vrijdag 15 maart 2013

Langzaam...

.....
maakt de winter
in 
Huize Kipkakel
plaats 
voor een beetje lente...

De houten schaatsen,
de wollen wintermutsjes..
het bontje om mijn paspopje..
de tekst
"a winter welcome"

zijn weer naar zolder
en 
maken plaats voor
wat lente in huis!





De vensterbank 
kreeg een lente uitstraling..

Bloesemtakken in een zinken kan.
wat kwartel eitjes op wat mos.
Een oud kraagje om het paspopje.
een oud vogelkooitje met nestje..

Heerlijk om weer wat te veranderen in huis!



Ik maakte de foto's met het gordijn naar beneden,
er voor staat een oud hor bekleedt met een postzak ..

♥♥♥

op een woensdag middag,
dochterlief en vriendinnetje waren aan het kleuren, 
was ik aan de knutsel.

Ik vind het zo gezellig 
om dan bij de kinderen te zitten 
en
 ook lekker wat te freubelen.

Bij de kringloop 
vond ik 4 piepschuim eieren van 15 cm hoog.

Ik scheurde oud papier en kanten papieren taartkleedjes, 
plakte de kleine stukjes op de eieren
en 
uit mijn "kantjes en bandjes doos"
kwamen allerlei kantjes te voorschijn.

Ook had ik pas 
bij de P.ipoos 
twee rolletjes masking tape mee genomen, 
die gebruikte ik ook.





Ik twijfelde
nog of ik ze echt wel leuk vond,
maar de ' jonge dames ' 
(van 7 jaar)
waren er helemaal weg van!

En nu liggen ze dus 
ons lente huis op te vrolijken!


Een goed weekend!

♥♥♥♥
Lieve groetjes,
Hannie









30 opmerkingen:

Petra Beckers zei

Die dames van 7 jaar hebben dat heel goed gezien! De eieren zijn prachtig geworden. Je hebt weer een heerlijk sfeertje neergezet. En nu maar wachten tot de sneeuw echt met de noorderzon is vertrokken, en daarvoor in de plaats een heerlijk lentezonnetje, bloesem, lammetjes in de wei...Hmmmm!
Liefs, Peetje

Home and Lifestyle zei

Jij laat je ondanks de sneeuw gelukkig niet weerhouden om de lente in huis te halen. Wat staat dit sfeervol! De eieren zijn ook mooi geworden, hier heb ik er volgens mij ook nog een paar liggen...moet ze eens tevoorschijn halen.

Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Marjon zei

Super leuk paas en lente sfeertje heb je bij jou in huis aangebracht...zo sfeervol allemaal....lieve groet Marjon

Indruk zei

Je hebt er echt wat moois van gemaakt! Lieve groet Pascale

It's me zei

Ziet er allemaal gezellig uit Hannie !!...liefs fijn weekend van mij...xxx...

Musje zei

Dat ziet er sfeervol uit en je eieren zien er super uit,fijn weekend,lieve groet Musje.

Corry zei

Heerlijk die lente sfeer De eieren zijn ook heel leuk geworden hoor
Ziet er allemaal heel gezellig uit
Groetjes Corry

Petra zei

Dat ziet er lekker fris uit hoor, maar wat het weer betreft misstaat een bontkraag helemaal niet hoor. Het sneeuwt hier al bijna heel de dag, wat nu over gaat in regen maar jeetje wat is het koud buiten. Jij heb een gezellig sfeertje, en je eieren lekker voorjaars. Ik wens je alvast een heel fijn weekend groetjes Petra.

Eefies day zei

Dat klinkt als een lentehuis, lekker om de winter plaats te laten maken voor het voorjaar.
De subtiele veranderingen zorgen voor een andere sfeer...en je eitjes zijn heel leuk...en zo heerlijk om te knutselen terwijl je kinderen ook bezig zijn...een heerlijke sfeer.

Lieve groetjes,
Eefie

Nancy B. zei

Laat de lente maar komen. Jij bent er klaar voor. Mooie eieren heb je gemaakt. Fijn weekend. Groetjes, Nancy

quiltingmieke zei

piep

supermooi die eitjes,

en je andere deco ook hoor

knufje mieke

Anita r zei

Hartstikke leuk geworden toch.
Lekker een beetje pasen en voorjaar in je huis.
Ik blijf nog een beetje hangen in de winter ;-).

fijn weekend.

gr. Anita

Hann¥ zei

Oh Hannie wat een heerlijk sfeertje is er zo ontstaan!
Die eieren zijn helemaal te gek...ik heb eieren gekocht en heb bedeltjes maar nog steeds geen papier te vinden wat ik kan gebruiken....en weet ook niet zo goed met welke lijm ik het dan erop moet smeren hihi.....moet ik nog even uitzoeken als ik papier heb gevonden :-)

Fijn weekend!!
Lieve groetjes,
Hanny

Gerry zei

Heerlijk om de winter te verjagen. Je hebt het gezellig gemaakt met de voorjaarsspullen. En de dametjes hebben het wel goed gezien dat die eieren heel leuk zijn geworden!
Fietste vanmiddag nog door de sneeuw om boodschappen te doen, dan heb je dat toch ook helemaal gehad!
Ik wens jullie een heel mooi weekend, Hannie!

Lieve groet,
Gerry

Ús hûs ús thús zei

Je hebt heerlijke lente hoekjes gemaakt. Die eitjes in het mos vind ik ook zo leuk. En net als de kleine dames vind ik de zelfgemaakte eieren erg mooi.
Fijn weekend.
Groetjes van Aleta

Homemade Home zei

Wat is er gezelliger dan aan de tafel met de meiden te knutselen,
niets toch!! Dat doe ik ook iedere woensdag middag met mijn kleindochters HEERLIJK!! Het ziet er weer heel sfeervol uit Hannie en je eitjes zijn heel leuk.
Fijn weekend lieve groet Nelly

theeleuten zei

Wat een sfeertje weer in huize kipkakel........je eieren zijn erg leuk geworden.

Gezellig weekend, Evelien

bij ELZ zei

Wat leuk dat we even bij jou op de vensterbank mogen kijken! Deze lente-look ziet er prachtig uit, wat een mooie spulletjes allemaal!
En de eieren zijn erg leuk geworden! Fijn weekend, liefs Lindy

het Moonhuis Monica zei

Je eieren zijn zeker leuk en heerlijke lentefoto's hoor!!

Liefs Monica

♥Xanne & Vinny zei

Wat een gezellig huisje heb je toch. Zo sfeervol en heerlijk weer he de lente binnenhalen.

liefs Sanne

IS Interieur Styling zei

Hoi Hoi, wat een gezelligheid.
Het is je weer gelukt hoor, je eigen ideeen dat is wat je origineel maakt.
fijn weekend, groetjes Ingrid

Thuis bij Tjits zei

heerlijk om de winterspulletjes in te ruilen voor het voorjaar, ik heb dat pas ook al gedaan, wij zijn er klaar voor, nu de zon nog:)

fijn weekend,
lieve groet van Tjits

Judith zei

Leuk om overal die voorjaarsposten weer tegen te komen... Vooral bij anderen, want zelf doe ik eigenlijk nooit aan paas/voorjaarsversieringen e.d.

Oke, met kerst wel... maar zelfs dan met enige tegenzin;-)

Groetjes

Juliëtte zei

Een heerlijk lente sfeertje bij je hoor!
De eieren zijn erg leuk geworden!

Liefs, Juliëtte

Pleuntje zei

Twijfel is zeker niet nodig, de eitjes staan gezellig tussen alle lente spulletjes en ik vind het oude vogelkooitje ook zo mooi. ik wens je een mooi weekend verder. X

Blomkje en Wenje zei

Heerlijk om de lente weer wat in huis te halen...je eieren zijn prachtig! Ik zie ze op verschillende blogs al voorbijkomen, dus denk dat ik ze binnenkort ook maar ga maken!

Fijne zondag.

Groetjes, Pietrik

cindy 'wonenmeteenhart" zei

leuk om overal steeds meer lente en pasen te zien!!

gr cindy

justwendy zei

Ben het helemaal met die jonge dames eens ze zien er prachtig uit.
Hoop ook dat de temp buiten net zo leuk en gezellie word als bij jouw binnen.

fijne week gr wendy

Miranda zei

Fijn om het voorjaar een beetje binnen te halen! Je eieren vind ik prachtig, zelf heb ik dit een aantal jaren geleden ook gedaan en elk jaar komen ze weer tevoorschijn...

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

Marieke zei

Hoi Hannie,
Wat heb je het weer gezellig gemaakt.
Helemaal Lente!
lieve groet en een fijne week,
marieke