maandag 2 april 2012

Binnenkijken in een echte meidenkamer...Welkom!

Het is maandag..
de beloofde binnenkijker
in een roze kamer!

Onze jongste en enig meisje!
Een prinsesje van 6,
 (bijna 7, hoor!)

Een kamer met een verhaal!
Alle meubeltjes uit deze kamer
hebben ooit een andere bestemming gehad!

(Behalve het bedje..van MP)





                                                                 De witte meidenkast
                                                      was de aankoop van mijn eerste salaris..
                                         
                                                     Jarenlang thuis op mijn kamer gestaan
                                                           toen ik trouwde verhuiste hij mee
                                                     en kreeg een plekje in de woonkamer
                                                        
                                                                   ...en nu wit geverfd
                                                      staat hij op de kamer van dochterlief!



De spiegel, het witte kastje boven het bureautje
en het bureautje zelf
zijn onze "oude" grenen (IKEA) douchemeubeltjes!

Manlief verfde ze wit,
zaagde in de deuren een hartje
en voorzag het wasbakkastje van een blad ...
zo werd het een prachtig bureautje!


Het grenen meegroei bedje
wordt (binnenkort) door een
groot wit bed vervangen :)



Roze, prinsessen en paarden..
welk meisje houdt er niet van?
Onze jongste in ieder geval wel!


Het brocante nachtkastje
komt van de kringloop,
de lampenvoet ook
en heb ik opgepimpt
en van een lief lampenkapje voorzien!

In het kastje allemaal boekjes
waar dochterlief in bed
heerlijk in leest...
(groep 3..)



Jongste slaapt op zolder
haar kamer heeft een schuine kant
en daaronder wil ze graag bedstee deuren..

Afgelopen week heeft ze in een heuse bedstee geslapen,
(het feest van opa en oma..
zie vorige post!)
nu wil ze dat zelf ook wel heel graag!

Dus manlief is voorlopig nog niet uitgeklust
want de nieuwe wensen
staan alweer op het verlanglijsje!



Leuk dat je weer mee gluurde...
de kinderkamers zijn op..
de volgende keer laat ik onze slaapkamer zien....



PS: We hebben genoten van een heel fijn feest ..
40 jarig huwelijk van mijn ouders,
deze week heb ik niet bij jullie gereageerd
maar ik hoop mijn schade in te halen :)
Lieve groetjes,
Hannie.














31 opmerkingen:

Hannekie zei

wow wat een schattig kamertje zeg. leek mij ook altijd heerlijk om een meisje te hebben. maar ik ben stapel op mijn jongens hoor. erg leuk dat jullie alles weer gebruiken. daar hou ik ook wel van. ben benieuwd naar de beddesteedeuren..
liefs hannie

little red home zei

Hoi Hannie, ik vind alle kamers stuk voor stuk prachtig! Jullie hebben het goed in de vingers, leuk he samenwerken aan zulke projecten. Doen wij hier ook altijd, ieder z'n eigen specialiteit.
Ben erg benieuwd naar de rest!
Fijne week. Groetjes, Anne-Marie

huis tjokvol zei

wat een prachtig kamertje,heerlijk roze,wat een fijn plekje voor haar.

Homemade Home zei

Hoi Hannie, ik vind je kinder kamer stuk voor stuk ...super leuk... welk kind wil dit niet. fijn dat ik even mee mocht gluren.
Succes met de volgende klus.
Groetjes Nelly

Pleuntje zei

Alweer zo,n mooie kamer. En deze is zo lekker roze.
Je dochter voelt zich er vast heel erg thuis. X

Anita zei

Wat een prachtige roze meisjeskamer !!!
En zo mooi je verhaal erbij hoe je meubeltjes en spullen weer oppimpt en herbruikt. Zo heb je ineens weer iets totaal anders. Dat vind ik zelf ook het leukst van klussen. Het hoeft helemaal niet nieuw en duur te zijn om iets moois te creeren :-)
Groetjezz lfs mij

BROCANTERIE DERDIJK zei

Wat heeft je dochter een geweldig mooi kamertje met al dat roze en de meubeltjes die allemaal al een bestemming hebben gehad. Dat maakt het helemaal extra speciaal. Ik kan me voorstellen dat ze zich helemaal een prinsesje voelt in deze kamer.

Groetjes,
Esther

Marieke zei

Hoi Hannie,
Wat een gezellige kamer.
En wat leuk dat alle meubeltjes zo een tweede leven hebben gekregen.
Ben benieuwd naar de volgende kamer.
Fijn dat jullie zo'n mooi feest hebben gehad.
Alsnog van harte gefeliciteerd!
Lieve groeten Marieke

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Wat een heerlijke meidenkamer. Leuk al die meubeltjes met een verhaal.
fijne week en groetjes, Nicole

Judith zei

Een echte meisjeskamer... Die explosie van rose doet me denken aan de slaapkamer van onze dochter! Toen we hier gingen wonen, was haar kamer ook gehuld in vooral rose, later moesten de muren wit, maar nog wel rose accenten en nu, als puber MOEST al het rose eruit (want zooooo kinderachtig) en is alles zwart wit en het liefst zo strak mogelijk (want mama vind dat niet leuk en we zetten ons als puber graag af!)

Geniet nog maar lekker van deze kleine prinsessenkamer:-)

Groetjes Judith

Wonen aan boord zei

Wat een heerlijke echte meisjeskamer! Je hebt er echt iets leuks van gemaakt. En top als spullen zo een 2e leven krijgen. Die dingen met een verhaal blijven toch altijd het leukste.

lieve groet,
Alberta

Gerd@ zei

Tja dat roze he ... topper ... hier 3 jongens dus geen roze ... hhhahhaha
geeft niks hoor maar erg leuk ...

Fijne avond .... Gerd@

Gerry zei

Wat een leuke prinsessenkamer, heel gezellig voor zo'n klein prinsesje. Knap hoor dat jullie dat samen zo realiseren!

Lieve groet,
Gerry

Home and Lifestyle zei

Het meegroeibed van je dochter hebben wij hier ook gehad, ik vond het wel erg handig!

Je dochter heeft een geweldige kamer, ik zou bijna willen vragen of ik er een keer in mag slapen als zij op vakantie is of zo hihi!

Mijn jongste dochter had ook een deels roze kamer, maar toen ze naar de middelbare school ging was roze ineens helemaal fout!

Een fijne avond gewenst! Lieve groet, Ingrid

Blomkje en Wenje zei

Wat een prachtige kamer, Hannie! Je dochter zal daar vast heerlijk slapen en spelen!

Groetjes, Pietrik

Maaike zei

Ha Hannie, wauw wat een heerlijke meidenkamer!
En hoe hou je het toch zo netjes allemaal (ZUCHT...)
(of ben je voor de fotosessie twee uur aan het werk geweest ;)
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Eefies day zei

Wat zal jullie prinsesje genieten op deze mooie kamer...heerlijk om zo te slapen...jullie hebben het echt heel mooi gemaakt...
Leuk je eigen kast...dat is toch wel uniek hoor.
Fijn dat het feest zo mooi was, een bijzondere dag waarvan jullie hebben genoteen.

Lieve groetjes,
♥Eefie

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat een prachtige kamer zeg welk kind wil daar niet slapen ....leuk zelf naar eigen hand gemaakt is altijd het mooist ....van harte mat je ouders wat een tijd he heerlijk dat jullie zo genoten hebben ....wens je fijne dagen lieve groet rosita

My Home Sweet Homemade zei

Dit is toch de droom van elk meisje! In ieder geval zeker van de mijne (ook de jongste, met 2 broers boven zich), zij is inmiddels al 10 maar nog steeds gek op roze.
Leuk dat "hergebruik", staat allemaal super leuk bij elkaar.
Groetjes Elly

Grietje zei

ZO....dat is een prachtige meidenkamer.......daar is ze vast heeeeeeel erg blij mee. Prachtig al die meubeltjes met hun eigen verhaal....
Ben benieuwd naar jullie slaapkamer...

groetjes Grietje

Thuis bij Tjits zei

wat een geweldige meidenkamer!! en wat heerlijk dat ze zo'n handige papa heeft!!

lieve groet van Tjits

oale zei

Wat leuk, wij hebben ook één meisje (en 3 jongens) en die had ook altijd zo'n schattig roze kamertje, maar ja, kleine meisjes worden groot. Nu is het dus grijs. Wij hebben op onze zolder ook bedstee's. Ik heb daar een keer een post over gemaakt. Misschien een ideetje! Succes met verderklussen. Groetjes Alie

Sfeer van Toen zei

Heerlijk hoor die roze periode! En ik zou zeggen, geniet ervan! Want over een paar jaar willen ze geen roze meer. Ik dacht ook dat ze altijd roze zou blijven houden, maar nu is het donkerblauw of grijs....

Leuk dat je het kamertje met allemaal meubels gestyld hebt die je al had! Superleuk gedaan!

Groetjes van Petra

Hieperdepiep...een feestje! zei

Wat leuk al die verhalen bij de meubels! Een supergezellige kamer hoor! Daar slaapt ze vast als een roosje in!
(Bij ons is op dit moment een meidenkamer in de maak compleet met bedstee-zonder-deuren)
Ook nog gefeliciteerd!
Groetjes, Corine

~~Loraine Living~~ zei

Erg leuk , ja jonge dames en roze ... ik weet er alles van. Nog van harte gefeliciteerd met je ouders!
groetjes Diana

Marjon zei

Geweldig mooi.....groetjes Marjon

THE BLACK BARN zei

IK VIND DE JONGEN EN DE MEIDEN KAMER PRACHTIG EN SUPER GEZELLIG!!

FIJNE DAG,

MIRANDA

Makkie zei

Dag lieve Hannie,
een mooi paasfeest! Ik ben je echt niet vergeten hoor, er is hier altijd veel te doen! Gezellige kamers! Ligt je taart nog in de diepvries?
Hartelijks

Miranda zei

Een echte meisjeskamer en heel herkenbaar ;)) Inmiddels is de kamer van dochterlief veranderd naar de kleuren blauw/wit/zilver, maar dit blijft toch erg leuk!

Fijne dag. Groeten, Miranda

Pure by me zei

Wat een heerlijke meisjes kamer en wat super dat je zo'n handige man hebt..
Liefs Chris

Hannie zei

Wat een super-lieve meisjeskamer!!