maandag 16 september 2013

Herfst buiten...

Een heerlijke begin
vanmorgen
...
 
De zon scheen,
de was naar buiten..
en de tuin klaar maken voor de naderende herfst....
 
 
 
 
Afgelopen drie dagen
werkte ik..
 
en wat is er dan heerlijk om
op maandagmorgen te ontspannen
door de tuin in te gaan?
 
 
Afgelopen zomer hebben wij voor de eerste keer
veel plezier gehad van onze overkapping.
 
Iedere dag buiten eten,
zelfs in de regen!
 
's Avonds lang buiten zitten,
lekker lezen of praten
en genieten van kaarslicht en de sterren!
 
Maar nu..
 
maken we het binnen gezellig
en
ruimen we de tuin op,
snoeien wat, vegen, nieuwe planten in de zinken emmers...
 
zodat het leuk naar buiten kijken is!
 





 
Schreef ik in een eerdere post nog
over onze kunststof tuinstoelen
...
Inmiddels zijn deze vervangen door houten stoelen en een houten tafel!
 
en het leuke hiervan is:
het heeft me geen geld gekost,
via M.arktplaats kocht en verkocht ik..
en hield er nog aan over!
 


 
Zoals je ziet:
wij zijn klaar voor de winter!
Het houthok is goed gevuld!
 
En nu genieten we nog van de overkapping
door de tafel gezellig te maken
en met een warm plaid om,
 van een kom warme koffie te genieten
en
van de mooie herfst!
 
Fijne week!
 
 
Lieve groet,
Hannie
 



26 opmerkingen:

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

nou dat is nog eens een koopje dan hahahah en ja hoor vaarwel zomer welkom herfst ...ik vind het prima een heerlijk seizoen ..er tegen aan hikken heeft geen zin want krijgen doen we het toch ...niets is er een mooier seizoen wat zo mooi kleurrijk is als de herfst .... gewoon lekker genieten kaarsjes aan mmmm heerlijke sfeer plaatjes en buiten al winterklaar ...geniet ervan ...fijne week lieve groet rosita

Nelleke Hobby zei

Marktplaats ik ben er ook dol op.
Maar dan vooral voor de verkoop.
Meestal tref ik het toch niet als ik wat koop.
Je hebt het heerlijk opgeruimd buiten.
Lekker genieten van je vrije dag.
Ik mag zo weer aan de slag.
Groetjes,
Nelleke
http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl/

Verie -Vestywo- zei

Wat een gezelligheid bij jou. Ik was vanmorgen ook bezig in de tuin, alleen begon het helaas te regenen. Nu hopen dat het deze week toch nog mooi wordt zodat ik de tuin af kan maken. Inderdaad vel hout, staat nog gezellig ook. Geniet ervan. Lieve-groetjes, Verie

Jedidja zei

Heel knus bij jou! Laat de herfst maar komen. Dat seizoen heeft ook charme toch?

Willy zei

Wat ziet het er weer leuk en gezellig uit bij je in de tuin.
Echt herfstsfeer!
Fijn dat je zo veel plezier hebt van de overkapping. Lijkt me ook zo leuk.
Ja en marktplaats, ik mag er ook graag op rond snuffelen en af en toe iets kopen of verkopen.
Groetjes Willy

Wonen aan boord zei

Wat een leuke tuin zo zeg. Helemaal afgestyled ;-) Toppie als je zo kan slagen voor wat je leuk vind, en dan er ook nog wat aan overhouden, wat wil je nog meer!
Geniet van de Herfst!

Lieve groet,
Alberta

Home and Lifestyle zei

Je moet in de handel, dat is wel duidelijk hihi. Houten tuinmeubels vind ik persoonlijk een stuk sfeervoller dan kunststof, nu je de tuin zo mooi herfstklaar hebt gemaakt, pas dat er dus ook veel beter bij. Ik wil deze week aan de slag, als ik er tijd voor vrij kan maken.

Lieve groet, Ingrid

Danielle zei

Ja, het is echt herfst nu hoor, jij weet van elk seizoen weer prachtige sfeervolle fotoos te maken. Het ziet er weer smaakvol uit bij je. Voor dochterlief had ik nog liever wat langer zomer in het land gehouden (moest vandaag 50 km op de fiets naar kamp en woensdag weer terug....)

Je envelop is aangekomen hoor, bedankt!

Marjon zei

Dat noemt men ruilhandel en ik vind het een goed idee...haha...Het ziet er prachtig uit in jouw tuin...leuk gestyled en super gezellig...lieve groet Marjon

Indruk zei

Zoet er gezellig uit. Ieder jaargetijde heeft iets moois. nu kunnen we gewoon gezellig binnen genieten en het buiten gezellig maken om naar te kijken. Pascale x

Miranda zei

Wat een heerlijk begin van een nieuwe week! Het ziet er allemaal erg gezellig en sfeervol uit, kan mij voorstellen dat je daar nog graag even van geniet met een dekentje om een kopje koffie/thee erbij...

Fijne dag.

Anita zei

Hi Hannie, wát een gezelligheid in je tuin!
Hier hebben we deze zomer ook veel plezier gehad van onze nieuwe overkapping.
Lange avonden buiten :-)
Ik hoop dat we op nog heel veel mooie herfstdagen mogen rekenen. Gewoon met een warm vest, in het zonnetje én met een lekker bakkie - genieten!
Groetjezz lfs mij

Homemade Home zei

Hai Hannie, wat is je tuin netjes opgeruimd en wat heb je hem weer gezellig gemaakt.
Lekker goedkoop die tuinstoelen, bofkont hi hi!!
Lieve groet Nelly

What's in a day zei

Wat een gezelligheid Hannie, ik zou graag even bij je onder de overkapping aanschuiven hoor, zo heerlijk om dan naar je mooie tuin te kijken en even bij te kletsen:)
Ik heb ook zo'n herfstpost klaar staan voor deze week, ik geniet ook heerlijk mee hoor.

Lieve groetjes,
Eefie

Franse Lelie zei

Ziet er weer supergezellig en herfstklaar uit. Al was het wel koud vandaag hier, met de buien viel het mee. Lieve groet

Roelie Steinmann zei

Heel gezellig zeg, daar kun je nog een paar mooie nazomer dagen van genieten.

Lieve groet, Roelie

De Witte Lanteern zei

Jij bent er al helemaal klaar voor, zie ik. Ziet er gezellig uit! En wat goed van je, die verkoop van je stoelen en er dan ook nog wat aan over houden! Kan ik jou inhuren voor mijn spulletjes te verkopen?? Ik had nog graag....Hihi.
Geniet maar lekker van je tuin, mét een vest aan, maar daarom niet minder sfeervol!
Liefs, Peetje

jacqueline zei

Helemaal leuk! Het zithoekje ziet er weer gezellig uit zo!Nu nog wel even kunnen genieten van buiten...maar dat komt het weekend weer begreep ik! Leuk dat kopen en verkopen he? Ik doe het ook heel graag zo op deze manier!Kun je zo blij mee zijn!Fijne week nog, Jacqueline

Marcel en Suzanne zei

Wat is jullie tuin een plaatje!
Helemaal klaar voor koudere en nattere tijden,
maar nog steeds zoooo gezellig en knus :-)

Geweldig dat je zo'n schitterende HOUTEN TUINSET kon bemachtigen op deze manier!
Dat zijn de knipoogjes van hierboven :-)
Geniet er maar heerlijk van!

En wie weet...
komt er straks nog wel zo'n heerlijk ZONNIG HERFSTDAGJE,
dan kun je op dat mooie plekje en pracht TUINSET weer genieten.
En terugzien op die mooie zomer met een glimlach op je gezicht :-)

LIEFS, Suzanne

Huiz&zo zei

Hoi!

Bedankt voor je reactie! Leuk trouwens dat een leuk tuinset hebt kunnen vinden. De takken heb ik inderdaad niet ons dorp gevonden maar in Sliedrecht op de dijk. Daar hadden ze mooie takken!

Fijne dag!

Kom Achterom zei

Wat een genietplek! ooh ik zou zo graag een overkapping willen maar mijn postzegel is echt te klein! Maar zo kun je wel optimaal genieten van je tuin dus toch misschien nog maar even doorzeuren! hahaha
fijne dag
Yolanda

Alie zei

Ziet er allemaal weer gezellig uit hoor en wat een geluk hebben we toch met MP!

Nancy B. zei

Je tuin ziet er netjes uit. En je houten tafel is een plaatje. Groetjes, Nancy

Pure & White zei

Dat ziet er weer heerlijk opgeruimd uit!
Mooie tafel en stoelen heb je!

Fijne week!

Dineke

lien zei

Jij bent helemaal klaar voor de kou aan al dat hout te zien. Wat heb je het toch gezellig! En wat betreft het rennen, ik zou ook niet zo gauw alleen gaan hoor! Pfff.... da's toch een drempeltje teveel, haha!

Claudia zei

Wat een heerlijke foto's!