maandag 17 maart 2014

Uit de keuken van...

..
Huize Kipkakel!


Vandaag stond ik al vroeg in de keuken,
heerlijk!
...

Ik maakte een bokkenpootjestaart
(het recept heb ik al eerder gepost..

en ik bakte een worteltjestaart!



Deze taart maakte ik voor het eerst 
en natuurlijk
 moet de bakster 
even voorproeven
voordat de visite 
deze taart op hun bordje krijgt
...

Ik kan jullie vertellen:
wat is dat 
heerlijk!









Het recept van deze heerlijke taart
heb ik al een paar jaar geleden uitgeknipt
uit de 'Boodschappen'
(blad van de Bas van der Heiden)

Maar ik heb voor jullie de link op
de website gevonden

De ingrediënten zijn:
wortel
rozijnen
walnoten
suiker
eieren
bakmeel/cakemeel
kaneelpoeder
olijfolie

voor de vulling:
mascarpone
vanillesuiker 
poedersuiker

...


Mmm
...
ik neem nog een hapje :)

....want klusman
 is maar één keer per jaar
jarig!

♥♥

Fijne week!

Lieve groet,
Hannie



32 opmerkingen:

crochetcookingandmore zei

Gefeliciteerd Hannie!! Wat ziet die worteltaart er heerlijk uit! Ik maak weleens wortelcake met een bakmix van de Bakzolder, maar dit ziet er echt luxe en lekker uit! En natuurlijk eens wat anders dan anders.

Huiz&zo zei

Wat ziet dat er lekker uit! Ik ga het zeker een keer proberen!!

Fijne dag!

Verie -Vestywo- zei

Mjammie,..dat ziet er heeeerlijk uit! Geniet ervan.

Lieve-Groetjes, Verie

De Witte Lanteern zei

Proficiat met klusman! Tja, die moet je natuurlijk goed verwennen!
Hihi, als ik worteljestaart zie moet ik aan dat mopje denken van het konijn dat steeds naar de bakker gaat en vraagt of ie worteltjestaart heeft....
Maar ik geloof het zo dat deze wél smaakt, hij ziet er heerlijk uit!
Liefs, Peetje

@Let zei

Van harte gefeliciteerd Hannie!
Fijne dag verder, eet smakelijk van je mooie taarten :)

Groet, @Let...

Nancy Blaauwgeers zei

Nog van harte gefeliciteerd met manlief. De taarten zien er overheerlijk uit. Groetjes, Nancy

Gerry zei

Hartelijk Gefeliciteerd met de verjaardag van manlief!
En ja, daar mag je wel wat lekkers voor maken.
Het ziet er heel lekker uit, Hannie!
Ik wens jullie een hele fijne en mooie genietdag!

Lieve groet,
Gerry

het Moonhuis Monica zei

Die klusman heeft wel mazzel zeg, lijkt me heerlijk.
Toevallig zat ik laatst nog aan die bokkenpootjestaart te denken, ik wist niet meer wie die gepost had, maar dat was jij dus.
Dat is mooi, want die wil ik ook een keer gaan maken en ook die worteltjestaart mmmm!!!

Liefs Monica

van alles wat in huis en tuin. zei

Dat ziet er lekker uit! Ik bakte afgelopen week voor mijn eigen verjaardag weer een mon chou taart. Blijft ook altijd favoriet!
En...gefeliciteerd hè!

groet Trijnie

Juliëtte zei

Heerlijk hoor, worteltjes taart!
Maak ik zelf ook veel.
Word hier in Noorwegen ook veel gegeten.

Veel liefs, Juliëtte

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

van harte gefeliciteerd en wat ziet dat er heerlijk uit mmmmm prachtige plaatjes en nu krijg ik ook nog trek hihihi .... wel eens wortelcake gemaakt was ook heerlijk .... wens je een fijne dag ...lieve groet rosita

Pure & White zei

Als de taart net zo lekker smaakt als-ie eruit ziet komt het wel goed....mmmmmmmm!
Ik krijg gewoon zin om te bakken!

Lieve groet,

Dineke

Hann¥ zei

Gefeliciteerd Hannie met je man zijn verjaardag en hmmm wat ziet die taart er heerlijk uit....
De bokkenpootjestaart heb ik al eens gemaakt en die was.....verrukkelijk!!
Nu dus nog een keer de worteltjestaart...lijkt mij ook erg lekker....
Fijne dag en liefs,

Home and Lifestyle zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je man. Bokkenpootjestaart klinkt ontzettend lekker...wie weet ga ik het ooit nog eens een keer maken. Bokkenpootjes haal ik nooit in huis, want ik weet precies hoe dat gaat. Ik zou er heel moeilijk vanaf kunnen blijven, ze eten ook zo makkelijk weg ;-).

Nu stop ik met deze reactie, want ik moet nog boodschappen (zónder bokkenpootjes !) doen hihi.

Ik wens jullie nog een feestelijke dag! Liefs, Ingrid

Roos zei

Gefeliciteerd met je man, en het ziet er heerlijk uit!
We zijn eens naar Zuid-Afrika geweest en daar aten we ook vaak worteltaart, met een heerlijke dot slagroom..mmm
Fijne dag en groet,
Roos

Indruk zei

Gefeliciteerd met je man! Ik hou van bokkepootjes dus die taart lijkt me goddelijk. Pascale X

Petra zei

Ooh van harte hoor, en die worteltaart ken ik maak ik ook graag heerlijk en de topping van roomkaas verrukkelijk. Gezellige dag met de verjaring van man lief. Groetjes Petra.

Pure zei

Gefeliciteerd Hanny..
Pfff mag geen taart meer hebben dus gauw voorbij de heerlijke plaatjes gescrold hahahaha
Groetjes Chris

What's in a day zei

Heeft je man de taarten goedgekeurd???? Ze zien er heerlijk uit.
Sinds ik de worteltjestaart ooit proefde in Engeland ben ik er dol op....ik heb ook dit recept wat jij nu doorgeeft:) overheerlijk...
Felicitaties voor je man en geniet samen.

Lieve groetjes, Eefie

♥Sanne en Andre zei

Oh jongens toch wat ziet die taart en verrukkelijk en prachtig uit.. echt een hele mooie taart.. ik krijg er gewoon zin in. Helaas mislukken mijn taarten altijd.. hmm misschien moet ik me er toch is op toeleggen.. zou graag mijn gezin met zo'n mooie taart verrassen

liefs sanne

kreamade zei

Ziet er erg lekker uit zeg! gr. Hennie

Judith zei

Ik hou wel van bakken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een worteltaart gebakken heb. Klinkt me op de één of andere manier niet zo lekker in de oren, maar die van jou ziet er wel héél lekker uit... misschien dan toch maar eens een keertje proberen!

Liefs X

Sober en Stijl zei

Mmmmm ...die worteltjes taart, ben ik dol op! ook bokkenpootjes vind ik niet vies:-))
Ik ga deze zeker een keer proberen.

Groetjes, Dorine

huis tjokvol zei

gefeliciteerd,en wat ziet die taart er lekker uit.

lien zei

Mmmm, ziet er lekker uit allemaal. Gezellige foto's heb je ervan gemaakt, je weet ik ben dol op roodwit geruit :)

Rensina Steursma zei

Ziet er erg lekker uit!
Heb nog nooit worteltjes taart gehad of gemaakt, dus dat moet ik gauw eens uitproberen.
Ga nu gauw kijken naar je bokkepootjes taart want die klinkt ook erg lekker.
Groetjes Rensina

Marcel en Suzanne zei

De foto's zijn echt zo levensecht dat ik inmiddels smacht naar een hapje :-)
Wat een geweldige foto's,
en wat zal het lekker gesmaakt hebben!!!

Ook een hartelijke felicitatie voor jullie in huize Kipkakel :-)

DANK voor deze HEERLIJKE POST!

LIEFS, Suzanne

Doortje Dartel zei

Gefeliciteerd! Zeker goed geslaagd met de taarten.

Ús hûs ús thús zei

Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je klusman! Heerlijke taarten heb je gemaakt. Zelf heb ik nog nooit worteltjestaart gegeten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er ook helemaal niks bij kan voorstellen. Maar ik heb al meerdere keren gehoord dat het erg lekker moet zijn.
Toch maar eens proberen.
Groetjes van Aleta

Huis in de Provence zei

Nog gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat de worteltjes taart heerlijk was.....hij is ook erg populair in andere landen, dus ik heb hem zelf ook al regelmatig gehad, maar nog nooit zelf gemaakt. Ga ik toch binnenkort maar eens doen!
Fijn weekend.
Lieve gr. Mirjam

Olga Garces zei


Hi! I would like to invite you to check out our site www.volrecepten.be . Adding your blog to
our site will make your recipes available to many more users and help you get more visits to
your blog. Our service is free and can you would be able to leave us any time.

If you like the idea of being found on our page, please, add your blog here http://www.volrecepten.be/registreer-u-voor-de-topblogs-met-recepten.

I hope to see you there soon!

Anita zei

Mijn felicitatie komt natuurlijk veel te laat (bloos)
maar ik GENIET nog wel even van die heerlijke taarten :-)
Groetjezz lfs mij