woensdag 20 maart 2013

Tuin...

Na de grote verbouwing van ons huis
en 
de bouw van een overkapping
was de tuin
op de bestrating na,
nog helemaal kaal..

Op de eerste 
mooie zaterdag van deze maand
haalden wij in de Betuwe
onze bomen en struiken
.....

Leibeuken
en een
 beukenhaag
een heel veel
buxus..

Op diezelfde zaterdag 
pootte
we alles in de tuin.

Wat ziet alles er dan gelijk anders uit..


Genieten jullie mee?


Voor het eerst de tuindeuren op een kier...


Al weer wat bloeiende plantjes gepoot..



Deze stoere dikbuik..
oud wijnvat kreeg ik van manlief voor mijn verjaardag!


Mooi zink en hout :)




Deze kast stond in de schuur toen wij ons huis 16 jaar geleden kochten,
hij staat nu onder de overkapping..
ik heb er grote plannen mee, maar dat komt later :)


Mooie oude klinkers...

Leuk:
ze komen bij paleis Soestdijk vandaan...
via via..
nu bij ons in de achtertuin!

Zou de koningin hierover gelopen hebben??

Heerlijk om weer een beetje in de tuin bezig te zijn,
deze week lukte dat helaas niet..

Maar de lente komt..
heus!

♥♥♥

Lieve groet,
Hannie 








32 opmerkingen:

het Moonhuis Monica zei

Hai Hanny,

Wat heerlijk die tuinfoto's, ik krijg ineens zo'n zin om hier ook eens lekker aan de slag te gaan, mijn tuintje ziet er nog behoorlijk zielig uit, ik hoop dat we snel wat beter weer krijgen!!

Liefs Monica

Anneke zei

Wat leuk die foto's van je tuin. Ik moet zelf nodig mijn hortensia's gaan knippen. Het staat er nu zo armoedig bij. Nu ik het bij jouw zie krijg ik ook zin om te beginnen
Liefs Anneke

Sot en tof zei

Wat gezellig jouw tuin. Laat de zon nu maar komen. Mijn viooltjes willen ook uit garage en de tuin in. Ik geloof dat we nog even geduld moeten hebben. Wie weet beloofd dit een hele mooie zomer.

Groetjes sot & tof

Linda zei

Wat ziet je tuin er al heerlijk fris uit met die nieuwe plantjes. Heel mooi!
Lieve groetjes, Linda

Carolien zei

Dat ziet er gezellig uit! En wat leuk, die klinkers van het paleis!

Thuis bij Tjits zei

wat een leuke en inspirerende tuinfoto's Hannie en wat leuk dat jullie de klinkers van paleis Soestdijk hebben liggen, wie weet staan de voetafdrukken van de koningin daar inderdaad op:)
jammer dat het nog zo koud is, mijn handen jeuken om in de tuin aan de slag te gaan, maar ik durf bijv de rozenstruiken nog niet te snoeien..


fijne dag!
lieve groet van Tjits

Onder de knotwilg zei

Heerlijk hé, weer wat bloemen in de tuin! En wat een leuk idee die koninklijke klinkers :-)

Onder de knotwilg zei

Heerlijk hé, weer wat bloemen in de tuin! En wat een leuk idee die koninklijke klinkers :-)

little sweet things zei

Zo, jullie zij al helemaal klaar voor de lente! En nu lekker genieten.
Ik denk dat niet alleen Beatrix over die klinkertjes gelopen heeft maar Juliana ook wel, leuk idee!
Groetjes, Sas

Petra Beckers zei

Oh, wat verlangen wij naar tuinfoto's!! Heerlijk om die van jou te bekijken. Maar als ik hier naar buiten kijk, nodigt dat niet echt uit. De koudste maart sinds 25 jaar, hoor ik net. Tja, sommige records heb je liever niet...Trouwens, mooie koninklijke steentjes heb je!!
Liefs, Peetje

Krek wak wou zei

Echte koninklijke klinkers...leuk zeg! Het ziet gezellig uit, Hannie...zo leuk om alles weer aan te kleden he! Geniet ervan!
x Nicole

Ús hûs ús thús zei

Wat heb je heerlijke gezellige hoekjes gemaakt in je tuin. Het oude wijnvat is ook een echte blikvanger. En naarmate ze langer buiten staan, vergrijzen ze mooi. Die van ons gebruiken we als regenton.
Ik ben ook erg benieuwd naar je plannen met de kast.
Fijne dag.
Groetjes van Aleta

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Dat ziet er gezellig uit! En wat leuk die klinkers met een verhaal!

Ben benieuwd naar de kast!

Groeten Maaike

theeleuten zei

Mooie combi, beuken, buxus.....en die klinkers wat grappig van Soestdijk.
Je hebt dus een koninklijke tuin.....sjiek hoor.
Nu nog het zonnetje....

Fijne dag Evelien

Hann¥ zei

Mooi die combi he Hannie?!
Hier ook beuken en buxus....
Jammer dat we deze week de tuin nog niet inkonden...
Ahhh de klinkertjes uit Soestdijk...wie weet of ze erover heeft gelopen hihi...Koninklijke tegeltjes dus ;-)
Hoop dat de zon gauw weer terugkomt...vanmorgen was ze er even...
Fijne dag Hannie!
Lieve groet,Hanny

Indruk zei

Leuk om de tuin zo gezellig te zien! Die leibeuken zijn prachtig. Lieve groet Pascale

Home and Lifestyle zei

Lekker hè om de tuin weer een fris uiterlijk te geven. Ik hoop dat we binnenkort weer een paar mooie dagen krijgen want hier is ook genoeg te doen. Wat chique trouwens dat je de klinkers van koningin Beatrix in de tuin hebt, dat zal bijna niemand kunnen zeggen.

Alvast een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Eefies day zei

Je was dus helemaal geslaagd in mijn Betuwe:) gelukkig heb je toch wat adresjes gevonden, er zijne r genoeg, maar je moet ze wel kunnen vinden.
Het komt nu al zo leuk over, al die fleurige plantjes en dan stoer hout en oud zink..mooie combi hoor.
Hopen dat er nu wat meer zon komt.

Lieve groetjes,
Eefie

Huis in de Provence zei

Wat ziet dat er gezellig uit!!
Ook je vorige post met je prachtige paaseieren erg leuk!!
Fijn weekend alvast.

Lieve gr. Mirjam

Petra zei

Wat een heerlijke tuinfoto's lekker fleurig hoor. Ik had 1 week geleden ook al violen gekocht, maar nog niet geplant i.v.m het weer het weekend maar ff kijken of het weer het toelaat. Maar jou foto's geven mij veel inspiratie.
Groetjes Petra.

Willy zei

O, wat heerlijk als je weer in de tuin wat kan doen. Als de zon maar even schijnt probeer ik wat in de tuin te gaan doen.
Maar een aantal heerlijke lentedagen achter elkaar zou heel fijn zijn.
Volgens mij wordt het mooi bij jullie, die klinkers daar hou ik van. Ben benieuwd hoe de leibeuken staan.
Groetjes Willy

Marjon zei

Prachtig Hannie....en ik begin al bij jouw tuindeuren, die zijn schitterend en zo mooi de waterton en het zink en het hout...alles is mooi....fijn weekend en lieve groet Marjon

Roelie Steinmann zei

Wat een leuke blog heb je, met prachtige foto's. Ik ga je volgen.

Fijn weekend, geniet van je mooie tuin,

Groetjes Roelie

Roelie Steinmann zei

Wat een leuke blog heb je, met prachtige foto's. Ik ga je volgen.

Fijn weekend, geniet van je mooie tuin,

Groetjes Roelie

jacqueline zei

Gezellig al hannie! Ik vind die stoel of wat het ook is voor de tuindeuren al zo leuk staan! wat heb je het toch gezellig allemaal! Fijn weekend hoor! Jacqueline

bij ELZ zei

Wat gaaf die klinkers Hannie! Wie heeft dat nou, hihi. Het ziet er prachtig uit! En verder ook heerlijke foto's, ziet er al erg gezellig uit. Ik hou ook zo van zink. Fijn weekend, liefs Lindy

Hieperdepiep...een feestje! zei

Leuk!! Daar ga je vast de hele zomer van genieten, je zit daar koninklijk :-)

Miranda zei

Wat een gezellige tuin en bijzonder dat er koninklijke klinkertjes in jullie tuin liggen ;)

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

lia zei

Wij hebben vorige week ook een leibeuk gekocht. En uiteraard in de Betuwe. Wij wonen niet alleen tussen de fruitkwekers, maar ook heel veel boomkwekers. Dus ik denk dat je in mijn buurt geweest bent.
Heerlijk als je straks echt weer kunt beginnen buiten. Maar ja, nog ven geduld...

Groet Lia

lia zei

Wij hebben vorige week ook een leibeuk gekocht. En uiteraard in de Betuwe. Wij wonen niet alleen tussen de fruitkwekers, maar ook heel veel boomkwekers. Dus ik denk dat je in mijn buurt geweest bent.
Heerlijk als je straks echt weer kunt beginnen buiten. Maar ja, nog ven geduld...

Groet Lia

Dagelijks Brood zei

Heerlijk! Altijd fijn als je tevreden naar buiten kan kijken :-) En nu moet het zonnetje nog even doorzetten, en dan kun je er echt van gaan genieten.. Lekker 's morgen een kom koffie drinken in de tuin.. Elke dag weer een beetje vitamine-zonlicht opnemen.. Heerlijk! Geniet er van! Groetjes, Marike

Marcel en Suzanne zei

Nou dat was GENIETEN hoor...
Wat heb je weer sfeervolle foto's gemaakt!
Leuk dat jullie zo ijverig in de tuin zijn geweest,
het ziet er allemaal heel gezellig uit :-)

LIEFS, Suzanne