vrijdag 16 mei 2014

Tuinset...

Natuurlijk
maakte ik jullie
nieuwsgierig
..
ons steigerhouten tuinset!

Op een zaterdagmorgen haalde klusman
steigerhout,
de bedoeling was gebruikt steigerhout.
...
helaas
was dit steigerhout wel heel erg gebruikt 
en kostte het waarschijnlijk een paar dagen 
om het een beetje schoon te krijgen
..
dus klusman
kwam met nieuw steigerhout thuis!
....

Het tekenwerk
deed hij in de week ervoor,
vriend Jan zorgde voor een voorbeeld
en klusman paste het hier en daar aan:)
...
zagen, zagen  en zagen!
schuren, schuren en schuren!
veel schroeven
en 
na een zaterdag en twee avonden klussen
 was het tuinset af!



en vandaag 
was het een prachtige dag
om
heerlijk proef te zitten!




Wij kozen voor een 'slank' model
omdat de tuin
 niet zo heel groot is,
en we toch genoeg zitplaatsen wilde
...
de maten van de banken en stoelen paste 
we aan de kussens (van Ikea) aan,
dat is makkelijk als je het zelf maakt!


De 'oude' tuintafel 
mag nog blijven
...
je kan er zo heerlijk op decoreren:)



Zien jullie mijn geïmproviseerde vliegengordijn?
...
Dit gebruik ik al twee jaar en bevalt me goed,
ook van Ikea!
Gewoon met een paar punaises in het kozijn:)


mmm..
al bijna rood!


Onder de overkapping
ook een sfeerhoekje
...
De zon stond er in,
dus daar een andere keer meer foto's van!

...

Een heerlijke tuinpost,
ik ga er van genieten dit weekend!

Morgen naar een bric en brac 
in het Lingebos te Vuren.
Leuke uittip!



Fijn weekend
♥♥
lieve groet,
Hannie




29 opmerkingen:

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Zier er super uit en oud word het van zelf hoor een paar regenbuien hahaha .... je tuin ziet er erg sfeervol uit lekker genieten met dit mooie weer word nog even wachten tot je een schaal vol aardbeien hebt maar begin is er hahahah fijn weekend ...lieve groet rosita

Thuis bij Tjits zei

Wat zullen jullie genieten dit weekend lekker in eigen tuin op jullie nieuwe tuinset en wat is ie mooi geworden!

Liefs, Tjits

Indruk zei

Wat super dat je man zelf zo'n set kan maken en wat slim om ze aan te passen aan bestaande kussens. Ik heb kussens op maat moeten laten maken :-(. Je kunt er aankomend weekend lekker van genieten hoor want het wordt mooi weer. Pascale X

Home and Lifestyle zei

Ideaal, zo'n handige vent ;-). Dit heeft hij heel erg mooi gemaakt. Je boft...het wordt de komende dagen écht heerlijke lounge-weer! Dat wordt genieten.

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

jacqueline zei

Nou die is mooooooiiiii geworden zeg! Leuk met die kussens van Ikea! Wat een idee om het zo aan te passen! Nu lekker genieten van het mooie weekend! Groeten, Jacqueline

julia zei

Wat een mooi tuinset heb het net aan man laten zien .

Housebythewaterhole zei

Hannie, wat een prachtige tuinset heb je .....wat is die mooi gemaakt....héél mooi van vorm....prachtig gewoon !! Dat wordt lekker van het zonnetje en terras genieten dit weekend :-) net op tijd klaar !! Héél gezellige sfeerhoekjes heb je op je terras.....
héél fijn weekend
liefs Kathy

Marjon zei


Wat een helden die klusmannen van jou...wat een super mooi tuinset hebben ze gemaakt en en goed idee om de maten aan te passen aan bestaande kussens...ik had mijn klusman ook gevraagd (hij heeft al een tafeltje gemaakt) voor 2 lounge stoelen te maken. Hij zei dat hij eerst een tekening moest hebben...zal nog wel een jaartje duren...maar bij je is de tuin geweldig...geniet dit zonnige weekend maar lekker....lieve groet Marjon

Truus de Mier zei

Precies op tijd klaar voor dit zonnige weekend. Bedankt voor de tip van het vliegengordijn.

Groeten van Juffrouw Mier

Rensina Steursma zei

Wow wat een gave tuinset is dit zeg! Ik vind hem veel mooier dan die ik steeds op FB voorbij zie komen. Die zijn zo dik en lomp. Je bent vast blij met zo'n handige man!
Fijn weekend en geniet van je nieuwe zitplekje.
Lieve groet, Rensina

@Let zei

Super Hannie!! Wat zul je daar een plezier aan beleven, complimenten voor je klusman, pluim op z'n hoed hoor :)
Liefs, @Let...

Verie -Vestywo- zei

Heel mooi geworden, Hanny, hiervan ga je zeker genietn! Met deze dagen met volop zon helemaal. We horen waarschijnlijk even niks meer van je..je zit met je bolletje in de zon om je nieuwe stoel, hih.!

Lieve-Groetjes, Verie

lien zei

Wat een heerlijke plek, zeker nu met dit mooie weer. Geniet ervan!

Corry zei

Wouw wat is dat mooi geworden Hannie
Dat wordt echt genieten .....vooral met dit mooie weer

Gerry zei

Klusman krijgt alle eer,hoor!
Wat een prachtige tuinset. Mooi hout,mooie kussens!
Het is al heerlijk genieten, mag van mij een poosje doorgaan!
Ik wens je een mooi weekend en geniet!

Liefs, Gerry

Sober en Stijl zei

Complimenten voor de klusman! prachtig!
Geniet nog van het mooie weer.

Grtz Dorine

De Freubeltuin zei

Wauw, wat mooi Hannie!!! Complimenten voor de klusman!!
Zoals het er nu uit ziet, kan je er de komende dagen van gaan genieten.
Groetjes en fijn weekend verder,
Maartje

De liefste zei

Hulde voor jouw klusman!
Dat is nog eens een mooie tuinset. En wat heb je een fijne tuin, mooie hoekjes en zitjes. Dat er nog maar vele mooie dagen mogen volgen.
Liefs,
Mirjam

kreamade zei

Super mooi! Aan jullie de taak om dit nieuwe hout een gebruikte uitstraling te geven. Gaat vast lukken! Vliegengordijn is wel heel leuk! gr. Hennie

Nathalie Zegeren zei

Super mooi gemaakt! En ach,over een tijdje krijgt het vanzelf die oude uitstraling, maar hij is nu ook al zo mooi! Geniet ervan de komende dagen, met dit weer gaat dat zeker lukken! Liefs Nathalie

huis tjokvol zei

wauw wat een super mooie tuin,heerlijk genieten met deze dagen

Home is where the heart is zei

Dat hebben die mannen goed gedaan, supersetje. Het weer werkt goed mee en nog even dan kun je lekker op je tuinset zitten met een bakje aardbeien uit eigen tuin :))
Fijne avond en geniet de komende dagen van je tuinset
grtzz Brigitte

Marcel en Suzanne zei

Ooo...
wat ziet het tuinstel er geweldig uit!
Heel knap gemaakt :-)
Ik geniet echt van jullie sfeervolle tuin.
Dat er nog maar heel veel mooie zonnige dag mogen komen :_)

LIEFS, Suzanne

De Witte Lanteern zei

Wat zullen jullie hiervan genoten hebben! Het is een prachtige set geworden. Heel slim van jullie om de set aan te passen aan de kussens en niet andersom (zoals wij dus en nu geen goede maat kussens vinden).
En die gordijnen van Ikea zijn super handig als vliegengordijn. Ik heb het nu ook al een paar jaar hangen en het bevalt ook nog prima!
Liefs, Peetje

Onder de knotwilg zei

Wat een prachtige tuinset! Daar zullen jullie vast heel veel pleier van hebben!! En wat een goed idee van het 'vliegengordijn': die heb ik hier ook nog liggen, staat veel gezelliger dan een gewoon vliegengordijn. Morgen maar even op zolder opzoeken!

Nelleke Hobby zei

Mooi gemaakt hoor.
Wij hebben maar voor een bouwpakket gekozen daar tijd ontbreekt voor zo´n project!!!
Ziet er enorm gezellig uit.
En was het leuk in het Lingebos.
Helaas moest ik werken anders had ik er ook wel zin in gehad.
Maar nu zaterdag heerlijk vrij en in Heukelum is een jaar/rommelmarkt.
Je vorige post ik herken het wel hoor.
Soms heb je gewoon te veel andere dingen aan je hoofd. Des te leuker zijn je nieuwe posten dan weer!!!
Oef dat vliegengordijn van je vlgs mij wacht die van mij al 2 jaar om opgehangen te worden maar ik wil ze als vitrage (wat een ouderwets woord...) gebruiken en gun me geen tijd om het te maken.
Wie weet als ik vaak genoeg naar die van jou kijk!!!.
Nou fijne dag.
Binnenkort weer markt aan Hoogeind vraag maar aan je vriendin of ga je daar nooit heen?
Groetjes,
Nelleke
http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl/

Linda zei

Wat een heerlijk sfeertje zo in jullie tuin. Geniet er maar van! Enne... bric en brac, best dicht bij ons in de buurt maar nog nooit van gehoord. Helaas lees ik het nu pas dus voor dit jaar te laat...
Groetjes, Linda

Alie zei

Prachtig geworden en het wordt alleen maar mooier. Geniet ervan!

What's in a day zei

Omdat ik hééél erg achterloop met reageren, kom ik nu pas in je tuin kijken hoor:)
Wat een mooie set Hannie, je man heeft hem echt voor jullie op maat gemaakt, mooier kan niet en hij ziet er zo stoer uit. Vorige week zullen jullie zeker genoten hebben in de tuin, wat was het mooi, nu even een paar dipdagjes, maar ondanks dat ziet het er nu al weer wat vrolijker uit.
Ik wens je een goede Hemelvaartsdag.

Lieve groetjes, Eefie