maandag 10 maart 2014

Lente binnenkijker....

Tja,
...
wilde ik eerst nog een paar weken wachten,
toch zeker 
tot de échte lente zou zijn begonnen
....
en nu
ben ik door de eerste beste zonnestralen verleidt:)
....
Huize Kipkakel
heeft een lentesfeertje gekregen!




Het begon met het kopen
van een pot oud roze muurverf
...
goedkope terracotta potten moesten er aan geloven,
ook twee lampenkapjes van de kringloop
...




de overige spulletjes stonden in een doos op zolder
te wachten op de lente :)

en zie daar
een metamorfose in oud roze
...




Potjes gevuld met wat mos, eitjes, veertjes en een mooie knoestige tak
...



het paspopje 
kreeg een jurkje van dochterlief aan
uit de babydoos :)


de grijze kaarsen maken plaats voor roze
...


kussenhoezen en plaiden
worden vervangen
...




het lijkt wel een bloesemboom
die uitloopt
en zijn prachtige roze bloemetjes laat zien
...
alles kleurt zo vrolijk:
de lente in huis!



Ik wandel en fiets,
pak een zonnestraal in de tuin,
en ben blij met ons 
lente (t)huis!


Geniet van een heerlijke week!

Lieve groet,
Hannie





43 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Dit oud roze is wel een hele mooie kleur om de lente mee in huis te halen. Wat zijn de potjes en lampenkappen goed gelukt! Vandaag was het ook heerlijk hè? Na eerst thuis (voor de baas) te hebben gewerkt, ben ik vanmiddag in de tuin aan de slag gegaan om daarna een uur te gaan fietsen. Dat was echt genieten. Helaas wordt het dit weekend weer anders, maar dit pakt niemand ons meer af :-).

Jij ook een fijne week, Hannie. Liefs, Ingrid

Petra zei

Oohhh wat een prachtig mooie metamorfose echt een schitterende kleur. En dat je die lampenkapjes heb gedaan dat is een goed idee,a ik onthouden ik had dit zelf nooit kunnen bedenken SUPER idee. En mooi weer hier vandaag niet hoor koude zeedamp en geen zon meer jammer genoeg maar gister was prachtig hoor. Lekker genieten ook van jou blog heerlijk. Fijne week groetjes Petra.

Verie -Vestywo- zei

Ziet er gezellig uit, Hannie! Geniet ervan.

Lieve-Groetjes, Verie

Esrosa K. zei

Dat ziet er zéker gezellig uit: wat heb je het toch in je vingers, die aankleding. Hier is het ook roze als kleur bij de grijs/witte inrichting. Goed idee inderdaad van die bloempotten, alhoewel het bij mij vaak ideetjes blijven en ik niet tot uitvoering kom. :-)
Excuses trouwens, ik zag dat ik de hele post over je verjaardag heb gemist: alsnog van harte gefeliciteerd, beter laat dan nooit ;-)
Grtz, Esrosa

huis tjokvol zei

wauw wat mooi ,geniet ervan

Indruk zei

Wat een mooi kleurtje roze, past goed bij veel kleurtjes. Ik wist niet dat je een kap,ook gewoon kon verven! De potten zijn echt heel leuk geworden. Pascale X

Blomkje en Wenje zei

Wat een heerlijk lentesfeertje!!! Ik heb ook roze muurverf op mijn lijstje staan, maar dan om mijn houten huisjes te beschilderen...staat lekker fris!

Fijne avond

X Pietrik

Anita r zei

Wat ontzettend gezellig.
Ik hou ook van de kleur oud roze.
Maar past op dit moment niet ecgt bij mij.
Maar bij jou heel gezellig.

gr. Anita

What's in a day zei

Jij bent er heerlijk klaar voor zeg...zo mooi om de lente in huis te halen. Dat roze is echt heel mooi en een superidee om een paar oude lampenkapjes een kleur te geven, ik twijfel nog tussen mintgroen of lichtblauw:)....ben nog niet helemaal in lentesfeer.

Fijne week en lieve groetjes, Eefie

Kom Achterom zei

ooh heerlijk! hier het roze ook al weer een beetje van stal gehaald. Het begon bij mij met de nieuwe bekleding voor de schommelstoel en er komt steeds meer lichts naar beneden.
Maar veel is het nog niet hoor want de tuin heeft hier alle tijd opgeslokt.
Vandaag alle oude grond en tuinspul afgevoerd en morgen nog even de puntjes op de i en dan alleen maar genieten hoop ik!
fijne week
Yolanda

De Witte Lanteern zei

Wat een verschil een accentkleur in huis kan maken! Het ziet er heerlijk fris en lente-achtig uit, dus missie geslaagd!
Geniet nog lekker van het weer deze week. Deze pitamientjes hebben we in ieder geval al lekker opgedaan!
Liefs, Peetje

♥Sanne en Andre zei

Gezellig al dat roze en dat het dan nu ook maar echt lente mag blijven. Genieten he dat zonnetje

liefs sanne

@Let zei

Hannie, wat heb je het weer een gezellig (t)huis van weten te maken!
Complimenten hoor!

Groet, @Let...

Wonen aan boord zei

Wat een mooi lief kleurtje zeg.. een thuis om vrolijk van te worden, en wie wil dat nou niet?! Het ziet er super gezellig uit Hannie!

Lieve groet,
Alberta

Housebythewaterhole zei

Hoi Hannie, jij had eerst een doos duracellekes op zeker…haha….wat heb jij een werk verzet…maar… het resultaat mag er zeker wezen……prachtig …..ik hou niet van héél veel kleur maar zacht of oudroze en het blauw-groen of groen-blauw (kwam alleens op mijn blog) kan me wel bekoren, omdat het zacht is….
héééél gezellig bij jouw…..
geniet ervan
fijne week nog
Liefs Kathy

van alles wat in huis en tuin. zei

Het ziet er heel lenteachtig uit bij jou! Zelf houd ik helemaal niet van rose maar mijn kleindochters wel en dan zééér roze. dus oma moet er soms aan geloven hè!
Bij jou ziet het er uit om vrolijk van te worden/

Groet Trijnie

Little Train zei

Wat ziet jouw huis er prachtig en gezellig uit!

crochetcookingandmore zei

Ziet er heel erg mooi en lente-achtig uit Hannie!! Geniet ervan!

kreamade zei

Wat een prachtig lente thuis heb jij ervan gemaakt! Mooi gekozen: de oud-roze kleur! gr. Hennie

Gerry zei

Je bent heerlijk bezig geweest, Hannie!
Die roze kleurtjes doen het toch wel heel goed. Ze passen ook prachtig in je huis!
En die roze potten, prachtig opgemaakt!
De dagen die we gehad hebben was wel echt genieten.
Ik wens je een mooie week!

Liefs, Gerry

Marjonel M zei

Dat ziet er heerlijk lente fris uit.

Geniet van het mooie weer!
Liefs, Marjonel

Saskia Klaver zei

Vind het bij jou heel mooi staan! Leuk die lampenkappen erbij, maakt het helemaal af! Ik ga straks ook weer naar de lichtere tinten maar ga niet helemaal met kleur dat heb ik al gehad in ons vorige huis ;-)

Geniet van je frisse huis!

Liefs Saskia

het Moonhuis Monica zei

Lekker fleurig hoor Hannie!! Het is lente in je huis!!

Liefs Monica

Linda zei

Wat gezellig en knus.
Echt een lief lente-sfeertje.
Buiten en binnen genieten zo :)

Huiz&zo zei

Heerlijk die lentekriebels!ook hier komt steeds meer een beetje lente in huis! Zeker met dit weer! Lekker genieten!

Fijne dag!

Marcel en Suzanne zei

Dit is een mooie tint zeg...
Zo zacht en lief :-)
Is het toevallig de muurverf van FLEXA OUDROZE?
Daartoe heb ik mij namelijk ook laten verleiden :-)

Wat ziet het er bij jullie weer heerlijk knus en lieflijk gestyled uit.
Echt een genot om naar te kijken :-)

DANK voor deze heerlijke lieve lentepost :-)

LIEFS, Suzanne

Nicole orriëns zei

Ik kon door het mooie weer ook niet meer wachten! Mijn winterschilderij is vervangen door het lente schilderij en ik drink koffie uit mijn lente kopje.

Huisvlijt

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Prachtig♥ hé dat oudroze♥ mijn favoriet kleur♥ in huis♥..;))
Die lampen kapjes♥ zijn ook lief♥ heb zelf voor de kroonluchter ook 5 gekocht die in de aanbieding waren ..binnenkort op mijn blog♥ te zien..;)
Heerlijk hé..dat lente♥ gevoel♥ in je huisje♥!!
Geniet♫ en Fijne Lente week☼ Liefs♥ Gaby..♥..;)

sandra zei

Ziet er heerlijk fris en lenteachtig uit!! Leuk dat oudroze!!
Ben deze week ook al bezig geweest in huis..snel weer een blogje aan wijden! :)
Groetjes Sandra

lien zei

Wat heerlijk al die kleurtjes! Ik proef het voorjaar. Gelijk heb je dat je niet langer hebt gewacht hoor!

Thuis bij Tjits zei

Wat een gezellig en fris lentekleurtje, ooit heb ik ook alles in oudroze gehad, zo leuk!
Heerlijk om met dit schitterende voorjaarsweer huis en tuin een opknapbeurt te geven.

Lieve lentegroet, Tjits

jacqueline de wit zei

Wat mooi die kapjes! Zou ik ook wel eens willen proberen. Heb je dat met een verfrolletje gedaan of met een borstel? Zou je mij daar eens een mailtje over willen sturen?
Je bewonderende stille volgster
Jacqueline

Rensina Steursma zei

Wat ziet het er mooi uit bij jou in huis, vind je kapjes erg leuk geworden!
Die kleur moet ik echt onthouden, wil 'later' in mijn toekomstige huisje ook iets met grijs/wit/roze en deze kleur is erg mooi.
Lieve groet, Rensina

Rensina Steursma zei

Oja, en een DIY voor het verven van een lampenkapje zou ik ook wel willen zien. Heb geen idee hoe ik zelf zoiets mooi kan verven.

De liefste zei

Wat heb je de lente op een mooie subtiele manier welkom geheten in je huis. Erg mooi en origineel gedaan.
Fijne avond.
Liefs,
Mirjam

Jolanda zei

Wat en roze metamorfose! Leuk en gezellig hoor. Wat jij met roze doet doe ik met mintgroene verf, bijna klaar:)

Sober en Stijl zei

Wat een heerlijk gezellig lente sfeertje bij je..geniet ervan:-)

Liefs, Dorine

Hann¥ zei

De lente komt je tegemoet wat een prachtige kleur...
Ik zit nu heerlijk in het zonnetje met de tablet......genieten...
Fijne dag Hannie en liefs, Hanny

Alie zei

Heerlijk hè om de lente in je bol te hebben?? Ziet er allemaal zo lekker fris uit bij je.

Juliëtte zei

Wat een heerlijke roze lente sfeer
heb je in huis!!
Ik ben gek op roze, dus ik heb even extra mogen genieten van je fleurige post!

Veel liefs, Juliëtte

bij ELZ zei

Wat een ontzettend gezellige lente-binnenkijker! Heerlijk al dat roze!
Ik heb ook een zwak voor die kleur in de lente :)
Inmiddels ook al wat roze spulletjes van boven gehaald.
Mooie kleur die verf! Leuk om je kapjes er ook mee te verven!
Gezellig weekend! Liefs Lindy

Ús hûs ús thús zei

Wat een heerlijk lentesfeertje bij jou in huis. Heerlijk met dat vleugje roze.
Je lampenkapjes zijn ook goed gelukt. Ik moet dat toch ook maar eens gaan uitproberen met krijtverf.
Fijn weekend. Groetjes van Aleta

Helga zei

Wat een mooi blog, super. En wat een idee om lampenkapjes te verven, heb ik gelijk een vraag, heb je ze eerst in de grondverf gezet of gelijk de goede verf erover heen.
En wat voor soort verf heb je gebruikt, alvast bedankt voor het antwoord en nog een fijne zondag.

Gr.Helga