maandag 24 februari 2014

Heerlijk zitten!

Na bijna 17 jaar trouwe dienst
hebben we afscheid genomen van onze
zit-hang-ligbanken.. :)

...

Het was hoog tijd,
de bekleding werd al een paar jaar door een grand-foulard
gecamoufleerd..
en na een uurtje zitten voelde je de vering in je achterste...

dus:
geen overbodige luxe
..

De grote vraag was:
wat nemen we ervoor terug?

Een hoekbank, stoelen of toch twee tweezitters?

Met een gezin van 5 personen 
en regelmatig familie en vrienden over de vloer
moet je toch een beetje ruim 
in je zitplekken zitten
...


En zo deden de bekende banken van het Zweedse warenhuis
 hun entree in Huize Kipkakel!

Gewoon twee ruime tweezitters
en met de twee stoelen 
die we al hadden
komen we op minstens 6 plaatsen..

Dus 
iedereen kan weer lekker zitten, hangen en liggen
 in Huize Kipkakel!
...
en het grote voordeel:
de hoezen zijn wasbaar en natuurlijk ook in andere kleuren verkrijgbaar!

Voorlopig zwarte banken,
maar ik sluit niet uit
dat de kleur ook eens zal wisselen :)
..
en daar houd ik dan wel weer van, hé?








Dank jullie wel voor alle hartelijke felicitatie's
voor mijn verjaardag!

Zelfs een lief pakje op de deurmat, zo leuk!
♥♥



nogmaals dank, Eefie!



een fijne week
en 
geniet van de zon!

♥♥♥

Lieve groet,
Hannie









39 opmerkingen:

theeleuten zei

Mooi hoor, wij zitten ook te denken aan deze bank....ps ik koekeloer regelmatig hoor......hihihi, geniet van jullie nieuwe zitplaatsen.Groetjes Evelien

Gerry zei

Mooie banken, Hannie!
Je hebt weer heel wat zitruimte en het is zo leuk dat je met een andere hoes er ook weer een heel andere look aan kunt geven.
Ze passen nu qua kleur toch heel mooi in je interieur!
Mooi!

Lieve groet,
Gerry

Thuis bij Tjits zei

Heel mooi en zo fijn om weer lekkere zitplaatsen te hebben met ruimte genoeg voor allemaal!
Ik heb je verjaardag gemist, maar alsnog van harte gefeliciteerd!!

Lieve groetjes, Tjits

Home and Lifestyle zei

Deze banken doen het volgens mij altijd goed, ik vermoed dat het een van de best verkochte items van het bedrijf is. Geen wonder want ze zijn mooi en ook nog eens praktisch. Ik kijk ook al een tijd uit naar een andere bank, omdat ik van leer af wil. Maar het valt nog niet mee.

Jij hebt het weer helemaal gezellig en iedereen heeft zijn plekje...dat is altijd prettig!

Liefs, Ingrid

Happy Earl Grey zei

Het ziet er leuk uit zo met "de" bank van velen en eens wisselen van kleur is natuurlijk ook leuk. Wat een leuk rel boven je bank. Waar heb je die gevonden?
Veel zit/ hangen- lig plezier van je nieuwe banken.
Groetjes

Saskia Klaver zei

Veel plezier van je nieuwe banken! Ze staan goed en zitten lekker, ooit kopen we wat anders maar tot nu toe mag t bij ons ook blijven!

Liefs saskia

De Witte Lanteern zei

Het is een echte "Töpper" uit Zweden. Maar hij staat ook altijd leuk (en volgens mij zit/hangt ie ook lekker). En die verwisselbare én wasbare hoezen is echt een uitkomst. Mooi!
Lief van Eefje om je iets te sturen.
Liefs, Peetje

het Moonhuis Monica zei

Ooh leuk hoor, staat hartstikke mooi en dat de hoezen uitwasbaar en verwisselbaar zijn is ook erg fijn!!

Liefs Monica

Marcel en Suzanne zei

Staat mooi zeg...
en door de kleur hoef je niet zo bang te zijn voor knoeiers :-)
Want ook al zijn de hoezen wasbaar, het is altijd wel een hele toer om te doen.
Geniet van je nieuwe aanwinsten :-)
Het totaalplaatje vind ik trouwens zo sfeervol!!!

Een lieve groet, Suzanne

Indruk zei

Ik heb er de stoelen van gehad met witte hoes ondanks kleine kinderen. Ik vond het ideaal, had reservehoezen en verwisselde ze iedere week zodat we er steeds spierwitte hoezen om hadden. Ging er een vlekje niet uit dan gebruikte ik een beetje bleek of ander vlekkenmiddel. Veel plezier van je bank in ieder geval, ze staan mooi in je interieur, Pascale X

Marjon zei


Hallo Hannie, nu weet ik niet of ik je gefeliciteerd heb maar zo niet..bij deze....staat geweldig het zwart in jou woonkamer...Ik heb zelf de 3-zitter en 1 stoel...wassen gaat ook goed...en je hebt helemaal gelijk, wisselen kan altijd met deze hoezen...fijne week en lieve groet Marjon

kreamade zei

Heerlijk zeg: nieuwe banken. Geniet er van! Dat je van kleur kunt wisselen is wel echt ideaal. gr. Hennie

Vlijtig Liesje zei

Ik vind het mooie banken! Gezellig model ook.

Wonen aan boord zei

Ow ze zijn leuk Hannie.. zeker in het zwart.. Lekker weer zitten dus zonder veren in je k... :D Veel plezier ermee!

lieve groet,
Alberta

sandra zei

Goede keuze! Ik heb er ook een, de 3zits met chaise longue eraan...en zo handig, die wasbare hoezen met 3 kids...spreek uit ervaring! ;)
Geniet ervan!
Groetjes Sandra

elsa zei

Hoi Hannie, heerlijke banken, goede keus geweest, hoor! Wij hebben ze ook en ideaal dat de hoezen gewassen kunnen worden!

Nelleke Hobby zei

Ha Hannie,
Mooi geslaagd hoor.
Ziet er erg gezellig en rustig uit.
17 jaar best een tijd joh.
Wat een verschil dan toen een bank uitzoeken en nu!!!!
Groetjes,
Nelleke
http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl

Rensina Steursma zei

Wat een prachtige banken heb je gekocht!
Je huis lijkt er meteen weer anders door en stiekem is het ook best leuk om eens iets nieuws te kopen.
Veel zitplezier gewenst haha.
Lieve groet, Rensina

van alles wat in huis en tuin. zei

Heerlijk om zoveel zitplaatsen te hebben, je kunt er niet genoeg hebben wanneer je veel mensen over de vloer hebt! En ze staan mooi, ook met die kleur!
Veel plezier er van, je kan weer 17 jaar verder!!

Groet Trijnie

Doortje Dartel zei

Jij geniet weer opnieuw in je huis met deze mooie banken. Zo ideaal om hoezen te wassen en te wisselen van kleur.

Verie -Vestywo- zei

Heel mooi, Hannie! Prachtig, je hebt zo mooie stijl, geniet ervan!

Lieve-Groetjes, Verie

lien zei

Wat een fijne banken, staan mooi! Altijd leuk zo'n nieuwe aankoop voor je huis, niet? Enjoy!

ilona zei

Mooi ook in het zwart. Hier staan ze ook en ik vind ze nog steeds prettig. Af en toe de hoezen wisselen. Veel plezier ermee! Groetjes, Ilona.

lia zei

Fijn dat je nu weer lekker kunt zitten/hangen....
En volgens mij zijn deze banken en stoelen altijd goed, want je komt ze in allerlei interieurs tegen.
Geniet er lekker van, en ik denk dat er nog weleens een lichtere hoes komt.

Fijne avond;-))

Maaike zei

Leuk! En ze zitten nog fijn ook! Want hier staat er ook een in huis!

Groeten Maaike

Homemade Home zei

Ja soms is het gewoon tijd voor wat nieuws. Ik vind je banken heel mooi staan en het is inderdaad leuk dat je er weer een ander kleurtje op kan doen.
Een fijne avond lieve groet Nelly

De liefste zei

Allereerst nog van harte met je verjaardag.
Wat een leuke banken, vooral dat er verschillende hoezen zijn.
Veel zit-/hang-/ligplezier.
Liefs,
Mirjam

Pure zei

Wat een lekkere banken,ze staan erg leuk..
En ze zitten ook nogeens lekker..
Veel plezier ermee..
Groetjes Chris

Pure zei

Wat een lekkere banken,ze staan erg leuk..
En ze zitten ook nogeens lekker..
Veel plezier ermee..
Groetjes Chris

Ús hûs ús thús zei

Mooi hoor! Ze blijven toch zo leuk deze banken. En zo te zien zitten ze ook heerlijk.
Geniet ervan! Groetjes van Aleta

Marjonel M zei

Ze blijven mooi hè, mijn zus heeft ze ook en ze zitten ook nog eens heerlijk.

Liefs, Marjonel

blauwruitje zei

Het ziet er weer helemaal spik en span uit hoor.

Hann¥ zei

Prachtig Hannie en handig dat je de hoezen kan wassen en evt. vervangen...
Fijne avond en liefs,Hanny

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

superrrr heerlijk zulke banken en stoelen en vooral met hoezen lekker handig... heerlijk sfeertje zo hoor ...geniet lekker ervan ..lieve groet rosita

What's in a day zei

Wat zul jij lekker zitten Hannie en natuurlijk ook de rest van je gezin, het zal een genot zijn als je naar je bank kijkt, de zwarte hoes vind ik heel mooi, maar ik kan me zo voorstellen dat je ook een lichtere kleur erbij kiest...
Ik hoop dat je nu geniet op je bank...even relaxen.

Lieve groetjes, Eefie

Alie zei

Prachtige banken en ze zitten zo heerlijk. Wij hadden er twee fauteuils van. En het mooie is dat je af en toe eens kan veranderen en daar houden wij van toch???

Rubato zei

Hallo,
Mooie banken hoor en uitwasbare hoezen, dat is ook ideaal.
Je hebt me op een idee gebracht.
Ik kijk ook al een tijdje rond.
Koop alles eigenlijk bij me in de buurt, maar die Zweedse winkel , daar had ik niet aan gedacht.
Ik dub ook, twee banken, één bank met stoelen, hoekbank.
Maar in ons huis staan twee banken het mooist, vind ik.
We zitten na 39 jaar op ons tweede bankstel, dus het is geen luxe.
Bedankt voor de tip.
Waar bloggen al niet goed voor is.
Gr. Henny

Juliëtte zei

Heerlijk bankstel! Ik kan er over mee praten want ik heb hetzelfde type. Alleen moet ik nog een keer hoezen er voor kopen.
Ik wens je heel veel zit en hang plezier!!

Veel liefs! Juliëtte

Corn Dena zei

nice sofa!
schilder