zaterdag 1 maart 2014

Lente kadootje mee..DIY



In deze eerste maanden 
van het jaar
heb ik altijd veel verjaardagen
van familie en vriendinnen
...

Graag neem ik iets mee 
wat ik zelf heb gemaakt
met liefde ♥
..
soms aangevuld met een kleinigheidje!

Dit idee (klikklik)
heb ik met toestemming 'gestolen' van Eefie.

Ik heb er alleen een 
echt lente sfeertje aan gegeven!


De beschrijving van de 
cones vind je bij Eefie


Ik gebruikte
een taartkantje en stempels,
een kanten bandje plakte ik met dubbelzijdig tape 
langs het boven randje,

een label van klei of een knoop,
een stuk touw er omheen knopen

(wel even vast plakken met lijm of tape,
anders glijdt het touw naar beneden..)
..



Aan beide zijkanten een gaatje prikken
en er een stuk touw doorheen knopen
zo kan je de cone aan een haak of kast deur 
hangen!
...



Voor de echte lente cones 
gebruikte ik mos en een vogelnestje
en met
een paar takjes er tussen gestoken
maakt het tot een leuk kadootje!


Dit keer gaf ik er een kadobon van een bekend tuincentra bij,
met de uitnodiging om samen daar naar toe te gaan
en een bezoek aan het tuincafé
te brengen
..



Met muziekpapier en karton
 maakte ik het uitnodigingskaartje
en deed dit in een papieren zakje 
wat ik pimpte met stempels.


zo plannen we gelijk weer
vriendinnen-time in!

...






Een fijn weekend!

Mijn witte was wappert buiten aan de waslijn,
helaas verdwijnt de zon
achter de wolken
hopelijk komt hij snel terug :)

Lieve groet,
Hannie

♥♥


25 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Heel mooi gemaakt Hannie! Gecombineerd met zo'n gezellige bon kan dit gewoon niet missen, lijkt mij.

Dankzij jouw post schiet het mij trouwens wel te binnen dat ik vandaag nog een cadeau moet halen voor iemand die morgen zijn verjaardag viert ;-).

Ik wens je een fijn weekend! Liefs, Ingrid

Verie -Vestywo- zei

Wat heb je er weer wat moois van gemaakt. Altijd leuk om zelfgemaakte cadeautjes te geven en te krijgen.

Lieve-groetjs, Verie

Thuis bij Tjits zei

Wat weer leuke ideetjes en hele sfeervolle foto's!
Ik hoop dat de zon nog terugkomt vanmiddag:))

Heel fijn weekend Hannie!
liefs, Tjits

lien zei

Wat leuk, ik zag ze inderdaad al bij Eefie, maar zo'n Paas-draai eraan geven is ook een goed idee! Fijn weekend!

Gerry zei

Oh, wat heb je dit mooi gemaakt, Hannie!
En ook heel mooi op de foto gezet!
Een heel leuk cadeautje. En het nestje er bovenop is ontzettend leuk!
Een mooi weekend!

Lieve groet,
Gerry

De Witte Lanteern zei

Wat een leuk kadootje! Ik vind het ook leuk dat je het combineert met een bon om 'samen' op stap te gaan. Leuk idee!
Hopelijk is je was nu droog, want hier is het nu grauw en nat...
Fijn weekend!
liefs, Peetje

Rensina Steursma zei

Wat een superleuk idee zeg!
Ga gauw eens kijken op eefie haar blog.
Fijn weekend, Rensina

What's in a day zei

Wat heb je dit leuk gedaan Hannie, een paasdraai, hi, hi, die ga ik ook eens gebruiken hoor:)
Ik vind het idee erg leuk om het zo met een bon cadeau te geven, heel uitnodigend, je vriendin zal blij zijn met dit gebaar.
Geniet van je weekend Hannie.

Liefs, Eefie

Alie zei

Zo gaaf, zo'n persoonlijk cadeautje, dat krijg je niet vaak

Indruk zei

Zo'n zelfgemaakt kadootje valt altijd in de smaak. Wat heb je dat met zorg gemaakt. Fijn weekend, Pascale X

Marcel en Suzanne zei

Wie wil nu niet zo'n super mooi & lief LENTE-PRESENTJE krijgen :-)
Je hebt het echt schitterend gemaakt!

Ik vind de eitjes zo snoezig.
En dat in een BROCANTE-NESTJE,
ik denk dat er ook BROCANTE-VOGELTJES uitkomen :-)
Hi Hi...
met kantjes en strikjes :-)
En later mogen de vogeltjes dan weer in zo'n BROCANTE-KOOITJE,
je weet wel...
:-)

Heerlijk hè die wapperende was aan de lijn,
dat zijn toch fijne GENIETMOMENTEN.

Een GEZEGEND WEEKEND!
LIEFS Suzanne

crochetcookingandmore zei

Wat leuk gemaakt zeg!! Echt voorjaar!

Sober en Stijl zei

Heel leuk gedaan:-) echt een voorjaars cadeau.
Geniet nog van je weekend......

Hann¥ zei

Zag ze inderdaad bij Eefie....maar wat een heerlijk lente/paastouch heb je eraan gegeven....
Fijne avond en liefs,Hanny

Marjon zei


Nou Hannie als ik dit van een vriendin zou krijgen...geweldig mooi...en er hoefde al helemaal geen kadobon bij....het vriendinnen idee is wel erg leuk...ik vind die cone werkelijk het einde...lieve groet Marjon

het Moonhuis Monica zei

Dat heb je mooi gemaakt Hannie, iets wat je zelf maakt is altijd zo leuk om te geven he?
Een fijne zondag!!

Liefs Monica

ilona zei

Wat is die goed gelukt, heel erg leuk! En een goed idee om een kadootje te geven waar gelijk een date aan gekoppeld is, helemaal leuk! Groetjes, Ilona.

Saskia zei

Wie wil er nu niet zo'n mooi cadeautje krijgen. Leuk dat je er je eigen creatieve draai aan hebt gegeven. Groetjes, Saskia

Juliëtte zei

Wat een leuk kadootje!!

Veel liefs, Juliëtte

Patricia zei

De ontvanger was er vast en zeker heel blij mee. De lentecones zien er echt fantastisch uit.

Groetjes Patricia
www.landelijkwonen.info

Jedidja zei

Prachtig! Echt een lente cadeautjes. De kleuren zijn ook mooi.

Wonen aan boord zei

Wat heb je er weer een leuk kadootje van gemaakt! Ik heb nog steeds spullen liggen om de leuke diy van die klei hangers te maken.. Toch maar eens aan beginnen want dan kan deze er achteraan ;-)
Fijne avond,

Lieve groet,
Alberta

Homemade Home zei

Heel mooi gemaakt Hannie. Super leuk met die eitjes erin.
Wij hebben ook zo veel verjaardagen begin van het jaar, ik heb ook al heel wat cadeautjes gemaakt. Leuk om te doen toch?
Fijne week lieve groet Nelly

De Freubeltuin zei

Leuk gemaakt Hannie, erg origineel om er gelijk een uitnodiging aan te hangen!!
Trouwens wat een mooi muziek-papier!!

Groetjes Maartje

Blomkje en Wenje zei

Superleuk gemaakt Hanny! Ik heb hem ook op de blog van Eefie voorbij zien komen, hij staat nog op mijn 'te maken' lijstje. Zie op je blog rechts een DIY voor kleihangers staan, die ga ik ook even aanklikken..

Fijne avond

X Pietrik