woensdag 20 november 2013

DIY: houten (sleutel) hanger

Deze maand
hebben we mooi de tijd
om kadootjes klaar te maken
...
 
En de meest gewaardeerde kadootjes
zijn
toch wel de zelfgemaakte.
...
 
Daarom:
weer een DIY
do it yourself
 
oftewel:
 
MHZ
maak het zelf!
...
 
Maar ja, MHZ dat klinkt weer niet zo leuk :)
 
dus DIY
♥♥
 
 
Manlief zaagde voor mij kleine houten plankjes
3 cm bij 8 cm
 
Met de schuurmachine maakte ik er mooie ronde kanten aan
en ik boorde er een gaatje in.
 
 
Ik verfde de plankjes wit en grijs
...
 
 
Met sjablonen maakte ik een hartje uit papier
en ik gebruikte mijn lettersjablonen
...

 
 
met een spuitbus verf
spoot ik
het sjabloon op  de houten plankjes
...
 
De grijze plankjes met witte verf
en
de witte plankjes met zwarte verf.
...
 
 
Met een lettersjabloon (voorletter)
 of
een cijfersjabloon ( huisnummer)
geeft je een
persoonlijke tintje
 aan deze
 (sleutel)hanger!
...
 
Maar
met een ster of hartje
 is het ook een leuke
kastdeur hanger
♥♥
 
 
Heel veel plezier
bij het maken van deze
DIY!
 
 
 
 
 
Afgelopen week
gaf ik
dit als bedankje
..
het viel letterlijk en figuurlijk in de smaak:)
 
Ik hoop dat
ik jullie heb kunnen inspireren :)
 
Fijne week!
 
♥♥♥
Lieve groet,
Hannie
 
 
 
 
 
 
 
 
 


24 opmerkingen:

mingle-mangle zei

wat een leuk idee,en kleine dingetjes maken een groot verschil
heel mooi

groetjes mingle-mangle

Petra zei

Eerrruuuugggg leuk geworden hoor een super leuk kadotje wie word hier nu niet blij van. Gezellige dag gewenst, groetjes Petra.

Thuis bij Tjits zei

Wat heb je dit weer leuk bedacht Hannie en zo leuk om iets weg te geven wat je zelf gemaakt hebt.
En ook nog eens heerlijk om te doen!

Fijne dag,
lieve groet, Tjits

Debby's wereld zei

Wat leuk. Zo iets kleins wat zo een groot iets teweeg brengt met het geven. Dit is het onthouden waard.

Fijne dag!
Groetjes Debby

lien zei

Ja... zelfgemaakte cadeautjes zijn de beste! Deze zien er ook heel erg leuk uit! Ik ben ook druk aan het knutselen voor kerst al, gezellig!

Saskia zei

Heel leuk gedaan. Zo hoeft een cadeautje geven niet duur te zijn. (en is er dus altijd wel een reden om iemand een kleinigheidje te geven en blij te maken.)

Groetjes,

Saskia

huis tjokvol zei

ja echt super leuk gedaan

Miranda zei

Altijd leuk om zelf een kadootje te maken! Dit is weer een erg leuk idee... ga het zeker onthouden...

Fijne dag!

De Witte Lanteern zei

Nou, je inspireert enorm! Wat een leuke ideeën alweer. En ook weer zo leuk ingepakt. Een feestje op zich!
Liefs, Peetje

Indruk zei

Echt heel erg leuk! Alleen ik heb geen klusman dus ook geen gereedschap zoals een zaagmachine en schuurmachine hahaha. Misschien maar kado geven met de kerst :-) Pascale X

Gerry zei

Je maakt wel hele leuke dingetjes. Deze vind ik ook weer heel leuk!

Lieve groet,
Gerry

De Freubeltuin zei

Heel leuk Hannie en héééél leuk om te krijgen, en ik mag spreken uit ervaring!!

Groetjes Maartje

Ps voor de lezers...ik heb er namelijk eentje gekregen van Hannie!!

Judith zei

Helemaal hot and happening he, dat DIY... Jij bent goed bezig! Ziet er allemaal even leuk uit

Home and Lifestyle zei

Dit ziet er erg leuk uit Hannie!!

Liefs, Ingrid

Martine zei

wat een super leuk idee.
ga ik zeker onthouden.
leuk hoe je het ook allemaal duidelijk uitlegt.
Groetjes Martine

lia zei

Wat ben jij toch creatief!!!

Onder de knotwilg zei

Wat ziet het er weer leuk uit! Daar wordt je toch blij van, om te maken en te krijgen!

Marjonel M zei

Leuk zeg, ziet er heel creatief uit.

Liefs, Marjonel

Patricia Smit zei

Bedankt voor het delen van je DIY!!
Deze komt op mijn to-do lijstje.

What's in a day zei

Dit zijn de leuke dingen Hannie, het idee dat iemand zoiets voor je maakt en het ziet er gewoon heel mooi uit.
Vorig jaar maakte ik een grote versie van deze, ook met succes.

Lieve groetjes, Eefie

Anita zei

Ik sta telkens versteld hoe creatief je bent!
Jeetje zeg wat mooi dit ook weer :-)
Groetjezz lfs mij

Marcel en Suzanne zei

O ja...
de zelfgemaakte presentjes zijn het allerleukst en dierbaarst!
En jij weet die als geen ander te maken met zoveel creativiteit en liefde :-)

Van de zomer heb ik ook allemaal plankjes geverfd en gaatjes geboord :-)
Vervolgens voorzien van hartje of tekst en overal opgehangen.
Zelfs aan het kippenhok met "VERSE EIEREN" en een hartje erop.
Het staat zo gezellig die bordjes :-)

LIEVE GROETEN, Suzanne

hier thuis zei

Ook hier alweer mooie cadeautjes! Hannie reuze bedankt voor de mooie lijst die jij mij stuurde met de blogswap. Ik ben er enorm blij mee.

Liefs Saskia

jacqueline zei

Zo leuk zeg! Het ziet er ook geweldig leuk uit...zelfgemaakt is toch ook het leukst nietwaar? De moeite die iemand even doet..dat vind ik heel speciaal...fijne dag! Groet, Jacqueline