donderdag 26 januari 2012

Mijn oma zei.....

     .....   "Dankbaarheid is een bloem die in weinig tuinen bloeit....."



Een citaat uit dank je wel van Karel Claes:

Wie veel verlangt, raakt vaak diep terleurgesteld.
wie hoog vliegt, kan diep vallen.
Wie alles wil, heeft altijd te weinig.

Het geluk ligt niet in wat jou overkomt,
maar in hoe jij daarmee omgaat.

Zo kan iemand die één keer ondankbaarheid ontmoet
en omringd wordt met dankbare mensen,
toch ongelukkig zijn om die ene ondankbaarheid.

En iemand die één keer echte dankbaarheid ontmoet,
maar vaak af te rekenen krijgt met ondankbaarheid,
kan gelukkig zijn omdat hij de ondankbaren vergeet
en enkel die ene dankbare onthoudt.




Dank je wel, lieve man, voor de prachtige tulpen..;-))



Denk niet zozeer over wat je ontbreekt
als wel over wat je hebt.

Marcus Aurelius.



Waarom ondankbaar zijn als je veel kunt bereiken met dankbaarheid?

Perzisch spreekwoord.


Dank jullie wel voor de lieve & gezellige reactie's die ik van jullie krijg.
Ik geniet er iedere keer weer van!

Fijn weekend
&
een lieve groet,

Hannie

21 opmerkingen:

Petra zei

Prachtig en oo zo waar, en je tulpen schitterend. Dankbaar voor je mooie woorden en de tulpen.

Groetjes Petra.

Home and Lifestyle zei

Mijn schoonmoeder heeft een kleedje aan de muur hangen met de tekst "Dankbaarheid is een bloempje wat in weinig hoven bloeit.....", iets soortgelijks dus. Maar het is absoluut waar, we kunnen ons wel druk maar om alles wat we niet hebben maar nog veel beter genieten van alles wat we wel hebben. En als ik voor mijzelf spreek en de wereld rond kijk, dan hebben we maar weinig reden tot klagen! Mooie tulpen heb je trouwens gekregen, lief!!

Voor zo meteen...slaap lekker (en morgen gezond weer op)!

Lieve groet, Ingrid

In den Uylenbal zei

Wat een mooie en vooral wijzen spreuken. Ik zal mijn "voordeel" er mee doen :-) Greetz Lejo

little red home zei

Hoi Hannie, wat heb je mooie teksten bij elkaar gezocht en mooie tulpen gekregen. Ook al zijn de teksten oud, ze zijn nog steeds erg WAAR. Bedankt voor het delen!
Groetjes, Anne-Marie

Thuis bij Tjits zei

mooie teksten en mooie tulpen!!
en die teksten zijn helemaal waar..
dankbaarheid.. een levenskunst!

ik wens je een fijn weekend!
lieve groet van Tjits

Danielle zei

Dat heb je goed geciteerd en het is ook echt zo.
Wat een mooie tulpen, ze groeien alleen altijd zo vreselijk hard. Ik heb ze een woensdag gekocht en ze zijn nu over het mooiste punt heen.
JE zuurkooltaart is trouwens gisteren erg in de smaak gevallen. Dus nog bedankt!
groetjes DAnielle

Anita zei

Mooie woorden waar ik me helemaal in kan vinden.
Ook al zit alles tegen en is het nog zo donker
er is en blijft zoveel om dankbaar voor te zijn !!!
Je moet het alleen willen zien én voelen.
Prachtige tulpen heb je gekregen van manlief :-)
Fijn weekend !!! Groetjezz lfs mij

huis tjokvol zei

mooi en wat een mooie tulpen

BROCANTERIE DERDIJK zei

Prachtige Tulpen en wat een waarheid schuilt er in deze mooie teksten!

Groetjes,
Esther

Kom Achterom zei

goedemorgen Hannie,
dit is een prachtige tekst om de dag mee te beginnen. Ik denk dat ik eerst maar eens mijn zegeningen ga tellen zoals mijn oma altijd zei. Prachtige bos tulpen hoor! Echt heerlijke frisse kleurtjes!
fijne dag
Yolanda

Sjonke's Kronkels zei

Wat een gezellige voorjaarsbos. Word je vrolijk van. De tekst is prachtig en zo waar!!
Groetjes en heel fijn weekend,
Marion

Gerry zei

Wat een mooie bos bloemen kreeg je van je man! Om van te genieten en dankbaar te zijn.
Blijheid en dankbaarheid moeten uit je hart komen en dat voelt positief.

Lieve groet,
Gerry

Hieperdepiep...een feestje! zei

Hannie, bedankt nog voor je lieve reactie! Heel mooi om hier ook weer over dankbaarheid te lezen!
En die mooie tulpen van je man illustreren het ook zo goed!

Groetjes, Corin

Mirjam zei

Hallo Hannie,
Wat zijn er toch veel wijze mensen in de wereld. Heel mooie spreuken allemaal, ik zou ze telkens willen verkondigen... Jammer dat er zo veel ondankbaarheid is om ons heen...
En heel goed om eens goed te kijken naar waar wij allemaal dankbaar voor mogen zijn...
Wat een schitterende tulpen, zo´n mooie weelderige bos, wat lief van je man dat hij ze voor je meebracht. Geniet er maar lekker van...
Ik wens je een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

lia zei

Er is zoveel om dankbaar voor te zijn. Ik kreeg vanmiddag van een lieve vriendin ook een voorjaarsbloemetje.

Geniet van die mooie tulpen.

Fijn weekend, lia

http://truutske.blogspot.com zei

Prachtige spreuken en prachtige tulpen.
Geniet ervan!
Fijn wekend, Trudie

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Wat een mooie woorden! en mooie tulpen!

Fijn weekend! Groeten Maaike

Miranda zei

Wijze woorden en prachtige tulpen!

Geniet van het weekend. Liefs, Miranda

Lisette zei

Mooie worden en mooie tulpen!

theeleuten zei

Prachtige woorden.......

En ook prachtige tulpen!!!!!!!!!!

Liefs Evelien

Heleen zei

Lieve Han,
Wat geweldig, jouw blog!
Ik geniet, bewonder en verwonder!
Je hebt de gave om met beelden en woorden hele mooie dingen weer te geven.
Ik hoop je gauw te spreken.
Liefs, Heleen.