donderdag 26 april 2012

Een creatieve week.....

De week voor de meivakantie...
een drukke, rommelige week!

Twee keer een workshop gegeven
twee keer helpen op school
tassen gepimpt
lampenkapjes geverfd
een dag uit
en nu een flinke dag poetsen..
maar eerst
een post maken ;)


Ik gaf een workshop krans maken
van verse bloemen
voor een kerkelijke vereniging.
Tweeëntwintig dames gingen met een prachtig stuk naar huis.
Iedereen was er erg blij mee,
ik ook!

De eerste keer voor een grote groep,
heb ik genoeg materiaal,kan ik dit wel??
maar het is helemaal goed gekomen!

De avond erna kwamen er nog 4 vriendinnen
en hebben we aan de keukentafel gewerkt.
Het resultaat was weer prachtig!




Ook pimpte ik deze week nog twee lampenkappen.
Ik kocht voor 5,= twee witte lampenkapjes bij de kringloop,
eenmaal thuis vond ik het wit toch niet mooi!

De verfkwast en de muurverf van de woonkamer er bij gepakt.
Twee keer een laag aangebracht met de kwast, prachtig!
Natuurlijk precies de goede kleur bij de muur!

Ik weer blij!


Zie het verschil, wit en grijs!



Heerlijk bijna een week vakantie,
de agenda is nagenoeg leeg!


Ik wens jullie een fijn weekend
en een prachtige Koninginnedag!

s'Morgens moet ik een paar uurtjes werken,
maar daarna lekker genieten!

Enne..misschien ga ik voor werktijd
nog wel even naar de vrijmarkt om 05.30..

Ik kan het niet laten, geloof ik!

Lieve groetjes,
Hannie





27 opmerkingen:

Danielle zei

Knap hoor zo'n workshop geven voor zo'n grote groep. Maar je kan het, zie ik wel!! Wat een mooie krans!
Ook je gepimpte lampenkapjes zijn erg mooi geworden, wat dat soort dingen betreft zou ik bij jou in de leer moeten. Fijne vakantie volgende week, hier is ook een lege agenda, heerlijk!
groetjes DAnielle

elsa zei

Hoi Hannie,

Leuk geworden die kransen. Vriendin P. belde nog of ik ook aan wilde schuiven, had al teveel dingen gisteren.
Geniet van de vakantie en wellicht tot ziens in de speeltuin....

Groet, Elsa

Kom Achterom zei

ooh mooie krans zeg! en je kapjes helemaal goed!
fijne dag en nog wel even rondstruinen hoor! op Koninginnedag!
groetjes
Yolanda

Maranja.since1964 zei

Leuk joh die workshop. mijn collegas vragen ook wel eens of dat ik niet een workshop wil geven maar het lijkt me best een hoop gedoe. Je voorbereiding en inderdaad hoeveel je nodig hebt. Het is bij jou in ieder geval heel goed geslaagd! Leuk die lampjes, zoiets vind ik nou nooit es bij de kringloop. Die beker met 50 erop hebben wij hetzelfde in ons winkeltje, weet jij toevallig ter ere waarvan deze is? Juliana 50 jaar koningin of zo? groetjes Anja

Het stokpaardje zei

Die lampenkapjes zijn mooi geworden. Leuk dat de workshop zo geslaagd is wel spannend zoveel dames tegelijkertijd.
Groetjes Iris

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige krans hoor .... heerlijke he lekker een weekje niets ....teminste nog niet hahahahah je lampen zijn ook prachtige geworden zo kan je zien je maakt zo wer voor weinig geld wat moois ....geniet lekker van je week ...lieve groet rosita

oale zei

Hahaha, dat doe ik ook altijd met kappen die ik niet mooi meer vond. Heb het zomaar een keer geprobeerd en het lukte ook nog. Groetjes Alie (prachtige krans trouwens)

Judith zei

Hier ook nog zo iemand die een lampekap gerust verft met muurverf... Ze laten dan wel minder licht door, maar zolang ze puur voor sfeerverlichting zijn vind ik dat geen probleem! Mooie bloemcreaties, erg romantisch!

Thuis bij Tjits zei

wow een workshop geven voor 22 dames, dat is niet niks, dat heb je knap gedaan en de krans is ook erg mooi!
goede tip van de lampenkapjes, ga ik ook eens proberen, erg leuk!

fijn weekend,
lieve groet, Tjits

Petra zei

Mooie krans, en je lampekapjes helemaal goed toch super hoor. Nooit aangedacht dat je dat eventueel kan verven. Ik ben meer van het weggooien en dan wat nieuws uitzoeken, maar goed idee hoor dank je wel.

Groetjes Petra

♥Xanne & Dre zei

Hey Hannie,

ik vind je lampekapjes heel leuk. Ik heb ook is geprobeerd om een lampekapje te schilderen, maar als ik het licht aandeed zag je dat er door heen schijnen. Was niet zo mooi. Is dat bij jou niet zo dan?

Lieve groetjes Xanne

Miranda zei

Fijn dat de workshop geslaagd is, toch altijd even spannend zo'n eerste keer. Mooi hoor je lampenkappen en inderdaad direct de goede kleur ;)

Fijne dag. Lieve groet, Miranda

Gerry zei

Wat knap om zo'n workshop te geven voor een grote groep. De krans is prachtig geworden!
En je lampjes mogen er ook wezen.
Veel plezier naar de dag van Koninginnedag toe!

Lieve groet,
Gerry

Mirjam zei

Hallo Hannie,
Prachtige bloemstukken en heel mooie lampekappen. Wat ben jij lekker creatief bezig geweest weer..
Ik wens je alvast een heel fijn weekend, we krijgen gelukkig steeds beter weer...
Lieve groet,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

Wat een prachtig bloemstuk heb je gemaakt, geen wonder dat al die dames blij de deur uit gingen!!

Je lampen zijn ook bijzonder geslaagd, als ik het goed begrijp ga je dus gewoon met muurverf over de lampenkap? Ziet er super uit hoor!

Geniet van je Koninginnedag en een fijne week! Lieve groet, Ingrid

Pure & White zei

Gaaf die lampekapjes!

Ik ben niet zo benauwd om wat te verven, maar kapjes met muurverf had ik nog niet bedacht....dusss bedankt voor de tip!!

Fijn weekend!

Dineke

Anita zei

Wow dat is lef hebben voor zo'n grote groep ;-)
Die dames produceren naast hun creatieve bezigheid vermoedelijk ook wel een hoop decebels hihi
Altijd gezellig en die kransen zijn erg mooi.
Veel plezier maandag tijdens Koninginnedag !!!
Groetjezz lfs mij

Anita zei

Decibels bedoel ik natuurlijk hihi ;-)

Blomkje en Wenje zei

Je krans is prachtig! Wat goed van je! In mijn oude dorp doen ze aan liturgisch bloemschikken, deze stukken komen dan in de kerk te staan tijdens de diensten. Hier zitten vaak ook prachtige stukken bij! Je kapjes zijn super gelukt! Wat een mooie kleur!!!
Heerlijk dat je agenda leeg is, geniet van de vakantie!

Groetjes, Pietrik

Eefies day zei

Wat leuk dat je een workshop gaf...knap hoor en ja dan komen er soms van die laatste stresspuntjes...heb ik alles wel...het is mooi gelukt hoor ook wat je met je vriendinnen hebt gemaakt.
Je kapjes zijn helemaal goed...wow wat een verschil!!!!
Geniet lekker van de komende week, ik heb ook een lege agenda en wat voelt dat goed!!!!


Lieve groetjes en een fijne 30 april...
♥Eefie

Wonen Engelse Stijl zei

Jeetje, jij bent druk geweest! Ziet er allemaal wel heel erg mooi uit. Fijn weekend en een mooie koninginnedag gewenst! Liefs, Sabine

Anoniem zei

lieve han, het staat toch mooi op tafel, heerlijk om een vriendin te hebben die je even belt ik heb nog over...... bel je rondje en kom gezellig een avondje genieten... en dat doen we nu thuis met z,n allen. wie weet tot half zes
groeten pauline

huis tjokvol zei

wauw wat mooi,prachtig voor op tafel.
jij ook een fijne meivakantie

Hieperdepiep...een feestje! zei

Mooi!! Wat ben je druk geweest, de energie spat ervanaf! Wat knap dat je workshops houd!

De bedstee is in de dakkapel gemaakt, en levert zo heel veel ruimtewinst op. Idd...soms zou je willen dat het iets sneller ging...maar zo krijgen we EN een spicspan kamer EN we houden een ongestresste man :-)

Heel fijne vakantie voor jullie!
Groetjes, Corine

Maranja.since1964 zei

Hoi hannie, wat leuk dat ik nu weet van wanneer die beker is! Beetje late reactie van mij, maar ben lekker een weekje naar italie,toscane geweest! Ik ga nu weer lekker even bijlezen vandaag! Groetjes anja

Magdalena zei

Amazing!

Judiths-creablog zei

Wat mooi je lampenkapjes!! Wat een goed idee, zo heb je inderdaad direct de goede kleur!

Groetjes Judith