijzonder geslaagd!!

Fijn weekend!! Liefs, Ingrid

oma leentje zei

Dat ziet er super uit.
Ik heb ook nog herten en koperkleurige verf in spuitbus. Ga ook eens wat proberen
Als het zo bij jou zie.. top

kreamade zei

Super leuk! Ik vind dat altijd nog een beetje lastig om doorheen te kijken. Maar wat kan je er zo wat moois van maken zeg. gr. Hennie

Wijtske zei

Mooi, onherkenbaar als kringloop aankopen! Zelf heb ik ook nog zilveren kandelaars staan. Ik heb nog weinig ervaring met zoiets verven. Hoe heb jij dat aangepakt? Wat voor verf en kwast/roller heb je gebruikt? Ik zou het graag horen! Bedankt hoor.

Vlijtige Lies zei

Prachtig sfeertje weer!!

crochetcookingandmore zei

Hannie wat is dit allemaal goed gelukt! Schilder je er ´gewoon´ overheen of eerst soort primer?

Fijn weekend!

Hann¥ zei

Geslaagd hoor Hannie!
Liefs,Hanny

Ilse zei

Oh ik denk dat ik die ilse ben... toch... oh dat is wel leuk zeg...
ik wil wel mailen maar zie je mailadres nergens... je kan mij ook mailen... hansenilse(at)live.nl
groetjes ilse

Housebythewaterhole zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Housebythewaterhole zei

Hannie, mooie vondsten en wat zijn ze nog mooier
geworden na een "kwast-behandeling" zo zie je maar
het niet altijd héél duur hoeft te zijn, de kringwinkel is ook mijn favoriete stopplaatsje....:-)
Oh en wat fijn dat ik bij de gelukkigen ben ...
kan je me misschien ook eventjes mailen zodat ik mijn adres per mail naar je kan sturen?
kathy.delange@skynet.be

héél fijn weekend
liefs kathy

Truus de Mier zei

Prachtig. Ben wel benieuwd wat je met het mandje hebt gedaan.

Groeten van Juffrouw Mier

Rensina Steursma zei

Wat een prachtig mooi, nieuw hoekje heb je gemaakt!
Wat een verfkwast al niet kan doen he.
Vind je aankopen ook leuk, maar het nieuwe kleurtje vind ik toch mooier hihi.
Fijn weekend, Rensina

theeleuten zei

Heerlijk he, aankopen in de kringloopwinkel en dan met de kwast erover en wallaa helemaal leuk.
Genieten!

groet Evelien

Thuisgeluk zei

Ja, echt leuk om oude spullen een heel andere sfeer te geven, je hebt het mooi gedaan vind ik. En ik herken de kaartjes van de ariadne, er staan er hier ook een paar :)

Groetjes Roos

Onder de rieten kap zei

Metamorfose geslaagd, alhoewel ik zelf wel blij wordt van zilveren spullen, maar ook in deze versie wordt je hier blij van! Ik ga toch ook maar weer eens een keertje snuffelen bij de kringloop!
Groetjes, Yvonne

Verie - Vestywo zei

Wat een mooie post en wat kan een likje verf al niet doen. Mooie, warme kleur ook! Het hoekje heb je mooi gestyled, echt leuk om zo mee te lezen en zien wat je gekocht en behandeld hebt.

Lieve-Groetjes,
Verie

What's in a day zei

Je kringloopvondsten hebben een mooi tweede leven gekregen Hannie, ik durf me nog niet te wagen aan mijn blauw- grijze keulse potten, mijn schoonmoeder zou het niet waarderen als er een verfje over gaat:)
Het is weer fijn om bij je mee te kijken, een heerlijke sfeer.

Lieve groet, Eefie

van alles wat in huis en tuin. zei

Heerlijk om op zo'n goedkope manier alles te veranderen! Ik had ook 2 zilveren plastic hertjes bij de @ction gekocht: afschuwelijke dingen! Maar.....geverfd.....en ze mogen blijven!
Bij jou zijn ze ook zo leuk geworden (trouwens je andere spulletjes ook!)

groet Trijnie

Indruk zei

Dat staande hertje is erg leuk geworden, ziet er meteen anders uit. Zo kun je nog eens iets meenemen van de kringloop. Dat smaakt vast naar meer. Pascale x

Danielle van Heusden zei

Wat een super metamorfoses! Top gedaan! Ik ga aankomende week ook maar weer is kijken:) kan z'n voldoening geven hè in korte tijd zoveel veranderen! Je hebt er ook heel knusse hoekjes mee gemaakt!
Fijn weekend!
Liefs Daniëlle

Gerry zei

Vondsten waar je een mooie make-over aan hebt gegeven, Hannie!
Soms denk ik bijna dat ik de enige ben die de verfkwast, paxe wax of muurvuller nog niet gebruikt heb in Blogland.
Ben ik ook nog niet van plan, maar ik vind het wel mooi om te zien wat een ander er van kan!
Veel plezier ervan!

Liefs, Gerry

Happy Earl Grey zei

Hallo, Ook ik ben de laatse weken in de weer geweest me kwast en kringloop en ben trots op het resultaat. Leuk om ook te zien hoe jij kringloopvondsten een nieuw leven geeft. Ik heb je genoemd in mijn blog nummer 103 http://happyearlgrey.blogspot.com/2014/11/103-restylen.html
Hartelijke groeten
El

Doortje Dartel zei

Wat geweldig zeg, wat een likje verf niet allemaal kan doen!!
Gebruik jij trouwens een speciale soort verf?

huis tjokvol zei

ooo wauwie ik had het nog niet gezien,bedankt hoor

Onder de knotwilg zei

Wow, hier neem ik dus echt m'n petje voor af. Als ik iets koop om te verven staat het er meestal maanden later nog (met de verfpot en kwasten er vlak bij...) totdat het naar de zolder of kliko verdwijnt... Als jij iets koopt zien we dat binnen de kortste keren gerestyled terug op je blog: zo leuk!

De Witte Lanteern zei

Dat is allemaal heel goed gelukt! Wat een rust geeft deze uitstraling. De hertjes zijn mijn favorieten. Het is idd de kunst om naar de vorm te kijken, de verf doet de rest...
Liefs, Peetje

tineke zei

Wat een mooie kleuren zou ik mogen vragen waar je de pot en het hertje mee geverfd hebt.groet tineke.ik zag dat je geen mail hebt.

Pippa's Hus zei

Hallo, ik kom regelmatig even bij je kijken en dacht toch werkelijk dat ik je al volgde. Maar dat was niet zo. Dus bij deze... Wat heb je je spulletjes leuk gepimpt! XX Esther