maandag 17 juni 2013

Landelijke tuin...

Na de verbouwing 
van de 
afgelopen 2 jaar 
....
maakten we 
een tuinplan
....

mooie ruimtelijke indeling maken
 straatwerk uitzoeken
bomen en struiken uitkiezen
....

Maar hoe krijg je nu die
  gezellige landelijke sfeer?


Onze tuin is niet zo groot,
we wonen in een jaren 50 woonwijk,
dus de andere tuinen grenzen dicht aan die van ons.

....

Voor de overkapping 
maakten we gebruik van oude en stoere materialen,

dikke balken
zinken goten
oude dakpannen
oude klinkers


En voor de aanplant van de tuin:

Buxus
Lei beuken
Beukenhaag
Hortensia
Annabellen
Lavendel






Verder staan er zinken emmers en teilen
gevuld met geraniums..

Een oude fiets met een rieten mand
vol met geraniums..





en ja..
dan is die landelijke sfeer er toch!


En wat is het dan heerlijk
om voor 9 uur
al te genieten van de zon een een bakkie koffie?

Onze tuin ligt op het zuiden, 
dus de hele dag zon...

Een parasol is dan niet overbodig!



Wij zitten nog op een groen kunststof Hartman tuinset :(

Maar
als iets nog goed is,
doe je het dan zomaar weg?

Natuurlijk vind ik een lounge set
of een steiger houten bank
ook erg mooi
....

Maar 
ik vind ze ook erg duur :(
....

en
we genieten er niet minder om!


Hoe ziet jouw tuin of balkon eruit?
Heb je ook een bepaalde stijl in de tuin?


Dit beloofd al veel goeds
en dat voor het eerste jaar!
....



Een hele fijne zonnige week!

☼ ☼ ☼

Lieve groet,
Hannie


Ps:
ik won een hele 
gave Give Away bij Esrosa...

Later meer....














27 opmerkingen:

Huiz&zo zei

Ziet er gezellig uit! En met dit weer is het helemaal genieten in de tuin! Wij hebben ook geprobeerd een leuk sfeertje te maken door klinker te gebruiken, en de beukenhaag en 2 moerbeibomen. Lekker genieten vandaag!

Groetjes!

huis tjokvol zei

prachtige tuin,geniet ervan.


liefs yvonne

Juliëtte zei

Leuke tuin heb je!
Ha, ik zit ook nog steeds op een kunststof, grijze, Hartman set.
Is nog van mijn ouders geweest.
Minstend 30 jaar oud.

Veel liefs, Juliëtte

Onder de knotwilg zei

Gezellige, landelijke sfeer joh! Hier is de achtertuin ieniminie, en ook de groene tuinstoelen :-) Met o.a. hortensia's, vrouwenmantel en druif en heel wat zink proberen we er toch een leuk sfeertje te krijgen. En de volkstuin: nou, die ken je wel van de foto's :-)

Pure by me zei

Oh jullie hebben mooie keuzes gemaakt,past allemaal heel mooi bij elkaar..
Onze tuin zouik ook eens op de foto zetten,goed idee..
Groetjes Chris

Jolanda zei

Mooie plaatjes, je hebt wat bijzonders weten te maken van je gewoone tuintje.
Vind jij het ook niet grappig, doe anders en specialer het lijkt op foto's van details van je tuin? Net of de ruimte veel groter is enzo.

Verie -Vestywo- zei

Wat leuk zeg..ik zie veel terug in jou tuin in die van ons! Leuk hoor. Vooral die fiets vind ik zo leuk! Zo iets zoek ik nog voor in de voortuin, maar dan een bakfiets..geweldig! Geniet ervan, het is zoo lekker weer. Lieve-groetjes ,Verie

het Moonhuis Monica zei

Mooie tuin en lekker genieten ervan!!

Liefs Monica

cindy 'wonenmeteenhart" zei

heerlijk he zo genieten van he tuin

en oh dar zink ik hou dr zo van ik heb een hele zink hoek in me tuin

zo gezellig sfeertje geeft dat

gr cindy

De Witte Lanteern zei

Nou, dat is heel goed gelukt, die landelijke tuin! Ziet er heel sfeervol uit zo, met veel zink. Hou ik wel van, zeker in combinatie met de geraniums. En al zit je op sinaasappelkistjes (hoe landelijk wil je het hebben...hihi), jij geniet lekker van je prachtige tuin (en wij met je mee)!
Liefs, Peetje

Hann¥ zei

Mooie tuin hoor...genieten dus!
Lieve groet,Hanny

Indruk zei

lastig is dat een tuin indelen he? lekker die overkapping! Pascale x

Anita r zei

Nou ik vind je tuin goed gelukt.
Ziet er heel gezellig uit.
Zinken teilen en emmers hou ik ook zo van.
Staan bij mij ook.

gr. Anita

lien zei

Dat ziet er sfeervol uit! Die lavendel, de zinken emmers, helemaal mijn stijl! Nu de zon nog (het regent hier flink!)

Gerry zei

Jullie hebben er een prachtige tuin van gemaakt, en in mijn ogen mooi landelijk. Daar kun je heerlijk van genieten!
En met zo'n Hartman set is toch niks mee. Mooi dekje erop en je zit er heerlijk op.
Veel plezier, we krijgen heel warm weer!

Lieve groet,
Gerry

Home and Lifestyle zei

Je bent er goed in geslaagd de tuin een sfeervolle uitstraling te geven, zink levert daar vind ik altijd een mooie bijdrage aan, net als je rieten stoel. De komende dagen kun je hoop ik ook veel van de tuin genieten, tenzij het té heet wordt, dan zitten we toch liever binnen.

Lieve groet, Ingrid

Wendy zei

Prachtige tuin heb je zeg. Onze tuin is vorig jaar opnieuw aangelegd. Hij is niet heel erg groot maar wel mooi ingedeeld. Aan de linkerkant vind je vooral veel grote witte hortensia's, witte roosjes, lavendel, witte lupines, buxus en een mooie catalpa. Met de rechterzijde van de tuin ben ik nog niet heel blij. Moet ook wat aan gedaan worden maar eerst ideetjes opdoen. Maar is niet moeilijk, genoeg inspiratie hier en daan opgedaan :)

Liefs
Wendy

Loraine Living zei

Erg gezellig in je tuin ... Een overkapping staat nog op mijn verlanglijstje ! Geniet nu lekker van het zonnnetje, jet gaat nu echt zomeren !
Lieve groet Diana

Ús hûs ús thús zei

Je tuin ziet er ontzettend gezellig en landelijk uit! Je hebt erg mooie materialen gebruikt. Onze tuin heeft ook een landelijke sfeer. Bij ons komen dezelfde planten voor die jij ook hebt gekozen.
Fijn dat je tuin nu klaar is want de komende hete dagen kun je vast en zeker heerlijk genieten van de overkapping.
Groetjes van Aleta

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

dat ziet er gezellig uit! Fijn nu met het mooie weer ;)


Groeten Maaike

Wonen aan boord zei

Nou het sfeertje is er hoor Hannie. Je zou met dit weer de tuin niet meer uit gaan he ;-) Geniet ervan!

Lieve groet,
Alberta

Vlijtig Liesje zei

Wat een leuke sfeer heb je gecreëerd!

Pure & White zei

Heerlijk sfeertje!!!
Geniet ervan!!

Groetjes dineke

Anita zei

Wát een sfeervolle tuin! mooi hoor :-)
Wij zijn bijna klaar met de tuin.
Hier o.a. ook Annabellen, lavendel en buxus.
En vooral veel zink en oude items.
Lekker genieten van het mooie weer!
Groetjezz lfs mij

What's in a day zei

Je tuin ziet eruit alsof hij al langer in gebruik is, daarmee bedoel ik dat jullie je tuin al zo'n heerlijke uitstraling gegeven hebben, geweldig leuk en echt landelijk.
Je plantenkeuze kan ik waarderen hoor, en je tuinstel...wat goed is, gaat hier ook niet weg hoor.


Lieve groetjes,
Eefie

ilona zei

Erg landelijk zo. Een tuin hoeft niet groot te zijn om er van te genieten. Heerlijk hoor, de hele dag zon en dan maakt het eigenlijk ook niet uit op wat voor stoel je zit, als die maar lekker zit, toch?
Groetjes, Ilona.

Miranda zei

Wat ziet dit er sfeervol uit, kan mij voorstellen dat je met volle teugen geniet! Hier worden de bomen en struiken wat te groot, dus er moet flink gesnoeid worden, of tijd voor iets anders...

Fijne dag. Lieve groet, Miranda