maandag 10 september 2012

Streek gewoonte...

SEPTEMBER...

betekend voor de Alblasserwaard,
waar ik al 15 jaar woon,
feestweken!

In verschillende dorpen:

verlichte tuinen,
thema straten,
en als hoogtepunt op de Giessen:

de Gondelvaart!

Afgelopen week
was het zover!

Een impressie van de sfeer 
en de creativiteit..
van onze buurtbewoners.






Wij hebben genoten van de mooie en originele tuinen!!!

De Gondelvaart:

Op grote pontons uit Zaandam
worden de mooiste creatie's gebouwd
door buurtverenigingen, het  brandweerkorps,
het muziekkorps, bedrijven..

Iedereen mag meedoen!

s' Avonds vaart deze tocht langs op de Giessen,
prachtig verlicht!

een feeëriek schouwspel...

Zo kwam er een fabriek langs, een piratenschip,
een straatje uit de jaren 60,
een saloon..

Wij hebben genoten!



beelden van: www.gondelvaart.nl

Geniet van een mooie week!

lieve groetjes,
Hannie





17 opmerkingen:

Martine zei

Het zag er dit jaar weer erg mooi uit. Vooral het piratenschip. De KLM vond ik ook leuk, maar dat is, omdat ik ze persoonlijk ken.
Groetjes vanuit een dorpje aan de Giessen, Martine

Elizabeth zei

leuk zeg... er was heel veel te doen zaterdag.. En wat een prachtig weer he

Gerry zei

Prachtig zo'n streekfeest! Ziet er feestelijk uit!
Geniet van een mooie dag!

Lieve groet,
Gerry

Home and Lifestyle zei

Wat een bijzonder evenement, kan goed begrijpen dat je daar erg van genoten hebt!

Lieve groet, Ingrid

huis tjokvol zei

prachtige foto,s.een fijne feest week daar.

Hannekie zei

oo leuk..dat is toch het leukste van het einde van de zomer..al die leuke feesten..alhoewel kampen hier naar mijn mening niet echt aan meedoet hoor..nooit eens wat nieuws..jammer...bij jullie ziet het er in ieder geval heel gezellig uit
liefs hannie

Petra zei

Leuk zeg z'n doprsfeest is altijd gezellig. En zo'n gondelvaart hebben ze bij ons in de buurt ook onder Alkmaar ik meen Koedijk wij zijn daar ook wel eens geweest, het nadeel is altijd dat het zo druk is overal en dan vind ik het al weer veel minder leuk. Maar aan je foto's te zien een leuke sfeer hoor.

Groetjes Petra.

Nancy B. zei

Dat ziet er ontzettend gezellig uit.mleuk die streekgewoontes. Dat moet je in ere houden.
Groetjes, Nancy

Eefies day zei

Wat iet dit er mooi uit Hannie, een dorp helemaal in sfeer en dan allemaal meedoen om de mooiste tuin of de prachtige boot te laten zien...
Genieten is dat zeker!!!


Lieve groetjes,
♥Eefie

Maranja.since1964, Korenbloemstraat 20 Papendrecht zei

ben ook een aantal keer naar de gondelvaart geweest, is zo leuk!!!!

Groetjes anja

Judith zei

Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik kan me voorstellen dat je ervan genoten hebt! Die gondelvaart lijkt me erg leuk.

Groetjes X

Lydia zei

Dat ziet er leuk uit zeg, het is niet eens ver hier vandaan, maar ik ben er nog nooit geweest. Wist zelfs niet van het bestaan...
Groetjes,
Lydia

Hannie zei

Wat een gezelligheid daar bij jullie in het dorp!! Ik begrijp het helemaal dat je genoten hebt.....Alleen die gondelvaart is al geweldig!

Elly's kleine idylle zei

Ohhh, wat ziet het er leuk uit en ik kan mij heel goed voorstellen dat jullie hebben genoten.mooie afsluiter van het zomerseizoen...Maar wat leuk dat de hele dorp hier aan mee doet het lijkt mij super gezellig om zo samen bezig te zijn en dan ook nog zo'n mooie resultaat !!!!!.
lieve groet.Elly

Onder de knotwilg zei

Wat zag het er weer mooi uit! 't Is al weer heel wat jaren geleden dat ik er geweest ben, maar ik weet nog goed dat ik het zó mooi vond...

Maranja.since1964, Korenbloemstraat 20 Papendrecht zei

ben vandaag nog even bij je vriendin in de kringloopwinkel geweest! Gezellig gekletst en tips over en weer gedeeld.
leuke ideeen van elkaar op gedaan.

Groetjes anja

Miranda zei

Het hele dorp in feeststemming! Het ziet er allemaal erg gezellig uit.

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda