vrijdag 10 oktober 2014

Lekkere trek...

Als de 
oudste twee uit school
komen ,
is het steevast:
'Mam, ik heb trek'
..
Nu fietsen ze allebei 
ook naar school,
de één 26 kilometer op een dag
en de oudste zelfs 60 kilometer!
...
en als je dan ook nog in de groei bent,
is het helemaal niet zo raar
dat je trek hebt:)
..

Op de doordeweekse dagen
maak ik dan meestal wat fruit 
of een gezonde snack
...
maar op vrijdag
heb ik altijd iets lekkers voor ze klaar staan,
gewoon 
om te vieren 
dat het weekend is!
...
en dat wordt gewaardeerd!



de geur
als ze binnen komen
roept meestal direct
een reactie op :)


Verleden week bakte ik kruidkoek,
dit keer 
een heerlijke boterkoek.


Dit zijn de genietmomentjes,
die ik koester
...


Vandaag bakte ik er gelijk twee,
altijd handig iets lekkers in de vriezer te hebben!



Mmmm...
smullen!

Een fijn weekend!

Tip:
morgen is er weer een grote brocante en curiosa verkoop 
in de kringloop van Leusden.
Zie mijn post van vorige jaar (klikklik)
Ik hoop er te zijn :)


Lieve groet,
Hannie
♥♥



28 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Zestig kilometer fietsen per dag, dan verdien je op vrijdag absoluut wel iets lekkers. Met dat vooruitzicht ben je op vrijdag dan ook sneller thuis ;-). Maar ook zesentwintig kilometer per dag is een behoorlijke afstand. Ik hoop dat de kids ook vanmiddag weer lekker genieten!

Fijn weekend. Liefs, Ingrid

Hann¥ zei

Pfff dat is een eind fietsen zeg!
Nou dan verdienen ze het zeker om in het weekend verwend te worden hoor ;-)
Lekker boterkoek!

Veel plezier in Leusden Hannie.
Liefs,Hanny

Verie - Vestywo zei

Ha Hannie, wat ben je toch een lieverd hé?! Heerlijk ziet het eruit hoor. Even een vraagje, Leusden naast Amersfoort of bedoel je een andere Leusden? Want als dit zois dat hoop ik ook te gaan,..
Fijn weekend..

Lieve-Groetjes, Verie

Nancy Blaauwgeers zei

Jeetje 60 km fietsen op een dag. Dat vind ik nogal een eind zeg. Dan hebben je kids zeker iets lekker verdiend. Ze boffen met zo'n moeder die lekkere dingen voor ze bakt. Veel plezier op de brocante verkoop.
Groetjes, Nancy

What's in a day zei

Wat genieten ze dan Hannie, een warmer welkom kun je niet voorstellen toch!!!
Hier werd ik vandaag verrast met heerlijke geuren, met reden, dochters waren allebei thuis en verwennen ons dit weekend, ook dat gevoel is er één met een gouden randje.

Mooi weekend en liefs!

huis tjokvol zei

hier fietsen ze 40 km op een dag,wij hebben vrijdags savonds altijd lekkere dingen en inderdaad daar geniet je dan van.

fijn weekend

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Dat is nog eens een thuiskomer, lijkt mij heerlijk na zo,n fietstocht. Ik heb wel respect voor de fietsende kinderen. Goed om even je hoofd weer leeg te fietsen en dan ook nog eens zo,n moeder die met liefde iets voor hun klaarmaakt, dat is wel top.

fijn weekend en lekker smullen, Groeten Pauline

De Freubeltuin zei

Mmm, ik heb ook trek..... bij al dat lekkers, ik kom ook even langs ;)
Wat een heerlijk thuiskomen is dat.
Fijn weekend met je man en kinderen.
Groetjes Maartje

Rita zei

leuke blog en boterkoek taart :)

De Witte Lanteern zei

Die hoeven alleen maar op de geur af te komen....want dan weten ze dat ze thuis zijn. Heerlijk om zo het weekend in te gaan, zeker na zo'n end fietsen. Petje af!! Nu hou ik niet van boterkoek, maar ook ik zorg op vrijdag altijd voor iets aparts, lekkere soep, pannenkoekje, broodje knak, zoiets. Hun zien genieten doet je dan al goed. Het weekend kan beginnen...
Liefs, Peetje

Thuis bij Tjits zei

Wow wat een afstanden! Hoe heerlijk is het dan dat je op vrijdagmiddag met een warm welkom van mama het weekend mag beginnen!! Lekker genieten!!

Fijn weekend,
liefs Tjits

van alles wat in huis en tuin. zei

Na zoveel kilometers hebben ze ook wel wat verdient zeg! Ik vond vroeger 10 km al ver!
Hier staat op dit moment manlief weer een appeltaart te bakken: hmmm....wat ruikt dat lekker en ik heb vandaag maar 30 km gefietst!
Maar toch vind ik dat ik het ook verdient heb!
wat zullen je kinderen blij zijn met zo'n moeder die ze heerlijk verwend!

groet Trijnie

Danielle van Heusden zei

Jeetje....das echt behoorlijk ver en dat iedere dag! Kan begrijpen dat je ze dan wil verwennen met iets lekkers.. Je kids boffen met z'n Lieve moeder! ! Fijn weekend!
Liefs Daniëlle

( thofhuisje.blogspot.nl )

Original handmade by Janneke zei

Mjammie, zelfgebakken boterkoek gaat er hier ook altijd wel in!
Herkenbaar hoor die tieners met hun onverzadigbare trek in lekkers....

Goed weekend toegewenst,

Janneke Vink

Marjon zei


Mmmh Hannie dat ziet echt lekker uit en wat zullen de kids lekker gesmuld hebben. Na zoveel km fietsen mag dat zeker wel...dat moet ik hier mijn jongste gaan vertellen die wordt al moe van 5 km...haha ....je bent wel een lieve mam om dit elke week voor ze te doen...geniet ze ...fijn weekend en lieve groet Marjon

Ús hûs ús thús zei

Wat een heerlijk begin van het weekend! Dat is zeker en fijne traditie.
Ik dacht dat mijn dochter al ver moest fietsen (30 km) maar 60 is helemaal ver. Dat verdient wat lekkers!
Fijn weekend. Groetjes van Aleta

lia zei

Ze moesten hier ook altijd een eindje fietsen, maar geen 60 km.
En wat is er beter dan een lekkere eigen gemaakte koek.

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Ik vond 25 km per dag voor jongste al heel wat, maar 60 op de teller verdient zeker wat lekkers bij de thee!

Pure zei

Heerlijk zeg..daar heeft iedereen wel zin in als die een eindje gefietst heeft..
Alleen de geur al bij binnenkomst..mjam..
Een fijn weekend..
Groetjes Chris

Glennis zei

That pie look so good, I would like a piece thankyou.

Thuisgeluk zei

Nou, na die lange fietstochten is het wel goed thuiskomen voor je kinderen..
mooie foto's..
Groetjes Roos

elsa zei

Ehh, Hannie, ik heb al lekkere trek zonder amper 5 km te fietsen....

Jedidja zei

Ik heb nou ook trek. Kan ik bij je aanschuiven?

Prachtige sfeerfoto's.

Huiz&zo zei

Heerlijk om met iets lekkers het weekend in te luiden. Hij ziet er erg lekker uit, krijg er ook lekkere trek van!

Fijne zondag!

Blomkje en Wenje zei

Dat is idd lekker thuiskomen! Respect voor je kinderen die daags een eind fietsen...wij fietsten ook altijd naar school, maar dat hield met 20 km op een dag wel op :)

Fijne zondag

Groetjes, Pietrik

Anita zei

Gezellig!!!! En lekker natuurlijk! Voor de kids leuk begin van het weekend en even (heel even maar) geen huiswerk. Het leukste is om een recept te zoeken wat je nog nooit gemaakt hebt!

Groetjes Anita

kreamade zei

Dit ziet er heerlijk uit! Dit is ook iets wat de kinderen zich absoluut gaan herinneren... Heerlijk zo'n traditie! gr. Hennie

Saskia Klaver zei

boterkoek is zoooo lekker! :)

Daar wil ik wel 60 km voor fietsen, maar wel erna hahaha :P

Liefs Saskia