woensdag 23 april 2014

DIY ... van de brocante markt!

Twee posten geleden
schreef ik over de
brocante markt in Heusden
...

Ik had er nog meer gekocht
maar daar moest eerst 
wat aan gedaan worden
...

en dat is klaar!

Ik kocht bij de eerste kraam
een oud wandlampje
voor een leuk prijsje
..
ik zag er wel wat in :)

bij de laatste kraam nam ik 
een oud bruin ovaal dienblad mee
...
en ook daar zag ik wat in,
maar vooral in de combinatie van beide :)




..en?
zien jullie er ook al wat in?

Soms is dat best moeilijk
om ergens doorheen te kijken,
in dit geval de kleur,
en er gelijk iets moois in te zien
..
en apart van elkaar
 laat je het misschien gewoon liggen,
terwijl
je er iets heel moois van kunt maken :)



DIY:

Nadat ik het lampje en het dienblad goed ontvet had,
 ging er eerst een laag grondverf van de A.ction over heen,
ik verfde ze de eerste keer los van elkaar.






Met een schroef zette klusman het wandlampje vast aan het dienblad
en maakte onderin het dienblad een gaatje
waar de stroomdraad doorheen gaat.
..
Na de grondverf pakte ik 
een proefpotje van de Perfection muurverf van de P.raxis
kleur: Titanium wit mat

In één geheel verfde ik 
de muurverf er in een flinke laag overheen!


En nu speuren op de koningsmarkt
naar een wandlampje
(ook al is het foeilelijk :))
en een dienblad
...

Huize Kipkakel
kleurt dit jaar niet in oranje,
wel liggen de sinaasappels al in de kelder te wachten
die komen in de vensterbank
op mijn franse vazen
...
ook ligt de krans voor op de voordeur al klaar
..
maar daar blijft het dit jaar bij!

Wil je toch nog genieten 
van mijn andere oranjeposten  in voorgaande jaren?
klik dan
  hier en hier :)

De oranje tompouzen staan al in de vriezer,
de koningsdag-kleding van dochterlief hangt al klaar
en de wekker gaat zaterdag op 4.30 uur
...
op naar de eerste koningsdag !!




Een fijne week
en een
 lieve groet,

Hannie
♥♥





24 opmerkingen:

Doortje Dartel zei

Wat heb je dit toch ontzettend leuk gedaan!
Heerlijk he de vrijmarkt?! Ik begin vrijdagavond al :).

Home and Lifestyle zei

Wat een origineel idee! Zo heb je voor een leuke prijs een hele bijzondere lamp.

Wennen dat jij het dit jaar rustig houdt wat oranje, rood, wit en blauw betreft ;-). Maar dat zal de pret vast niet drukken. Ik wens je een heel gezellig weekend en een feestelijke koningsdag toe.

Liefs, Ingrid

Housebythewaterhole zei

Hannie wat heb je daar super doorgekeken, ik zou
in beiden wel iets gezien hebben...maar niet wat jij zag....haha.....prachtig héél mooi.....je ziet maar hé die DIY blijft maar komen ....leuk hé....ben ook weer met allerlei spullen aan de slag die ik nog staan had!!
Fijne dag nog
Liefs Kathy

Thuis bij Tjits zei

Wat goed dat jij dit meteen voor je zag, erg leuk!
Veel plezier komend weekend, heel speciaal de eerste Koningsdag!

Liefs, Tjits

lien zei

Wat een mooie vondsten en mooi opgeknapt ook! Geniet van je nieuwe spulletjes! Liefs carolien

Gerry zei

Wat heb je dit weer mooi gedaan Hannie!
Dat is jou ook wel toevertrouwd!
Een sfeervolle lamp is het geworden.
Ik wens jullie heel veel plezier op Koningsdag!

Liefs, Gerry

Wonen aan boord zei

Leuk geworden zeg! Mooi lampje zo! Toch jammer geen oranjeposten van jou dit jaar ;-) Maar geniet lekker zaterdag van de markten.. hier gaat de wekker ook vroeg! Nu al naar uitkijken.

Liefs

Onder de knotwilg zei

Wow, wat een verandering, je kent het gewoon niet meer terug! Mooi hoor! Fijne Koningsdag alvast!

crochetcookingandmore zei

Hannie, superleuk! Gaaf dat je dit ziet in zulke dingen en het voor elkaar bokst om er ook echt iets moois van te maken!

Hann¥ zei

Jij had er oog voor Hannie ;-)
Veel plezier op Koningsdag en pfff wat vroeg op hihi
Liefs, Hanny

Little Train zei

Prachtig gemaakt! Een steengoed idee!

het Moonhuis Monica zei

Leuk gedaan hoor!!
Ik wens je vast heel veel plezier zaterdag! Wel vroeg uit bed zeg pfff, succes!!

Liefs Monica

De liefste zei

Inderdaad... los van elkaar en de kleuren zou je het links laten liggen. Wat heb je dat ontzettend leuk gedaan.
Fijne avond nog.
Liefs,
Mirjam

Ús hûs ús thús zei

Wat ontzettend leuk bedacht! Het ziet er super uit. Net alsof het altijd zo is geweest!
Alvast fijne koningsdag!
Groetjes van Aleta

De Witte Lanteern zei

Ik vind 'm geweldig! Tja, je moet het maar zien hé. Apart wel, maar om ze samen te voegen, super! Mooi dat matte.
Veel plezier op deze eerste Koningsdag!
Liefs, Peetje

Saskia Klaver zei

EN, heft je man je ook raar aangekeken toen je met beide thuiskwam? hihi

Je hebt er weer wat moois van gemaakt zegh, je moet het maar zien hihi!
Mooie goedkope oplossing ;-)

Fijne dag zaterdag!!

Liefs Saskia

Nathalie Zegeren zei

Knap hoor, dat je van deze twee vondsten zo iets leuks weet te verzinnen, kom er maar eens op ! Veel plezier ervan, liefs Nathalie

kreamade zei

Leuk gedaan!! En ik vind dat je voorbereidingen voor koningsdag helemaal top zijn! Hier nog geen oranje te bekennen.... gr. Hennie

Rubato zei

Hallo,
Wat heb je dit leuk bedacht en gemaakt.
schitterend.
Groetjes.

Alie zei

Superleuk idee voor in onze Boelschuur!!

What's in a day zei

Wat een leuke combinatie Hannie, het theeblad heb ik hier ook, met een gouden randje zelfs:)
Je moet het wel gelijk zien, maar ik denk dat je ons op ideetjes heb gebracht.
Geniet van je sinaasappels en lekkere tompouces....maak er een mooie koningsdag van.

Lieve groetjes, Eefie

Anita r zei

Wat leuk geworden.
Ja je moet het maar zien.

gr. Anita

Blomkje en Wenje zei

Wat een ontzettend leuk idee en wat super uitgevoerd!
Hier heb je vast nog heel erg lang plezier van!

Fijne dag

Groetjes, Pietrik

Marcel en Suzanne zei

Wat heb je weer een geweldig mooi stukje BROCANTE gemaakt!
Echt zo mooi...
Dat poederig witte vind ik zo geweldig :-)
Wat zal het mooi staan bij jullie!

Ik hoop dat je een fijne KONINGSDAG hebt gehad,
heel misschien nog wel meer mooie opknap-dingetjes gevonden :-) ???

LIEFS, Suzanne