vrijdag 22 februari 2013

Geniet momentjes....

Zoals jullie
weten was ik 
de afgelopen
week jarig.

Ik vind het altijd 
leuk
om mijn vriendinnen
iets mee te geven..

Eén van mijn liefdes-talen 
is 
kadootjes geven :)

(ik heb hier wel eens een post over geschreven,
bron: de 5 talen van de liefde van Gary Chapman)

Ik ging dus creatief 
aan de slag,
want het moet wel iets zijn
waar ik zelf mijn liefde in kwijt kan  :)


Bij Marieke kwam 
ik dit leuke idee
tegen..

na een mailtje heen en weer
mocht ik het idee
van haar gebruiken!


Een geniet momentjes pot!

Het is de bedoeling 
dat je je 1 x per dag of per week,
  bewust bent
van de geniet momentjes in
 je leven.

Dit momentje schrijf 
je op een papiertje,
dit vouw je op
en stop je in het potje.

Op oudejaarsdag
open je het potje
en lees je de geniet momentjes
van het afgelopen jaar ...

en 
hopelijk
verwonder je je, ben je dankbaar
en wordt je je bewust
hoeveel dingen er waren om van te genieten..

Kleine dingen,
zoals de geur van 
schoon beddengoed!

Of 
grote dingen
zoals
een heerlijke voorjaarsdag!









Welk 
geniet-momentje
 stop jij 
vandaag
  in de pot?


Fijn weekend,

♥♥♥
Hannie


Wil je het idee ook gebruiken?
Stuur me maar een mailtje
en ik stuur je de teksten..







27 opmerkingen:

Indruk zei

Inderdaad goed om eens bij dat soort dingen stil te staan. Mijn genietmomentje vandaag? vanochtend toen mijn dochtertjes bij ons in bed kropen omdat de vakantie is begonnen. Heerlijk! Lieve groet, Pascale

Gerry zei

Wat een prachtig idee Hannie! Ook heel leuk een cadeautje mee te geven naar huis aan je vriendinnen.
Ik wens je een mooi weekend!

Lieve groet,
Gerry

Grietje zei

Wat een leuk idee Hannie om je gasten zo'n leuk kadootje mee te geven...en ook nog zo'n leuk kadootje.

Prettig weekend,
Groetjes Grietje

Home and Lifestyle zei

Erg lief om je vriendinnen een cadeautje mee te geven, ze zullen er vast heel blij mee geweest zijn!

Fijn weekend!!! Lieve groet, Ingrid

Petra Beckers zei

Dit is een heel mooi kado. Zeker, omdat het de mensen aan het denken zet, om blij te zijn met de kleinste dingen, om te zien hoe rijk je eigenlijk bent! Dit is eigenlijk een heel goede remedie voor mensen die door alle negatieve reacties over de crisis helemaal down worden: een knuffel hoeft niets te kosten en is toch zooo fijn!
Liefs, Peetje

Jolanda zei

Hoi,

Wat leuk bedacht!!

Fijn weekend,

Jolanda

Pleuntje zei

Ja wat een mooi idee hè. Afgelopen jaar hadden wij ook zo'n pot. En ondanks dat we een heel zwaar jaar hebben gehad, kwamen er toch nog heel wat mooie momenten terug op oudejaarsdag. Iets om dankbaar voor te zijn. En leuk ook om iets mee te geven aan je vriendinnen.Je bent sowieso een warme lieve vrouw.
Ik wens je een mooi weekend. X

Petra zei

Ja ik had het al gelezen en ik vind het een onwijs leuk idee. En een nog leuker idee om het te gaan maken voor een paar lieve vriendinnen van mijn. Als ik er meer over wil weten mail ik je ga eens kijken hoever ikzelf kom.
Gezellig weekend, groetjes Petra.

Marjonel M zei

Leuk idee zeg!

Fijn weekend
Liefs, Marjonel

Eefies day zei

Wat lief Hannie om zo iets persoonlijks te doen, je geeft een mooi stukje liefde mee...heerlijk om daar samen met vriendinnen ook van te genieten
Geven aan anderen en delen met anderen, daar word je zelf vrolijk van en het geeft een goed gevoel....hou die geluksmomentjes vast, doe ik ook...wat zijn we rijk als we kijken naar onze zegeningen..ik tel ze niet altijd één voor één...maar probeer het wel.

Mooi weekend Hannie en een lieve groet jouw kant op,
Eefie

Linda zei

Wat een mooi gebaar, leuk voor je vriendinnen, die verrassingstasjes!
Het geeft voor jezelf ook een goed gevoel als je iets weggeeft!
Fijn weekend, Linda

jacqueline zei

heb even een paar posten gemist van je....gefeliciteerd nog hoor! En wat een leuk idee zeg! je hebt ze er vast een groot plezier mee gedaan!~En ook zo leuk ingepakt! feestje dus! Fijn weekend! jacqueline

Willy zei

Wat lief en leuk om dat aan je vriendinnen te geven.
Zo hebben zij al een eerste geniet-momentje binnen.
Prettig weekend, Willy

het Moonhuis Monica zei

Echt heel erg leuk Hannie, zo word je alleen maar bewuster om juist te genieten van die kleine dingen, zo ligt nu op dit moment Coco (onze puppy van 5 maanden)heerlijk op mijn schoot te slapen en ziet eruit om op te vreten hihi
Een fijn weekend!!

Liefs Monica

Verie -Vestywo- zei

Ontzettend leuke post! Heerlijk creatief bezig geweest voor je vriendinnen! Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag nog en lieve-groetjes, Verie

Corry zei

Wat lief om je vriendinnen dit mee te geven
En nog van harte gefeliciteerd
Wat een leuke blog heb jij, ben je gaan volgen, dar wordt heerlijk genieten van je blog.
Kom je ook even op mijn blog kijken en evetueel volgen?
Groetjes Corry

Juliëtte zei

Wat een leuk en origineel cadeau!
Mijn geluk momentje was het voorjaar gezang van de vogeltjes!

Liefs, Juliëtte

Hann¥ zei

Wat een lieverd ben je toch om dit je vriendinnen cadeau te doen Hannie.....
Vind de gedachten erachter ook erg mooi...
Ik ga je een mail sturen want vind het ook wel een erg mooi idee...

Fijn weekend!
Lieve groetjes,
Hanny

little red home zei

Hoi Hannie, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een leuk idee zo'n pot met genietmomentjes, ik ga je binnenkort een mailtje sturen.
Mijn genietmomentje vandaag was dat de koorts een graad gezakt was (ik lig namelijk al vanaf woensdag met flinke koorts en griep op bed).
Weer een dagje dichter bij herstel!
Fijn weekend verder.
Groetjes, Anne-Marie

Huis in de Provence zei

Wat ontzettend leuk en hoe creatief!!
Ik heb zou heel graag de teksten willen dus stuur je een mailtje.
Fijn weekend. Gr. Mirjam

Sot en tof zei

Wat prachtig gemaakt zeg! Superleuk idee.
Ook leuk om zo weer even bewst te worden van de kleine dingen in het leven.

groetjes Sot & Tof

Nancy B. zei

Eerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik vind het idee van de genietpotjes wel heel erg leuk. Ik krijg in mei een aantal dinnen op bezoek uit alle delen van het land en ik vind dit eigenlijk wel een heel gaaf idee. Wil je me de teksten sturen op n.blaauwgeers@ziggo.nl
Alvast bedankt en nog een hele fijne zondag. Groetjes, Nancy

Judiths-creablog zei

Wat een leuk idee Hannie om zulke cadeautjes te geven!!! Leuk om op deze manier weer even bewust te worden van de kleine dingen in het leven.

Fijne zondag!

Groetjes Judith

Marion Zimmermann zei

Hoi Hannie, wat is dit toch een heel leuk idee. Ik was er aan het denken of dit ook iets voor mijn dochters verjaardag zou zijn? Die kids knutselen ontzettend graag en was misschien ook iets voor hun. Zou ik van jou de teksten mogen hebben? Echt super dit idee. Mijn emsil is marion.vleugels@gmail.com
Bedankt alvast en ga zo door met je mooie site.

Helena zei

Het is erg leuk om te krijgen!! (en niet eens op je verjaardag!) De eerste briefjes gaan er deze week in! Dankjewel Lieve Hannie!!
fijne vakantieweek!

Miranda zei

Wat zullen je vriendinnen blij zijn geweest met dit lieve kadootje!

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

Marieke zei

Hoi Hannie,
Wat zijn ze mooi geworden!!!!
En zo leuk dat je mij nog even noemt in je post.
Vonden je vriendinnen het leuk?
En wat leuk en mooi om al die reacties te lezen.
Gaaf om te lezen dat dit idee zich gaat verspreiden. Laten we samen de wereld een beetje mooier maken.
Lieve groet,
Marieke