maandag 30 september 2013

Opa's tuin...

Een mooie kleurrijke oogst uit
opa's tuin
....
terwijl ik de boontjes schoon maakte
stond ik wat te mijmeren
...
 
 
Opa's tuin
....
Mijn vader én mijn schoonvader hebben
allebei een groentetuin.
 
Dus van twee kanten komen de boontjes, wortelen en bietjes
in Huize Kipkakel.
 
Soms een duidelijk teveel dan delen we uit aan de buren!
 
Maar natuurlijk heeft het ook een groot voordeel,
als ik mijn
maandagmorgen buit
op de aanrecht zie liggen
..
ik hoef de hele week geen groenten te kopen!
 
 





 
ik mijmerde verder
...
wie gaat deze traditie voort zetten?
 
Mijn lieve klusman heeft geen groene vingers...
Zelf vind ik wroeten in de aarde
op z'n tijd best leuk
..
maar groenten verbouwen is
nog wat anders
..
dus ik denk
dat er niets anders op zit
om mijn groenten dan in de winkel te gaan kopen.
 
Eigenlijk best jammer!
 
Gelukkig
is het nog niet zo ver!
 
En dan
...
heb ik deze post nog
als een mooie herinnering!
 
 
Ik ben best nieuwsgierig:)
 
Hebben jullie 
ook groenten uit eigen tuin?
 
Fijne week,
 
lieve groet,
Hannie
♥♥♥
 
 
 

33 opmerkingen:

Esrosa K. zei

O, dat ziet er goed uit! Lijkt me inderdaad heel fijn, zulke 'groentemannen'!
Hier geen groentetuin helaas, misschien ooit nog eens, hoewel ik ook geen groene vingers heb. Vroeger kregen wij van onze buurvrouw (91 jaar!) zakken met sperziebonen, ze had zoveel in haar tuin staan, daar kon de hele straat van eten. Geweldig was dat...
Eet smakelijk vanavond!
Grtz, Esrosa

Kom Achterom zei

ooh heerlijk! hier geen groentetuinders in de familie helaas!
Wel kruiden en fruit in de tuin maar geen groente misschien gewoon kolen tussen de bloemen??? hahaha zou best eens heel gezellig kunnen staan!
fijne dag
Yolanda

quiltingmieke zei

piep mmm die zien er super lekker en gezond uit.

Nee, ik heb geen groente, had 1 appel en 5 frambozen dit jaar, de vijg gaf geen enkele vrucht...

volgend jaar beter

knuf Mieke

tineke zei

We hebben het geprobeerd op het balkon deze zomer, maar we hebben helaas alleen 3 worteltjes en 2 radijsjes geoogst. De tomatenplant werd heel groot en vol, maar helaas werden ze niet rood..

Ik weet nog niet precies wat verkeerd is gegaan, maar wie weet volgende zomer een nieuwe poging.

Heerlijk hoor, als je het zo toegeworpen krijgt!'
Geniet ervan.

Groetjes!

Onder de knotwilg zei

Wat een gezellige foto's! En ja, wij hebben wel een groentetuin, met vooral veel fruit :-) Maar groente uit eigen tuin hoeft niet veel werk te kosten hoor: een paar bloempotten met sla/ boontjes of aardbeien zijn ook al leuk!

Anoniem zei



Ook mijn man heeft een groentetuin en ik hoef dan ook bijna nooit groente te kopen. Alles lekker vers en onbespoten en de smaak is ook veel beter, vooral de cherrytomaatjes en de komkommer smaakt heerlijk. Wij zijn erg blij met moeder natuur.

Lieve groetjes , Hanny

De Witte Lanteern zei

Heerlijk toch, om zo de groente te krijgen, vers, onbespoten en met liefde verzorgd! Nee, wij hebben ook geen groente, wel fruit en kruiden. Vroeger had ik hier wel een klein moestuintje, maar het is toch veel werk en als je oogst dan een paar jaar achter elkaar verpietert door regen of ongedierte, is de lol er snel vanaf. Maar als het wel lukt, is het veel lekkerder dan gekocht. Misschien ook omdat je weet wat voor werk erin zit....
Liefs, Peetje

Wilma zei

Jaaa, mijn man heeft een groentetuin. Aardappels, boontjes, tuinbonen, bietjes, kool, sla. Heerlijk. En wat in de vriezer of in de weck kan, maken we in. Zo genieten we ook in de winter nog van de eigen groentes.

Petra zei

Ooh heerlijk he zo van uit de tuin hup op je bord, wij krijgen zo af en toe iets van mijn vader die heeft ook een groente tuin. En ja dan zijn de worteltjes niet allemaal even recht zoals in de winkel, maar ze smaken wel lekker naar wortel.
Groetjes Petra.

Wonen aan boord zei

O heerlijk zo vers van de tuin. Ik hoop als ik eenmaal aan wal zit ook een stukje tuin in te ruimen voor moestuin hoor. Leuk! Maar of dat zoveel zal opbrengen als jouw buit? ;-)

Lieve groet,
Alberta

Nancy B. zei

Mijn vader heeft de afgelopen jaren bij ons in de tuin een groentetuin gehad. Dat ging het ene jaar beter dan het andere. We hebben aardappelen, sla en bonen uit eigen tuin gehad. De wortelen waren wat minder. Dit jaar wil ik toch echt dat stuk gaan aanplanten. Hopen dat het dit jaar lukt. Anders misschien volgend jaar toch weer een groentetuintje. Groetjes, nancy

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Super, eigen oogst! Jammer genoeg heb ik niet zo'n grote tuin. Dus alleen wat kleine dingen.

Groeten Maaike

Home and Lifestyle zei

Groenten uit eigen tuin schijnen het lekkerst te zijn, maar ik kan het niet uit ervaring bevestigen. Ik hoop dat je nog lang van je vader en schoonvader groente binnen krijgt, dat is niet alleen lekker maar ook een teken dat ze beiden nog aardig vitaal zijn.

Een fijne avond, Hannie! Lieve groet, Ingrid

Krek wak wou zei

Toen wij 16 jaar geleden hier kwamen wonen, hadden we achter in de tuin een moestuin. Zoooo lekker groenten uit eigen tuin maar ook heeel veel werk. Geniet maar van de lekkernijen uit opa's tuin!
X Nicole

What's in a day zei

Onze eigen moestuin hebben we opgeofferd voor een leeftuin, toch kriebelt het wel hoor, lekker uit eigen tuin..het ziet er zo heerlijk uit bij jou en dat mis ik dan ook.
Vader en schoonvader hadden een giga tuin, dus bij ons ook altijd teveel, sinds hun overlijden mis je dit soort dingen dan ook.
Gelukkig hebben we een oude buurman, die brengt ook heel veel dus we genieten ook nog wel, maar ja die traditie:)
Geniet jij maar lekker van die heerlijke groenten.

Lieve groetjes,
Eefie

Anita r zei

Nee wij hebben geen groenten uit eigen tuin.
Soms wel eens van mijn dochter uit de tuin.
Maar meestal moet ik het wel kopen.

fijne week .

gr. Anita

Marieke zei

Heerlijk al die verse groenten.
Eet smakelijk!
En voor nu er even heerlijk van genieten.
lieve groet,
Marieke

Anneke zei

Je moet er niet aan denken als die traditie niet meer bestaat he? Zo'n nostalgisch gevoel. Maar voorlopig heb jij nog je verse groenten. Geniet er nog maar lekker van.
Liefs Anneke

Gerry zei

Mijn ouders hadden vroeger een grote moestuin. Wij aten het meeste uit de eigen tuin en er ging dan ook heel wat de diepvries in voor de winter.
Op de flat heeft het geen zin. Mijn balkon is te heet.
Geniet er maar lekker van!

Lieve groet,
Gerry

Ús hûs ús thús zei

Wij hebben al jaren een "groentetuin". Oftewel een plek wat een groentetuin moet worden! Maar ik heb nog niet de tijd gehad om het een succes te laten worden. Tot die tijd genieten we zo nu en dan van de groenten uit de tuin van mijn schoonvader. Heerlijk!
Groetjes van Aleta

het Moonhuis Monica zei

Wat fijn verser kan je het niet hebben!!

Liefs Monica

Huiz&zo zei

Niks is lekkerder als verse groenten uit een groentetuin die met liefde gekweekt zijn. Helaas moet ik ze in de winkel kopen. Zo af en toe heb ik wel heerlijke sperziebonen van het land!

Groetjes!

Marcel en Suzanne zei

O ja en of wij een GROENTETUIN hebben :-)
Ik kan wel verklappen als dit virus je besmet...
Dan is er geen houden meer aan!

Het is zo'n heerlijke therapeutische bezigheid en het levert nog wat op ook!

Wat een prachtige sfeervolle plaatjes heb je weer gemaakt.
Geniet van al deze mooie zegeningen!
Het zal je verbazen hoe lekker het allemaal smaakt als het dauwvers van de moestuin afkomt :-)

LIEFS, Suzanne

Miranda zei

En wat is er nou lekkerder dan groente/fruit uit eigen tuin... Een aantal jaren geleden hadden wij opzij van het huis een stukje moestuin, maar inmiddels is de trampoline daar naartoe verhuisd... gelukkig heeft mijn vader nog wel een moestuin, zodat wij dit lekkers niet hoeven te missen!

Fijne dag.

Claudia zei

Zelf geen moestuin maar onze buren boeren biologisch. Regelmatig koop ik wat bij hen uit de kast.

Thuis bij Tjits zei

Wij hebben heel lang een grote groentetuin gehad, niets lekkerder dan groente uit eigen tuin, zoveel meer smaak! Nu hebben we nog een klein hoekje met wat groente, er liggen nog een paar lekkere courgettes op me te wachten:)

lieve groet, Tjits

Refo Mama zei

Nee, ik heb geen groente uit eigen tuin. Maar gisteren gaf iemand we wel het adres van een boerderij waar ze verse groente verkopen. Leuke foto's!

Hann¥ zei

Wat heerlijk allemaal en zo....zo vers van het land.....
Hier geen groente uit eigen tuin...

Fijne dag Hannie...

Lieve groetjes,Hanny

Homemade Home zei

Hoi Hannie, mijn zusje heeft samen met haar man een hele grote volkstuin, dus ik krijg ook regelmatig lekkere verse groenten en fruit.
Fijn weekend lieve groet Nelly

Nelleke Hobby zei

Wat ziet het er allemaal heerlijk gezond uit.
Ik heb zelf ook een tuinman.
Veel tijd heeft hij niet maar toch er komt regelmatig wat lekkers van het landje.
Ook mijn dochtertje vind het helemaal leuk en helpt regelmatig mee met onkruid wieden als mama werkt!!!
En als je het een beetje goed aanpakt hoeft het je maar een paar uurtjes in de week te kosten, dan moet je niet een al te grote oogst verwachten maar toch.
Dus denk er maar over na hoor voordat je besluit om alleen deze post als herinnering over te laten!!!!
Fruitbomen zijn ook o zo leuk en weinig onderhoud.
Nou goed weekend.
Groetjes,
Nelleke

De liefste zei

Lekker vers uit eigen tuin. Ben er gek op. Onze meiden hebben een groentetuintje, wat worteltjes, radijsjes en een tomatenplantje. We hopen ook wat meer zelfvoorzienend te worden, maar dat komt zodra ons huis verkocht wordt :-)
Fijn weekend.
Liefs,
Mirjam

Pure & White zei

Geweldig, zoveel aanvoer van verse groente!!
Zou zelf best graag een moestuin willen maar de tijd he....die heb ik niet..;-(
Lieve groet!
Dineke

Dagelijks Brood zei

Wat een leuke post :-) Wij hebben kilo's en kilo's groenten uit eigen tuin, zo fijn! Vanavond of morgen ga ik zuurkool maken van de witte kolen, 1e keer dus ben erg benieuwd! Een leuke manier om het 'teveel' aan kool te verwerken. Geniet van de heerlijk verse, en waarschijnlijk ook onbespoten groenten :-)
Groetjes, Marike