maandag 19 maart 2012

Een kijkje in een kinderkamer...

                                                   een post op maandag...

                                   Vanaf deze week neem ik jullie op maandag mee..
                                      om een kijkje te nemen in een kinderkamer!

                                           We beginnen in de kamer van oudste...

                                                              Een jaar of drie geleden
                                                            hebben we de kamer van oudste
                                                               opnieuw ingericht!

                                  Van een kleuterkamer werd het een jongenskamer!

                                               De basis is neutraal in de kleuren stone..
                                                                De meubels zijn wit..
   
                             Oudste heeft een kamer waar hij zich thuis voelt
                                                        compleet met een lekkere luie stoel..


Uitgangspunt
voor de inrichting en kleuren van zijn kamer
was deze prachtige oude wereldkaart,
die ik ooit op een rommelmarkt op de kop tikte.

Vervolgens heeft die kaart 3 jaar in een hoekje gestaan
en is uiteindelijk op deze kamer terechtgekomen..
En nog iedere dag geniet ik hiervan!






Nu drie jaar later
vind ik het nog steeds een mooie kamer
 in rustige kleuren.

We hebben twee grote witte ladenkasten
voor kleding en gezelschapsspellen.
 ( waar deze zoon gek op is..)




Af en toe op een rommelmarkt of in een kringloopwinkel
 kom ik nog iets leuks voor deze kamer tegen..

het hertenkopje (lekker kits)
het écht Australische bord: kijk uit voor Koala's!
miniatuur wilde dieren...



Tot de volgende keer op maandag:
de kamer van middelste zoon!



Een lieve groet voor al mijn trouwe volgers,
ik vind het super dat ik zoveel leuke reactie's van jullie krijg!

Groetjes van Hannie.



24 opmerkingen:

Danielle zei

Hé ik ben een keer de eerste! Leuk om bij je oudste zoon binne te kijken, mooie kamer met een leuk thema!
groetjes Danielle

Home and Lifestyle zei

Zo te zien is je zoon een echte dierenvriend! De wereldkaart aan de wand vind ik ook erg mooi, leuk om zoiets in zijn kamer op te hangen! Ik ben benieuwd naar de andere kamers!!

Fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Elizabeth zei

Wat leuk om zo bij je rond te kijken en wat ik helemaal leuk vind is het commentaar erbij... dat van die kaart die er 3 jaar staat te wachten op gebruik. Zo lekker herkenbaar. Achter al die spick en span foto´s in huizenbladen zitten volgens mij allemaal van dat soort verhalen, de échte verhalen. bij niemand gaat het volgens mij van een leien dakje.
En dat maakt het ook, dat je zo geniet van als iets wél echt af is.
Leuke kamer..Een plaatje.

Sjonke's Kronkels zei

Mooie details in zijn kamer. Die landkaart en het koalabord zijn echt super.
Groetjes
Marion

Pleuntje zei

Wat gezellig en wat leuk dat ik even mag rondkijken in de andere kamers van je huis. Ik verheug me op de rest. X

Nancy Blaauwgeers zei

Wat een leuke kamer. Ik vind de foto van de tijger zo mooi. De rest ook natuurlijk, maar deze springt er echt uit. Je oudste is hier vast blij mee. Ik ben reuze benieuwd naar de andere kamer.
Groetjes, Nancy

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat een stoere kamer zeg erg leuk welk kind wil niet zo kamer gek op dieren zie ik. Fijne week lieve groet rosita

Het lijstje van brocante zei

Een echte jongenskamer...strak...stoer....maar toch gezellig.
Fijne dag & lieve groetjes,
Silvia

huis tjokvol zei

wat een leuke jongenskamer,en fijn dat ze zich dan zo thuis voelen op hun kamer

@Let zei

Hé dat is een gezellige echte knullenkamer!
Leuk om zo op maandag een wandeling door je huis te maken :)

Fijne dag vandaag!
Groet, @Let

Bonjade zei

Geweldig een werelds thema...had dit ook voor mijn oudste zoon, incl. landkaart....maar nu is ie helaas het kamer thema ontgroeid ;(

Vind het geweldig, blijf dit mooi vinden.....

Ben benieuwd naar de volgende kinderkamer.

Liefs

Marieke zei

Wat leuk om zo een kijkje te krijgen in je gezellige huis.
De kamer ziet er heel mooi en stoer uit. Ben benieuwd naar de rest van de kamers....
Fijne zonnige dag! Lieve groeten Marieke

Grietje zei

Een echte mooie stoere jongens kamer!! Prachtig hoor al die beesten en de landkaart is geweldig mooi.

Prettige dag,
Groetjes Grietje

Gerry zei

Mooi! Echt een jongenskamer.

Hannekie zei

leuke stoere kamer zeg. die werled kaart lijkt mij ook super bij onze jongesn..echt gaaf hoor
liefs hannie

Gaby zei

ja de kleintjes worden groot ;)..geniet er maar van lieve lente groetjes .x.Gaby.x.

Onder de knotwilg zei

Wat een leuke jongenskamer!
Leuk met die oude kaart en dat koala bordje!
Ben benieuwd naar de andere kamers...

Groetjes Tineke

Judith zei

Dat koalabordje is wel iets bijzonders zeg! Die oude schoolplaten vind ik ook altijd geweldig! Mooie kinderkamer, groetjes Judith

Lydia zei

Mooi gedaan, een echte jongenskamer inderdaad. En wat een geluk dat je zo'n mooie oude wereldkaart hebt gevonden!

Lydia
www.lylicards.blogspot.com

Miranda zei

Een stoere jongenskamer met prachtige spullen gevuld. Vooral het koala-bord vind ik geweldig!

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

jacqueline zei

Wat leuk zeg, lekker stoer en ook rustig! gezellig!
Groet.jacqueline

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Mooi! Leuk om iedere maandag even binnen te mogen kijken!

Groeten Maaike

Blomkje en Wenje zei

Wat een leuke blog heb je! Je hebt er een volger bij, hoor!

Groetjes, Pietrik

Hannie zei

Wat leuk om even in de slaapkamer van je oudste zoon te kijken! Heel stoer, en super mooi....
Groetjes Hannie.