maandag 23 juni 2014

Limburg..je zou er wonen:)

Afgelopen week
 'woonden' we twee dagen in Limburg!
...
en de reclame slogan
zegt geen woord teveel:)

Wat een prachtige provincie is dit stukje Nederland.





Ook dit jaar 
gingen we weer twee dagen samen op stap,
we kozen dit keer in de provincie Limburg
de plaats Gulpen.
In het mooie Gulp en Geuldal!

We wandelen, rusten uit op een terrasje,
bezoeken het Vrijthof in Maastricht, 
eten een heerlijke pannenkoek,
staan op het drielandenpunt in Vaals.



Overnachten in een hotel 'het Gulpenerland' 
genieten van een heerlijk ontbijt
en dan...
de wandelschoenen aan!
..
Vijftien kilometer 
klimmen en dalen!





Onderweg kwamen we veel mooie dingen tegen
en natuurlijk kwam de camera veel te voorschijn!




even experimenteren
met de diafragmastand op de camera:)



Een grote wijngaardslak 
kroop langs een boom omhoog, 
al wandelend heb je veel meer oog
 voor de kleine dingen om je heen!

Wij stappen meestal op de fiets,
maar dit keer dus lopen,
het was een prachtige dag om te wandelen,
niet te warm, maar wel droog!



Onderweg stond er koud water met een paar kommen
langs de kant van de weg

...


De bergschoenen zijn weer ingelopen 
voor de komende vakantie in Oostenrijk:)




Limburg,
je bent prachtig en ontspannend!

Wij hebben 
ervan genoten om 
er 'even' te wonen:)

Een fijne week!
Lieve groet,
Hannie
♥♥

Ps.
ik heb het 
tijdschrift ZOOM (fotografie) 
dubbel gekregen 
het mei/juni  nummer (5)

Heb je interesse?
Laat het even weten in een reactie..
bij meer liefhebbers verloot ik het nummer!


20 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Nou Hannie, daar zou ik ook geen problemen mee hebben hoor, om een paar dagen in het mooie Limburg te wonen. De omgeving is er prachtig en als de zon dan ook nog eens schijnt, komt er al heel snel een vakantiegevoel tevoorschijn. Daarnaast is Maastricht ook nog eens een hele sfeervolle stad.

Geen wonder dat jullie zo genoten hebben, leuk hoor!

Liefs, Ingrid

Housebythewaterhole zei

Hannie wat een prachtige plaatjes en streek laat je ons zien, krijg je direct een "op-reis" gevoel...
héél fijne week
Liefs
Kathy

What's in a day zei

Wat lijkt me dat heerlijk wandelen, mooi is het daar, een stukje van ons kleine land wat echt de moeite waard is.
Prachtig om zo met je mee te genieten.
Fijne week nog en lieve groet,
Eefie

Marcel en Suzanne zei

Zo te zien hebben jullie heel veel moois gezien :-)
Fijn dat jullie zo hebben genoten!!!
De prachtige foto's vertellen hun verstilde verhaal...

DANK voor het mee mogen genieten van jullie "samen-zijn" in deze prachtige provincie :-)

LIEFS, Suzanne

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Wat is het er prachtig he en wat heb je dat mooi op een plaatje gezet ...heerlijk dat jullie zo genoten hebben...geniet nog lekker na een fijne week ...lieve groet Rosita

Thuis bij Tjits zei

Limburg is zo mooi, dat bewijzen jouw foto's maar weer! Heerlijk dat jullie daar zo genoten hebben en al wandelend zie je inderdaad veel meer, extra leuk om dan je camera bij je te hebben.
Ik waag heel graag een kansje voor het tijdschrift ZOOM, erg leuk!!

Liefs, Tjits

De Witte Lanteern zei

Leuk zo'n Limburgse post! Jullie hebben geboft met het weer, dat geeft nog meer het gevoel van vakantie. Ik ben er als ras-echte Limburgse nog steeds trots op om hier te wonen. En altijd leuk om te lezen dat jullie dit zo'n mooie provincie vinden. Want soms zie je het zelf niet meer zo. Maar door het bloggen kijk ik nu weer meer met andere ogen en neem de mooie dingen veel meer in me op. En hier in Maastricht en omstreken is nog heel veel moois te ontdekken...Prachtige foto's laat je ons zien!
Liefs, Peetje

het Moonhuis Monica zei

Prachtig Hannie, ik kan me voorstellen dat jullie enorm genoten hebben en inderdaad al wandelend zie je gewoon veel meer, superleuk om dat met de camera vast te leggen1
mooie foto's heb je gemaakt!!

Liefs Monica

huis tjokvol zei

ooo heerlijk,en je gaat naar oostenrijk deze zomer??heerlijk lekker genieten.

Maison de Wendy zei

Heel leuke foto's, veel plekjes komen me bekend voor, woon 5 km van Gulpen af;)
Je herinnert me er weer aan om te genieten van het landschap waarin ik woon!

Bisou,

Wendy

De Freubeltuin zei

Wat heb je prachtige foto`s gemaakt. Echt schitterend!!! Leuk met zo`n toestel als jij hebt.
Nu nog lekker nàgenieten van een paar daagjes samen. Heerlijk!

Groetjes Maartje

De Freubeltuin zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Gerry zei

Wat een prachtige dagen hebben jullie gehad!
En wat een prachtige foto's heb je ervan gemaakt.
Je hebt nog een aardig programma gemaakt. Maar ja, Limburg is ook prachtig!
En nu nog ven lekker nagenieten!

Liefs, Gerry

lia zei

Het is er erg mooi, wij waren daar vorig jaar ook. En we wilden ook gaan wandelen, maar toen was het boven de dertig graden, en hebben we het maar niet gedaan.
Want wandelen met die temperatuur vind ik niet fijn.
Wie weet gaan we dit jaar nog eens terug.

Liefs Lia

Rensina Steursma zei

Wauw wat een prachtige foto's!
Lekker uitgerust en gewandeld zo te zien.
Heb net een nieuwe camera gekocht, dus dat wordt nog oefenen met al die speciale standen etc.
Lieve groetjes, Rensina

kreamade zei

Limburg is inderdaad prachtig!! gr. Hennie

lien zei

Ja ik woon er dus weet er alles van :)
Wat leuk het tijdschrift Zoom. Nu ik mijn cursus fotografie heb afgerond is dat natuurlijk altijd welkom! Leuk!
Liefs Carolien

Sober en Stijl zei

Heerlijk zeg! kan me voorstellen dat jullie genoten hebben, nu nog even lekker nagenieten!
Liefs, Dorine

Nathalie Zegeren zei

Limburg is zo mooi! Fijn dat jullie zo lekker hebben genoten. Wij zijn er vorig jaar in de voorjaarsvakantie een weekje geweest, in het mooie Maastricht. De grotten natuurlijk ook bezocht. Erg mooi stukje Nederland! Fijne week , liefs Nathalie

Doortje Dartel zei

Dat was een heerlijke mini vakantie met z’n tweetjes.