vrijdag 6 juni 2014

Feest....!



Een weekendgroet!

Het pinksterweekend staat voor de deur!
Voor de meeste betekent dat 
genieten van
een heerlijk lang en zonnig weekend!

Wil je iets makkelijks en feestelijks maken 
voor bij de koffie?

Wat dacht je hiervan?



Nodig:

- kant en klare gebaksschelpen (bij de AH) of zelf maken van bladerdeeg.
- zakje om gele room te maken (bijv. van dr. Oetker, bij iedere supermarkt)
-aardbeien
-slagroom
- zilveren pareltjes (is extra, voor het feestelijke tintje:)


Vul de schelpen met de gele room, 
aardbeien er boven op, 
toefje slagroom en wat pareltjes...
♥♥
Je likt je vingers erbij af!

Afgelopen maand was dochterlief jarig,
alweer 9 is onze jongste nu!

"Graag een roze taart, mama"




Heel simpel een aardbeienkwarktaart opleuken met 
aardbeien, 
slagroom, 
roze en witte hartjes spekjes 
en 
een vrolijk rood met witte stippen kadolint erom heen gestrikt!

Mm..
volgende week hoopt de middelste jarig te zijn, 
even zijn wensen voor een taart navragen :)
(zal geen roze zijn)

Geniet van een mooi weekend,
de zon,
 familie en vrienden om je heen,
leuke activiteiten
...

De oorsprong van het Pinksterfeest vind je natuurlijk in de Bijbel.
Voor velen is het een feest zonder de ware betekenis.
De Geest van God in de harten van mensen,
om kracht en troost te geven.
Maar ook de blijdschap om het evangelie uit te dragen
naar de mensen om je heen!


Johannes 14 : 26 en 27

Maar de Trooster, de Heilige Geest, 
Welken de Vader zenden zal in Mijn Naam,
 Die zal u alles leren en zal u indachtig maken alles wat Ik u gezegd heb.
Vrede laat Ik u, 
Mijn vrede geef Ik u.


Een persoonlijke noot in deze post,
maar ik kon het niet laten:)
omdat ik het jullie allemaal gun: 
die vrede en liefde!


Lieve groet,
Hannie 
♥♥♥











16 opmerkingen:

Original handmade by Janneke zei

Wat een heerlijke
aarbeienschelpen heb je gemaakt, het water loopt me al in de mond. Bedankt voor je mooie woorden en de zegenbede die je aan ons meegeeft.
Ik wens jou samen met je gezin ook hele fijne en gezegende pinksterdagen toe!

Hartelijke groet,

Janneke

De liefste zei

Wat ziet dat er lekker uit! En wat een mooie taart voor jullie jongste. Nog gefeliciteerd met haar verjaardag en alvast van harte met de volgende jarige job.
Fijn Pinksterweekend.
Liefs,
Mirjam

It's me zei

Heb gelijk trek....fijn weekend Hannie...x!

Esrosa K. zei

Dankjewel Hannie, voor je vrolijke zomerse post en persoonlijke woorden! Van harte met je kinders! Ik plof net neer na een poos in de keuken: hier ook aardbeien en slagroom, maar dan met een laagjestaart en meringue. Mmmm...
Fijne dagen!
Grtz, Esrosa

Home and Lifestyle zei

Vandaag heb ik al zo'n heerlijke aardbeienschelp (met slagroom) op en die was ook al zo lekker. Inderdaad makkelijk om te maken en dan maar smullen.

Van harte gefeliciteerd (nog en alvast) met de feestvarkens in Huize Kipkakel!

Ik wens je een heel fijn Pinksterweekend! Liefs, Ingrid

blauwruitje zei

Dank je Hannie en je taarten zien er heel smakelijk uit. Nog gefeliciteerd met je kroost. Groetjes Sandra

het Moonhuis Monica zei

Ooh wat lekker allemaal, het ziet er heerlijk uit!
Gefeliciteerd nog met je dochter, ik ben benieuwd wat voor taart je voor je zoon gaat maken.
Een heel fijn pinksterweekend!!

Liefs Monica

kreamade zei

Wat een heerlijke taarten en lekkers. En heel mooi je persoonlijke noot. Dank je wel. gr. Hennie

Rensina Steursma zei

Superlekker deze taarten en taartjes! Nog gefeliciteerd met je dochters verjaardag.
Een heel fijn weekend, Rensina

Home fourteen zei

Wat ziet het er allemaal heerlijk uit!!Gefeliciteerd nog met je dochter!! Fijne dagen...gr.Jac....

Sober en Stijl zei

Wat een heerlijkheid op tafel, leuk idee de taart, nog gefeliciteerd met je dochter.

Groet, Dorine

Nathalie Zegeren zei

Nog van harte met jullie dochter! Ik krijg helemaal trek van de foto's en mijn dochter die even met me mee keek,weet ineens wat ze zal gaan doen vanmiddag, juist: Bakken haha. Nog een fijne dag, liefs Nathalie

Marcel en Suzanne zei

Wat een prachtige PERSOONLIJKE NOOT in dit bericht!
Mooi zeg...
DANKJEWEL!

En over al het lekkers maar niet te zwijgen :-)
Ooo wat heerlijk allemaal!
En zo mooi (op-)gemaakt...
Ik zou wensen dat ik 9 jaar mocht worden :-)
Hi Hi...

LIEFS, Suzanne

Marcel en Suzanne zei

Wat een prachtige PERSOONLIJKE NOOT in dit bericht!
Mooi zeg...
DANKJEWEL!

En over al het lekkers maar niet te zwijgen :-)
Ooo wat heerlijk allemaal!
En zo mooi (op-)gemaakt...
Ik zou wensen dat ik 9 jaar mocht worden :-)
Hi Hi...

LIEFS, Suzanne

Huis in de Provence zei

Je hebt Pinksteren prachtig mooi verwoord Hannie! Ik ben het helemaal met je eens en gun het ook iedereen!
Fijne week.
lieve gr Mirjam

crochetcookingandmore zei

Mooie woorden en heerlijke taart!