vrijdag 28 maart 2014

Fotocursus...

Afgelopen week
volgde ik een fotocursus
...

 deze cursus kreeg ik aangeboden
bij de aankoop van mijn nieuwe spiegelreflexcamera
...
 Met een hoofd vol informatie
 kwam ik die avond thuis!
Wat heb ik op deze basiscursus al veel geleerd!
...

Diafragma, iso, sluitertijd, witbalans
allemaal termen
 waar ik nu vanaf weet
...

En de les van deze avond:
nooit meer op de automatische knop!

Nu tijd nemen om veel te oefenen
en wie weet nog een vervolg cursus!


Vanmiddag
na het werken in de tuin,
nam ik mijn camera mee naar buiten
...


De violen die ik deze week kocht
zijn een dankbaar oefenobject
...



en dit keer geen bewerkingen
in picasa
  (foto bewerkingsprogramma)
maar zo gemaakt!



Ik blijf oefenen:)
heerlijk ontspannen met mijn camera!

Een heel fijn zonnig weekend!
♥♥

Lieve groet,
Hannie



20 opmerkingen:

Danielle zei

Het lijkt me ook echt een kunst apart. Ik heb een goede camera, maar doe alles met de automatische knop. Ben benieuwd wat voor prachtige fotoos er gaan komen. Deze vioolfotoos zijn al goed gelukt.

Verie -Vestywo- zei

Heerlijk, Hannie, `k heb net ook allemaal foto`s buiten gemaakt. Als het lukt hoop ik er een post voor de zaterdag van te maken. Leuk z`n curcus, lijkt me echt wat, alleen heb ik geen dure camera, een gewoontje!

Lieve-Groetjes, Verie

Gerry zei

Mooi dat je een cursus kreeg bij de aankoop van een camera kreeg.
Je hebt al heel wat geleerd.
Ik heb altijd zoveel moeite met sluitertijd en diafragma. Dat is net hogere natuurkunde, daar was ik nooit erg goed in.
Ik bewerk mijn foto's nooit, hooguit een keer iets rechter zetten of bijsnijden.
Veel plezier met het blijven oefenen.

Liefs, Gerry

Hann¥ zei

Wat heb je al een mooie foto's gemaakt Hannie....
Veel oefenen en voorje het weet heb je je camera onder de knie ;-)
Fijn weekend met lekker veel zon!
Liefs,

Blomkje en Wenje zei

Prachtige foto's...toen ik mijn camera kocht, heb ik een basiscursus van mijn afdelingshoofd gekregen. Hij heeft me de camera ook aangeraden...lief hé? Heb ik nu nog altijd profijt van. Heb sindsdien ook geen foto meer in Picase bewerkt ;)

Fijne avond

Groetjes, Pietrik

Rensina Steursma zei

Wauw wat een prachtige foto's heb je gemaakt!
Wil ook zo kunnen fotograferen...
Fijn weekend, Rensina

Home and Lifestyle zei

Wat gaaf dat je een cursus hebt gevolgd, Hannie...je leert je toestel nu heel anders kennen hè? Je zult zien dat fotograferen zo alleen maar leuker wordt. Ik kan het verschil al zien hoor, je neemt de foto's nu veel meer van dichtbij. Ik fotografeer ook nooit op de automatische stand, al heb ik het gevoel dat ik mijn camera ook nog lang niet goed ken.

Bedankt voor je lieve woorden, ik werd er een beetje verlegen van ;-). Leuk dat je meedoet aan mijn give away!

Fijn weekend en liefs, Ingrid

blauwruitje zei

Wat een mooie foto's!

Saskia Klaver zei

Ik heb altijd het idee dat ik maar 10%weet van wat zo'n ding kan, een cursus is dan echt een uitkomst, je foto's zijn nu al prachtig en dan zeg je ook nog dat je aan het 'oefenen' bent ;-)

Liefs saskia

De Witte Lanteern zei

Die eerste les geeft al meteen resultaat, je hebt de violen prachtig gefotografeerd. Ik doe ook alles met de automatische knop, gewoon omdat ik niet weet waar alle andere ikoontjes voor staan, zonde eigenlijk.
Oefen maar flink, genieten wij ondertussen van het resultaat.
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

het Moonhuis Monica zei

Leuk zo'n cursus daar steek je veel van op en worden je foto's steeds beter! Deze zijn al prachtig gemaakt!!
Fijn weekend!!

Liefs Monica

Judith zei

Wat gaaf dat je een basiscursus kreeg bij de aanschaf van je nieuwe camera; dat is een échte meerwaarde, want vaak zitten er zoveel functies op, dat je door de bomen het bos niet meer ziet!

Ook nog een wens van mij... ooit zo'n camera te bezitten en er ook nog mee te weten omgaan;)

Fijn weekend, samen met je nieuwe aanwinst!

lien zei

Wat leuk, ik ben ook net begonnen. Cursus van drie lessen en al veel geleerd. En inderdaad, de automatische stand mag niet meer!

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Ik heb ook zoveel aan een basiscursus gehad en vond het zo leuk dat ik inmiddels een vervolgcursus aan het volgen ben.
Fijn weekend!

Sober en Stijl zei

Dat lijkt me ook nog eens wat om te volgen zo`n cursus!
Lijkt me dan ook wel verslavend:-)

Liefs, Dorine

Nathalie Zegeren zei

Een foto cursus staat ook nog op mijn verlanglijstje, lijkt me ontzettend leuk om te doen. Je foto's zijn erg mooi! Fijne zondag, liefs Nathalie

Marcel en Suzanne zei

Wat knap zeg!
De foto's zijn echt heel mooi!
Geweldig dat je zo geniet van het foto's maken.

Voor mij heel herkenbaar :-)
Ik doe ook niet liever...

Dat je nog maar heel veel heerlijk mag genieten van je nieuwe toestel en van de nieuw geleerde kunstjes :-)
En dan mogen wij daar ook weer van genieten...
DANKJEWEL!

LIEFS, Suzanne

lia zei

Leuk hoor, en het zou zonde zij als je met een goede camera alleen maar op de automatische stand foto's zou maken.
Veel plezier met het fotograferen.

De Freubeltuin zei

Ik loop een beetje achter met reageren.....
Maar wat leuk zo'n basis cursus, daar heb je nog eens wat aan.
Veel succes met je aanwinst. Wij zien hopelijk het resultaat!!

Groetjes Maartje

Doortje Dartel zei

Aan zo’n cursus heb je echt wat!
Mijn dochter kreeg er ook 1 toen ze de hare kocht en mocht deze workshop in de dierentuin volgen. Ze heeft er veel van geleerd.