donderdag 1 mei 2014

Buiten eten...

Afgelopen week
hadden de kinderen vakantie
...

We vermaakten ons prima thuis 
en
deden gezellige dingen
zoals shoppen met dochterlief,
zwemmen, spelletje UNO iedere dag :),
dagje uit naar een museum
en
 een leuke traditie in Huize Kipkakel:

Ieder kind mag een menu uitzoeken,
helpen in de keuken
en zijn/haar menu leuk opdienen!

Succes verzekerd!

Zo koos de oudste spinazietaart,
de middelste asperges met ham en ei,
en de jongste dame maakte zelf saucijzenbroodjes 
en verse champignonsoep!

Het was smullen deze week in Huize Kipkakel!

Deze week in onze regio de
meeste zonuren van Nederland,
bijna geen regen,
een enkele spat
....
dus iedere dag buiten eten,
heerlijk!







De maaltijd wordt aangevuld met tomaatjes en komkommer,
meloen en aardbeien
..
zo komen we wel aan de vitamientjes..
heerlijk!




Een fijn zonnig weekend!

Lieve groet,
Hannie

♥♥

Ps:
 ik was deze week niet zoveel aanwezig,
 maar genoot van een heerlijke vakantie
...

24 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Fijn dat je zo genoten hebt Hannie! Mochten de kinderen helemaal hun eigen gerecht bepalen, of zaten daar wel gezondheidsregels aan vast ;-)? Ik zie namelijk originele gerechten staan, dat zou hier niet snel voorkomen. Pizza of pannenkoeken, dat is toch wel het eerste dat mijn jongste zou roepen.

De buitentafel ziet er vrolijk uit. Jullie hebben geboft met het droge weer, de afgelopen dagen heeft het hier soms behoorlijk geplensd.

Alvast een fijn weekend (en het blijft droog ;-)).

Liefs, Ingrid

Marcel en Suzanne zei

Wat heerlijk lieve Hannie,
samen met de kinderen VAKANTIE VIEREN :-)
Fijn voor jullie!

Wat ziet de BUITENTAFEL er gezellig uit bij jullie!
En het mooie weer maakte alles even feestelijk denk ik :-)
Dat is GENIETEN hè...

DANK voor de mooie foto's!

LIEFS, Suzanne

blauwruitje zei

Wat heb je een gezellig blogje gemaakt. Ik schuif zo bij je aan. Ik geloof niet dat wij in dezelfde regio wonen want wij hadden hier naast zonneschijn toch ook wel wat regen maar desalniettemin was de vakantie heerlijk.

sandra zei

Heerlijk he..die vakantie!! Bij ons ook heerlijk weer, 's morgens wakker worden van de zon! En de kids spelen de hele dag buiten! Genieten!!
Groetjes Sandra

Rubato zei

Hallo,
wat ziet de tafel er gezellig uit en wat leuk dat je kinderen zelf een gerecht mogen maken en opdienen.
Daar had ik vroeger niet zo veel geduld voor, ik houd ook niet zo van koken.
Wel van tafel dekken enz.
Toch zijn mijn 4 kinderen alledrie dol op koken.
Groetjes.

Rian zei

wat een leuk idee, dat de kinders om de beurt iets mogen verzinnen en klaarmaken!

Marjon zei


Echte gezelligheid bij jou op de tuintafel....zo leuk dat servies met het rood en al die lekkernijen...wat fijn dat jullie zo genoten hebben van de week vakantie...Mijn kinderen zijn al wat ouder en hebben nog wel schoolvakantie maar daar hoef ik geen rekening meer mee te houden....
Bij ons in Limburg sinds gisteravond, heel veel regen en het is nu nog zo donker....hoop snel weer op beter weer....fijn weekend en lieve groet Marjon

It's me zei

Geniet maar lekker hoor !!...liefs Ria....x !

De Freubeltuin zei

Dat is nou echt heerlijk genieten. Wat mij betreft (en denk jouw ook wel) mag er nog wel een weekje aangeplakt worden.

groetjes en fijn weekend,
Maartje

Gerry zei

Fijn dat je zo heerlijk genoten hebt. Hannie!
En wat zullen je kinderen dat onthouden voor later hoe gezellig die vakanties waren en wat voor lekker eten ze mochten uitzoeken en de leuke dingen die je deed!
Nog een paar dagen, geniet er nog even van!

Liefs, Gerry

Nathalie Zegeren zei

Wat een gezellige tafel, krijg er trek van haha. Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! Liefs Nathalie

Indruk zei

Wat een culinaire gerechten kiezen je kinderen uit! Wat een gezellig servies en leuk dat bijpassende kleed, eet toch altijd een stuk leuker aan een mooi gedekte tafel. Hier ook nog lekker vakantie! Pascale X

Thuis bij Tjits zei

Dit was een echte genietweek samen met je kinderen, heerlijk hoor! En zo leuk om samen met de kinderen te koken en wat hebben ze heerlijke gerechten uitgekozen!

Geniet van het weekend!
liefs, Tjits

lien zei

Wat een mooi gedekte tafel, ik zou zo willen aanschuiven! Gezellig!!

De liefste zei

Wat ziet dat er gezellig uit en wat een leuk idee om ze zelf iets te laten kiezen voor het eten.
Ik wens je een fijn weekend toe.
Liefs,
Mirjam

What's in a day zei

En of dit genieten is Hannie, mooie momenten die je kids zich zullen herinneren!!!!
Heerlijk om zo samen te koken en dan je lievelingsgerecht...jammie!!!
Je kunt terugkijken op een mooie week, maandag ook nog vrij?? lekker lang weekend hier hoor.

Lieve groetjes, Eefie

Huis in de Provence zei

Wat leuk dat rood wit voor buiten!! Super dat je zo genoot vd vakantie, hier t zelfde ;-)

Hann¥ zei

Daar is een vakantie ook voor bedoeld ;-) Lekker genieten
Je tafel ziet er uitnodigend uit !
Liefs Hanny

Home fourteen zei

Heerlijk he dat de tijd er weer is dat je buiten kunt eten. Het ziet er lekker fris uit.Krijg er trek van. Ik ga je volgen. Gr. Jac....

Roelie Steinmann zei

Zalig zeg zo'n weekje genieten met de kinderen.

Lieve groet Roelie

Onder de knotwilg zei

Wat een heerlijk, zomerse foto's! Kunnen we wel gebruiken vandaag, het lijkt wel gewoon guur buiten! Leuk idee om zo elke dag met een kind het menu te maken!

Blomkje en Wenje zei

Dat ziet er allemaal heerlijk uit! Ik vind het een superleuk idee om ieder kind een menu te laten bedenken, mee te laten uitvoeren en opdienen. Ga ik onthouden! Lijkt me leuk bij mijn eigen kind(eren)

Fijn weekend

Groetjes, Pietrik

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

mmmmm dat was smullen deze week lees allemaal heerlijk .... prachtige plaatjes wens je een fijne week toe lieve groet rosita

Pure & White zei

Dat ziet er heerlijk uit zeg! Gezonde keuzes maken de kinderen, knap!
Fijne week!
Dineke