donderdag 7 februari 2013

Oude lijst....

Zoals 
ik in mijn vorige post
al schreef
was ik 
aan het verven.

Jullie 
waren wel heel 
nieuwsgierig
wat ik met mijn lijst 
ging doen.




Nou,
hier komt het:

Ik kocht in een kringloopwinkel
een oude goudkleurige lijst
met schilderij.

Het was een grote lijst
van 
100 cm bij 50 cm.



Als eerste haalde ik het schilderij eruit.
Ik maakte de lijst 
goed schoon met St. Marc
(kennen jullie dit? werkt super)

En ik ging verven...
1 x..   2 x...
en de achterkant
1 x..

met grondverf...
van mijn man...
die is ook aan het verven 
en vond dat zijn pot wel heel snel leeg was :( 

Tja..


Toen het verven klaar was,
kocht ik een rol kippengaas,

op maat knippen 
met een tang
..au..dat is scherp spul..

als laatste
 tackeren met een nietapparaat.

En klaar!


En nu..
een leuk plaatsje zoeken voor zo'n 
groot geval :)







Mmm..
wel leuk,
maar niet helemaal..

Uiteindelijk,
staat de lijst
 in mijn vensterbank,
met de mooie kant naar buiten, 
dat dan weer wel (!)

En het is lastig foto's maken..
nou vooruit..
hier is er één!


Ik ga jullie weer nieuwsgierig maken :)
vandaag 
had 'mijn' kringloopwinkel
heel veel brocante..
en ik... 
was er om 9.00
en had de eerste keus..

♥♥♥

Tot de volgende keer..


Lieve groetjes,
Hannie





19 opmerkingen:

THE BLACK BARN zei

Je memo gaas schilderij lijst is super leuk geworden.!

Toppie!

Miranda

Martine zei

Wat een leuk idee. Ziet er erg leuk uit. je hebt bij de kringloop toch niet alles weggehaald hi hi. Ik vermoed dat het de kringloop is, waar ik vanavond even ga kijken. Als ik je zo hoor, zal het waarschijnlijk alleen bij kijken blijven hi hi.
Liefs, Martine

Nancy B. zei

Ik vind je schilderijlijst erg mooi geworden met het gaas erachter. Je kan er ook mooi foto's aan doen.
Groetjes, Nancy

Agnes zei

Leuk geworden Hannie! En je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt naar wat je nog meer in de kringloop gescoord hebt.
Lieve groet,
Agnes

Maaike zei

Gaaf istie geworden zeg! Hebben de mensen die bij jou in de straat wonen ook iets te genieten ;)
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

http://truutske.blogspot.com zei

Hij is echt super geworden.
Zo'n leuk idee om hem met gaas te bespannen.
Hier kun je werkelijk veel kanten mee op.
Ben benieuwd naar je volgende brocante vondsten.
Fijn weekend, Trudie.

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Leuk geworden! En ben benieuwd naar je andere vondsten ;)

Groeten Maaike

Marjonel M zei

Leuk Hannie, ben benieuwd wat je nog meer gevonden hebt bij de kringloop.

Lieve groet, Marjonel

Petra zei

Errruuuggg leuk geworden hoor, mooie lijst ook hoor bofbips. Zoiets vind ik daar nou nooit.
Groetjes Petra.

Danielle zei

Leuk! Ik zag hem al staan, ik dacht al: Hannie gaat stapelen, haha.
Maar je hebt het weer creatief bedacht zeg.

Gerry zei

Heel mooi geworden!

Lieve groet,
Gerry

Willy zei

Mooie lijst Hannie.
Ben benieuwd wat je nog meer voor mooie vondsten hebt gedaan. Helaas heb ik niet zo vaak geluk bij de kringkoop bij ons in de buurt.
Groetjes Willy

Nelleke Hobby zei

Erg leuk gedaan Hannie.
Hoop dat je je handen niet te veel beschadigd hebt met het kippengaas.
Plaatsje zoeken voor dat "geval" is je gelukt hoor.
Ik herken dat wel ben je helemaal weg van iets en dan is het klaar dan klopt het niet met wat je in je hoofd had... Maar het komt toch altijd weer goed!!!
Nou fijne dag nog.
Groetjes,
Nelleke
http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl/

Home and Lifestyle zei

Wat is de lijst mooi geworden! Van buiten af zal het achter het raam een mooi gezicht zijn, het ziet er heel sfeervol uit. En je bent bij de kringloop met al dat brocante vast niet met lege handen naar buiten gekomen :-)!

Lieve groet, Ingrid

Blomkje en Wenje zei

Wauw, Hannie! Wat heb je er een beauty van gemaakt! Prachtig, hoor!

Fijne avond

Groetjes, Pietrik

Pleuntje zei

O wat leuk, zo'n lijst staat hoog op mijn verlanglijst en
hier geen kringloop met zoveel mooie keus zoals brocante. Je bent een bofkont en je weet me wel nieuwsgierig te maken. X

cindy 'wonenmeteenhart" zei

wat een heerlijke winkel is dat zeg zoveel mooi spul!!!

gaaf je lijst

gr cindy

Anita r zei

Ik vind hem wel mooi geworden.

gr. Anita

Jolanda zei

Hello,

Erg leuk!!
Een paar maanden geleden deed ik dit met een hoor!
Inmiddels al veel van verkocht in de winkel!!

Fijne avond lieve groet,

Jolanda