zaterdag 19 januari 2013

' warm ' winter weer :)

Om in de originele 
www's
te blijven,

(zie vorige post)

deze titel!

Warm winter weer..

en dat warm
betekend in dit geval niet de temperatuur..
maar: 

de warmte van samen buiten zijn 
en
de warmte als je binnen komt uit de koude buitenlucht 
en
je warmt bij de kachel met een mok chocolademelk!


Gistermiddag werden hier de schaatsen uit het vet gehaald..
helaas bleef de ijsbaan nog dicht 
en de slootjes in de polder wilde ik nog niet proberen...

Maar vandaag
trokken we toch met het gezin 
naar de polder om te genieten 
van de natuur.
en
om het natuurijs op te gaan!

Geniet je mee??



Soms kraakte het ijs nog erg..



vogel sporen..



Schaatsen verleer je nooit!


Het was heerlijk,

gelukkig was er warme koffie en chocomelk..
om warm te worden..
het was wel koud
brrr..


Een fijne week 
voor jullie 
allemaal!

Lieve groetjes,
Hannie ♥



28 opmerkingen:

Maaike zei

Heerlijk, zo buiten zijn! Wat een mooie plaatjes zeg! En daarna lekker warm worden bij de kachel..
Fijne avond!
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Nelleke Hobby zei

Vandaag was het meer Winderig Winter Weer....
Wat was het koud vanmiddag maar wel erg mooi zo met de zon.
Heerlijk hoor schaatsen ik weet alleen niet of het er voor mij van gaat komen...
Groetjes,
Nelleke

Willy zei

O, wat heerlijk dat je bij jullie al kan schaatsen. M'n kinderen en ik houden er ook zo van. Mijn man (helaas) niet, ja op de bank als het op tv is ;-))
Prettig weekend, Willy

Eefies day zei

Niets is lekkerder dan erop uit...en zo buiten zijn maakt je helemaal warm, mooi op het ijs en die vogelsporen...er is van alles te zien.
Wij zijn vandaag naar het noorden vertrokken en hebben het ijskou...brr, van de wind, maar o wat was het mooi om al die schaatsende mensen te zien en de bevroren meren en zelf het ijs op..geweldig dat Nederland zo geniet...

Warme Winter Wensen terug....
Eefie

Huis in de Provence zei

Ooohh, wat heerlijk schaatsen...dat kan hier helaas niet, ook al was het wel echt koud afgelopen week. Geniet nog lekker van het ijs en de winter, voordat je het weet is het voorjaar :-). Gr. Mirjam

Passione Helena zei

Echte Hollandse Winterplaatjes..geweldige beelden! Wat een heerlijke middag hebben jullie gehad! Dit is toch op en top genieten..

Fijn weekend!

Lieve groetjes, Helena

Petra zei

Oohhh helemaal leuk, en ja koud dat is het wel maar des te lekkerder smaakt de chocomelk. Zelf schaats ik niet meer, twee maal knie uit de kom niet door schaatsen hoor maar ik durf niet meer zo jammer. Maar een lekkere wandeling met dit weer sla ik ook niet af heerlijk. Lief zegt altij er is geen slecht weer er is alleen slechte kleding en daar zit wat in denk ik. Genieten hoor, prachtige foto's wat is Nederland toch mooi. Geniet van je weekend, groetjes Petra.

Martine zei

Hier hebben ze ook geschaatst op de slootjes en de wetering. Ik zag er vandaag zelfs al op de Giessen schaatsen, maar dat lijkt me wel heel erg gevaarlijk. Laat het eerst nog maar een paar nachten vriezen.
Fijn weekend, liefs Martine

Jedidja zei

O, leuk Hannie ... deze blog. Hier bleef de ijsbaan ook dicht vanwege wakken. Jammer! Hoe maak je toch die leuke collages?

♥Xanne & Vinny zei

Hey Hannie koud is het zeker. Lekker koud en gezond weer. Ik durf zelf niet het ijs op met de kids... met de slee zijn ze wel geweest natuurlijk. Mijn man had in de achtertuin een schaatsbaan gemaakt voor de kinderen. Heb er een post over gemaakt op mijn blog... maar ja niets gaat natuurlijk boven echt natuur ijs. Mooie beelden hoor.

Liefs Xanne

Gerry zei

Ik heb genoten!

Lieve groet,
Gerry

bij ELZ zei

Oh deze www is ook zo leuk! Wat zullen jullie genoten hebben! Prachtige foto's! Liefs Lindy

Home and Lifestyle zei

Het was vandaag inderdaad flink koud, ik vind het nogal stoer dat jullie toch het ijs op zijn gegaan!

Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

Marjonel M zei

Koud was het zeker vandaag, mooie foto's heb je gemaakt,

groet, Marjonel

Pleuntje zei

Prachtige foto's, ze geven me een warm gevoel van genietende mensen. Ik schaats niet maar een stevige wandeling met dit weer zit er wel in. X

Hann¥ zei

Wat heerlijk Hannie schaatsen en wat een mooie foto's heb je genomen zeg....
Fijn weekend!
Lieve groetjes,
Hanny

Nancy B. zei

Gezellig om met je hele gezin te schaatsen. Bij ons schaatst alleen de jongste. Ik heb 3 jaar geleden mijn pols gebroken en heb gelijk mijn schaatsen verkocht.
Fijne zondag en veel schaatsplezier! Groetjes, Nancy

Homemade Home zei

Heerlijke winter plaatjes Hanny!!
Maar wat was het koud hé.
Fijn dat jullie toch nog konden schaatsen.
Hier kan het helaas nog niet.
Fijne dag lieve groet Nelly

Sarina zei

Heel veel plezier, met het schaatsen en genieten.
Lieve groetjes,

Sarina

Blomkje en Wenje zei

Alhoewel ik naar het voorjaar verlang, vind ik dit winterweer ook wel fijn. Hier nog geen sneeuw gevallen, dus het is gewoon heel erg koud.

Een fijne zondag!

Groetjes, Pietrik

Kom Achterom zei

Heerlijk genieten zeg! Zo op de schaats. Wij zijn er gister ook op uit geweest maar koud is het wel
Yolanda

theeleuten zei

Mooie plaatjes, maar ik vind het wel erg koud nu,tenminste de gevoelstemperatuur....brrr....Ik blijf lekker binnen,kachel aan,kopje thee...mmm dat is beter.

Gezellige week, groetjes Evelien

Miranda zei

Ondanks de kou toch het ijs op... hier ging man- en dochterlief ook op pad, terwijl ik een wandeling met de hond heb gemaakt. Nu genieten van een kopje thee voor de kachel.

Fijne dag. Lieve groet, Miranda

Juliëtte zei

Heerlijk!
Echte Nederlandse ijspret!

Ik wens je een fijne week!

Liefs, Juliëtte

huis tjokvol zei

ooo heerlijke foto,s,hier is de ijsbaan ook nog dicht,maar morgen gaan ze met school schaatsen dus dan zal die wel los gaan.

Alie zei

Zo gezellig hè?? Wij werden als kleine kinderen ook al op de schaatsen gezet, want pa was echt een schaatsfan. Toch ben ik niet meer zo'n held. Ben bang dat ik val en dan houdt hier alles op. Fijne week, Alie

http://truutske.blogspot.com zei

Ja heerlijk joh. Echt zo'n Hollandse winterse dag. Schaatsen, warme chocolademelk rode konen van de kou en de gezelligheid van zo'n dag.
Dan vandaag een heerlijke zuurkooltaart en zo kunnen we straks de winter van 2013 weer herinneren.
Wens je een warme avond toe. liefs, Trudie.

Krek wak wou zei

Ik heb zeker meegenoten van je winterse plaatjes! Wat mooi de vogelsporen in de sneeuw!
Fijne avond!
x Nicole