maandag 1 oktober 2012

Herfsttijd in huis....



Wat gaan de weken toch snel
als 
je altijd wel wat te
doen hebt!

Zoals in de vorige post beloofd
nog 
een paar hoekjes
in ons huis...



Opa is er ook,
zien jullie zijn pet hangen
 aan de kapstok?  






Op de tafel 
maakte ik een stilleven met 
een gedroogde hortensia ,
in een oude Regout schaal.













De kleur van deze hortensia blijft prachtig,
want ik droogde de bloem verleden jaar al!




De agenda vult zich alweer snel
na de vakantie..
soms geeft dit een vervelend
druk gevoel!

De ontspanning van de vakantie
lijkt zo snel
te verdwijnen..
Jammer!

Ik probeer bewuster
met de tijd om te gaan!

Maar het blijft een valkuil..
waar ik snel in terug val..




Neem tijd om te genieten van de kleine dingen deze week,

van de zon 
die heel soms nog even schijnt,
van die grote spinnen
 in hun wonderlijk geweven webben,
van de warmte in huis,
van een glimlach
van iemand die je tegen komt..

Genieten kun je leren...
als je er maar voor open staat!

Lieve groetjes,
Hannie







24 opmerkingen:

sabine zei

Genieten moeten we zeker van alle kleine dingen.Soms is een glimlach al genoeg om je dag weer goed te maken. Je foto's zijn schitterend en je hortensia is ook nog heel mooi.Liefs sabine

Home and Lifestyle zei

Hier staat een soortgelijke hortensia op een vaasje met dezelfde kleur, ik hoop dat deze bloem net zo lang mooi blijft als die van jou. Mooie hoekjes heb je gemaakt, het is er nu echt de tijd voor nu we weer meer binnen zijn.

Hier hebben we hetzelfde probleem, vooral in de weekenden hollen we vaak van het een naar het ander terwijl het weekend juist ook bedoeld is om bij te komen. Gelukkig lijkt aankomend weekend (nog) rustig...

Een fijne dag!! Lieve groet, Ingrid

Lisette zei

Zeker weten, probeer te genieten! Soms moet je dat weer even "leren" ;-) gelukkig is het bijna herfstvakantie!

Het zijn weer mooie, sfeervolle foto's!

Pleuntje zei

ook als je veel tijd hebt, lijkt de tijd zich altijd te vullen,
maar genieten van kleine dingen mag je inderdaad niet vergeten. Lijkt me heerlijk om in jouw huiskamer te zitten op de bank met een kopje thee en dan al genietend van al het moois een beetje mijmeren en de tijd te vergeten. X

saskia zei

mooi gesproken hannie want zo is het :)
leuk die pet van opa aan de kapstok.
en die hortensia is inderdaad erg mooi gebleven zeg op de foto lijkt hij net geplukt.
mooie sfeer hoekjes hoor .

grtjs saskia

Judith zei

Tja Hannie, die vakantie... we leven er zo lang naartoe, maar voor je het weet is het weer voorbij en zelfs alweer oktober!

Van spinnen kan ik echt NIET genieten hoor, zeker niet in huis... ben als de dood voor die dingen haha

Groetjes X

THE BLACK BARN zei

WAT IS HET LEKKER GEZELLIG BIJ JOU IN HUIS!

MOOIE SFEER PLAATJES EN MOOIE SPULLEN.
TOP HOOR!

FIJNE DAG,

MIRANDA

Crea Annemieke zei

Goedenmorgen Hannie,

Heel gezellig weer de herfsttijd... je weet het goed in woord en beeld uit te dragen!
Super foto's.

Mooie dag en hartelijks van CREA ANNEMIEKE

Jolanda zei

Hoi,

Leuke hoekjes!
De oude beer blijft leuk!
Wens je een heerlijke week lieve groet,

Jolanda

Homemade Home zei

Prachtige warme sfeerhoekjes heb je weer gemaakt Hannie.
Ja, dat vakantie gevoel is idd zo weer vergeten.
Ene ja, genieten van de kleine dingen, dat is heel belangrijk.
Fijne dag lieve groet Nelly.

Anita zei

Wat een gezellige sfeertje :-)
Laat de herfst maar komen hihi
Nooit vergeten te GENIETEN het zit vaak in kleine momentjes. Zo belangrijk ...
Fijne dag Hannie !!! Groetjezz lfs mij

Gerry zei

Met die laatste zinnen ben ik het Helemaal mee eens, Hannie! Als je je ogen open hebt en aandacht hebt, zie je heel veel. En je bezigheden moeten niet een druk worden, dan heb je teveel.
Maar je hebt prachtige sfeerhoekjes gemaakt, ik hoop dat je daar ook weer je ontspanning vindt.
En dat je de pet van opa in ere houdt, vind ik heel mooi!
Een mooie dag verder!

Lieve groet,
Gerry

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

zoals je zegt genieten kan je leren ...prachtige plaatjes ....daar geniete ik dan weer van hahahaha en hortensia's blijven mooi waneer ook en hoe maak niet uit .... wens je een fijne week lieve groet rosita

Thuis bij Tjits zei

er valt inderdaad zoveel te zien en te genieten, als je het maar ziet! en in dit jaargetijde valt er heel veel te zien en te genieten! prachtige kleur je hortensia en een mooi stilleven.. net als de pet van opa..

lieve groet, Tjits

Oude lappen zei

Wat heb je dat mooi verwoord zeg. De kleur van de hortensia is prachtig, ik heb dezelfde kleur nog in de tuin staan.
Liefs Liliane

Eefies day zei

Mooie hoekjes Hannie, dat zijn toch ook genietmomentjes dat je in je eigen huis die heerlijke sfeer neer kunt zetten.
En ja tijd bewaken, ik voel me soms schuldig omdat je voor de belangrijkste dingen in je leven geen tijd schijnt te hebben..daar ga ik ook wat aan doen.
Je laatste woorden neem ik mee.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Gezellige hoekjes!

Ik doe ook hard mijn best om bewust met mijn tijd m te gaan! Maar lastig is het wel!

Groeten Maaike

Anoniem zei

Ha Hannie,
Wat heb je dat prachtig verwoord. Ik herken mij daar helemaal in.
Ook deze keer weer een schitterende blog, ga zo door. En geniet van de dingen die op je pad komen!!
Groetjes Maartje

Het Landjuweeltje zei

Opa's pet brengt hier herinneringen naar boven.. Mijn lievelings opa met zn pet.. Wat was ie lief! Hier hangt ie ook aan de kapstok.
Ziet er heel gezellig uit allemaal!
Gr. het Landjuweeltje

Miranda zei

Wat een sfeervolle hoekjes heb je in huis! Dat zijn ook van die kleine dingen waar je zo van kunt genieten.

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

bij ELZ zei

Mooie woorden Hannie! En wat heb je weer ontzettend gezellige sfeerplaatjes! Echt genieten! Je hortensia is ook prachtig.

Liefs Lindy

Lydia zei

Wat een heerlijk sfeertje in je huis, daar moet je zeker van genieten. Maarre.. genieten van spinnen en webben.. daarvoor moet ik denk ik nog heel lang doorleren ;)

Fijn weekend!
Lydia

Flower Dots and more zei

Wat een mooi sfeertje! Echt enorm gezellig! Ik ga je volgen hoor.
Groetjes Elisah.

Mariz zei

Hallo,

Volg je blog al een tijdje, want vind je interieur echt prachtig. Wij zijn onlangs begonnen met verbouwen, en ook komt er een nieuwe keuken en een pvc-vloer (bevalt dat?). Nu ben ik op zoek naar een kleur grijs voor op de muur, en heb subtle grey laten mengen, maar die vind ik te donker. Kan het zijn dat jij gentle grey op de muur hebt? En bevalt Ral 9010 goed op de kozijnen?
Hoor het graag van je!


Vriendelijke groet,
Mariz