vrijdag 10 februari 2012

Een nieuwe huisgenoot...in Huize Kipkakel!

                       Vandaag wil ik jullie voorstellen aan onze nieuwe huisgenoot!

Het is een makkelijke huisgenoot, je hebt geen last van hem, alleen maar gemak!
Zijn menu is eenvoudig en eenzijdig: hout!
Hij geeft veel warmte en  sfeer, wat wil je nog meer, zo'n ideale huisgenoot, waar vind je die nog :)

Sinds dinsdag wordt Huize Kipkakel verwarmd door een heuse houtkachel!
En met deze temperaturen is dat natuurlijk gelijk stoken!







Vanaf nu is de klusman in huis ook houthakker!

Onze 'oude' schuur moet nog afgebroken worden en die kan gelijk opgestookt
in de kachel!
Ook de oude balken van onze houten vloer kunnen kort gezaagd en voor warmte gaan zorgen!




Het geeft een heerlijke sfeer en warmte in huis!
Genieten van een knapperend vuurtje.

Als dochter en zus van een brandweerman vind ik het ook wel een beetje eng :)
Vuurtje stoken zit toch meer in mannengenen, geloof ik!



Welkom nieuwe huisgenoot, we hopen heel veel jaar warmte van je te krijgen!

Warme groetjes uit Huize Kipkakel,
  Hannie.





28 opmerkingen:

Sjonke's Kronkels zei

Oh heerlijk....vooral met deze kou. Lekker genieten van de warmte en het zachte knetteren van het vuur Hannie!!
Groetjes en fijne dag,
Marion

Jedidja zei

Nou, van zo'n huisgenoot krijg je het echt warm! Mooi ding zeg! Geniet ervan.

huis tjokvol zei

wat een mooie en warme huisgenoot, geniet er maar van

Home and Lifestyle zei

Met dit weer kun je zo'n mooie huisgenoot héél goed gebruiken!! Wat lekker om daar met een kop thee en een woonblad dichtbij te zitten...ik krijg al zin om aan te schuiven hihi!

Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Inka en André. zei

Wat een heerlijke nieuwe huisgenoot,hier maakt de houtkachel de laatste weken overuren,echt super heerlijk en gezellig/sfeervol,geniet er maar lekker van.

Heel fijn weekend,XXX

Beau Blanc zei

Lekker zeg zo'n kachel! Vooral nu met dit koude weer....
Kan me voorstellen dat je de deur nu bijna niet uitgaat, veelste lekker binnen!
Groetjes Joanike

BROCANTERIE DERDIJK zei

Oh wat heerlijk en sfeervol! Het heeft mij altijd al zo mooi geleken om een houtkachel te hebben!
Geniet ervan, maar dat zal vast zeker wel lukken!

Groetjes,
Esther

Petra zei

WHAUW, hij is prachtig. Ik ben op zoek naar een nieuwe houtkachel wij stoken er al jaren een, kan het iedereen aanraden z'n lekker warmte heerlijk. Geniet ervan hij is heel mooi. Gezellig warm weekend bij de kachel.

Groetjes Petra.

Gerry zei

Oh, zo'n huisgenoot zou ik ook wel willen hebben. Maar in mijn huis kan dat niet.
Ik vind het wel heel gezellig lijken.
Veel warmte en plezier ervan!

Lieve groet,
Gerry

Pleuntje zei

wat gezellig en sfeervol en warm natuurlijk.
je hebt het echt nodig nu. geniet ervan. X

Het lijstje van brocante zei

Deze warmte is zo heerlijk,in ons vorige huis hadden we er twee,ik mis het wel hoor!!!!!!!
Fijne dag & lieve groetjes,
Silvia

oale zei

Wat heb je een gezellige blog, ik ga je volgen. Had nog niet eerder van je gehoord, groetjes Alie

Mirjam zei

Hallo Hannie,
Wat heerlijk zeg, zo´n houtkachel. Mijn zusje heeft er ook een en die geeft ook zulke heerlijke warmte weg...
Ik laat deze voorlopig lekker in beeld staan hoor, want ik voel de warmte gewoon....
Ik wens je nog een heel fijne namiddag,
Lieve groet,
Mirjam

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Kijk, dat is een gezellige huisgenoot! Die brengt veel warmte in huis! Heerlijk!

Fijn weekend! Groeten Maaike

Musje zei

GAAF!! ik hou daar van en die warmte,zo gezellig,mijn zus heeft er sinds kort ook 1,echt geweldig,fijn weekend,je hebt een pracht kachel haha dat vergat ik bijna,lieve groet Musje.

sandra zei

OOhhh... GEZELLIG!!!

Wij willen het ook, maar we wachten tot de kinderen iets ouder zijn..... Het is echt iets voor mij, ik kan een behoorlijke koukleum zijn... ( zeker nu!!)
Lijkt me heerlijk om dan lekker op een berg kussens voor de kachel te ploffen!

Geniet er maar van!
Fijn weekend!
Groetjes Sandra

Miranda zei

Wie wil er nou niet zo'n mooie en gezellige huisgenoot ;) Ook hier brandt de houtkachel, blijft genieten!

Fijn weekend. Liefs, Miranda

Nancy Blaauwgeers zei

Wat zullen jullie vele plezier beleven van deze huisgenoot. Wij hebben ook zo'n huisgenoot en die draait overuren met deze kou. Heerlijk zo'n houtkachel.
Fijn weekend. Groetjes, Nancy

Met Brocant Label zei

Ik heb ook zo'n warme gezellige huisgenoot. Zo lekkere warmte en heel anders dan van de normale verwarming. Wij stoken ook alles op hier haha. Veel plezier van jullie warme vriend.

Lieve groet,
Yvonne

jacqueline zei

wat heerlijk! Ik vind dat zo gezellig en ook gezellig staan! Heerlijk ervoor bijwarmen van de winterkou! Fijn weekend!
Jacqueline

Onder de knotwilg zei

Heerlijk! Echt genieten hé?! Enne vuurtje stoken in mannengenen? Hier vooral bij de dames, ik stook en dochterlief is niet weg te slaan (staart onafgebroken naar de kachel, is ook één van de eerste woordjes die ze zei 'kachel heet' en komt met takjes aan sjouwen...) terwijl manlief er minder mee op heeft, ha ha!

Heel veel plezier ermee!

Elly-My Everyday Things zei

Wat gaaf zo'n kachel!!! Heerlijk die warmte en er straalt zo'n gezelligheid vanaf. Perfect voor een winter als deze (maar natuurlijk ook voor de rest van het jaar!)
Fijn weekend!

Thuis bij Tjits zei

oh heerlijk wat zullen jullie genieten van je nieuwe huisgenoot.. een ideale huisgenoot die veel warmte en gezelligheid om zich heen verspreidt waarin jullie je mogen warmen en koesteren, heerlijk!!

fijn weekend,
lieve groetjes, Tjits

Fort lapin zei

Super hoor!! Wij stoken onze houtkachel in de winter dag en nacht het is zo een heerlijke warmte!

een beetje meer stof in huis maar dat nemen we maar op de koop toe..

Geniet ervan hij is prachtig!

Fijn weekend
lieve groet Peet

Vlijtig Liesje zei

Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot. Wij hebben sinds onze verhuizing naar het platteland ook een houtkachel, en ik vind het geweldig.

THE BLACK BARN zei

WIJ HEBBEN OOK EEN HOUTKACHEL SINDS EEN JAAR!!
IK BEN ER SUPER BLIJ MEE!
JE KACHEL IS HEEL MOOI EN JE HEB ER VAST AL VEEL PLEZIER VAN GEHAD VANWEGE HET KOUDE WEER!!

FIJNE DAG,

MIRANDA

Hieperdepiep...een feestje! zei

Lijkt me ook heerlijk!!
Met deze huisgenoot hoef je de kou in ieder geval niet in :-)
Heel veel plezier ervan hoor!
Groetjes, Corine

Homemade Home zei

Heerlijk warm en gezellig, wij hebben wel een openhaard maar daar kan je niet alles in branden, maar een houtbrander staat op mijn verlanglijstje.
lieve groet nelly