maandag 16 januari 2012

Tijd in beeld.....


Tijd in beeld!


Ik heb een oude klok, een pendule.
Deze klok heb ik 20 jaar geleden gekregen, van een collega.
Bij het opruimen van een huis in de familie, had niemand belangstelling voor deze klok.

Ik woonde nog bij mijn ouders en vond de klok prachtig!

Alleen mocht de klok zijn prachtige klank niet laten horen bij het slaan van de hele uren, 
op mijn slaapkamer!

Nu klinkt de klok prachtig in ons huis en zijn we er met z'n allen aan verknocht geraakt..
Als er visite komt en de klok slaat, gaan alle ogen op zoek naar de klok.

Een krachtige, warme klank!
Onze klank!




en nu de klok in detail...
en met deze post doe ik mee met challenge bij Renny van Bizzy at home.






Wat is oud toch mooi!
Prachtig!


Fijne week,
lieve groet,
Hannie.





29 opmerkingen:

Onder de knotwilg zei

Prachtige klok! Mooi op de foto gezet ook trouwens!
Ik kreeg een jaar of 15 geleden van een oude tante een koekoeksklok. Ik sliep bij m'n zus op de kamer en die kon het niet echt waarderen, dus moest de koekoek verplicht in z'n huisje blijven... Nu hangt de klok ook in de kamer en kijken vooral kinderen maar wat graag naar het vogeltje in de klok!


Groetjes Tineke

Pleuntje zei

Een bijzondere klok met een bijzonder verhaal. Wat zouden jullie zonder moeten ? X

Maaike, brocante en theetuin zei

Mooie klok en mooi op de foto gezet!

Groeten Maaike

Lisette zei

Mooie collage, mooie klok!
Fijne week!

Eefies day zei

Een prachtig verhaal bij prachtige details Hannie, zo mooi om te zien.
Mijn oma had ook zo'n pendule, waar hij is??? Goed dat jij dit mooie exemplaar nu thuis hebt en het roept een warm gevoel op in jullie huis.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Met Brocant Label zei

Ja hij is zeker mooi. Ik kom echt uit een gezin waar alijd veel klokken hangen.Vind het geluid ook zo mooi kan geen klok op batterijen tegen op.

Lieve groet,
Yvonne

Thuis bij Tjits zei

wat een mooie en bijzondere detailfoto's, heerlijk die herinnering!

lieve groet van Tjits

Maaike zei

Hoi Hannie,
Wat een mooie klok en helemaal leuk dat er een persoonlijk verhaal aan vast zit. Kan me voorstellen dat je er aan gehecht bent!
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Kruimel zei

Wat een mooie klok en wat heerlijk dat hij zich nu mag laten horen!!

Marjon zei

Hele mooie klok en het geluid van die pendules vind ik prachtig. Ook mooi de detailfoto....lieve groet marjon

Petra zei

Een hele mooi klok, ja dat konden ze vroeger wel mooi handwerk en een mooie wijzerplaat echt een plaatje hoor. En je detailfoto's mooi hoor. Fijne avond, groetjes

Petra.

Home and Lifestyle zei

Jouw prachtige klok leent zich inderdaad heel goed voor mooie details! Leuk ook dat ie het ondanks zijn leeftijd nog zo goed doet en de visite alert houdt :)!

Lieve groet, Ingrid

jacqueline zei

Ja dit is echt een mooie klok. Wij hebben er ook nog 1 op zolder...van mijn schoonmoeder geweest.Wegdoen is geen optie maar de kleur is het net niet...Goud, ook de gewichten. De kast zou ik nog kunnen pimpen maar ja de rest...maar als ik jouw mooie post zo lees dan denk ik toch dat we weer wat moeten doen met die klok....wie weet!
Groetjes, Jacqueline

Mirjam zei

Hallo Hannie,
Wat een prachtige klok, en wat zal het geluid mooi zijn... Daar hou ik wel van. Je hebt er ontzettend mooie detailfoto´s van gemaakt.
Geweldig.
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

theeleuten zei

Een plaatje, en dat geluid is altijd zo mooi...............

Geniet ervan!
Gezellige dag, groetjes Evelien

Bizzy @ home zei

Mooie details van jou bijzondere klok! Leuk dat je meedoet aan de challenge.

Lieve groet,
Renny

BROCANTERIE DERDIJK zei

Wat een mooie klok en helemaal omdat je er zulke warme herinneringen aan hebt! De detailfoto's zijn ook prachtig.

Groetjes,
Esther

natuurlijk groen en doen zei

Wat een prachtige klok en als je zoiets dan aangeboden krijgt ,dan is dat toch boffen.
Je details zijn ook erg mooi

fijne dag
groejtes Bep

Gerry zei

Wat een mooie klok, Hannie. En met zoveel mooie details. Bij mij staat zo'n klok ook nog op het verlanglijstje. Elk half uur slaan is zo gezellig.
En je hebt er een mooie collage van gemaakt voor de challenge.

Lieve groet,
Gerry

huis tjokvol zei

erg mooi hoor, jaaa en oud is mooi

rommy moosie68 zei

hoi wat een mooie klokken ik hoor ze hier tikken hihi heerlijk die oude klokken tikken zo rustgevend vind ik groetjes rommy

http://truutske.blogspot.com zei

Oude klokken....ze hebben gewoon 'iets' dat de aandacht trekt. De vormgeving...het geluid. Prachtig.
Mooie detailfoto's heb je er van gemaakt.

Fijne dag, Trudie

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Hij is prachtig super dat je hem al die tijd koester ...een klok met een verhaal altijd mooi ...geniet er lekker van ...lieve groet rosita

Miranda zei

Een prachtige klok die het zeker verdiend om eens goed in beeld te zijn, je hebt er prachtige detail-foto's van gemaakt!

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

Elly zei

Dit is wel een hele speciale klok met een mooi verhaal.....Prachtig zijn de detailfoto's En oude klokken vind ik ook heel mooi..... en jij hebt er zeker een hele mooie exemplaar hoor...
lieve groet...ELLY.

Passione Helena zei

Echt een prachtige Klok! Deze verdient even onder de aandacht gebracht te worden...en dat heb je heel mooi gedaan. Wat een mooie details..

Gelijk heb je..laat het zijn uur maar slaan..de mooie klok mag zeker gezien worden;-)

Fijne avond!
Lieve groet, Helena

Wonen aan boord zei

Oehh Hannie, wat een mooie klok!! Snap goed dat je daar weg van bent.. Ik ben ook op slag verliefd :P Maar de kans is vast heeeeeel klein dat hij jou ooit nog verlaat ;-)

Mooi he die details, hij is vast ooit met liefde gemaakt.

Lieve groet,
Alberta

hipinholland zei

dank je wel voor het volgen van mijn blog en het plaatsen van de link!!! Ik ga jou ook volgen hoor, vind ik gezellig. ps.mooi boekje is dat he, van Gary Chapman (je vorige blog). Ik heb em ook gelezen en er veel van geleerd! groetjes christel

Anita zei

Wat een prachtige pendule !!!
Wij hadden er (vroeger) thuis ook één maar helaas met zeven kinderen valt het niet mee om deze te verdelen hihi Hij staat nu bij mijn zus te pronken. Ik blijf het móói vinden zo'n klok: BOFKONT :-)
Ik zag dat je bij mij langs was geweest. Kom jou ook volgen hoor !!!
Lieve groetjes, Anita