donderdag 14 februari 2013

Schatten gevonden....


Afgelopen zaterdag
gingen wij op bezoek!

Ik mocht in een hele oude woning
gaan 
schatgraven!

Deze oude woning gaat
 in de toekomst gesloopt
worden..

Er zijn nog prachtige oude materialen
en spullen aanwezig,
zoals 
deuren, klinken, kasten, tafels...

Ook waren er nog veel oude documenten

(bonnenboekjes uit de oorlog,  een doopbewijs,
een militairen dienst bewijs..)

een aantal spullen mocht
ik gelijk meenemen..



draadmand


een bonnenboekje 
deed ik
 in een oud lijstje


een oude koffiepot,
past prachtig bij 
mijn fluitketeltje en melkbus...

Een groot petroleumstel en een olielamp
gingen ook mee!

*********

Ook maakte ik deze week
nog weer
een lijst met kippengaas...





*********

De komende dagen
ben ik druk!

Taarten bakken..  huis poetsen....

Ik hoop het weekend mijn 
 verjaardag 
te vieren.

** 40 **


Alvast een
 goed weekend
 allemaal!

♥♥♥

Lieve groetjes,
Hannie






38 opmerkingen:

Chris zei

Oh Hannie wat een geweldige vondsten heb je gedaan...
Ik vind het helemaal bijzonder dat er ook nog een verhaal achter zit..
En als ik je niet meer spreek,wens ik je alvaste en hele fijne verjaardag..
Lieve groet Chris (voormaling Pure by me)

Home and Lifestyle zei

Alvast van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag...welkom bij de club :-). Je hebt al veel mooie cadeaus uit het huis weg mogen halen, wat bijzonder dat je dat mocht doen!

Ik wens je alvast een fijn & feestelijk weekend! Lieve groet, Ingrid

Marieke zei

O wat geweldig.
Dat is echt schatgraven.
Een beetje een verjaardagscadeau....
Ik wens je alvast een hele fijne verjaardag.
't wordt vast gezellig.
Lieve groet marieke

Petra Beckers zei

Wat lijkt me dat heerlijk, zo rondstruinen naar schatten...Volop genieten natuurlijk!
Alvast een hele mooie verjaardag!
Liefs, Peetje

Pleuntje zei

Werkelijk je bent een enorme bofkont. Echt een geluksmoment. En je lijst is ook weer mooi geworden.
En het is al zo gezellig in je huis !
Veel succes met de voorbereiding van je verjaardag. X

Thuis bij Tjits zei

wat een super kans werd je geboden, waar je natuurlijk dankbaar gebruikt van maakte, met als resultaat deze leuke spullen!!
ondertussen hangt hier ook een lijst van kippengaas, zo leuk:) dankjewel voor dit unieke idee!
alvast een hele fijne 40e verjaardag!! en succes met de voorbereidingen!

lieve groet, Tjits

Sunny zei

O wat mooi allemaal.

En een fijne verjaardag toegewenst

Anita zei

BOFKONT :-)
Wat een mooie spulletjes heb je al gescoord.
Heel bijzonder dat je zo mag rond struinen in zo'n huis!
Op naar de *veertig*
een hele mooie en gezellige verjaardag gewenst.
Happy Valentine! Groetjezz lfs mij

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Wauw wat een mazzel dat je even mocht gaan schatgraven! Mooie spullen!

Fijn weekend, gezellige verjaardag!

Groeten Maaike

Woon Droom zei

Oh super dat je dat mocht doen, zalig :) en dan nog al die mooie dingen vinden! Ik wens je alvast een héél fijne verjaardag en geniet er maar lekker van! Groetjes, Leen

Miranda zei

Wat een geluk om in zo'n oud huis rond te mogen scharrelen en prachtige schatten mee naar huis te nemen!

Alvast van harte gefeliciteerd en een gezellige dag gewenst.

Lieve groet, Miranda

Anita r zei

Hoi Hannie ik wil ook wel eens in een oud huis gaan kijken.
En lekker rond snuffelen.
Heerlijk.
Fijne verjaardag vast.

gr. Anita

Wonen aan boord zei

Oehh Hannie.. Geluksvogel! Ik wordt gewoon jaloers zeg ;-) Je lijsten zijn geweldig!

Succes met de voorbereidingen.

Lieve groet,
Alberta

Jolanda zei

Wat mooi allemaal.
Fijne verjaardag alvast, wat jong nog ;-) (ben zelf paar jaar ouder...)

Alie zei

Daar droom ik weleens van, dat ik door een oud huis met allemaal prachtige kamers loop vol met spullen. Waar het hart vol van is ..... Alvast gefeliciteerd, welkom bij de veertigers! Alie

Indruk zei

Alvast gefeliciteerd! Welkom bij de club hihi. Wat moet dat heerlijk zijn om zo rond te kijken in zo'n huis. Die draadmand.......zucht. Groetjes Pascale

Bonjade zei

Oh bofferd....dat is toch een droom van elke brocante liefhebber.
Mooie vondsten.
Enne...alvast van harte!
Mooie leeftijd, zeker een feest waard.....
Geniet

Happy Valentines day

Liefs

huis tjokvol zei

mooi en alvast gefeliciteerd en een fijn weekend

Judiths-creablog zei

Wat leuk dat je zo mocht "schatgraven" je bent met leuke spullen thuisgekomen!
Alvast gefeliciteerd en een fijne dag gewenst!

Fijne avond!

Groetjes Judith

Het stokpaardje zei

Wat een mooie vondsten. Heerlijk om in een oud huis te mogen snuffelen. Veel succes met de voorbereidingen van je verjaardag. En alvast een hele fijne verjaardag.
Groetjes Iris

Krek wak wou zei

Er gaat niks boven schatgraven.....wat een super vondsten heb je gedaan, Hannie! Super die draadmand! Alvast welkom bij de club van 40!
X Nicole

Petra zei

Wat onwijs gaaf, als een kind in een snoepwinkel dus. Ik kan me het gevoel heel goed voorstellen, dat. Mijn vader nog werkte had hij een sloop bedrijf en nam dus ook de prachtigste dingen mee. Zo heeft hij op schuurzolder nog een heleboel glas en lood ramen en oude schoollampen, van melkglas meen ik. Zo hebben wij in ons huis een glas en lood raam wat uit een oud klooster komt zo mooi en hele warme kleuren, ben er dan ook nog steeds blij mee. Dus ik weet hoe je je voelt. Geniet ervan, zo leuk al de oude spullen. Fijne avond, groetjes Petra.

Eefies day zei

Een unieke kans om rond te struinen en mooie spullen mee te nemen...wat mooi dat er zovele oude spullen bewaard zijn gebleven.
Nu druk in de keuken....heerlijke taarten bakken...
Maak er een mooie dag van Hannie, alvast gefeliciteerd!!!

Een lieve groet,
Eefie

Linda zei

Wat een bofferd ben jij, gaaf hoor, die draadmand bijvoorbeeld! Succes met de voorbereiding voor je verjaardag en alvast van harte! Ik wens je een gezellige verjaardag,
liefs Linda

Frollies en Frummels zei

Dat is inderdaad schatgraven, wat een prachtige vondsten, ben best een beetje jaloers, ik wens je alvast een hele verjaardag toe.

Huis in de Provence zei

Wauw, wat leuk die schatten. Dat gaat wel goed komen bij jou in huis!!
Ook die lijst met kippengaas ziet er erg leuk uit!! En al vast gefeliciteerd en een gezellig weekend.
Groetjes, Mirjam

Homemade Home zei

Bof jij even!! pracht kans en wat een leuke dingen heb je mee mogen nemen.
Lekker piep ben jij nog!! ik wens je een hele fijne verjaardag en je bent net als ik een waterman.
Lieve groet Nelly

Maaike zei

Gefeliciteerd alvast, 40 jaar, wat een mijlpaal!
En dat schatgraven van jou, daar zijn we met z'n allen natuurlijk stikjaloers op. Gaaf!!! Veel plezier met je schatten!
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

bij ELZ zei

Ooh wat een feestje om in zo'n oude woning op zoek te mogen naar schatten! Ik vind je koffiepot zo leuk! Ik hou ook zo van zulk soort kannetjes enzo. En je nieuwe gaaslijstje is ook mooi geworden!
Succes met al je verjaardagsvoorbereidingen en alvast een hele fijne verjaardag!
Liefs Lindy

Gerry zei

Wat een kans zeg om aan deze mooie spullen te komen. Zelfs met geschiedeniswaarde!
Ik wens je een heel fijn weekend en een mooie verjaardag!

Lieve groet,
Gerry

@Let zei

Ooh Hannie wat leuk!
Boffen joh :)
Succes met de voorbereidingen op je 40e verjaardag en vast een heel fijne dag!

Groeten!
@Let...

Marjonel M zei

Leuk zeg om een keer rond te struinen in een huis en dan ook nog wat leuks mee te nemen...Vast gefeliciteerd met je verjaardag.

Groetjes, Marjonel

It's me zei

Inderdaad mooie schatten....enne 40....gefeliciteerd !!.....op een gezellig weekend...liefs van mij....xxx...

Juliëtte zei

Alvast van harte gefeliciteerd met je 40 ste verjaardag!
Wat een mooie schatten, wat gaaf dat je daar zo maar mocht kijken!
Je lijstje met kippengaas vind ik erg mooi!

Ik wens je een fijn weekend!

Liefs, Juliëtte

elsa zei

Oh, Hannie, dat je gewoon niet gebleven ben in dat huis....Jouw kennende zal je best wat ohh´s en ahh´s geroepen hebben! Het ziet er allemaal super leuk uit!

Groetjes, Elsa

Loraine Living zei

Dit is tevens een mooi kado voor je verjaardag, wat een vondsten!!
Erg leuk! Ik wens een hele fijne verjaardag, geniet ervan ;)
Lieve groet Diana

little sweet things zei

Ooooh Hannie dit is toch een droom voor elke brocante liefhebber!
Wat heb je veel moois mee gekregen.
Wens je alvast een hele fijne verjaardag.
Lieve groet, Sas

theeleuten zei

Wat een mooie vondsten wederom.....Een hele fijne verjaardag!!
Geniet ervan.....je hoort bij de club van veertigers!!

Gefeliciteerd, liefs Evelien