dinsdag 11 februari 2014

DIY: kaarsenkandelaars

Afgelopen vrijdag
bezocht ik 
samen met een vriendin 
de Gorinchemse kringloop
(Gorinchem oost)

..
ik was op zoek...
naar kaarsenkandelaars



Voor het bedrag van 2,50 kocht ik er vier
in allerlei soorten en maten
...
van hout, ijzer en zilver
hoog en laag
...


Ook had ik deze week
 een paar proefpotjes muurverf  
gekocht.

(gewoon bij de P.raxis)

En toen ging ik heel simpel aan de slag!



De kandelaars ontvette ik met terpentine,
en in twee lagen verfde ik de muurverf er op!
Verschillende kleuren die mooi bij elkaar passen,
eventueel een beetje doorschuren 
voor een brocante uitstraling
...
een paar stompe kaarsen erop
en weer een mooi hoekje 
voor bijna nop!

Natuurlijk ook leuk als kado!





Heerlijk om zelf aan de slag te gaan
..
op naar de kringloop!


Fijne week
♥♥

lieve groet,
Hannie








39 opmerkingen:

Doortje Dartel zei

Helemaal leuk en een super idee!

Housebythewaterhole zei

Hannie, goed gescoord bij de kringloop….
wat zijn ze mooi geworden…kan je echt
blij van worden hé….héél sfeervol…
Fijne dag nog
Liefs Kathy
Housebythewaterhole

Juliëtte zei

Wat een prachtig eindresultaat!

Veel liefs, Juliëtte

Kom Achterom zei

helemaal leuk! en zo samen met de bak is het een plaatje!!!
fijne dag
Yolanda

@Let zei

Echt súper leuk Hannie!
'Kringloop-winkelen' goed geslaagd :)

Groet @Let

Onder de knotwilg zei

Het ziet er heel gezellig uit! Zelf kom ik jammer genoeg nauwelijks tot dit soort dingen, eigenlijk moet je er gewoon tijd voor maken hé?!

Judith zei

Leuk gedaan! Ik ben dol op kaarslicht en dus ook op kaarskandelaars... al kan ik hier mijn eigen collectie niet eens kwijt, ik word bijna hebberig van je kaarskandelaren post hihi

De Witte Lanteern zei

Wat blijft het toch heerlijk om zo te shoppen! Je bent goed geslaagd, met kopen én opknappen! Staat mooi en sfeervol zo bij elkaar.
Ze zijn ideaal die kleine 'test'potjes muurverf. Ik ben ook langzaam mijn kleuren-scala aan het uitbreiden, hihi.
Liefs, Peetje

Linda zei

Leuk; kopen bij de kringloop en omtoveren tot iets gezelligs dat bij je past. Ziet er gezellig uit.
Groet, Linda

Jolanda zei

Wat een mooie kandelaren zijn dat geworden!
Gorinchem heeft een leuke kringloop, ik ga daar ook weleens heen.

Jedidja zei

Passen op de een of andere manier heel mooi bij elkaar! Daar wordt je zomaar blij van.

Maison de Wendy zei

Ziet er heel erg stoer uit!!
Een leuk idee om ooit te maken!
Bisou, Wendy

Home and Lifestyle zei

Ohhh...wat zijn ze mooi geworden. Ik kom er deze week denk ik nog wel, ik zal je idee in mijn achterhoofd houden voor het geval er een mooi model staat.

Liefs, Ingrid

Anita r zei

Ik ben al weken aan het zoeken naar goedkope kandelaars bij de kringloop.
Kan nog steeds niets vinden.
En ik wil ook zo graag zo'n groepje bij elkaar.
Heel leuk zijn ze geworden.

gr. Anita

Anita zei

Wow ik moet ook weer eens struinen!
Dit is écht leuk én het prijsje ook :-)
Groetjezz lfs mij

What's in a day zei

Heerlijk om zo een hoekje op te fleuren, voor die paar euro heb je heel veel plezier.
Vanaf mijn vakantie-adresje hoog in de bergen, geniet ik even mee bij je...even spieken hoe het bij jullie is:)
Goed idee een paar potjes proefverf!!!

Lieve groetjes, Eefie

Petra zei

Leuk om weer een op te fleuren en dat bijna voor nul geld geweldig, zo scoorde ik pas nog een prachtige kristallen karaf zo mooi laat nog wel eens een foto zien, pas al me glas op blog gezet, later vond ik deze en ook nog een paar glazen rozen ik denk ook kristal voor een waxinelichtje. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik de kringlopen toch ook behoorlijk duurder vind geworden. Maar jij heb weer een gezellig sfeerhoekje, groetjes Petra

Marjon zei

Super geworden jouw kandelaars en omdat je ze zelf geverfd hebt veel leuker als dat er nu stond gekocht.....en het is een echt sfeerhoekje geworden..lieve groet Marjon

Rensina Steursma zei

Wat een superleuk idee!
En lekker goedkoop een nieuw ingericht hoekje.
Lieve groet, Rensina

Indruk zei

Wat een geslaagde metamorfose! pascale x

huis tjokvol zei

wauw wat leuk gedaan

Saskia zei

Wat een leuk en sfeervol hoekje is dat geworden. Ik kan me helemaal voorstellen dat dat een goed gevoel geeft zo'n mooi hoekje te maken voor zo weinig geld maar wel met veel creativiteit. Fijn dat je deze leuke ideeën met ons wil delen. Groetjes, Saskia

kreamade zei

Erg leuk zeg en wat geeft muurverf toch een mooi mat resultaat zeg. gr. Hennie

Gerry zei

Ah, daar heb je een goed koopje gedaan! Die kringloop he!
Ze zijn prachtig geworden.
Ik ben ook helemaal fan van kandelaren.

Lieve groet,
Gerry

Ús hûs ús thús zei

Dat is nog eens een leuke aankoop! En dan 4 stuks in één keer ... geluksvogel! Je hebt er met de verf een mooi sfeervol geheel van gemaakt! Leuk hoor. Groetjes van Aleta

Blomkje en Wenje zei

Wat zijn ze leuk Hannie! Ik heb hier ook nog een groot eiken exemplaar staan...moet ik binnenkort maar eens een likje verf overheen 'gooien'. Staat prachtig bij elkaar!

Fijne avond

X Pietrik

lia zei

Een heel leuk groepje, voor weinig.....
Wat kun je daar dan van genieten hè...

van alles wat in huis en tuin. zei

Leuk om van weinig geld iets te maken hè! En dan kan je daar zo blij mee zijn.....mensen die niet zo met wonen bezig zijn snappen dat niet maar wij struinders wel!
Veel plezier er van.

groet Trijnie

Nelleke Hobby zei

Ha leuk gedaan hoor...
Heb je ze mooi net voor mijn neus weggekaapt ik zag n.l. gisteren totaal geen leuke spulletjes daar.
Gezellige avond nog.
Groetjes,
Nelleke
http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl/

Marjonel M zei

Leuk zijn ze, en dan ook nog voor een mooi prijsje.

Liefs, Marjonel

het Moonhuis Monica zei

Leuk Hannie!! Waar zouden we zijn zonder de kringloop en een blik verf he ;-)
Mooi groepje zo bij elkaar!!

Liefs Monica

Danielle zei

Oh wat leuk gedaan weer zeg!!

Bernice - Moments we love zei

Ze zijn leuk geworden zeg! Bedankt voor het delen van dit idee!

Liefs, Bernice

Marcel en Suzanne zei

Mooi gedaan zeg!
Als ze dat eens van te voren hadden geweten bij de kringloop :-)
En ze passen zo mooi bij elkaar!

Wat is het toch genieten hè om creatief bezig te zijn :-)

LIEFS, Suzanne

Homemade Home zei

Zo die zijn gaaf geworden, en dat voor die prijs!! Leuk hé zelf dingen opknappen. En wij genieten met je mee.
Fijne dag lieve groet Nelly

Wonen aan boord zei

Hier beland ook alles zo wat onder de muurverf.. droogt ook zo lekker snel ;-) Leuk hoekje geworden.. en voor die prijs kun je er groooots van genieten!

Fijne avond, lieve groet,
Alberta

ilona zei

Ziet er top uit. Fijn dat die muurverf ook op metal pakt. Ik moet maar even snel een ritje naar de kringloop maken.
Groetjes, Ilona.

Hann¥ zei

Wat is het een mooi groepje zo zeg!
Heerlijk dat we met een lik verf zulke mooie accessoires kunnen maken...
Fijn weekend en liefs,Hanny

Pure & White zei

Goed gedaan!!
Heel mooi groepje geworden!
Fijn weekend!
Dineke