woensdag 14 augustus 2013

Tijd genoeg...

Eigenlijk
best apart
...
een zomerstop
van je blog nemen terwijl je nu juist
zoveel
tijd hebt :)
...
 
De oudste is op kamp,
middelste ligt nog in bed
en de jongste
ligt in haar pyama
op de bank Donald Duckies te lezen
...
 
en ik?
 
heb weinig zin in huishouden...
rommel een beetje aan...
 
en duik achter de computer
om foto's te bewerken
...
Heerlijk
dit is ook vakantie!
 
 
We hebben twee weken genoten
van een vakantie in Tsjechië
 
Na een paar jaar wandelvakanties in Oostenrijk
wilde de middelste
graag wat meer cultuur zien en Praag bezoeken.
 
We boekten een appartement op een camping in de Zuid Bohemen.
 
Tsjechië is een prachtig land,
vol cultuur in de vorm van kastelen en burchten,
maar ook mooie natuur
en
prachtige oude steden.
 
Het was een andere vakantie
dan we de laatste jaren gewend waren,
maar
ook hier hebben we allemaal van genoten.
 





 
Er is ook nog veel wat oud is in Tsjechië,
en je ziet er ook nog armoede
 in de vorm van vervallen gebouwen en verpauperde huizen.
 
 

 
Maar ook de opbouw is duidelijk te zien!
 
De oude dorpjes en steden zijn netjes,
de bevolking vriendelijk, ook al spreken ze weinig Engels.
De taal is een barrière,
maar handen en voeten kom je een eind!
 
De volgende keer:
Praag!
 
Lieve groet,
Hannie
♥♥♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

15 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Het is jaren geleden dat ik in Praag ben geweest, maar ik herinner mij wel dat het land zo groen was. Fijn dat jullie zo genoten hebben, daar is een vakantie tenslotte ook voor!

Lieve groet, Ingrid

De Witte Lanteern zei

Wat kan lekker niets doen of gewoon wat aanrommelen heerlijk zijn! Ook dat is vakantie.
En zo te zien hebben jullie genoten van deze 'andere' vakantie in Praag. Mooie foto's!
Liefs, Peetje

Passione Helena zei

Zo te vernemen, geniet je gewoon op en top van je zomerstop! Heerlijk een beetje relaxen...gisteren eens de hoekjes en de gaatjes bij langs geweest, omdat het weer toch iets minder was...Oh, o ;-) kan het ook wel weten, dat we uit het ritme zijn haha

Mooie foto's van Tjechië, het doet me een beetje denken aan Hongarije. Praag moet prachtig zijn, daar hebben ook vast en zeker heel erg van genoten. Jullie zijn weer een stukje cultuur en geschiedenis rijker, heerlijk dat jullie het allen zo naar zin hebben gehad.

Ik wens jullie heel veel plezier in Giethoorn! Word vast genieten..

Fijne avond!

Lieve groet, Helena

lien zei

Wat een mooie vakantiefoto's! En nu thuis een beetje aanrommelen is ook lekker ontspannend! Toch!

So pure by me zei

Heerlijk,gewoon niks doen..
Mooie foto's zeg,lijkt me vast een schitterende vakantie te zijn geweest..
Groetjes Chris

Onder de knotwilg zei

Wat een sfeervolle foto's! Zo te zien is het een mooie vakantie geweest!

Gerry zei

Welkom terug Hannie! Fijn dat jullie allemaal gezond en wel terug zijn.
Wat een prachtige foto's van dit land. Ik ken het zelf niet, maar wel uit een paar verhalen. Praag moet ook prachtig zijn.
Nu nog lekker nagenieten en een beetje rommelen, dat is ook vakantie!

Lieve groet,
Gerry

julia zei

Leuk dat je me mee liet genieten

Julia

het Moonhuis Monica zei

Zo leuk om van velen de vakantiefoto's te zien, hier in Blogland ;-)
In Tsjechië ben ik ook nog nooit geweest, mooie foto's hoor!!
Ik ben dan ook benieuwd naar je foto's van Praag, leuk!!

Liefs Monica

Miranda zei

Jaren geleden ben ik eens op stedentrip naar Praag geweest, een prachtige stad. Tsjechië ken ik verder niet, maar je foto's laten zien dat het er erg mooi is.

Fijne dag!

Wonen aan boord zei

Leuk die sfeerplaatjes zeg!Fijn dat jullie zo genoten hebben. Wij liggen vandaag een dagje in Werkendam, wilde effe bij jou kringloopie gaan snuffelen maar de auto is kapot.. helaas ;-)

Lieve groet,
Alberta

Verie -Vestywo- zei

Wat een mooie foto`s..geniet ervan. Lieve-groetjes, Verie

De liefste zei

Ik ben ooit eens in Praag geweest met school, alweer wat jaartjes geleden dus. En of ik toen echt heb opgelet op de omgeving... Hihi, ik denk het niet. Alleen al daarom zou ik er dolgraag weer eens naartoe willen.
Mooie foto's. En heerlijk toch dat je even niet teveel om handen hebt. Geniet ervan.
Fijne dag.
Liefs,
Mirjam

Pure & White zei

Ben nog nooit in Tsjechie geweest, maar het ziet er prachtig uit!
Geniet nog maar lekker hoor, ook als dat voor jouw juist wel bloggen is!
Lieve groet,

Dineke

Thuis bij Tjits zei

Ha Hannie, zo leuk om via jouw blog even een kijkje in Tsjechië te kunnen nemen, mooie foto's!

Heerlijk om nu thuis lekker nog wat aan te rommelen en zo leuk dat je de tijd nam om op mijn blog bij te lezen!

Ik wens jullie een heerlijke dag in Giethoorn en met het weer zit het komende week wel goed:)

Ik wens je nog een fijn weekend,
lieve groet Tjits