donderdag 14 november 2013

DIY: klei labels maken!

Wat een mooie week wat het
weer betreft!
..
 
De ene dag nodigt uit
om een stevige herfstwandeling te maken
..
terwijl je de volgende dag
het liefste bij de  kachel kruipt
en binnen blijft.
...
Vandaag was het bij ons zo'n dag!
 
Ik verveelde me niet
en
ging aan de knutsel!
 
 
 
 
Omdat een aantal van jullie me
vroegen naar de labels van klei
(zie mijn weggevertje..)
 
vandaag een
 
DIY: hoe maak je eenvoudig leuke klei labels
...
 
Stap voor stap
 
 
Je hebt nodig:
 
*witte klei (van DAS of bij de Action)
*een deegrol
*uitsteekvormpjes
*stempels
*schroef
*snijplank
*evt. prikkers
 
1. klei uitrollen tot een lap van ongeveer 0,3 cm
 
 
2. met de uitsteekvormpjes steek je figuurtjes uit de klei,
en met een schroef draai je er gelijk een gaatje in.
 
 
3. als je het leuk vind, kun je een stempel in de klei drukken, nu deze nog zacht is.
 
 
4. De labels haal je uit de lap klei en leg je op een snijplank oid.
 
 
.
 
 
Deze kralen zijn ook makkelijk te maken.
 
Je maakt van de klei kleine balletjes,
drukt er een kleine stempel in, steek er rechtop een prikker in,
 laten drogen,
de prikker verwijderen en
 klaar is je kraal.
 
Leuk om door een stuk touw te halen en over een kadootje te strikken
 
 
 
Een nachtje bij de kachel laten drogen,
als de labels goed hard zijn,
kun je ze gebruiken.
 
Mijn voorraad is ook weer aangevuld!
 






Veel plezier bij het maken van de labels!
 
Volgende keer:
leuke houten sleutelhangers met sjabloon..
ben ik al mee bezig!
 
Lieve groet,
Hannie
♥♥♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 


28 opmerkingen:

Indruk zei

Super leuk effect he? Ik koop ook altijd de klei van de Action, werkt prima. Ik heb vorig jaar de juffen een zakje met kleihangertjes gegeven voor de kerst. Ook aan cadeautjes doen ze het altijd goed. Ik heb bij koekit van die kleine lettertjes gekocht om er tekst mee in te stempelen.
Pascale X

Sjonke's Kronkels zei

Je moet er maar op komen. Hartstikke leuk. Ik kom morgen toevallig bij de A.ction in de buurt ;-)
Groetjes,
Marion

Saskia Klaver zei

Goh wat een leuke tip! Ik ga het zeker eens proberen! Zoals aan jouw cadeautje staat namelijk prachtig...!

Fijne dag vandaag, liefs saskia

Miranda zei

Erg leuk om te zien en dus helemaal niet moeilijk om te maken... geeft een kadootje net dat beetje extra.

Fijn weekend!

mariëtte de mul zei

Wat leuk en wat fijn dat je er zo'n uitgebreide uitleg bij doet!! Ga het zeker ook proberen!

Marcel en Suzanne zei

Wat geweldig leuk is dit!
DANK dat je ons de kneepjes van het vak wilde leren ;-)
Ik ben gelijk helemaal enthousiast :-)

O ik durf het bijna niet te vragen...
want je bericht is al zo uitgebreid en zorgvuldig beschreven...

Waar haal je van die fantastische STEMPELS???

DANKJEWEL voor dit leuke creatieve blogje!
Ik heb weer genoten :-)

LIEFS, Suzanne

Home and Lifestyle zei

Zelf ben ik niet zo creatief, maar dit is wel erg leuk!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Debby's wereld zei

Wat leuk! Dit ga ik zelf ook eens proberen. En het moet helemaal goed komen met zulk uitgebreid uitleg.

Fijn weekend!

Groetjes Debby

cri-cri zei

leuk idee, ga ik zeker maken voor de decmbercadeautjes ...

De liefste zei

Wat een ontzettend leuk idee! Ik kijk al uit naar de volgende creatieve uitspatting :-)
Liefs,
Mirjam

Ricky Persoons-Somers zei

Wat een leuke uitleg. En goed getimed, want ik wil zondag met mijn zoontje kersthangers maken voor de Kerstswap van Elkedagzaterdag. Doen jullie ook mee? http://elkedagzaterdag.blogspot.nl/2013/11/christmas-diy-ornaments-swap-doe-je-mee.html?showComment=1384464951253&m=1#c1508005522246263601

De Witte Lanteern zei

Krijg de kriebels om er ook weer aan te beginnen. Het is zo leuk om te doen en lekker geen oven nodig of zoiets. Heel gemakkelijk.
Met dat rood-witte slagerstouw vind ik het ook heel leuk. En ook die kralen vind ik super. Dat had ik nog niet geprobeerd. Dank voor de tip!
Liefs, Peetje

Gerry zei

Een leuk idee en niet moeilijk om te maken.
Leuke labeltjes heb je gemaakt!

Lieve groet,
Gerry

tineke zei

Leuk he! na jou blog had ik er ook weer zin in.. Gisteravond heb ik samen met een vriendin zitten knutselen. IK heb ze alleen nog niet thuis, vergeten.. Dus nog geen blogje..
Maar wel superleuk om te doen!
fijn weekend, groetjes

Verie -Vestywo- zei

Leuk hé?! Ik heb er ook super veel gemaakt, als je er eenmaal één gemaakt heb, blijf je aan de gang, zo leuk om te doen! Ziet er goed uit. Lieve-groetjes, Verie

Maaike zei

Superleuke DIY, Hannie!
Bedankt!
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Petra zei

OOHH ik vind ze toch zo onwijs gaaf echt helemaal toppie. Ik ga toch ook maar eens proberen of ik het kan, want het maakt een pakje er zoveel leuker door. Gezellig weekend, groetjes Petra.

jacqueline zei

Ja vor mij dus heel bekend want ik doe dit al een paar jaar maar het blijft zo leuk. Wel valt me nu op dat de klei jiet goed meer hard wordt en of later weer zacht wordt, ook toen ik laatst wat achter het schot van zolder haalde. geen idee he dat kan,,..action klei? die van Das leken nog steeds hard...maar je moet het sowieso niet in een vochtige ruimte hangen. In een warme droge kamer worden ze daarna wel weer hard...Fijn weekend! Groet,Jacqueline

Rensina Steursma zei

Wat een duidelijke uitleg!
Zie ze al vaker voorbij komen op blogs. Ook leuk met de stempels erin gedruk, geeft ze net wat extra's vind ik.
Fijn weekend!

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Leuk! ik gebruik altijd de klei van de action inderdaad!

Groeten Maaike

little sweet things zei

Ha, nou weet ik wat ik vergeten ben om te kopen! Ik stond gister in de rij voor de kassa van de Action en toen bedacht ik al dat iets vergat, nou de klei dus :( Erg rottig nou moet ik maandag weer heen haha.
Ik wilde kerst labeltjes voor aan de cadeautjes van de klei gaan maken.
Ik ga het meteen op mijn booedschappenlijstje schrijven zodat ik het niet nog een keer kan vergeten!
Fijn weekend en groetjes, Sas

Sarina zei

Dank je wel, voor de uitleg. Ik ga het zeker proberen, want ik vind ze superleuk.
Groetjes,
Sarina

Anoniem zei

Ik lees geregeld anoniem op je blog mee.
Wat een leuk idee zeg!

T

Huis in de Provence zei

Leuk Idee, ze zijn erg mooi geworden!!
Lieve gr. Mirjam

juffrouw truus zei

Dankjewel voor de duidelijke uitleg. Ik ga morgen meteen aan de slag.

Groeten van Juffrouw Mier

Anita zei

Deze ga ik onthouden hoor! Dat kan zelfs ik nog maken (hoop ik) ;-) Dank je wel voor de tip!
Groetjezz lfs mij

FAZENDO ARTE zei

OLA
GOSTEI MUITO DO SEU BLOG
ABRAÇO
LEILA

Blomkje en Wenje zei

Bedankt voor het delen! Dit ga ik deze week zeker proberen! Superleuk!

Fijne avond

X Pietrik