donderdag 19 april 2012

Stiekem alvast...

Mijn trouwe volgers weten het..
ik heb een grote zwak voor
Koninginnedag!!

Ik vind het zo feestelijk...
die kleurtjes..
de sfeer...
de beelden..

Dit jaar anders dan andere jaren
een beetje overschaduwd..
voelbaar verdriet...

maar toch:
Koninginnedag!



Ik heb de doos alweer van zolder gehaald
en mijn mooie spullen neer gezet!

en ik geniet,
van deze sfeer..
een paar weekjes per jaar!

Heerlijk!






En jullie?

Hebben jullie ook deze sfeer in huis
of hou je er niet van?

Nog een foto van verleden jaar 
tijdens een stapelpost
 (weten jullie nog??)



Een fijn weekend alvast voor iedereen!
Lieve groetjes,
 Hannie






24 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Op de dag zelf haal ik misschien mijn Wilhelmus-vlaggetje (met muziek) tevoorschijn om mijn jongste te plagen, maar voor de rest zijn er hier weinig oranje accessoires te vinden. De dag zelf vind ik wel erg gezellig hoor...ik kijk die dag op tv ook graag naar prinses M.axima (en prins M.aurits, ook niet verkeerd :)). Daarna gaan we er graag op uit om ergens wat van alle festiviteiten mee te krijgen!

Ik wens je voor die dag alvast heel veel plezier, ik zie dat de voorpret al is begonnen :)!

Lieve groet, Ingrid

BROCANTERIE DERDIJK zei

Ik vind het een hele leuke dag en ga dan ook altijd naar de plaatselijke markt en de dingen die hier allemaal georganiseerd worden. Verder heb ik ook eigenlijk binnen geen oranje accessoires, maar ik moet zeggen dat het er bij jou wel erg leuk uitziet!

Groetjes,
Esther

Ps: Sinds kort staat mijn webwinkel op facebook. Help je mij mee om mijn winkeltje te laten groeien? Klik dan even op 'vind ik leuk' ...daar doe je me een groot plezier mee!
www.facebook.com/brocanteriederdijk

little red home zei

Ziet erg gezellig uit hoor!

Hannie zei

Leuke en mooie spulletjes!
Wij hangen wel in onze tuin de oranje en rood/wit/blauwe vlaggetjes. En ook haal ik vaak oranje viootjes...zal zaterdag gebeuren denk ik. Vind het altijd wel een leuke dag, gaan mneestal naar vrienden, een rommelmarkt bezoeken. Dit jaar naar mn zus en gewoon een gezellig dag van maken.
Het is heel gezellig, zo die spulletjes bij jou, maar in huis doe ik er eigenlijk niet veel aan. Ja...WEL een Oranje-tompoes bij de koffie, mmmm.....

Marieke zei

Lieve Hannie,
Wat een leuk idee!
Wij versieren met ons rijtje altijd onze huizen.
En in huis zie je hier en daar ook wat oranje opduiken.
Maar wat jij doet vind ik wel hééél erg leuk.
Lekker van genieten!
Lieve groeten,
marieke

Petra zei

Jeetje wat een leuke spullen heb jij om mee te decoreren voor koninginnendag SUPER zeg. En ja de dag zelf is leuk kijk altijd naar de t.v. maar verder gaat het niet hoor. Het ziet er erg gezellig uit, ik kan wel wat vrolijke dingen om me heen gebruiken TOPPIE.
Geniet van je weekend, groetjes Petra.

Gerry zei

Het staat heel gezellig Petra! Voor mezelf kom ik meestal niet verder dan oranje tompoucen. En natuurlijk de feestelijkheden op de tv. Maurits en Marylene zijn mijn favouriten.
Ik vier het altijd wel bewust, maar niet met toeters en bellen.
Maar ik vind het prachtig dat je helemaal een speciale koninginnedagdoos hebt.

Lieve groet,
Gerry

sandra zei

Ziet er erg leuk uit!! Wij versieren vooral onszelf, met oranje kleding en accessoires! En natuurlijk de fietsjes van de kids, voor de jaarlijkse fietsenoptocht met koninginnedag samen met de fanfare!!
Ik ben ook echt dol op koninginnedag!!

Groetjes Sandra

Pure & White zei

Wat leuk allemaal! ( al is er niets van oranje in mijn huis te vinden..haha). De sfeer knalt van je foto's af en daar gaat het om toch??
Ik ben ook dol op koninginnedag!
Vooral als de zon schijnt uiteraard, maar als dat niet zo is heeft zo'n dag voor mij toch altijd een feestelijk karakter!

Geniet van het weekend!

groetjes Dineke

Homemade Home zei

Ik vind koninginnedag heel gezellig, maar ik hang alleen de vlag uit.
Je spulletjes zijn ...super..leuk.
Fijn weekend groetjes Nelly

Grietje zei

Dat ziet er erg gezellig en mooi uit.....ikzelf heb niet echt versieringen of zo iets die dag.
Vind het wel altijd een leuke dag....lekker over de markten struinen en hopen op nieuwe (oude) vondsten.

Prettige dag verder,
Groetjes Grietje

huis tjokvol zei

wat leuk,nee ik heb niks oranje maar ik vind koninginnedag altijd wel heel erg gezellig,daar hebben we wel veel zin in

petra zei

Wat ziet het er bij jou gezellig uit zeg!!
Ik doe dat eigenlijk nooit.
Maar nu ik dit zie.....
De dag zelf vinden wij ook altijd heel gezellig en feestelijk.
We halen vaak oranje gebak MMM!!
En gaan ergens naar iets leuks toe..Markten of iets!!


Groetjes Petra

Miranda zei

Gezellig sfeertje bij jou thuis! Hier geen versieringen, maar verheug mij al wel op de vrijmarkt ;)

Fijn weekend. Groeten, Miranda

Onder de knotwilg zei

Ja, ik weet het nog van vorig jaar van je foto's! Ik vond het toen zo'n leuk idee om binnen in huis er mee te versieren, had er nog nooit aan gedacht! Maar eerlijk gezegd heb ik nu nog niets oranje-achtig staan...
Toch nog even gaan snuffelen op zolder :-)

Mirjam zei

Hallo Hannie,
Ik heb helemaal geen oranje spulletjes in huis, maar ik hou wel van koninginnedag en alle oranje tradities hoor. Gezellige dag, meestal met een koninginnedagmarkt om lekker te struinen. En dan de tv-beelden van het bezoek van de koninklijke familie, die mag ik graag kijken. Jammergenoeg ben ik dit jaar aan het werk, dus geen markt voor mij dit jaar, maar op de woning zal vast de tv wel aangaan voor de liefhebbers, zoals ik zelf...
Ik wens je een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

quiltingmieke zei

piep

als belgische ken ik het niet....
maar zie wel elk jaar dat jullie ervan genieten

knuf mieke

Eefies day zei

Ik was vanmiddag in Veenendaal waar ze dit jaar komt, alles al Oranje en dan komen de kriebels wel hoor...maar ik vind het ook dubbel,
groot verdriet en aan de andere kant Koningin voor het Vaderland, een zware taak.
En ja hier is ook wel oranje te zien hoor, ik geniet er altijd van, even een stil hoekje, de sfeer is zo leuk.

Fijn weekend,
♥eefie

~~Loraine Living~~ zei

Ik zal je vertellen, wij stonden ieder jaar erg vroeg op om op de koninginnenmarkt te staan!In huis, oranje bosjes bloemen en uiteraard veel oranje tompoezen. Het sfeertje is gewoon gezellig. Je hebt wel een hele leuke verzameling en de lintjes maken het helemaal af!
Geniet van het weekend, lieve groet Diana

Judith zei

De kinderen zijn gewoon naar school omdat wij in Belgie wonen, maar manlief is wel altijd vrij aangezien hij nog steeds in NL werkt. Hier wordt er dit jaar geklusd aan huis, dus ook dit jaar wordt het weer een 'gewone' dag, op een extra lekkere traktatie na misschien:-)

Geniet alvast van de voorpret, ondanks dat die dit jaar een beetje overschaduwd wordt voor jou!

Elly's idylle zei

Wat ziet het er bij jou gezellig uit !!!!! Ja wij gaan al jaren met een stel vrienden koffie drinken met natuurlijk oranjekoek erbij.Daarna brengen wij staande een toost uit op onze koningin met een heerlijk glaasje oranje-bitter.....Daarna gaat ieder zijn eigen weg weer en meestal gaan wij nog even kijken in ons dorp bij de markt......En natuurlijk hangt bij ons de Nederlandse vlag de hele dag te wapperen......
Ik wens je al vast veel plezier..
Lieve groet...ELLY.

Wonen Engelse Stijl zei

Oh, wat leuk! Daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht, dat je ook zo voor Koninginnedag kan decoreren. Inspiratie :D! Ziet er leuk uit. Liefs, Sabine

Thuis bij Tjits zei

wat leuk Hannie! de vlag gaat hier altijd uit en ik haal oranje tompoezen en ik zit natuurlijk voor de buis zo leuk om weer te kijken hoe ze eruit zien:) daarna gaan we er lekker op uit, er is altijd wel iets leuks te vinden om te bekijken of te doen die dag.

lieve groet, Tjits

Hieperdepiep...een feestje! zei

Zo mooi gedaan weer...en zo creatief ook!
Hier komen we vooral in de stemming door de knutselwerkjes en de liedjes van de kinderen.
'n Fijne dag als het zover is...

Groetjes,
Corine