dinsdag 26 juni 2012

Brocante..

Deze week
heeft mijn favoriete kringloopwinkel
in Sliedrecht
heel veel brocante te koop!

Ik was er al vroeg bij
en kocht er leuke spullen!


Emaille kan en blaker
oude servetten
borsteltje met hoog brocante gehalte ;)

de kleine wekker
oude zwarte perforator





eindelijk een set van twee!





Verder kocht ik nog
 een oude
linnenkastdeur met raampjes,
en een
grote witte houten platte kist,

maar die ga ik deze week nog ophalen!
dus nog geen foto's!

Ze vullen nog aan deze week,
dus ben je in de buurt..
het is de moeite waard!

Zoals jullie hebben gelezen in mijn vorige post
ben ik met de trap bezig..

Het plan was:

Eén traptrede per dag kaal maken van lijm.

 maar ik ben er achter gekomen dat dat niets voor mij is!
duurt te lang

Nu, na drie dagen hard werken
 is de trap helemaal kaal
en klaar voor de grondverf ;))

ik voel wel al mijn spieren en ben een beetje moe;(


Zie je het verschil?
Wat een klus, phoe!!

Fijne week,
groetjes Hannie



Ps: super al meer dan 200 volgers..

Van harte welkom in Huize Kipkakel!

ik ga hard nadenken over een give away!





31 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Daar had ik best dicht bij in de buurt willen wonen...wat heb je veel mooie spulletjes gescoord! Je schoenmallen zijn ook geweldig, ik heb er ook twee paar van in huis en vind het nog steeds een aanwinst!

Geniet van je aankopen! Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Nou.....jij hebt je best gedaan met de trap wat een klus......en nu even de spieren los......geniet van het mooie weer...liefs Ria...xxx..

justwendy zei

Petje af,wat een klus.
Nu wel ff uitrusten hoor.

Super mooie spulletjes heb je op de kop getikt.

groetjes wendy

Vlijtige Lies zei

Zo wat heb je weer mooie dingen gek(z)ocht! Ik woon er bijna naast en kom er zelden. Toch eens vaker gaan kijken in Sliedrecht. Al staat mijn huis al behoorlijk vol(en de zolder ook!)Veel plezier met je nieuwe aankopen,gr. uit de polder.

Thuis bij Tjits zei

wat een mooie schatten heb je weer verzameld!! en die trapklus.. ik weet er ondertussen alles van.. ik ben ook druk bezig geweest met deze klus bij onze zoon en schoondochter.. petje af dat je de trap al helemaal kaal hebt!!

lieve groetjes, Tjits

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Wat super leuk bij jullie kringloop! De trap heb je hard aaan gewerkt! wij hebben vorig jaar hetzelfde gedaan ;) Wat een werk!
Ben benieuwd hoe het gaat worden!

Groetjes Maaike

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige vondsten zeg daar kan je pas van genieten eg wellll ...tja het is een werk zo trap weet er alles van ...ben benieuwd hoe hij gaat worden .... fijne week lieve groet rosita

Martine zei

wat een leuke dingen heb je er gekocht. Ik was er vorige week, ik zag dat ze langs de trap brocante hadden, maar toen hadden ze niet veel voor mij. Ik zal er deze week nog eens kijken, wie weet scoor ik dan nog iets leuks.
een fijne week,
groetjes Martine

little red home zei

Hoi Hannie, wat heb je weer leuke dingen gevonden! Heerlijk toch, verbouwing klaar ;)en dan lekker de boel decoreren.
Heel veel succes met je trap, het kan niet anders dan dat het een pronkstuk wordt in huis.
Groetjes, Anne-Marie

Anita zei

Nouh ja zeg wát een vondsten voor een kringloopwinkel.
Helaas te ver hier uit de buurt ;-)
Ik vind hier in de buurt bij de kringloop niets bijzonders meer of vis gewoon achter het bekende net. Dát kan natuurlijk ook hihi
Jeetje kan me voorstellen dat je lijf en leden kunt voelen. Wat een klus die trap. Laat je ons ook even het eindresultaat zien !!!
Fijne dag !!! Groetjezz lfs mij

Pleuntje zei

Wat veel werk ! Het is echt een megaklus om al de lijmresten eraf te halen. Dat is dus de reden waarom ik er nooit aan ben begonnen, ha ha . Knap hoor.
En de kringloopvondsten zijn geweldig. Ik kan me voorstellen dat je daar graag naar toe gaat. Het is zeker nog niet ontdekt dat er nog zoveel moois is te vinden.
Ben benieuwd naar de "grote" spullen. X

~~Loraine Living~~ zei

Wat een mooie vondsten...en dat in een kringloopwinkel, leuk hoor!! Het emaille setje is mooi echt bijzonder.
Een klus hoor de trap, dan is een uitstapje naar een kringloopwinkel wel even heerlijk toch...Ben benieuwd naar de andere bijzondere spullen.
Nog een fijne dag, lieve groet Diana

Petra zei

Wat een ijver in huize kakel kip zeg Whauw je trap word prachtig denk ik net als de rest van je huisje het ziet er toppie uit hoor. En je heb leuk gescoord zeg in de kringloop geweldige dingen heb je gekocht geniet er van.

Groetjes Petra.

Maranja.since1964, Korenbloemstraat 20 Papendrecht zei

wat een leuke dingen heb je er gevonden, ben er al een tijdje niet meer geweest.
Zo te zien moet ik er ok gauw weer eens langs!!
Groetjes anja

@Let zei

Meteen gegaan, woon er vlakbij :)
Vlgs mij wonen wij qua dorp naast elkaar ;)
Zag je deur nog staan vlgs mij, echt helemaal leuk!
Kun je je lekker op uitleven...
Ik scoorde 2 oude foto lijstjes, gister op MP een muziekboek, 1x raden wat er in die oude lijstjes gaat?

Succes met je trap!

Groetjes, @Let

Wonen aan boord zei

Oeh woonde ik nou maar bij je om de hoek.. dan was ik zeker met je mee gegaan naar de kringloop wat heb je een prachtige spulletjes op de kop getikt zeg.. Ben erg benieuwd naar je kast en kist! Geniet van je aankopen en succes met je grote klus!

lieve groet,
Alberta

Mirjam zei

Hallo Hannie,
Wat heb je leuke spullen gevonden bij je in de kringloopwinkel. Heerlijk als er zo van alles naar je zin te vinden is...
Een aantal jaar geleden heb ik net zo´n trap helemaal kaal gemaakt. Wat een klus is het om alle lijm te verwijderen. Maar het is het waard geweest, want de trap ik reuze opgeknapt...
Succes met schilderen.
Ik wens je een heel fijne woensdag,
Lieve groet,
Mirjam

Gerry zei

Je hebt mooie dingen gescoord. Kringloop kan zulke mooie dingen hebben.
Kan me voorstellen dat je je een beetje gebroken voelt nu de trap schoon is. Maar wel een lekker gevoel. Nu nog een mooi verfje.
Succes verder!

Lieve groet,
Gerry

Bonjade zei

Goh zeg....wat een gave vondsten.
Daar lig je zeker elke week wel voor de deur?
;)
Enne....goed werk hoor, ben benieuwd naar het vervolg van de trap.

Liefs

Elly's kleine idylle zei

Prachtig vind ik die schoenmallen je hebt trouwens wel hele mooie spullen gekocht zeg.....het is voor mij helaas net iets te ver rijden....Jammer....maar wat een klus zeg die trap !!!
Maar als het net zo mooi wordt als de rest dan wordt het vast en zeker héél mooi....
lieve groet..ELLY.

Hieperdepiep...een feestje! zei

Ohh, wat een mooie spulletjes! Echt heel leuk!! Dus je hebt de trap al kaal, wat een ijverig kippetje ben jij :-)
Groetjes, Corine

oale zei

Ik weet wat dat voor een rotwerkje is, maar wat een lekker gevoel hè als je er dan mee klaar bent. Groetjes Alie

Homemade Home zei

Ik neem mijn petje af voor je, wat een werk zo trap, maar je heb wel eer van je werk.
Wat een leuke dingen heb je bij de kringloop gevonden. Bij ons vind ik maar zelden iets leuks.
Ben benieuwd naar de rest.
Fijne avond groetjes Nelly

Eefies day zei

Je spulletjes zijn heel erg mooi zeg, je hebt echt goed gescoord.
Je trap...wat een doorzetter ben je.... ik ben benieuwd naar de kleur.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Onder de knotwilg zei

Wat een leuke spulletjes heb je weer gevonden! Ik heb manlief beloofd voorlopig niks meer te kopen omdat het al zo vol staat in huis :-(
Wat een werk hé, zo'n trap schoon maken! Petje af hoor! Ik gaf een paar jaar geleden de moed op en liet toch maar vloerbedekking op de trap leggen...

Maranja.since1964, Korenbloemstraat 20 Papendrecht zei

ik ben gelijk gaan kijken nadat ik vanmorgen op je blog gereageerd had.
ben ook heel leuk geslaagd, een leuk kastje, wat emaaille en leuk oud postbakje. Foto,s staan op mn blog.
Ik zag je deurtje nog staan, echt heel leuk, groetjes anja

Miranda zei

Wat een prachtige vondsten; vooral het emaille vind ik geweldig! Een hele klus je trap, maar wat zul je er straks van genieten als het helemaal klaar is.

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

lien zei

Ja, ze zeggen dat je grote klussen altijd moet opdelen in kleine klusjes, zoals 1 tree per dag. Maar als je dan eenmaal de smaak te pakken hebt... fijn dat het zo snel gedaan is! En wta een mooie aankopen.
Ik blijf je blognaam zo leuk vinden!!
Groetjes Carolien

Brocante Doosje zei

Heerlijk.. Rondneuzen in de kringloop! Weer mooie schatten gevonden, en weer een gezellig hoekje erbij. Ben vorige week ook weer eens naar onze kringloop geweest. Heb een geweldige oude koffer gevonden voor een prikkie, ergens in een hoekje verstopt. Maar die ging natuurlijk niet aan mijn oog voorbij;)
Geniet lekker van het heerlijke weer, ben erg benieuwd hoe de trap wordt...
Groetje van t' Doosje

♥Xanne & Vinny zei

Wat een prachtige vonsten.... Leuke kringloop zeg dat heb ik hier nu nooit of ze vragen er een fortuin voor. Je trap schiet lekker op zeg. Ziet er zo ook al stoer uit... maar ja is nog niet af natuurlijk harde werkster!

Liefs Xanne

Lydia zei

Wat een leuke spulletjes heb je gevonden! Heerlijk en inderdaad een mooie set die schoenmallen.
Groetjes, Lydia